Verzorgster stopt ermee

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Sannah

Berichten: 2429
Geregistreerd: 28-05-03

Verzorgster stopt ermee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-03 18:57

:( Grrrrrrrrrrr......het lijkt soms alsof er geen verzorgsters/bijrijdsters bestaan, die het langer dan een jaar volhouden je paard te verzorgen of te rijden. Die van Savannah en mij stopt ermee na de herfstvakantie. Ze krijgt het te druk met studie, zit tot 16.00 uur op school en redt het dan niet meer. Dan denk ik: ik werk (minimaal) 40 uur per week en doe mijn paard 6 dagen. En zij redt het niet meer, die ene dag. Maar ze vindt het wel jammer, want het is zo leuk en ontspannend.

Dan weet ik het niet meer hoor, kan ik dan maar beter mijn paard helemaal alleen doen? Ik word er aardig chagerijnig van. Het is zo lekker, die ene avond in de week vrij.

(Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die al jaren hetzelfde paard bijrijden of verzorgen, dus vergeef me mijn boosheid!)
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 15-09-16 13:33, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Topic gesloten op verzoek van de familie van de overleden topicstarter

1 april | Hestabelle | Prinz K3 x Arabelle ster, PROK, IBOP v. Scandic x Samber
[KS-ITP] 1 april....Hestabelle (Prinz K3 x Scandic x Samber)


Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 19:22

Hhhmm..zelfde probleem, zit ook erg te twijfelen of ik niet gewoon iedere dag zelf zal gaan.
Nu is het iedere keer afwachten of ze wel echt zal gaan, of dat er weer afgebelt wordt, of nog erger, of ik moet ruiken of ze wel gaat.

Heb haar hier wel op aangesproken, maar schijnt niet veel te helpen.

Veel lof voor alle goede bijrijdsters hoor, ken er genoeg, maar ze schijnen niet voor mij weggelegt te zijn Haha!

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 19:24

Moeilijk hoor... Idd school is echt niet zwaar hoor!!! Jammer tja ik zou t ff zelf proberen 7 daagies en gaat t niet dan zoek je een andere bijrijd(ster) die het hopelijk wel lang(er) volhoudt! Veel suc6 ermee hoor!

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten, maar de echo ervan duurt eindeloos!!

sam_antha

Berichten: 2044
Geregistreerd: 10-08-03
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 19:24

Als jullie nou gewoon in Vlaardingen of Schiedam gaan staan met jullie paarden Haha! Knipoog

'Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.'

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 20:23

hoi,

ja het doorzettingsvermogen laat vooral als de wintermaanden aanbreken nogal eens te wensen over, grom
Wij zijn ook een tijdje op zoek geweest naar een verzorgster en die zoeken we ook altijd net als het het meest kloterigste weer van het hele jaar is zo rond nov/dec. dan weten wij dat ze gemotiveerd zijn, althans dat hoop je.
Dat zijn naar onze ervaring ook degene die het het langste vol houden.
En de leeftijd he..de meeste pennymeisjes gaan over op jongens en make up en dan zijn ze foetsie.
Misschien helpt het ook als je zegt dat er niet op gereden mag worden dan blijven er vaak maar weing over, maar wel degene die dus echt voor de pony/paard komen en iet alleen voor het rijden.

gr.cissie

MSNertje

Berichten: 306
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Twisk in een varkensstal ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 20:55

zo dat is niet zo fijn
ik en heidiLOVER redden het nu nog makkelijk
maar zij kan er ook niks aan doen er zijn er zo veel
die dat hebben en een jonger kind moet je de hele tijd bij zijn (meestal)
vervelend ik hoop dat je snel iemand anders vind voor je paard!!

I HATE EVERYBODY BEHALVE MIJZELF EN BOKT SUCKS Boos!

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 21:55

Dan was ik zeker de uitzondering Knipoog
Ik heb jarenlang op een neer gefietst naar mijn verzorg (later eigen) pony. Of het nu vroor, hagelde, of de mussen van het dak vielen, 7 dagen in de week op en neer op mijn fietsje.

Nu met Cheyenne ben ik ook niet van plan om zomaar af te zeggen, dan moet er echt wel wat aan de hand zijn. Ik geniet van elke seconde met haar, dus vind ik het heerlijk om te gaan (weer op mijn fietsje)

We are all in the gutter, but some of us are looking at the STARS.
Geluk is een keuze! Kies jij ervoor om naar de sterren te kijken?
www.coachworld.nl

Tallie1979
Berichten: 22741
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 21:58

Ik denk dat ik er nu eentje heb gevonden die voor Winnie door het vuur gaat Knipoog De tijd zal het uiteraard leren, maar die meisje klinkt echt onwijs goed!

Ik heb alleen maar lovende verhalen van haar gehoord, dus ze krijgt van mij een eerlijke kans. Ik denk dat ze dus zeker bestaan, maar de echte goede hebben vaak zelf een peerd Knipoog

Sannah

Berichten: 2429
Geregistreerd: 28-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-03 22:05

Inderdaad, als het weer kouder wordt lijkt de zin in het komen helpen ook minder te worden. Mijn verzorgster wist al toen ze begon aan Savannah dat ik niet iemand zocht voor het rijden, maar meer om mijn paard aandacht te geven, te poetsen en los te gooien. Ik was al blij dat ze de 20 ruim gepasseerd was en mans genoeg om met mijn paard om te gaan. Het leek goed te gaan, maar ik kreeg de laatste tijd al vaker het gevoel dat ze er mee zou gaan stoppen.

En nu had ik al een K..dag op het werk en kreeg ik vanavond ook nog dat telefoontje. Ik heb eerlijk gezegd weinig zin om weer iemand te zoeken, daar een hoop energie in te steken en na verloop van tijd weer zonder te zitten.

Sannah

Berichten: 2429
Geregistreerd: 28-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-03 22:12

Nogmaals, ik wil de goede, trouwe verzorgers niet aan vallen, ik weet zeker dat ze er zijn.
Als je die als paardenbezitter hebt, ben je een bofkont!

jaggie

Berichten: 4274
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: omg Venlo/Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 22:34

das idd best wel balen voor je!mar je zegt dat je zelf al 6 dagen gaat, waarom geef je hem/haar dan niet de ene dag rust en gooi je hem alleen ff los ofzo of is dat niet wat je wilt, omdat 'ie al 1 van die andere dagen rust heeft ofzo.

maar dat je nu exverzorgsters het te druk heeft met studie, vind ik niet echt een reden, want je moet ook nog ontspanning hebben. ik zit nu ook op 4vwo en moet meer gaan doen (heb 3 jaar niks uitgespookt nl.) maar heb wel een eigen pony en 3 bijrijdpony's, en die krijgen allemaal ruim voldoende beweging.

als je dichterbij woonde zou ik je graag komen helpen, maar ja venlo-leiden is nou niet echt te doen natuurlijk.

www.stephaniekox.nl africhting, instructie en verkoop
www.kox-concepts.nl (vastgoed) adviesbureau

fabiola

Berichten: 1931
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: Noord-scharwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 23:32

Snap dat het erg vervelend was mijn vorige verzorgster stopte er ook mee na een jaar Boos! ik balen maarja ik vind de reden druk met school toch een goede reden, als jij laat uit bent en dan nog huiswerk moet maken kan ik het begrijpen. Kheb zelf het probleem daarom 1 dag in de week een verzorgster erbij! Maar het blijft natuurlijk vervelend als je verzorgster het niet meer red en jij zonder zit Boos!

My love, I would rather spend one lifetime with you, Then face all the ages of this world alone…

rust zacht lieve Heidi... zal je zo missen...

juval

Berichten: 13187
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 23:58

Zou je je verzorgster niet kunnen vragen of ze anders misschien een dag in het weekend wil overnemen. Dan heeft ze misschien meer tijd, en jij dan toch een dag vrij.
Als dat niet lukt kan je je paardje toch ook een dagje vrij geven?
succes ermee. Ik weet dat het inderdaad niet meevalt om een goede betrouwbare verzorgster te vinden.

[IM] Zoëy, onze gouden stippelpony

don't bite the hand that feeds you

Fitzroy

Berichten: 25096
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 09:20

Is er niet een stalgenootje die dat voor je wil doen, die ene dag in de week?
Ik weet uit ervaring dat het heerlijk is om een avond voor jezelf te hebben. Jammer dat je te ver weg staat.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Cittemee
Berichten: 299
Geregistreerd: 31-07-03
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 11:05

Ik heb gewoon mijn vader als ' verzorgster' haha hij neemt 2 dagen van me over heerlijk ! Ok hij kan niet rijden maar hij kan wel longeren en poetsen (ongeveer een uur Schijnheilig ) En lekker een stukje wandelen!

En hij vind het nog geweldig ook, en ik vertrouw hem door en door.

Those we loved but lost
are no longer where they were
but are always where we are.

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 11:39

hahah ik verzorg nu al 5 jaar suleika Haha!:D woow wat een tijd Knipoog

maar nu stop ik in januarie dus met wedstrijden en bij de ponyclub omdat ik 18 wordt! dus ik dat zo vertellen tegen harry (baas van mijn verzorgpony's) maar telkens als ik daarover begin, gaat hij over wat anders banketstaaf of hij loopt weg!!! :S haha dat is ook een beetje raar Haha!
Maar ik stop nog niet met suleika hoor Haha! die blijft toch mijn lieve knolliebollie Haha!

en je kunt je paard toch ook die ene avond lekker in de wei laten staan? dan heeftie ook een dagje rust Lachen
Laatst bijgewerkt door mirkip op 03-10-03 11:56, in het totaal 1 keer bewerkt


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 11:44

Sorry als ik je hypocriet vind, maar jij wilt een paard, dus het is jouw verantwoordelijkheid, niet de hare. Ik geef je verzorgster groot gelijk dat ze haar school belangrijker vind dan het paard van een ander, en ik snap je zelfmedelijden over die ene avond vrij niet zo goed. Ik kan begrijpen dat het prettig is om een avond thuis te kunnen zijn, maar ik zou het liever als een gunst zien als een ander die avond van je over wil nemen.

Trouwens, als je paard fatsoenlijk in de wei komt kun je hem prima een dag laten staan hoor...

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 20:40

Idd erg lastig, maar ik had wel iemand weer gezocht ik beter is een meisje dat al een verzorgpony/paard gehad heeft, die weet de regels al meestal enzo

Ik ga al 2 jaar trouw elke dag naar mijn paardje heen, door welk weer dan ook. Haha! Haha!
Ik vind het ook wel goed dat het maar verzorgpaarden zijn, stel dat meisje had een eigen paard Scheve mond arm paard

Larissa

Berichten: 729
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 08:08

Zep schreef:
Sorry als ik je hypocriet vind, maar jij wilt een paard, dus het is jouw verantwoordelijkheid, niet de hare. Ik geef je verzorgster groot gelijk dat ze haar school belangrijker vind dan het paard van een ander, en ik snap je zelfmedelijden over die ene avond vrij niet zo goed. Ik kan begrijpen dat het prettig is om een avond thuis te kunnen zijn, maar ik zou het liever als een gunst zien als een ander die avond van je over wil nemen.

Trouwens, als je paard fatsoenlijk in de wei komt kun je hem prima een dag laten staan hoor...
Ik snap het heel goed, maar ik wil even zeggen dat ik het met Zep eens ben, jij neemt een paard dan zul je ook voor de gevolgen moeten opdraaien. En iemand zei dat school niet moeilijk was, nou dat is het dus wel degelijk, maar daar gaat het niet over. Maar tegenwoordig moet je heel veel voor school doen, en dat geldt ook voor iedere studie. Ik ken iemand, die altijd bezig was met paarden, ook met intensief wedstrijd rijden, maar die heeft haar eigen paard verkocht omdat ze d'r gewoonweg geen tijd meer voor had. Want die moest dan ook nog in het weekend twee dagen werken en dat kon ze niet meer combineren. Ik snap dat je die ene dag in de week vrij wilt, maar je kunt toch ook gewoon iets afspreken met een stalgenootje of iig je paard een keer laten staan. Maar ik vind niet dat je dat kan maken tegenover het paard...

Verder was er in VMR een keer een topic geweest van 'Ga je iedere dag naar je paard toe?'. Daar antwoordde zo wat iedereen, ook volwassenen, ja op en zelfs al ze ziek zijn gaan ze naar hun paard toe. Wat ik hiermee wil zeggen dat je kan wel boos zijn op die verzorgster maar ik geef haar wel gelijk. Als ze elke week is geweest, alles keurig heeft gedaan, dan kan je niet boos op haar worden dat ze er dan meekapt. En die ene dag, dat is wel relaxt maar ook niet eerlijk tegenover je paard. Dit is mn mening en niet aanvallend bedoeld hoor! Lachen

Sannah

Berichten: 2429
Geregistreerd: 28-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-03 16:12

Maar ik heb ook zeker niet boos gereageerd tegen mijn verzorgster!
Mijn boosheid kwam voort uit de teleurstelling dat ik iemand kwijtraak aan wie ik mijn paard kon toevertrouwen en ik een dagje niet hoefde. Ik ben blij geweest met elk uur dat ze het afgelopen jaar aan mijn paard besteed heeft en heb haar dat ook vaak genoeg laten merken.

Ik heb jaren geleden al de keus gemaakt voor een eigen paard, ben me zeer bewust over de 200% verantwoordelijkheid, kan intens genieten van een vrije avond en sta de volgende dag te popelen om weer naar mijn beestje toe te gaan. Zal nooit een dag mijn paard laten staan in de 1/3 van het jaar dat ze niet fatsoenlijk weidegang krijgt!

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 17:51

Hmm ik zit op het HBO werk nu 10 maanden lang full time (stage) en op vrijdags naar school.
Ik heb 2 verzrogpaarden waarvan 1 al 4 jaar, ik probeer echt tijd vrij te maken.
Ik kan namelijk niet zonder Lachen
Plus er kan niet tegen het feit dat als ik niet kom de paarden dan in een smerige box staan Lachen

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 18:38

Kan je dan niet aan een stalgenootje vragen of zij jou paard wil voeren. Dan zet je 's ochtends of 's middags alles klaar en dan gooien zij 's avonds het voer er in. Dat wordt er bij ons op stal ook wel eens gedaan.

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!

sharir

Berichten: 2576
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 18:59

hihih dan ben ik de trouwe verzorgster denk ik. doe sharir nu al iets meer dan 3,5 jaar. en junta nu al weer een jaar. ben echt super blij met ze..

Vasco nog altijd mis ik je
Peline mijn nieuwe topper

Karnat
Berichten: 521
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: verwegniestan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 10:53

Volgens mij maak je er tijd voor als je het echt leuk vind. Ik ben zelf begonnen met een verzorgpaard. Deze rij ik min. 2 keer in de week bij. Ik vond paard rijden zo leuk dat ik zelfs een eigen paard heb gekocht. Maar ben zo verknocht aan mij verzorgpaard dat ik hem ook gewoon blijf doen. Dus misschien een troost maar ze bestaan wel degelijk. Persoonlijk denk ik wel dat je een bijrijder van 18+ nodig heb...meestal als ze de pubbertijd ingaan dan komen er ook andere intresses he

prompter

Berichten: 11048
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 10:58

Een verzorgster die niet mag rijden, zal heel moeilijk te vinden zijn denk ik. Ik vrees dat je die 7e dag gewoon zelf naar je paard zal moeten.

Het zal wel lukken denk ik, ik doe dat zelf al 26 jaar Knipoog

Extremely rare and Beyond Compare


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _RobinA_, BingBot, DDDara, josien_m_, tienus63, Vagabondo en 117 bezoekers