painted black

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pieterm

Berichten: 169
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: België, Beveren

painted black

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-03 00:45

Ik vraag me af of painted black kwpn gekeurd is (dacht van niet) ik weet dat hij nrps gekeurd is.
Hoe gaat het dan in z'n werk als je een veulen "painted black x kwpn merrie" wilt laten opnemen in het kwpn stamboek.

groetjes Pieter

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 00:50

pieterm schreef:
Ik vraag me af of painted black kwpn gekeurd is (dacht van niet) ik weet dat hij nrps gekeurd is.
Hoe gaat het dan in z'n werk als je een veulen "painted black x kwpn merrie" wilt laten opnemen in het kwpn stamboek.

groetjes Pieter


Ze willen PB nog wel aanbieden bij het KWPN, dus misschien...

Painted Black x kwpn stb. merrie maakt een register A veulen.

Zie ook: http://www.kwpn.nl/html/fokkerij/stambo ... ister-a.ws

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 08:10

Painted Black is niet NRPS gekeurd maar hij wordt wel erkend door het NRPS. Painted Black is gekeurd bij het AES.

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 16:57

Hij is wel erkend bij het NRPS, maar dan geldt hetzelfde als bij KWPN. Painted Black X stb (of meer) merrie = reg. A. Ik heb trouwens een merrieveulen van hem. erg groot al verwachte stokmaat gaat volgens veearts boven 1.70m uitkomen. (merrie = 1.69m PB = 1.68m).

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 17:02

reg A is nog wel officieel in laten schrijven bij het kpwn? Ik haal al die registers altijd door elkaar.

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 17:33

Ja hoor dan mag je nog wel ergens komen zeg maar Knipoog

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 17:50

Ach het KWPN MOET hem nu toch wel nemen......

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 20:20

www.anky.nl
Citaat:
Inschrijving Painted Black voor Hengstenkeuring

De AES-goedgekeurde zwarte hengst Painted Black, die onlangs met Anky nog een zilveren medaille wist et veroveren op het Wereldkampioenschap voor vijfjarige paarden in Verden, zal deze winter worden ingeschreven voor de KWPN hengstenkeuring.
Momenteel dekt Painted Black zo'n zestig merries per jaar en de eigenaren van Painted Black hopen dat hij in de toekomst ook schitterende nakomelingen kan bieden bij het KWPN.

pieterm

Berichten: 169
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: België, Beveren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-03 20:33

Weet iemand hoeveel het dekgeld van pb is?

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 09:16

Ik heb nog €800,00 excl BTW betaald, maar hij staat nu ter dekking bij v/d Uytert en daar staat nog niets op de site. Ik zou hun gewoon bellen. Als hij ggk wordt voor KWPN zou hij wel eens duurder kunnen worden. Geen idee. (of ik heb teveel betaald Haha!)

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 18:03

Nistria schreef:
Ach het KWPN MOET hem nu toch wel nemen......

Ik zou niet weten waarom. Een goed sportpaard wil nog niet betekenen dat het een goed vaderpaard is. Overigens is painted black niet voor niets zo snel uit de selectie gevallen. Daarnaast is de hengst zelf wel heel erg klein voor de fokkerij. Ik vind het een erg mooi en goed paard maar dat wil niet zeggen dat ie daarom vanzelfsprekend maar goedgekeurd moet worden bij het kwpn. Overigens gaan de eigenaren ervan uit dat hij dit jaar wel wordt goedgekeurd bij het kwpn. Dus het is gewoon even afwachten.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 14:32

gribaldifan schreef:
Daarnaast is de hengst zelf wel heel erg klein voor de fokkerij.


Ik dacht toch echt dat hij 1.68 is Verward Dat vind ik een hele mooie maat Verward
Lang niet iedereen wil een paard van 1.80 fokken volgens mij Verward

Hengst van 1.68 op een merrie van 1.70 geeft (op papier) nakomelingen in een hele fijne maat Knipoog
En de grootte van een hengst zegt ook lang niet altijd wat over de grootte van zijn kinderen

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 19:21

nope dat haalt ie bij lange na niet! Ik ben nog niet zolang geleden bij anky geweest waar painted black tussen bonfire, redford, inctenos, krack c en salinero staat maar hij is verre weg de kleinste. Heb het er nog met de groom van anky over gehad want ik stond daar echt van te kijken. Zij had het erover dat ie zo'n 1.63/1.64 was. Ik vond het net een pony lijken op stal in vergelijking met de andere. Vond ik heel raar omdat ik ervaring met gribaldi heb dat ie groot fokt. En idd hij zal het niet echt vererven aangezien ferro en gribaldi beide maatfokkers zijn. Toch is het zelf echt een klein paardje.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 23:18

ik heb hem nooit van dichtbij gezien en onder het zadel lijkt hij niet klein

Maar in de advertentie stond toch volgens mij echt 1.68 of iets in die richting Verward (wie gaat het ook nameten Knipoog )

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 23:26

Hij draait gewoon in de totale selektie mee. dwz dat hij moet voldoen aan de veterinaire eisen en afstammingseisen.
Dus we wachten gewoon af.
Ik verwacht hem gezien deze achtergrond en eigenaren iig wel in Den Bosch

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 09:44

gomir schreef:
ik heb hem nooit van dichtbij gezien en onder het zadel lijkt hij niet klein

Maar in de advertentie stond toch volgens mij echt 1.68 of iets in die richting Verward (wie gaat het ook nameten Knipoog )

Gewoon eens een keertje naar hem gaan kijken Haha!! je ogen bedriegen je niet, advertenties vaak wel!
En tja hoever die komt?? we zullen het idd vanzelf wel zien. De eigenaren zeggen volgend jaar zeker te weken dat ze een kwpn goedgekeurde painted black op stal hebben staan. Ik ben zeer benieuwd...

nadezda

Berichten: 1852
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 10:21

In de brocure 2003 van de Uytert staat painted black met een stokmaat van 1.67 en inderdaad voor 800 euro dekgeld.
Ook ik vind het een mooi en goed paard maar ook ik denk niet dat ie automatish goedgekeurd zou moeten worden bij het KWPN.
Hij is inderdaad niet zomaar afgewezen en omdat hij het nu goed doet wil dat niet zeggen dat het paard geschikt is voor de KWPN fokkerij.

Gr, Nadzeda

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 22:28

ik heb niet echt tijd teveel Gribaldifan

En aangezien ik volgend jaar geen merrie laat dekken en anders toch een springgefokte hengst wil kan het me eigenlijk ook niet echt boeien Bloos
maar ik vroeg me af of mijn geheugen me in de steek liet of dat er gewoon iets niet klopte Verward *LOL*
En nu weet ik het Knipoog

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 11:29

Toen ik Painted Black ontmoette werd hij net gemeten dat was bij van olst Stables, omdat mensen toch even wilden checken hoe groot hij was. Toen ik erij stond met een officiele meetstok werd hij correct gemeten op 1.67m wel met ijzers. Dit is 2 jaar geleden ruim.! Hij oogt wel kleiner. maar dat vond ik van negro ook. Leek een reus op de foto en ik stond naast een klein fijn paardje IRL. Wel een mooi beest. Haha!

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 11:34

GribaldiFAN schreef:
nope dat haalt ie bij lange na niet! Ik ben nog niet zolang geleden bij anky geweest waar painted black tussen bonfire, redford, inctenos, krack c en salinero staat maar hij is verre weg de kleinste. Heb het er nog met de groom van anky over gehad want ik stond daar echt van te kijken. Zij had het erover dat ie zo'n 1.63/1.64 was. Ik vond het net een pony lijken op stal in vergelijking met de andere. Vond ik heel raar omdat ik ervaring met gribaldi heb dat ie groot fokt. En idd hij zal het niet echt vererven aangezien ferro en gribaldi beide maatfokkers zijn. Toch is het zelf echt een klein paardje.


En XXL is Krack C x Balzflug, kijk even in het indexenboekje, dan zie je dat die allebei een verkleinende factor hebben, en XXL is 1.86m. Tsja... ik ken trouwens ook een hoop E-pony's van Ferro (uit een moeder van rond de 1.62)

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 12:39

Missouri schreef:

En XXL is Krack C x Balzflug, kijk even in het indexenboekje, dan zie je dat die allebei een verkleinende factor hebben, en XXL is 1.86m. Tsja... ik ken trouwens ook een hoop E-pony's van Ferro (uit een moeder van rond de 1.62)


????? Verward ?????
Hallo.....letten we even goed op!
Beide hengsten staan in de top-hoogtematen vergroters.

Krack C : +2.15
Balzflug : +1.87

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 12:51

Gelukkig zijn er ook nog mensen op bokt die weten waarover ze het hebben Haha!

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 20:40

CGJ12"]
[quote="Missouri schreef:

En XXL is Krack C x Balzflug, kijk even in het indexenboekje, dan zie je dat die allebei een verkleinende factor hebben, en XXL is 1.86m. Tsja... ik ken trouwens ook een hoop E-pony's van Ferro (uit een moeder van rond de 1.62)


????? Verward ?????
Hallo.....letten we even goed op!
Beide hengsten staan in de top-hoogtematen vergroters.

Krack C : +2.15
Balzflug : +1.87

[/quote]

Hahaha ja das wel mooi! Maar helaas ken ik ook E pony krakkies en ook wat kleine Balzflugjes. Maar ik heb een Balzlfug gehad van 1.74 m. en Lotje is 1,67 m. dus mooie maatjes.
Het zegt allemaal toch weinig. Zowel van Ferro als van Gribaldi ken ik heeeel grote maar ook e-pony´s...

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 08:42

Dat kan.
Eigenlijk zouden ze bij de hoogte-vererving niet alleen het gemiddelde moeten opnemen , maar ook de spreiding. Ik neem aan dat de spreiding de normaal-verdeling redelijk benadert en ik denk dat de standaard-deviatie per hengst zeker verschillend is.
Probleem is dan natuurlijk dat de invloed van de aangeboden merries erg groot is.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 13:08

CGJ12 schreef:
Dat kan.
Eigenlijk zouden ze bij de hoogte-vererving niet alleen het gemiddelde moeten opnemen , maar ook de spreiding. Ik neem aan dat de spreiding de normaal-verdeling redelijk benadert en ik denk dat de standaard-deviatie per hengst zeker verschillend is.
Probleem is dan natuurlijk dat de invloed van de aangeboden merries erg groot is.


Probleem is eerder het tegendeel, dat te kleine merries helemaal niet aangeboden worden.
En dan krijg je het rare vertekende beeld bij strooiers dat ze officieel alleen maar groot fokken.