Vriendschappelijke relatie tussen man en vrouw...?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Vriendschappelijke relatie tussen man en vrouw...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-03 10:29

Is dit mogelijk?

Ik hoor namelijk in mijn omgeving alsmaar mensen die ervan overtuigt zijn dat een vriendschappelijke relatie tussen een man en een vrouw niet mogelijk is.

Er zou altijd iets uit opbloeien... Ik ben het hier totaal niet meer eens, heb mannelijke vrienden waar ik totaal geen (liefdes) gevoelens voor heb, waar ik super leuk mee kan gaan stappen, leuke dag mee kan hebben maar thats it..

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 10:31

Ik heb meer vrienden dan vriendinnen. Natuurlijk kan er altijd iets uit opbloeien, maar ik heb ook vrienden die ik gewoon als vriend zie en waarmee iik niet eens wat zou kunnen doen.

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 11:10

Tja ik heb ook meer vrienden als vriendinnen.. Heb er nooit heel veel problemen mee gehad.. Zelfs niet toen 1 van me vrienden wel wat met mij wou beginnen maar ik niet met hem.. Toen zijn we gewoon veder gegaan met onze vriendschap..

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 11:14

Ja kan perfect hoor.

Ik heb zowieso in mijn relatie ook vriendschap, zonder vriendschap zou ik geen relatie kunnen hebben.

Daarnaast heb ik altijd veel jongens als vrienden of kennissen om me heen gehad.

Ik kan bijna beter vriendschap met een jongen dan als met een meid.

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 11:14

Ik heb ook een (mannelijke) vriend waar ik heel veel aan kwijt kan, mijn vriend is er ook van overtuigd dat het niet kan maar ik vind dat onzin.

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 11:15

tja, dat kan wel, maar niet te close.

In ieder geval ik heb dat wel gehad best close, ging een hele tijd heel goed, maar nu... is het toch iets meer geworden en zijn we inmiddels getrouwd Haha!

Cittemee
Berichten: 299
Geregistreerd: 31-07-03
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 11:38

Of dat je toch vaak merkt dat jongens op een gegeven moment meer willen als gewoon vriendjes zijn.

ukkie

Berichten: 1669
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 11:44

Het gaat wel maar idd niet te close Knipoog

Lestria

Berichten: 1066
Geregistreerd: 30-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 11:46

Het kan wel maar mannen kijken er toch anders tegenaan dan vrouwen. Mannen blijven jagers en zullen niet snel een vriendschap aangaan met een vrouw die ze niet (sexueel) aantrekkelijk vinden. Zolang de man in staat is zijn gevoelens onder controle te houden kan het prima .
Maar het blijft een beetje de kat op het spek binden.

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 11:51

ukkie schreef:
Het gaat wel maar idd niet te close Knipoog


Nou ja dat kan dus best goed uitpakken Lovers

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 12:04

ik ben met sommige vrienden echt superclose, die band is gewoon speciaal, maar het is niet zo dat ik daarbij liefdesgevoelens heb. ik hou wel van ze, maar niet op de liefdesmanier, gewoon op de vriendschappelijke manier... sommigen mensen die denken dat ik ook met hen wat wil... terwijl het ook gewoon vrienden zijn van mijn vriend, en hij weet dat ik alleen hem wil en niet anders, heel simpel toch??

vanity

Berichten: 3259
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: Herentals (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 12:12

het kan best wel, maar dan moet het iemand zjn die qua uiterlijk al niet je smaak is ofzo, want ikm oet zeggen, als je hem knap vind en je komt nog eens héél erg goed overeen, dan wordt het moeilijk!

zit nu in zo'n situatie, kende hem al een jaar, nooit echt veel mee gesproken, interesseerde me niet echt! nu ben k erachter gekomen dat we heel veel hetzelfde denken en in onze relatie dezelfde problemen hebben, nu besef ik dat hij er luek uitziet en hij doet er alles aan om met mij alleen te zijn, pfff moeilijk hoor!!!

Maar het is dus best mogelijk, want met andere vrienden van mijn vriend kan ik goed praten over ALLES zonder dat er ooit iets meer van zal komen!

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 12:22

Ik ben van mening dat dat bijna niet voorkomt.
Vroeger ging ik veel om met een jongen die ik zag als mijn grote broer we deden alles samen. Iedereen dacht dat we een koppel waren en daar hebben we altijd enrom om gelachen.
Tot op een dag smorgens om half 6 stond ie jankend voor mijn deur hij kon niet slapen hij moest het me vertellen hij was stapelgek op me.
Een hele moeilijke situatie want ik heb de vriendschap daarom beeindigd...

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 12:29

Ik vind het werkelijk de grootste flauwekul dat dat niet mogelijk zou zijn... misschien is het voor bepaalde mensen niet mogelijk maar dat ligt imo dan aan hen. Ik heb een hele goede vriend waar ik alles tegen kan zeggen maar meer dan dat zal het nooit worden.

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 12:31

en die vrienden van mij zijn op zich nog best knap hoor! we zijn echt supergoede vrienden en het uiterlijk verandert daar niks aan

Lestria

Berichten: 1066
Geregistreerd: 30-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 13:28

Ik ben toch erg benieuwd hoe de mannen hierover denken. Hier staan tot nu toe alleen maar antwoorden van vrouwen Scheve mond

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 13:47

Angelique18"]
Is dit mogelijk?

Ik hoor namelijk in mijn omgeving alsmaar mensen die ervan overtuigt zijn dat een vriendschappelijke relatie tussen een man en een vrouw niet mogelijk is.

Er zou altijd iets uit opbloeien...
[/quote]

Complete onzin....!
Tot elke vriendenkring van iedereen vallen toch wel een paar jongens of mannen? En als je getrouwd bent, per definitie dan maar niet aan zo'n vriendschap beginnen, onzin zeg! Ik ben jarenlang bevriend geweest met een jongen, waar ik me absoluut niet tot aangetrokken voelde. Ik kon er mee lachen, huilen, praten, brullen, schatteren, enzo. Maar ik zag mezelf er absoluut nou niet het bed mee in duiken. Het idee alleen al

Ook op oudere (getrouwde) leefdtijd zou zo iets mogelijk moeten zijn, echter zijn et vaak de partners die er wat achter zoeken. En dan gaat het vaak mis.

[quote="Lestria schreef:
Het kan wel maar mannen kijken er toch anders tegenaan dan vrouwen. Mannen blijven jagers en zullen niet snel een vriendschap aangaan met een vrouw die ze niet (sexueel) aantrekkelijk vinden. Zolang de man in staat is zijn gevoelens onder controle te houden kan het prima .
Maar het blijft een beetje de kat op het spek binden.


Dan heb ik 1 vraag aan jou. Hoe zit het dan met vriendschap tussen homo's en vrouwen?

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 14:11

Ik vind wel dat het mogelijk is, zekerwel zelfs!
Ik heb 2 goede vrienden, maar ik moet toegeven dat er bij bijde gevoelens geweest zijn.

Bij de ene heb ik er vanaf het begin heel strak voor gekozen om er nooit iets mee te beginnen. Puur omdat ik wist dat het niet mijn type was als vaste vriend en hij te ver weg woonde. Allebij hebben we een tijd wat voor elkaar gevoeld -en dit wisten we van elkaar- maar er expres niets mee gedaan. Ondertussen ken ik hem al 4 jaar en nogsteeds zijn we vrienden. We spreken elkaar niet zo veel meer als vroeger maar als er iets is weten we elkaar altijd te vinden...

De andere vriend heb ik wel iets mee gehad, al duurde dit maar 10 dagen. Ik merkte al snel dat dit ook niet het type jongen was waar ik mn leven mee wilde delen... En doordta het zo kort geweest is was het daarna makkelijk om vrienden te blijven. En dat hebben we gedaan Lachen

Mijn huidige vriend heeft er soms wel moeite mee. Hij heeft liever dat ik met een vriendin op stap ga of wat dan ook dan met een vriend. Maar ik ga hun er niet voor opzeggen. Ik weet gewoon dat ik zelf niet meer dan vriendschap voor hun voel en dus zie ik geen rede waarom het niet zou kunnen...

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 14:15

Ik ben zelf al heel lang bevriend met een paar jongens en dat is gewoon vriendschap. En dat zal denk ik ook niet veranderen!!!!!

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 14:18

Pinky_girl schreef:
Ik vind wel dat het mogelijk is, zekerwel zelfs!
Ik heb 2 goede vrienden, maar ik moet toegeven dat er bij bijde gevoelens geweest zijn.


Tuurlijk is het mogelijk. Maar ik denk niet dat er per definitie ALTIJD zulke gevoelens zijn of men uiteindelijk toch het bed een keer induikt.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 14:19

Tsja, ik kan dus ook niet anders zeggen als dat er gevoelens bijkwamen. Al was het alleen maar door de aandacht die je kreeg.

IcePrincess

Berichten: 7741
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 14:23

het kan wel hoor!! ik heb meer vrienden als vriendinnen (ok, een keer is het wel uitgelopen in iets anders Tong uitsteken )
maar over het algemeen komen er geen andere gevolens bijkijken als vriendschap (0,0 volgens Mathijs Tong uitsteken )

Lestria

Berichten: 1066
Geregistreerd: 30-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 15:47

Citaat:
Dan heb ik 1 vraag aan jou. Hoe zit het dan met vriendschap tussen homo's en vrouwen?



Het is bewezen dat de mannelijke en vrouwelijke hersenen van elkaar verschillen. Ben jij een man met heel vrouwelijke hersenen dan is de kans groot dat je homo bent. Andersom geldt hetzelfde.
Daarom kunnen vrouwen ook zo goed opschieten met homo-mannen in een vriendschapsrelatie .

En begrijp me goed. Ook ik heb vrienden waar ik alleen een vriendschapsrelatie mee heb. Het kan dus ook wel. Alleen moet je beide goed in staat zijn je gevoelens binnen de perken te houden want in de meeste gevallen zullen deze toch echt meespelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 15:50

Heb diverse mannelijke vrienden waar ik het heel goed mee kan vinden en ook werkelijk niets voor voel. Dus waarom niet?

Charlotte

Berichten: 2720
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 16:44

Het kan bij:
- Een vrienden GROEP / kring met meerdere personen tegelijk aanwezig
- Met homo's ( your best friend )
- Met een normale leuke jongen, maar dan tijdelijk. De een zal praktisch altijd 'meer' gevoelens krijgen voor de ander of een tijdje in de war zijn. Is gewoon zo niets aan te doen.
- En voor mijzelf; mijn neven