computervraagje: is dit ernstig??

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
juval

Berichten: 13089
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

computervraagje: is dit ernstig??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-03 14:32

mijn laptop zegt: non system disk or disk error....... is dat ernstig Verward ?? of simpel te verhelpen. Hij start dus niet verder op dan dit bericht.
Het is een oude (10 jaar) Compaq Contura Aero 4/25. Als het te maken is wil ik het ding wel verkopen, anders gaat-ie de kliko in. Ik heb er geen accu's meer bij. Wel kabels zodat-ie via het stopcontact werkt.
Er zit geen diskettestation bij, wel een draagtas en moederbord en een soort connector voor de printer en muis (denk ik) Blond .
Denkt iemand dat ie m weer aan de praat kan krijgen, doe maar een bod. Als het kansloos is dan wil ik het ook graag weten, hoef ik er niet meer mee te gaan leuren. Haha!
alvast bedankt!

In memoriam, Zoëy : [IM] Zoëy, onze gouden stippelpony

don't bite the hand that feeds you


Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 14:47

Ik heb het hier even voor je nagevraagd:

1) Het kan een softwareprobleem zijn.
2) Het kan ook zijn dat er hardware defect is, dan moet je de harddisk formatteren. Wanneer de foutmelding: "no fixed disk present" verschijnt, is het of de harddisk die defect is, of de controller.

Succes!

If you stick your head in the sand, you'll get your rear kicked.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 15:20

99% zeker dat je harddisk gecrashed is. 10 jaar is echt antiek hoor.

Amor Vincit Omnia

Charaz

Berichten: 24260
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 15:35

dat zegt onze computer altijd als er een diskette nog in zit, en wil hij niet opstarten

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

Truf

Berichten: 2223
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Wognum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 15:40

newforestlover schreef:
dat zegt onze computer altijd als er een diskette nog in zit, en wil hij niet opstarten


Daar dacht ik dus ook al als eerste aan, na de reacties gelezen te hebben leek me dat dan een beetje Blond blonde opmerking om dan te plaatsen. Zo veel verstand heb k ook niet van de comp, maar ik ben dus niet de enige Tong uitsteken

Dr. Robert Romano (ER): ...And if wishes were horses, we'd be knee-deep in crap.

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 15:44

Uh:
Citaat:
Er zit geen diskettestation bij
zei Juval Haha! Knipoog

If you stick your head in the sand, you'll get your rear kicked.

lies

Berichten: 9616
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 15:45

Idd grote kans dat je harde schijf gecrashed is.
Is mij ook overkomen en heb er toen een nieuwe HD in gezet. Weet niet of dat met zo'n antiek ding kan en/of het dat nog waard is.

זכור

juval

Berichten: 13089
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-03 22:23

een diskette zit er volgens mij echt niet in, ik zou niet weten waar, maar ik ben echt waar een origineel Blond wat compu's betreft dus......
maar zo te horen is het dus zeer waarschijnlijk gewoon afgelopen over en uit voor de laptop.

In memoriam, Zoëy : [IM] Zoëy, onze gouden stippelpony

don't bite the hand that feeds you

ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 22:36

SuperPepeijn schreef:
99% zeker dat je harddisk gecrashed is. 10 jaar is echt antiek hoor.


O? Wat zijn mijn ESDI-drives uit '87 dan? Stenen tijdperk of zo? Ze doen het overigens nog gewoon. 2x 650Mb!
Maar inderdaad, de kans dat de drive de geest heeft gegeven is vrij groot. Als er geen diskettestation bij is, zal het dus niet eenvoudig zijn om hem weer aan de praat te krijgen.
Je mag wel eens langs komen in Bennekom, ik kan er eens naar kijken.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info


Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 23:00

Ook wel eens vaker gehad die foutmelding, vooral met removable disks in brackets. Misschien is de connector IDE een beetje losgeschoten binnen in en krijgt hij daarvan niet genoeg contact?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Cubby_, blondies, CarpeDiem_, claudtje, Flew, gerlindie, GoogleAdsense, Grainey, HELder, IASCrawler, Ipsiedipsie, JoyenUnory, manubres, MoniqueT, nafkedemi, NinaZ, Room_Soesje, RoronaZorro, Roulette_, SentiBot, Sintara, Switch2016, Vuri en 76 bezoekers