Haflinger veel te sterk .......(help)!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Haflinger veel te sterk .......(help)!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-03 20:04

Hallo,

Mijn vriendin heeft dus een haflinger en die is heel erg braaf onder het zadel maar dan alleen in de bak.

Als we na buiten gaan ga ik mee op de fiets.

Help Help Help!!

Als deze pony geen zin meer heeft draait ze zich om en wil met een rotvaart de andere kant op.

We krijgen haar bijna niet stil laat staat sturen!! Huilen Huilen

Ze is zo ongelooflijk sterk dat sturen bijna onmogelijk is op haar buiten.

Ze heeft nu een gewone watertrens in ..........zijn er ook andere hulpmiddelen of bitten die ik kan proberen.

Help help!!

We zitten echt met een probleem.

Groetjes: Diana

Barvrouwke
Berichten: 3706
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 20:50

Heey,
probeer een stang eens. Maar dan moet je je teugels heel los houden zodat hij absoluut geen inwerking heeft voordat hij de spurt neemt. Wanneer hij dit doet en je gaat uhm inhouden zal hij wel verrast zijn door de inwerking van het bit. Niet zagen. En proberen op de volte te krijgen en liever schop dan trekwerk. Met kracht los je het niet op, ik ken de haflingerkracht. Het lukt je niet met trekken.
Groetjes Bar

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 21:07

Jep, je wint het nooit van een paard als hij echt weg wilt. Jullie zijn dat hafje niet de baas. en dat los je niet op door een scherper bit. Nee hij moet weten dat hij moet luisteren naar jullie. En dat berijk je niet door een scherper bit. Luisteren zou hij dan wel. Maar alleen omdat hij dan niks anders kan. En waarscheinlijk zal hij in de bak ook niet makkelijk te stoppen zijn hé.
Grondwerk en grondwerk. Dat is de basis van het beheersen van je paard zonder kracht.

fabiola

Berichten: 1931
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: Noord-scharwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 14:40

Als een scherper bit niet helpt kan je ook eens een hackamore proberen een hoofdstel zonder bit waarbij de druk op de neus ligt en dat je rem is. Mijn haflinger is ook zo vreselijk sterk en was niet te stoppen, dit hoofdstel werkt super. Wees wel altijd voorzichtig ermee, de neus is vrij gevoelig! succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 14:41

Helemaal met Josien eens

Bitten is niet de oplossing
Dressuren is de oplossing.
Helaas zien veel mensen dat niet in. Verdrietig
en het paard is de l..

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 14:46

runningkawa schreef:
Helemaal met Josien eens

Bitten is niet de oplossing
Dressuren is de oplossing.
Helaas zien veel mensen dat niet in. Verdrietig
en het paard is de l..


Daarom ga ik les nemen Haha! , mijn fjord is ook echt ontiegelijk sterk.......gewoon niet leuk meer.........ik haal het niet eens in mijn hoofd om een buitenrit te gaan maken (terwijl ze buiten rustiger is dan op haar eigen terrein).

Ik ga dus met runningkawa mee.........lekker gaan dressuren...... OK dan!

succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 17:36

Hier wordt maar weer eens aangetoond wat het nut van de dressuurles is Lachen En tot die tijd dan maar niet naar buiten maar wel fanatiek dressuur rijden!

smiley

Berichten: 2795
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 18:39

Maar Marko is in de bak super fijn te rijden, te stoppen met mijn zit en een fijne aanleuning. Buiten is hij niet op een 'normale' manier te stoppen

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 18:45

Mischien ben je zelf onzeker met het buiten rijden. Dat voelt hij presies aan. En neemt hij de leiding. Maar omdat hij zelf het ook eng vind. Wil hij zo snel mogelijk naar huis als er iest gebeurd.

Ik hou het op het niet kennen. En dus jouw niet vertrouwen. Of niet op jouw kunnen vertrouwen. Omdat je zelf ook onzeker ben.

smiley

Berichten: 2795
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 18:56

Dat kan ik me ook niet voorstellen, hij gaat wel voor me over bruggetjes van een meter breed over een kanaal en ik rijd ook door woonwijken enz.

Zelf ben ik ook niet onzeker ik rijd heel graag buiten, zolang ik stap is er niks aan de hand maal als ik aandraaf gaat hij steeds sneller..... dan heb ik niks meer in te brengen.

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 19:38

hmm, tja dan zal ik het is een keer moeten zien. Om echt te weten wat er aan de hand is. Heb je les. Dan kan je het daar ook vragen.

Moeilijk hoor, vooral als je het van een beschrijving moet doen.

Imerose

Berichten: 620
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 20:45

gehoorzaamheidsprobleempje, in de bak wil ie het allemaal wel voor je doen, maar buiten, waar ie misschien onzeker is of juist helemaal blij, doet ie toch liever z'n eigen zin. Zorg dus dat je hem dressuurmatig (daar heb je het weer) beter voor elkaar hebt, zodat ie altijd gehoorzaam is. Heb je al eens geprobeerd met een ander braaf paard mee te gaan??

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 16:02

Jup, idd dressuren Lachen

Mijn haf was ook altijd erg sterk buiten (gelukkig draaide ze niet om).
Na een jaar lessen kon ik haar ook buiten onder controle houden op een watertrensje Lachen

Lieverke
Berichten: 2
Geregistreerd: 03-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 16:26

ik herken het!!! met mijn Lieverke!! hahahaha maar nou is het alleen erg als ze ergens eten heeft ondekt en dan is ze niet meer te houden!!! maar dat gaat steeds beter ik denk dat je gewoon koppig moet zijn en laten zien dat jij de baas bent!