Zonder zadel loopt ie ineens geweldig!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Zonder zadel loopt ie ineens geweldig!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-03 17:58

Kweet niet wat ik nou precies anders doe dan met zadel, maar ging vandaag nog 20 minuutjes zonder zadel rijden na het gewone rijden. Het gewone ging niet echt lekker, probeerde al het commentaar van de fotosessie van pas geleden [ITP] Als het goed MOET gaan.... toe te passen maar het werkte niet echt. Was het een beetje zat, dus maar ff lekker zonder zadel. En toen liep ie ineens als een trein, echt niet te geloven! Niet de hele tijd, maar echt een paar rondjes kwam die nek mooi omhoog, netjes in aanleuning, knabbelen op het bit, tilde beter zn voeten op, kont zakte.... Echt geweldig! Maar wat ik nou deed dat ie ineens zo liep... Snap er nix van, want daarna deed ie het niet meer! Doorzitten is trouwens zonder zadel wel een stuk relaxter dan met zadel heb ik gemerkt, behalve als je op een paard rijd dat in de rui is.... *LOL*

Never stop dreaming
31-08-2015 & 26-08-2018 <3



assie

Berichten: 9477
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 18:15

Mm, dan zou ik het zadel maar 'ns gaan controleren, wie weet hindert dat hem wel en loopt ie daarom met zadel niet lekker en zonder wel Verward

Wel gaaf gevoel zeker toen ie inene zo super ging lopen?

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 18:17

Dat is inderdaad een heel duidelijke aanwijzing dat er iets mis is met je zadel.
Kijk zelf eens goed naar de kussens en wrijf er over heen: voel / zie je bobbels en is het niet helemaal glad? Of zie je dat de twee kussens niet gelijk zijn? Dan is het toch echt fout!

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 18:21

Ja ik ga met assie mee! Ik zou het zadel echt maar (laten) controleren tis niet voor niks dat ie zonder stukken beter loopt. Lijkt mij!?!? Misschien is de boom ofsow gebroken of idd de kussens......

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten, maar de echo ervan duurt eindeloos!!

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-03 19:15

Daar had ik nog niet aan gedacht, dat het daar wel eens aan kon liggen.... Shame on me.... Bloos! Ik ga volgende week wel eens kijken, kan pas dan weer Scheve mond Hij heeft trouwens ook wel zo mét zadel gelopen, en hij liep maar heel ff zo, daarna weer hoofdje naar boven, zoals ie met zadel ook btje liep

Never stop dreaming
31-08-2015 & 26-08-2018 <3

zilverster

Berichten: 2150
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 20:24

ik kan verder niks anders zeggen.
Ik denk ook dat het aan het zadel ligt...
suces er mee!

Beter een blind paard dan een leeg halster..

Op zoek naar een bijrijdpaard! (Helmond en omg)

ikisik

Berichten: 2784
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 08:37

Ik heb het ook gehad met mijn pony, ik heb haar van december 2002 tot mei 2003 met een kieffer gereden op mijn pony *(ze werd ingereden) toen heb ik haar 4 mnd op het land gezet en ze kwam als een andere pony terug, mooi uitgegroeid hoor, maar een nadeel het zadel paste niet meer, ze liep dus op eieren als ik het zadel er op deed, en zonder zadel liep ze super!!! Heb ik ff de zadel boer laten komen en kon een nieuwe kieffer kopen 2 boommaten groter!!!!!!!
Dus ga maar vast sparen want ik denk dat dit het probleem is!!! Succes

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-03 10:33

james100 schreef:
Ik heb het ook gehad met mijn pony, ik heb haar van december 2002 tot mei 2003 met een kieffer gereden op mijn pony *(ze werd ingereden) toen heb ik haar 4 mnd op het land gezet en ze kwam als een andere pony terug, mooi uitgegroeid hoor, maar een nadeel het zadel paste niet meer, ze liep dus op eieren als ik het zadel er op deed, en zonder zadel liep ze super!!! Heb ik ff de zadel boer laten komen en kon een nieuwe kieffer kopen 2 boommaten groter!!!!!!!
Dus ga maar vast sparen want ik denk dat dit het probleem is!!! Succes


Gelukkig hoef ik dat zelf niet te betalen... Ik stop er waarschijnlijk ook mee, ik heb er gewoon geen tijd meer voor... Maar ik zal het wel ff melden!

Never stop dreaming
31-08-2015 & 26-08-2018 <3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Balou_k, ComscoreBot, IndianSu, karin30, LDRD, lletam, M1994, marga1, Marilu, Niika, Vagabondo, Vuri en 15 bezoekers