Heb ik weer...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Heb ik weer...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-03 10:08

Wat ik nou al weer een paardagen lang aan het handje heb is ook niet leuk meer..

vorige week heb ik mijn paardje verhuisd naar een mooi stal in Oostzaan , omdat de stal waar ik stond niet leuk meer was en gewoon 1 grote puinzooi, Is mijn paard het er niet zo mee eens

We komen daar aan, ging allemaal heel goed, meneer was druk om zich heen aan het kijken en vond alles wel prima
We hadden hem een paar uurtjes op stal gezet om even te wennen , heeft ie wat te eten gehad enzenz .
Vond ie allemaal leuk .

Toen zei de eigennaarsse van die stal zet hem maar lekker op het landje bij de andere paardjes kan ie kennis maken .. ( ze hebben daar verschillende landjes met een aantal paardjes erop lopen en de landjes worden gescheiden door 3 banen schrikdraad met voldoende stroom erop )

Ook dat ging goed, hij mocht op een landje bij 2 ijslanders en die hem heel lief begroeten en Kane was lekker aan het ruiken en knuffen , het leek allemaal goed te gaan

Toen begon hij te rennen en zich uittesloven ( was wel erg mooi om te zien Haha! )

Dus wij dachten van dat zit wel goed laat hem maar staan vandaag bij zijn nieuwe vriendjes en liepen weg
Maar toen dacht meneer: " hallo jij weg ik ook " en hij kroop zo onder het schrikdraad door en stond opeens weer naast me met een onschuldige blik .

Wij hem weer op het landje gezet en weer leek ie zich prima te vermaken dus ik loop weer weg --> het zelfde liedje meneer stond weer naast me

Dus op stal gezet en de volgende dag zouden ze hem in de bak zetten zodat ie toch lekker buiten was en niet weg kon kruipen ...

Is ie die flapdrol uitzichzelf weer onder een hekje door gegaan naar een landje waar hij blijkbaar een vriendje heeft gevonden en staat opeens wel braaf de hele dag achter het schrikdraad

Hij heeft de hele middag met een haffie staan knuffen en het ging volgens de eigennaarse echt heel goed geen pogingen meer om weg te komen

Kom ik aan die middag en zie dat was helemaal verbaasd . Dus ik heel blij dat ie een vriendje heeft gevonden en nu wel braaf achter het hekje blijft ..
Ik loop naar hem toe geef hem een appel en een knuffel en denk bij mezelf blijf maar lekker staan kan je goed wennen aan de omgeving hier
en loop vervolgens weg naar de stal begint ie heel hard te hinneken vervolgens kruipt ie weer onder het hekje door en staat weer naast me

iedere stap die ik zet doet hij ook en hij houdt me continu in de gaten wat ik aan het doen ben

Ik ben zo bang dat hij dit blijft doen en niet kan wennen in zijn nieuwe omgeving .. Hebben jullie dit wel eens mee gemaakt ??

Ik weet niet meer wat ik moet doen

Er komen zoveel mensen daar op het erf waar hij helemaal geen aandacht voor heeft en dus ook braaf op het landje blijft staan totdat hij mijn scooter , stem hoort dan slaat ie om en volgt ie me en ontsnapt van het landje

In het begin kon ik er wel om lachen maar ik ben bang dat dit echt een probleem wordt Huilen

Hij staat er net een paar dagen en nu al 3 hekjes gesloopt

Kent iemand dit probleem en zijn er meer mensen die een paard hebben die gewoon onder schrikdraad doorkruipen en dwars door hekjes heen lopen ??

Verward

Gaia

Berichten: 1465
Geregistreerd: 13-01-02
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 10:26

Tja, tinkers hè Knipoog . Die van mij springt vanuit stilstand over een hek van ongeveer 1.20m. Maar gelukkig is dat bij 1x gebleven.
Heel veel succes in elk geval met je mooie, maar eigenwijze Tink.

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 10:36

Ja zeg dat is zeker vervelend. (maar toch wel leuk dat hij je zo goed herkend...) Ik denk dat hij wel bij draait... Je zegt dat hij het alleen doet als jij in de buurt bent en dat ie anders heel lief is...
ik zou niet weten wat je er aan kunt doen. (ik heb alleen een eigenwijze shet maar sinds we vorige week schrikdraad hebben ontsnapt meneer niet meer)
Ik denk dat het te maken heeft met de nieuwe omgeving en dat het nog best kan veranderen... Maar ik weet het verder ook niet...
Heel veel succes er mee!

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 11:00

Hij moet vast nog even wennen. Als hij een goed paardenvriendje heeft gevonden dan blijft hij wel achter het hek....

Chubby ontsnapte ook heel vaak (onder het draad door kruipen), maar ze staat dit jaar met een ander paardenvriendje dan vorig jaar en ze is nog niet ontsnapt tot nu toe.... *klopklop*

Groetjes!

ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 11:44

Ik zou, als ik net nieuw was op een stal, mn paard zowiezo niet in het land zetten. Gewoon op stal, rustig laten wennen, en zn beweging geven in de losgooibak, of gewoon rijden. Het landseizoen is nu toch bijna over, en volgend jaar als ie gewend is zal het vast goed gaan!

Succes iig!!

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-03 12:39

Ja ricoh daar heb je gelijk in maar als ie op stal moest blijven staan dan had ie helemaal in zijn uppie gestaan en dat is iets waar hij al helemaal niet tegen kan dus als ik dat doe dan schopt ie alles kort en klein

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 13:45

Tja, op zich is het ook wel logisch...
Je paard staat in een vreemde omgeving, het enige vertrouwde wat hij heeft, ben jij. En als jij hem dan ook nog eens achterlaat....
Misschien draait het vanzelf wel bij als hij wat beter gewend is. En tja, het blijft een tinker he, die letten niet op draadjes en hekken Knipoog

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 17:22

Zijn net fjorden, niet zuinig op zichzelf en op de omgeving.
Je kan het hem niet kwalijk nemen dat hij aan zijn neiuwe omgeving moet wennen, maar hij mag natuurlijk niet blijven ontsnappen.
En wat nou als jij er neit ben, ontsnapt tie dan ook?
Kan je er neit een extra stroomdraad onderdoen? en anders meer stroom erop....
Suc6 nog met je paardje!

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-03 17:51

Nee als ik er niet ben ontsnapt hij niet en heeft ie het gewoon naar zijn zin

Hij wordt al extra goed in de gaten gehouden maar hij is erg rustig en braaf en vermaakt zich prima met de andere paardjes

Totdat ik verschijn Haha! ( wat heb ik een slechte invloed he ) dan weet ie niet hoe snel hij bij me moet zijn Lovers
En als ik dan lekker met hem gereden heb en zet hem weer terug op het landje dan ontsnapt ie weer en dat doet ie een paar keer maar ik ga dan gewoon weg en de stal houder die zet hem dan een aantal keer terug op het landje en na een tijdje houd ie er ook mee op Lachen en volgende dag het zelfde liedje Haha!

Maar ja ik hoop dat het snel ophoudt ( maar aan de andere kant is het wel een goed gevoel hoor als je paardje zo aan je gehecht is Bloos )

Juliaa
Berichten: 374
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 18:25

Lastig.. Maar ik vind stiekum toch ook wel heel lief hoor!

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 18:46

Juliaa schreef:
Lastig.. Maar ik vind stiekum toch ook wel heel lief hoor!


Ben het stiekem toch wel een beetje met je eens.
Is gewoon lief...