Weer wat foto's van pompano

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
twinducklin
Berichten: 2339
Geregistreerd: 30-04-02
Woonplaats: Zuid-limburg

Weer wat foto's van pompano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-03 20:54

Ja weer eens wat foto's van pompano. Hier zijn nu wel wat foto's bij waarbij je kunt zien dat de manen kort zijn (die inmiddels alweer een stuk gegroeit zijn)

De echte losrijdfoto's zijn er hier niet bij, wel met het elastiek in het begin en na een 15 min zonder elastiek.

eerst eens even een stap (met elastiek)
Afbeelding

Afbeelding

Dan een drafje
Afbeelding

Afbeelding

Dan doen we het elastiek af

even stappen
Afbeelding

en dan een drafje. hier gingen we net afwenden.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en dan nog even een galopje
Afbeelding

Afbeelding

En dan moeten we natuurlijk nog even poseren
Afbeelding

Daarna hebben we nog even een sprongetje gemaakt maar daar is geen foto meer van.

Opbouwende kritiek is welkom


nerissa

Berichten: 241
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 20:58

leuk!!!!!!!!! da geel allemaal!! echt leuk ook mooie fotos trouwens

Ben zwanger en we verwachten ons ukkie in september!!!

lauwtje_nina

Berichten: 282
Geregistreerd: 10-08-03
Woonplaats: schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 21:00

hoihoi leuk paard joh!
nou je zei opbouwende kritiek is welkom het fiel me op dat je je linker hand anders heb dan je rechter probeer daaar aaan te denken maar ik moet wel zeggen geweldig leuk paard!
xxies laura

Midnight je bent mijn engeltje 4 ever Lovers I Love You

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 21:07

Ziet er netjes uit, er is wel wat op je houding etc aan te merken
Beginnen bij je handen, je duimen moeten het hoogste punt zijn verder draag je ze wel op de goede hoogte.
Je moet iets meer gaan zítten en je schouders naar achter brengen.
Niet naar de grond kijken maar recht voor uit. Je moet je paard voelen, niet kijken hoe hij loopt maar voelen. Verder als laatste je hakken, die moet je beter uitdrukken!
Werk hier maar eens aan, dan ziet het er al beter en uit en denk dat je paard dan ook fijner loopt! Succes

Ook vind ik de combi geel sjabrak met bandage's erg leuk bij een zwart paard!

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

daantjuh

Berichten: 1195
Geregistreerd: 31-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 21:21

Gaaf paard! Staat leuk, al dat geel op een zwart paard
Mag ik (gewoon uit belangstelling) vragen waarom je hem (of haar? Bloos ) met elastiek rijdt?
Hoe oud is 't paardje?
Er vielen mij een aantal dingen op aan je houding die verbeterd kunnen worden, maar die zijn allemaal al duidelijk door Fairie genoemd, dus daar ga ik verder niks meer over zeggen, heb je toch niet veel aan om dezelfde dingen 3 keer te horen Lachen
Verder vind ik het er netjes uit zien hoor!

twinducklin
Berichten: 2339
Geregistreerd: 30-04-02
Woonplaats: Zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-03 21:37

Bedankt voor alle reacties!
Lauwtje nina , wat bedoel je precies met mijn linkerhand anders?

Ik gebruik het elastiek omdat ze anders in het begin door me hand heen loopt. In begin gebruikte ik het elastiek om haar naar beneden te krijgen en haar haar rug te laten gebruiken, ze zat zo vast dat het anders niet ging. natuurlijk in begin iets losser. Eerst gebruikte ik hem de hele tijd, en nu alleen af en toe in begin (nieteens altijd) dus ben al af aan het bouwen.
Ze is trouwens 10jaar nu. en het is een haar Haha! .

misxha, hoezo met elastiek loopt ze te diep? Op de foto's zonder elastiek loopt ze veel dieper. Maar we zijn nog niet zo lang bezig met aan de teugel rijden (en trainen etc) dus moest ze eerst laag ingesteld worden en dan steeds hoger (bij het begin beginnen).

fairie, bedankt voor het commetaar, ik zal er proberen om te letten.

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 20:43

Leuke foto's!
Ziet gaaf uit met dat geel!

Zet je cap eens wat omhoog Haha!

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

twinducklin
Berichten: 2339
Geregistreerd: 30-04-02
Woonplaats: Zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-03 10:38

bedankt voor je reactie feetje!

Ja die cap, hij wil nooit wat ik wil. dat is ook de reden dat ik de hele zomer zonder heb gereden (keek ik meteen veel meer voor me uit) maarja met het koude weer is ze weer wat frisser dus dan heb ik liever wel de cap op.

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 14:52

Leuke foto's joh! Ik vind het er wel netjes uitzien en hopelijk kun je over een possje helemaal zonder elastiek rijden! XXmegan

Haley - 19 mei 2013

Esmée - 29 juli 2016

Barvrouwke
Berichten: 3705
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 17:26

Heey,
wat mij opvalt is dat je zadel redelijk ver naar voren ligt?! is niemand anders dit opgevallen of zie ik het verkeerd. Wat ik op verschillende foto's zie is dat je je binnenteugel veel te veel naar je toehaalt, lijkt me rijtechnisch gezien niet de bedoeling. Wat er gebeurt als je zo aan die binnenteugel "trekt" is dat ze haar hoofd gaat kantelen om van die druk af te komen omdat ze het niet fijn vind. ( op foto zichtbaar) Wat je inplaats van aan die binnenteugel te komen moet proberen is juist je binnenhand naar voren en sponzen op de buitenteugel en binnenbeen geven, dat ze ondersteuning op je buitenteugel gaat zoeken. Wat er nu gebeurt is dat ze over de binnnenteugel gaat lopen en daardoor waarschijnlijk haar kont naar buiten gaat draaien. Kan je een reactie geven op wat ik denk te zien, ben namelijk wel nieuwsgierig of je dit terugvind bij het rijden.
Groetjes Bar

twinducklin
Berichten: 2339
Geregistreerd: 30-04-02
Woonplaats: Zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-03 23:18

Het zadel ligt redelijk ver naar voren maar niet te ver, denk dat het ook een beetje vertekend beeld is misschien. Maar nu ik beter keek, het lijkt inderdaad zo terwijl ik er altijd op let dat hij ver genoeg naar achter ligt zodat de schouder vrij is.
Met dat ik mijn binnenteugel " trek" is volgens mij niet echt zo. Ze kantelt wel haar hoofd heel gauw vooral op de linkerhand maar dat doet zij zelf waardoor ik die teugel wat meer naar mezelf "trek" om gelijke druk te houden. Ik weet het is fout, maar ik probeer haar dan ook altijd weer recht in de hals te stellen. Maar we zijn nu ook pas een maandje 6 bezig met haar "trainen". Ze zat echt hartstikke vast en meer als een paar "manege rondjes" hobbelen zat er niet in, en ook ik rijd nog niet zo lang dus vind dat we het best goed doen tot nu toe.
Toch bedankt voor je reactie, je hebt er inderdaad min of meer gelijk in, word er op de les ook regelmatig op gewezen dat ze niet teveel in de hals moet buigen.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 23:35

Om te beginnen een heel leuk paardje! Jullie zijn een leuke combinatie !!

Maar probeer een beetje aan je houding te werken. Dus handen netjes naast elkaar (vooral niet op die binnenteugel gaan rijden!), duimen als hoogste punt waardoor je polsen geen knik maken, er moet immers een rechte lijn van elleboog naar bit zijn. Ontspan in je schouders, ga op je kont zitten, benen lang en vooruit kijken. Ook viel me op dat je op een paar foto's (2; 3; 4; 5 en 8) op je buitenbeen zit. Het is de bedoeling dat je in een wending je binnenbeen lang maakt.
Probeer wat meer aandacht aan je houding te geven dan gaat je paard vanzelf beter lopen! Heel veel succes en ga zo door!

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 13:44

Leuke combinatie, daar sluit ik me bij aan!

Let op je linkerhand, je voelt het waarsachijnlijk zelf niet, maar je haalt deze naar je toe, met andere woorden je trekt ermee (zie 2e en 3e foto). Denk aan je duimen bovenop, je rijdt nu nog met pianohandjes.

Benen lang maken, hakken uittrappen, je trekt ze nu nog wat omhoog, met name in de galop. Overigens vind ik de galopfoto bij de spiegel erg mooi, maar het is net of je daar aan het lichtrijden bent. Probeer dus om op je bips te blijven zitten Haha!.

Gewoon lekker door blijven trainen, dan komt het zeker goed. De potentie zit er wel in hoor Lachen.

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 13:51

mooi paard, jullie zijn een goede combi!

---->>> e_l_m_o is nu Sitie <<<----

Learn from the mistakes of others.You can’t live long enough to make them all yourself.

Hiltom_lover

Berichten: 40
Geregistreerd: 12-09-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 14:20

Leuik allemaal!!
Maar is jouw cap niej een beetjuh te groot?????
I(usszzss myr

Hiltom~piccobello~Tubby~Kevin~4-ever

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 16:06

Feetje schreef:
Zet je cap eens wat omhoog Haha!


Leuk hoor dat geel bij een zwart paard, maar ik wilde dus net vragen of je nog wel wat ziet als je rijdt???? Anders heb ik echt respect voor je hoor, alles op het gevoel Haha!

twinducklin
Berichten: 2339
Geregistreerd: 30-04-02
Woonplaats: Zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-03 23:00

Bedankt voor de leuke reacties!!
Citaat:
Leuk hoor dat geel bij een zwart paard, maar ik wilde dus net vragen of je nog wel wat ziet als je rijdt???? Anders heb ik echt respect voor je hoor, alles op het gevoel


Haha, Ik zie inderdaad weinig als ik rechtdoor kijk, vandaar dat ik ook naar beneden kijk wanneer ik met cap rijd, zonder cap kijk ik veel minder naar beneden. Maar de cap is niet te groot, weet niet hoe het komt dat hij zo naar voren zakt.

En van de galop, ik weet het, de galop van pompano is heel rot om uit te zitten (heb nog niemand gevonden die dat kan, haha) ze heeft een heel rare beweging (die overigens heel erg aan het verbeteren is) en als ze dan ook nog eens de rug vast houd, ga je om je rug te ontlasten (want die schokken op te vangen) staan, niet goed maar er wordt aan gewerkt. Ook aan mijn linkerhand vooral wordt gewerkt. (krijg het commetaar van jullie wel 10x per les te horen Bloos! , haha)

groetjes

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 23:07

mooi paardje en dat geel staat goed

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 12:41

Geel en zwart is idd erg mooi om te zien. Leuk paard hoor.

Tipjes:
Probeer hem niet te diep te laten lopen want zoals ik het zie op de foto's (kan moment zijn) gaat hij teveel op zijn voorhand lopen en brengt het achterbeen er niet echt onder. Probeer hem meer van achteren naar voren te rijden ipv andersom. Dit kan je bv doen door veel tempo wisselingen te rijden dan zal hij ook beter aan het been komen zodat je hem rustiger kan neerleggen. Je hebt de elastiek wel om maar doet weinig dus dat is een goed teken.
Probeer verder van je binnenhand te blijft (dus lager) rij hem met je binnenbeen naar je buitenhand toe. Als je met teveel binnenhand gaat rijden trek je hem scheef en dat is zonde. Binnenhand moet eigenlijk lager zijn dan de buitenhand.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Yvette90

Berichten: 3764
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Zwartewaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 14:29

Jij zelf zit wel erg naar voren he! Maar super paardjes hoor


_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 19:24

wow mooi paardje ! *LOL* en dat geel op zwart staan hem / haar goed Haha!

Time flies when you're having fun!
Hij is eindelijk van mij :D
[RT-HAW] Brendon (fries) voor het eerst op HAW

_Kimmm

Berichten: 10331
Geregistreerd: 27-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 19:37

niets over te zeggen : echt een lekkerding dat paardje Tong uitsteken

twinducklin
Berichten: 2339
Geregistreerd: 30-04-02
Woonplaats: Zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-03 22:18

Bedankt voor jullie leuke reacties!!

Prisca, ik weet dat ze nog op haar voorhand loopt, en ben ook bezig dat te veranderen, maar een paard dat 7jaar lang (ze is nu 10) op de voorhand heeft gelopen is niet 1, 2,3 op de achterhand te rijden. Maar ik ben er heel erg mee bezig. We zijn op dit moment bezig met tempowisselingen te rijden en vooral proberen haar op de achterbenen "te zetten". Maar je kunt ook weer niet teveel in 1 keer omdat ze wel vertrouwen in het rijden moet houden.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 22:28

ik vind je paard met elastiek echt niet te diep lopen?dus die opmerking snap ik ook niet echt.
ik zag een tijd geleden foto's van je,en als ik je nu zie rijden,echt super hoor!
je bent echt goed vooruit gegaan.
ik hoor vaak veel slechte verhalen en gezeur over een elastiek,maar zo zie je bij jouw dat je er veel mee kunt bereiken door hem goed te gebruiken Lachen
ik vind het idd ook een heel mooi paardje!jullie zijn een leuke combi.
de andere dingen van je hand enzo zijn al gezegd,dus daar zeur ik niet over Haha!

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Schrompeltje en 41 bezoekers