Paard&Koets 2003, Den Bosch

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Paard&Koets 2003, Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-03 13:05

Nog een dikke anderhalve maand en dan is het weer zover:

PAARD&KOETS in DEN BOSCH

INFORMATIE:

ORGANISATIE PAARD & KOETS

Postbus 4108 6803 EC Arnhem

Tel (0031).(0)26.383.15.95 Fax (0031).(0)26.383.15.87

PAARD & KOETS 2003


14-15-16 NOVEMBER: 22E EDITIE PAARD & KOETS - INTERNATIONALE PAARDENSPORT - EN RIJTUIGENMANIFESTATIE


Dit jaar zal de tweeentwintigste editie van het internationale paardensport-en rijtuigenevenement PAARD & KOETS, dat jaarlijks tienduizenden paardenliefhebbers trekt, plaatsvinden op 14, 15 en 16 november. De locatie is wederom de Brabanthallen te ’s-Hertogenbosch, Nederland. Ooit begonnen als kleine nationale beurs, is Paard & Koets in de afgelopen 2 decennia uitgegroeid tot dé Europese beurs op het gebied van aangespannen rijden. Sterker nog, nergens ter wereld vindt men zo’n groot aanbod aan authentiek gerij en marathon- en recreatiewagens als hier! PAARD & KOETS heeft zich in de loop der jaren dan ook terecht een plaats verworven op de internationale kalender: bezoekers uit Duitsland, België, Frankrijk, Engeland, Italië, de Scandinavische landen en zelfs enkele fervente liefhebbers uit de Verenigde Staten weten één maal per jaar hun weg naar de Brabanthallen te vinden.


PAARD & KOETS 2003
De succesformule van Paard & Koets staat al jaren als een huis. De drie onderdelen, te weten een grote beurs waar werkelijk alles te zien en te koop is op paarden- en paardensportgebied, de showpiste waar vrijwel doorlopend shows en demonstraties plaatsvinden en de veilinghal waar op zaterdag en zondag een aantal veilingen gehouden worden, vullen elkaar uitstekend aan en bieden voor iedereen wat wils. Natuurlijk zal Paard & Koets ook dit jaar weer een groot aantal primeurs kennen. Zoals altijd wachten de rijtuigbouwers en tuigenmakers met het uitbrengen van hun nieuwe modellen ook nu weer tot medio november, wanneer ze de kans hebben om persoonlijk hun klanten kennis te laten maken met de laatste innovaties op mengebied.

Afbeelding

BEURS
Circa 150 deelnemers, zowel produkt-verkopende als dienst-verlenende, en zowel commerciële als non-profit organisaties verstrekken op Paard & koets informatie over hun produkten en diensten. De bezoeker kan hier terecht voor trailers, weide-afrastering, stallenbouw, verzekeringen, kleding, tuigage, ruitersportartikelen, rijtuigonderdelen, schilderijen en kado-artikelen maar ook voor informatie over opleidingen, vakanties, voeding enzovoorts. En natuurlijk zijn er de rijtuigen: marathonwagens, recreatierijtuigen, antieke rijtuigen alsmede reprodukties, alles is te zien en te koop. Door het enorme aanbod is de menner in de gelegenheid zich goed te oriënteren, te komen tot een weloverwogen aanschaf en zich te verzekeren van een goede prijs-kwaliteitsverhouding. De standhouders zijn afkomstig uit onder meer Nederland, België, Engeland, Duitsland, Polen, Hongarije en Oostenrijk.

SHOWS
In een aparte hal ligt de door tribunes omringde showpiste, waar doorlopend shows en demonstraties plaatsvinden. Veel mogelijkheden van de edele viervoeter worden hier gedemonstreerd. Dressuur, aangespannen rijden, springen, western-rijden, trick-riding, vrijheidsdressuur en voltige, het wisselt elkaar allemaal in razend tempo af. Elk jaar verlenen een aantal nationale en internationale bekendheden uit de paardensportwereld hun medewerking aan PAARD & KOETS.

STAMBOEKEN
De stamboeken hebben altijd een belangrijk en essentieel onderdeel uitgemaakt van PAARD & KOETS. Niet alleen verzorgen zij een groot deel van het showprogramma, waarbij de mogelijkheden van de diverse rassen aan het publiek getoond worden, ook zijn zij vertegenwoordigd met een stand. Zo kan de belangstellende bezoeker inlichtingen verkrijgen en vragen voorleggen aan stamboekmedewerkers; belangrijke promotie voor de inmiddels circa 25 stamboeken en verenigingen die aan het evenement deelnemen. Ook dit jaar zullen weer een groot aantal stamboeken aanwezig zijn op het evenement, van Hackney tot Lippizaner, van Haflinger tot Merens, van ’t Groninger Paard tot de Friezen. Ook de stand van de KWPN zal dit jaar niet ontbreken. Nieuw zijn de Vereniging van Freiberger Paarden uit Oostenrijk en de Mangalarga Marchador uit Brazilië.

Afbeelding

VEILINGEN
Op zaterdag om 13 en 16 uur en op zondag om 12 en 15 uur worden op onnavolgbare wijze door een erkend veilingmeester onder toeziend oog van een deurwaarder meer dan 250 objekten geveild: hoge hoeden, antieke koetsen, koetslampen, rijlaarzen, prenten, boeken, tuigage enzovoorts enzovoorts. Van oud tot nieuw, van gek tot mooi, van klein tot groot, allerhande zaken passeren de revue en veranderen van eigenaar. Het publiek kan aan de kassa een programmaboekje/veilingcatalogus kopen, het is helaas om praktische redenen niet mogelijk een veilingcatalogus vooraf te bestellen.


OPENINGSTIJDEN:

Vrijdag 14 november 14-23 uur

Zaterdag 15 november 10-23 uur

Zondag 16 november 10-18 uur


TOEGANGSPRIJS:

KAARTEN EXCL. AVONDSHOW

Volwassenen. EURO 12,50

Kinderen 6-14 jaar EURO 7,50

Kinderen 0-6 jaar gratis toegang, mits onder geleide


Afbeelding


liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-03 13:07

Anyway, ik ben er Haha! Ik rij mee met het New Forest showteam, zowiezo ben ik er zaterdag en zondag, of ik er vrijdag ben weet ik nog niet Lachen

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 13:09

Je zou verwachten dat er op zo'n beurs speciale aanbiedingen zijn van marathonwagens etc.
Weet jij of dat ook zo is? Zo ja, dan ga ik daar eerst nog heen voordat ik definitief een keuze maak.
Het lijkt me sowieso wel leuk om eens langs te gaan. Den Bosch is tenslotte vlakbij.

The best thing for the inside of a horse is the outside of a stable.
Jacob R. Ludlow,1897

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-03 13:14

Normaal zijn er wel aanbiedingen ja, teminste, vorig jaar was dat wel.

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 13:22

Nee dit jaar gaan we niet Boos!
zit te dicht bij ahoy en dat leek ons net een slagje leuker Haha!.
misschien dat ik als toeschouwer kom maar dat zie ik dan nog wel.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 13:55

miss ga ik ook heen,weet nog niet zeker.. Haha!

keep calm, I'm engaged!!! <3

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-03 14:05

Marjolein schreef:
Nee dit jaar gaan we niet Boos!
zit te dicht bij ahoy en dat leek ons net een slagje leuker Haha!.
misschien dat ik als toeschouwer kom maar dat zie ik dan nog wel.

zit toch anderhalve maand tussen? Jammer dat jullie niet gaan, wie gaan er dan wel met Tinkers? En gaan jullie al zeker naar PaardAhoy?

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 14:06

Waarschijnlijk sta ik zondag de 16e bij de stand van het connemara stamboek.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 14:12

Dat is nog zo ver weg....ik ben er nog nooit geweest, hebben ze er veel westernstands?

Je suis Charlie.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 18:04

Hoe ver is Den bosch eigenlijk in NL?

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-03 19:50

sonjabelgium schreef:
Hoe ver is Den bosch eigenlijk in NL?
vanaf de grens zo'n 40 minuten denk ik, met de auto dan he Haha! Dus vanaf hazeldonk zeg maar.

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 20:47

Als ik vrij heb wil ik er vrijdag heen Lachen

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 20:52

ik ben er zaterdag en zondag, met paard als we hem op de trailer krijgen...., sta in de stand van de Noriker!

Afbeelding

voor dit wagentje liepen 2 Norikers, 2 jaar geleden Haha!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 21:52

Bij deze nodig ik de Bokkers die naar P&K gaan uit voor een glaasje prik bij mij thuis (ca. 10 minuten van de Brabanthallen)!

Toos paardloos

Irre

Berichten: 2153
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 21:53

Ik ga ook, is om de hoek!

In het land der blinden is eenoog koning!

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 06:14

Imker: kan je per ongeluk voor 1 nachtje een Noriker stallen? Hij kan niet in zo'n boxje bij P&K, die breekt ie in 5 minuten tot de grond toe af....

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 06:30

Paard wil niet in trailer.
Paard wil niet in box.
Waarom P&K ? Verward

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 06:32

omdat het de enige bonte Noriker in Nederland is en we doen al jaren P&K.....
Voor mij hoeft het inmiddels niet meer, maar ik wil de mensen van de vereniging niet teleurstellen. Ik heb er veel in geinvesteerd en hard gewerkt om het paard van alles bij te brengen. Daarbij hoort een cursus trailerladen die we over 2 weken gaan doen.

Heb je die boxjes wel eens gezien BV: 3 x 3 met een deur die naar binnen open gaat Clown , moet je daar een Moritz alleen al eens naar binnen zien te krijgen ......overdag staat ie bij de stand, maar 's nachts kan dat niet

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 06:44

Die stallen zijn niet voor slopers geschikt, maar dat zijn demontabele stallen nooit.
Ik moet afkloppen want tot nog toe vinden mijn paarden demontabele stallen altijd wel grappig, ze kunnen net over de schoten met de buurman neuzen en dat is altijd wle gezellig

Maar goed, ontopic.
Ik kom ook, de hele zaterdag, maar denk niet dat ik heel veel mensen ga meeten aangezien ik niet zo van dat stamboeken durp hou

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 07:01

Vorig jaar was het wel ontzettend gezellig!
Maar of ik dit jaar kan komen, weet k niet.. Scheve mond

Wie steeds achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 07:13

smurf schreef:
Imker: kan je per ongeluk voor 1 nachtje een Noriker stallen? Hij kan niet in zo'n boxje bij P&K, die breekt ie in 5 minuten tot de grond toe af....


Geef maar een PB!

Toos paardloos

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 07:56

Dit jaar is de gehele opzet anders het stamboekendorp is nu in de 'oude'veilinghal.
Het stamboekendorp heeft een eigen ring voor de shows op zaterdagavond en de vrijdag.Dit omdat er de ztaerdag en vrijdag menshows zijn in de grote ring.

Ik ben er vrijdag t/m zondag zowel in de stand van het groningerpaard als in de shows.
Orbaldo en/of Lodewijk gaan/gaat mee.

Wij gaan ook naar paard-ahoy.
enne ik heb er zin in!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 08:25

liberty"]
[quote="sonjabelgium schreef:
Hoe ver is Den bosch eigenlijk in NL?
vanaf de grens zo'n 40 minuten denk ik, met de auto dan he Haha! Dus vanaf hazeldonk zeg maar.
[/quote]

Even handjes invetten, en mijn man "bewerken" Haha! ... Schijnheilig Zou ZOOOOOOOO Graag 's gaan Haha! Tong uitsteken

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.


Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 09:23

Heb je daar nou echt je man bij nodig? Verward

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 10:28

Nope, niet echt, maar ik ben erg slecht in de weg vinden Haha! ... zou zo in parijs staan in de plaats Tong uitsteken

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 bezoekers