leven een draai geven... Ik heb t nodig..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

leven een draai geven... Ik heb t nodig..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-03 10:43

Zoals een aantal van jullie weten heb ik geen gemakkelijke jeugt gehad, te kampen gehad met veel behoorlijk heftige problemen.
hier ga ik verder niet over uitwijden.

Nog steeds leefde ik eigenlijk in het verleden, maar gisteren onder de douche is me ineens zoveel duidelijk geworden.

Ineens besefte ik dat ik pas 20 ben, ik het leven lijd van een oude muts, ben immers getrouwd, doe bijna nooit leuke dingen... affijn (voor mijn gevoel leef ik dus als een oude thee muts).
Gisteren besefte ik hoe erg ik het mis leuke dingen te doen met vrienden, Tuurlijk heb ik mijn paarden en ben ik hartstikke gelukkig met mijn man (wat klinkt dat raaaaar Gaaaap) maar daar in tegen ben ik 20 zou ik lol moeten maken.
T leven is veel te kort om t zo aan me voorbij te laten gaan zonder eigenlijk echt te genieten.

Gister avond heb ik dit meteen in een gesprek met mijn man uitgesproken, wat ik graag zou willen, dat ik mijn leven niet op deze manier aan me voorbij wil laten gaan zonder ervan te genieten.

hij was het volkomen met me eens.
Vind dat ik de dingen moet doen die ik leuk vind, mits het natuurlijk niet TE wordt.

Voelt best goed dat ik er op deze manier met hemover heb kunnen praten en hem ook gewoon heb kunnen vertellen dat ik graag wat dingen zou verandere in mijn leven.

Nogmaals ben ik wel hartstikke gelukkig hoor daar ligt t echt niet aan.. ben ook hartstikke gelukkig dat we getrouwd zijn en een super dag hebben gehad...

Allerliefste Kasper en Mick, Ik zal jullie NOOIT vergeten


kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 10:56

Nou ga lol maken dan !
Ik ben ook 20 ga ook trouwen maar heb wel veel lol in mijn leven hoor.

Wat jij moet gaan doen is doen wat je lekker helemaal zelf wil !
Gewoon lekker plezier maken !

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 11:00

Het heeft bij mij ook een behoorlijke tijd geduurd voordat ik echt "leuke" dingen ging doen. Ik heb een beetje het tegenovergestelde, in dat mijn vriendje destijds het eigenlijk niet zo goed (wilde) snappen....

Nu ik inmiddels weer lekker single ben en al mijn zaakies op een rijtje heb, doe ik geregeld alleen nog maar leuke dingen, met een achterliggende gedachte... "You only live once". Bevalt me erg goed Lachen

Europe is our playground


Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 11:04

Ja ga lol maken doe de dingen die je echt graag wil doen...
En ik denk dat dat ook goed kan als je een man hebt zeker als hij je begrijpt...
Ik zou zeggen "ga ervoor".

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 11:04

Ik heb het begin dit jaar uitgemaakt met mijn toemalige vriend, omdat hij me teveel tegenhield in de dingen die ik graag wou doen..
Nu leef ik mijn leven zoals ik dat wil en dat bevalt me uitstekend..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 11:09

'Feeling old by 21'

Komt uit Jackie's Strength van Tori Amos, een van haar nummers die mij zeer aanspreekt.

Ik heb ook al het nodige achter de rug en dreigde snel 'oud' te worden.
Op mijn 19e heb ik toen het roer omgegooid, ben lekker lol gaan maken, was weer vrijgezel na een lange relatie en heb er zeer zeker van genoten Lachen
Met wat jongere mensen om gegaan (wat geen pre daarvoor is), en gewoon heel veel plezier hebben.

Gewoon lol maken, dingen doen die jezelf heel leuk vind.
Vraag jezelf af wat je nou heel leuk vind? Maakt niet uit wat, als jij het maar leuk vind!

Pennymeisje van 36 jaar, jaja echt waar! En als bonus een serieuze amazone van 7 jaar :')

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-03 11:13

Voor mezelf weet ik wat ik leuk vind, ik vind t heerlijk om lekker bij vrienden te zijn, gezellig kletsen, t hoeft niet altijd uitgaan te zijn.
Zolang ik maar in goed gezelschap ben..

Allerliefste Kasper en Mick, Ik zal jullie NOOIT vergeten

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 11:17

Doe dat dan! Lachen

Organiseer wat leuks, wat orgineels, wat bij je past, dat moet je prima lukken volgens mij!
Nodig vrienden uit en heb lol! Lachen

En je hoeft niet eens wat te organiseren, gewoon beetje bij elkaar zitten kan deste leuker zijn.

Pennymeisje van 36 jaar, jaja echt waar! En als bonus een serieuze amazone van 7 jaar :')

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-03 11:18

Komt helemaal goed hoor Lachen

Allerliefste Kasper en Mick, Ik zal jullie NOOIT vergeten

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 11:19

Maar wat versta jij dan onder leuke dingen? Je hebt al paarden, en dat is al erg leuk vind ik. Misschien moet je eens wat vriendinnen opzoeken om wat mee op te trekken. En leuk op vakantie gaan. Ook zonder slecht verleden kunnen mensen het gevoel hebben dat ze geleefd worden/het leven aan ze voorbij trekt. MAar je moet er inderdaad ZELF iets van maken.

De hond is de betere mens

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 11:48

OK dan! OK dan! YOU,GO GIRL!!!!!!!!!! OK dan! OK dan!

Serieus genomen worden, of serieus genomen worden, that's the question!

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 12:06

Geniet van het leven, het duurt maar even OK dan!

Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 12:06

Het leven is 1 groot feest, je moet alleen wel zelf de slingers ophangen.

Kortom: ga lekker doen wat je leuk vindt, en dat je man achter je staat is toch al helemaal geweldig?

Geen paarden meer, ook niet meer rijden, veel andere bezigheden maar bokt blijft leuk af en toe

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 12:16

zware kost maar heel herkenbaar.
Ik denk ook wel eens life sucks... Scheve mond maar dan gooi ik het roer om Gewoon doen waar je zin in hebt je door niemand de les laten lezen OK dan!
Het heeft ook heelveel met zelfvertrouwen te maken bij mij dat had ik niet door mijn overgewicht en nu ik dat kwijt ben kan ik de hele wereld aan (uhh ietwat overdreven maar ik ben in elk geval happy)
Verder heb ik ook een relatie waar ik me als een vis in het water bij voel dat geeft je ook rust en vrijheid. Lovers

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 22:44

Dan moet je zeker geen kind nemen Lachen

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Tallie1979
Berichten: 22742
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 23:42

Prima schreef:
Dan moet je zeker geen kind nemen Lachen


Dit slaat weer kant nog wal, maar vooruit.. Scheve mond

Angelique, je bent bij mij altijd welkom, dat weet je, het is alleen zo verrekte moeilijk omdat we een heel eind bij elkaar vandaan wonen en allebei druk zijn met de knollies.. We moeten maar wat vaker naar de bios, vorige keer hebben we onwijze lol gehad Haha!

Anne_GTI

Berichten: 18199
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 00:43

Nou, ik snap die opmerking van Prima wel hoor... (heb twee kids) Spontane acties gaan dan een stuk moeilijker maar ik zou ze voor geen goud willen missen hoor. Maar goed ik ben ook ietjes ouder... Ben trouwens blij dat ik al die spontane acties heb overleefd.(letterlijk en figuurlijk) Heb nu andere lol maar daar zie je de humor pas van in als je daadwerkelijk een kind hebt. (ooit wel eens een verbasterde uitvoering van het liedje 'jan huigen in de ton' gehoord van een bijna 3 jarige? Ik had iig de tranen over de wangen lopen van het lachen...

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-03 09:15

Prima schreef:
Dan moet je zeker geen kind nemen Lachen


Bedankt voor de tip Schijnheilig Doei, doei Misselijk

Allerliefste Kasper en Mick, Ik zal jullie NOOIT vergeten

FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 09:35

Door je jeugd problemen heb je een heel stuk van je jeugd overgeslagen!
Omdat je strek moest zijn en snel volwassen bent geworden.
Nu je in rustigvaarwater bent gekomen en een schijnbaar stabiel leven hebt opgebouwd(wat overgens ook heel fijn is) daagt je het gevoel dat je dingen mist hebt gemist..
Die schade wil je inhalen.
Dat kan natuurlijk altijd.
maak dan eens een lijstje wat je zou willen.
bv een pyhama party met je vriendinnen, uitgaan stappen dansen uit je dak gaan enz.
Wat heb je gemist en wat zou je willen doen? dat verscilt nogal per persoon.
ga bv 1 x in de maand iets leuks doen met je vriendinnen een vriendinnen dag..
Bovendien is getrouwd zijn niet de bedoeling het leven te leiden van een bejaarde idd en kan een huwelijk ook heel gezellig spannend en leuk zijn.
En kun je met je partner ook heel veel leuke dingen doen.
Want schijnbaar heb je in je jeugd mischien ook liefde gemist en die krijg je nu van hem.
Je jeugd kun je niet meer veranderen, maar je toekomst heb je zelf in je hand.
Schijnbaar heb je behoefte aan uitspattingen.
Maar probeer danwel voor jezelf uit te zoeken wat je nu mist in je leven en hoe je het dan zou willen en wat je precies zou willen?
En hoe dat het beste in combi met je huidige leven te combineren is.

FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 09:41

nog even terug komen op beslist geen kind nemen;

door de ogen van je kind kun je ook heel goed je eigen jeugd herleven en of je jeugd inhalen.
Omdat je dat samen met je kind deelt, bv kermis of een pretpark..

Als ik met mijn kinderen naar bv de efteling ga en ik zie hun genieten op hun kinderlijke wijze leef ik mee en kan daar heel erg van genieten.
ook het organiseren van feestjes en jeugdige dingen..
Je hebt door middel van kinderen te maken met jeugd dat wat je zo graag wilt. Een leuke jeugd inhalen.

Niet dat ik zeg dat je kinderen moet nemen hoor.
Soms is het beter van niet als je echte grote plannen hebt zoals reizen of andere tijd rovende dingen en wat heel duur is.

Een kind geven van wat je zelf niet hebt gehad is soms ook genoeg doening. Omdat je er bij betrokken bent als ouder(moeder)..

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 18:59

Nou, dan moet je maar wel nu alvast een kind of twee nemen, zo te horen! Haha!

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-03 20:24

pompidom pidom.. een kind NEEM je niet... een kind KRIJG je..Doei, doei

Allerliefste Kasper en Mick, Ik zal jullie NOOIT vergeten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 20:40

het lijken zo wel pakjes boter! Zal ik er 1 of twee nemen? Haha!

Maar Angelique, wel fijn dat je er met je vechtgenoot over kan praten!

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 21:33

Angelique18 schreef:
pompidom pidom.. een kind NEEM je niet... een kind KRIJG je..Doei, doei


nou oke, dan zou ik meteen twee kinderen krijgen! Lachen

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 21:52

Ik heb door een hoop gedoe tussen mijn 16e en 19e ook een stuk jeugd gemist. Klinkt allemaal erg zwaar maar het is wel zo.

In vergelijking met leeftijdsgenoten (ben nu bijna 22) ben ik op sommige punten mijn leeftijd ver vooruit, en op andere punten loop ik nogal achter. Kan ook niet anders als je je niet normaal hebt kunnen ontwikkelen.

Bedenk idd wat je graag zou willen doen verder in je leven. Ik heb zelf ook paarden maar ook dat wereldje is erg klein en maakt je wereld zeker niet groter. Als ik weer een tijd alleen bezig ben geweest met mijn paarden (dompel me dan helemaal onder in de "paardenwereld") dan merk ik dat mensen zich beginnen te irriteren aan me, omdat ik ieder gesprek binnen 5 minuten zo heb gedraaid dat het weer over paarden gaat Haha! Ben dat de laatste weken ook weer aan het doen merk ik, en kijk dan ook erg op tegen de verjaardag waar ik volgende week heen moet van een vriendin van me. Zij hebben het over hele andere dingen (in mijn ogen heel kinderlijk; jongens, kleren en roddels) en ik voel me dan echt een buitenstaander. Dan merk je echt dat je je wereld te klein maakt en je leven veel te saai voor iemand van 21 jaar..

Het is heel moeilijk om iets nieuws te vinden, maar je hebt gelijk; je bent nog jong en hebt nog een heleboel opties open. Gelukkig staat je man achter je!

Je bent 20 jaar, dus je kan nog:

- beginnen aan een HBO opleiding en niet eens de oudste zijn!
- beroemd worden, tijd zat!
- een fantastische carriere opzetten en ontzettend rijk worden
- Twister spelen met vrienden zonder dat je kinderachtig bent
- NIET drinken in de USA! hahahaha zó jong ben je dus Haha!
- in principe ieder idee wat je nu nog verzint uitvoeren aangezien je nog zo jong bent en alle opties open hebt én alle tijd vd wereld.
- Er zijn mensen van jouw leeftijd die nog zakgeld krijgen

Meid heel veel succes, hopelijk vind je iets wat je meer voldoening geeft in je leven! Ik weet zeker dat dat gaat lukken!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Eleadoras, Facebook, Femek2902, fjord_brucht, Hiraeth, IASCrawler, inge_romeo, lina1998, lysir, Mo_86, noviceh, Paardennamen, redbutton, Touchem, Yentaah en 118 bezoekers