hengstenkeuze, wat is het geworden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

hengstenkeuze, wat is het geworden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-03 15:12

Begin dit jaar en zelfs afgelopen winter stonden er hier verschillende topics over de dekplannen van dit jaar.
Velen waren nog druk aan het kiezen en hadden nog meerdere opties open staan.
Nu ben ik wel benieuwd wat het uiteindelijk is geworden Lachen

Voor mij zelf stond het na de goedkeuring van de eigen hengst al wel redelijk vast.
1 merrie wilde ik door deze hengst laten dekken en voor de andere merrie had ik eigenlijk 2 keuzes. De eigen hengst of een 3 jarige import hengst.
Toen het gedoe van de vogelpest er ook nog eens bij kwam werd de keuze simpel, de eigen hengst. Op het risico van vervoersproblemen zat ik niet te wachten.

Beide merries waren in 1x drachtig en zijn inmiddels 5 en 5,5 maand drachtig.


marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 15:17

ben ook erg benieuwd, lees er niet erg veel over.
Mijn merrie is inmiddels ook 5,5 maand drachtig van Bachelor!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 16:12

Sjuimpje heeft voor mijn merrie de hengst Polansky gekozen, het veulen is voor haar.
Dat is een heel interessante combinatie met een paar mooie aansluitingen, maar dat kan ze zelf het beste uitleggen.
Ikzelf wil volgend jaar het liefst met Weyden dekken, zeker gezien de uitgroei van mijn jaarling van Welcome.

Men kan alleen discussiƫren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 16:19

Ik ben pas volgend jaar aan de beurt om mijn merrie te laten maar ik heb verschillende hengsten op mijn verlanglijstje staan dus ik moet nog maar zien maar de duitse Harry Potter staat nog steeds boven aan.

...Dreaming with my eye's wide open...

EmEm
Berichten: 625
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 17:49

Mijn merrie is nu ruim 5 maanden drachtig van Krack C.
De merrie is 18 jaar en was in 1 keer drachtig. Eind maart verwacht ik dus een veulentje! Ik ben erg benieuwd!

Remember

Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 18:05

De merrie die ik rijd , Careful (NRPS)x Elcaro x Onyx x Lucky Boy, is gedekt door Gribaldi.... Keuze van de eigenares, ik had waarschijnlijk een andere hengst gekozen. En nu wachten we rustig af tot mevrouw een dikke buik begint te krijgen en dan wordt het helemaal spannend natuurlijk!

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 18:11

We hadden drie merries om te dekken, en het zijn drie verschillende hengsten geworden.




Tja, de keuze werd mede bepaald door de kippenellende eerder dit jaar, maar toch zijn we niet ontevreden over de keuze. We hebben geen idee wie het beste veulen zal hebben. Alle drie de hengsten hebben wat toe te voegen aan de merries. Alle drie de hengsten zijn van zichzelf goed tot heel goed, maar hebben minpuntjes die door de merries ruimschoots gecorrigeerd kunnen worden. Maar goed

- Sumrin Tulip Festival: door Mulligen's Domeniek
Merrie is superieur in type, bouw en bewegingen. Enige punten die wat verbeterd kunnen worden is een iets fraaiere afbuiging van de nek en het hoofd mag ook nog iets kleiner, hoewel de merrie geweldige uitdrukking heeft in het hoofd.
- Waardhoeve's Tirion: door Vechtzicht's Hylander
Merrie heeft geweldigd gefokt bij Vechtzicht's Harmony, volle broer vand e moeder van de hengst. Enige wens was iets meer diepte in de nafok van de eerdere combinatie. Hylander lijkt zijn oom best te benaderen in fokkwaliteit en heeft ook meer over kwa massa. Keuze was gemakkelijk. We denken dat er waarschijnlijk geen betere hengst is voor deze merrie in Nederland.
- Sumrin Taru: door Hegelhof's Serge
Taru's beste dochter is van dezelfde hengst als Serge. Serge's vader is echter ver weg (300 km) en fokt daarnaast ook wat wisselvallig. serge heeft de kans verdiend, hoewel hij pas drie jaar is. Wat helpt is de ook wel heel mooie moeder van Serge.

Volg de avonturen van Sumrin Saint Mary: Sumrin Saint Mary

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 18:16

Begin dit jaar had ik een 3-tal hengsten geselecteerd die op papier in aanmerking kwamen voor mijn shetlandmerries. Na het bekijken van deze hengsten bleven er nog 2 over.
Met een daarvan werd niet gereisd, dus wat dat betreft werd de keuze uiteindelijk makkelijk.
De beide merries zijn gedekt door Lars van de Ruitersweide, helaas is 1 merrie gust gebleven.

De welshmerrie had helaas droes gekregen eind mei, tegen de tijd dat zij hiervan weer volledig hersteld was en er geen besmettingsgevaar was, was het dekseizoen afgelopen, dus helaas geen veulen van haar dit keer.
Voor volgend jaar staat de keuze al vast. Haar veulen van vorig jaar was echt een belofte voor de toekomst. Helaas moet ik hem morgen laten inslapen nadat hij een onherstelbare schouderblessure heeft opgelopen.
Aangezien deze pony alles had, wat ik in een welsh B graag zie, gebruik ik volgend jaar weer dezelfde hengst.

The best thing for the inside of a horse is the outside of a stable.
Jacob R. Ludlow,1897

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 18:30

Onze connemara merrie is gedekt door Mister Swing King (connemara) en ze verwacht het veulen half mei.

We hopen dit jaar weer op een valkje bij deze hengst, zou leuk zijn want dat zou dan de derde valk zijn die we bij hem kregen.

De nrps merrie is gedekt door Disconto (nrps), die verwacht begin juli haar veulen.

Ik ben wel erg benieuwd naar het Disconto veulen, het is voor het eerst dat we van hem een veulen verwachten, ben erg benieuwd naar het kleurtje dat er uit zal komen.

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 18:56

Onze merrie Aquila is nu al weer 4 maanden drachtig van Orion Fortuna. Ze is 21 jaar en was de eerste keer insemineren gelijk weer drachtig, dit wordt haar 17e veulen.

Ik ben nu al bezig met het zoeken naar geschikte hengsten voor volgend jaar (en het jaar daarop Haha! , zoveel keus tegenwoordig). Als Relrite gedekt kan worden, wordt het hoogstwaarschijnlijk Gribaldi, voor Aquila ben ik er nog niet echt uit al ben ik erg gecharmeerd van Turbo Magic.


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"

Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 19:51

Dit jaar alles drachtig, eind mei al klaar gelukkig!

Merries drachtig van Silverstone, Scarlatti, Eurocommerce Napels, RicheBourg, Kashjmier vh.Schuttershof en een aantal Oklund.

Pipi

Berichten: 4077
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Poeldijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 19:57

Ishana is nu bijna 3 maanden drachtig van Rubiquil.
Het wordt mijn eerste eigen veulie,dus jullie snappen zeker wel dat ik bijna niet kan wachten Knipoog

robbie
Berichten: 293
Geregistreerd: 12-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 20:28

Ilona is nu 5 maanden drachtig van Moran. Prachtige arabische volbloed hengst! Ik heb net een foto gezien van een ander veulen van hem, en die was wel heeeel errug leuk... dus ik ben zeer benieuwd wat het worden gaat!!

Suzanne F.

Berichten: 49169
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 20:55

Lotje is nu 3 maanden drachtig van Ferro. Lachen

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Vora

Berichten: 810
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Hoogezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 22:36

Mijn merrie is nu 4 maanden drachtig van Krack C. Dus als het goed is huppelt er volgend jaar een krackje bij ons door de wei. Nu maar hopen dat het een merrie wordt, kunnen we weer verder fokken. We hebben al een twee jarige en een jaarling lopen van Obelisk en dat zijn hengstjes.
Wat het volgend jaar gaat worden weet ik nog niet, hangt ook van dit veulen af.

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 08:06

Volgend jaar ga ik terug naar Rubiquil. Roxette heeft helaas het veulen van Rubiquil dat volgend jaar zou geboren worden verloren op een dracht van 2,5 maand.

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 08:57

Mijn merrie is nu bijna 3 maanden drachtig van Jet Set D. Volgend jaar weten we het nog niet precies maar mijn vriend wil misschien Rhodium gaan gebruiken maar als er iets flistends uit de combi Belisar X Jet Set D komt dan kan het goed zijn dat we haar nog een keer met dezelfde hengst laten dekken. We zullen het zien omstreeks 17 juni 2004. Pffffff, da's nog veel te lang wachten. Ik heb geen geduld, het is mijn eerste eigen gefokte veulentje!

I recommend a psychoptherapist to clean up your brain

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 09:24

Ik was al vanaf januari met Obelisk bezig, en Obelisk is het geworden ook!
Er zijn nog wel een aantal mensen die niet begrijpen waarom ik niet naar Flemming terug ben gegaan, maar Flemmingh is nooit mijn eerste keuze geweest en ik ben maanden bezig geweest met mij verdiepen in Obelisk en zijn nakomelingen en het lijkt mij super passen.
We gaan het wel zien volgend jaar juni! Party!!
En verder is natuurlijk de Chronos merrie van Sarabande drachtig van Polansky! Op zich heb ik nog niet bijster veel nakomelingen van Polansky gezien die in de categorie 'apart' vielen, maar dat waren ook allemaal dieren die uit merries kwamen met nauwelijks bloed. Verder fokken we zo nog wat terug op Mahagoni.
Ik vind het zo spannend

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 10:10

Mijn arme hengstje zoekt nog een merrie ipv anders om Lachen . Voor mij dus voorlopig nog geen veulentjes. Ik hoop een keer een merrie te kunnen kopen die bij Dennis pas en dat ik ieder jaar baby Dennisjes heb.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 10:46

Ik ga Silly pas volgend jaar laten dekken. Het wordt Sandreo, of Special D... spannend, dit wordt mijn eerste paardenveulentje! Haha!

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!


MissPPP

Berichten: 261
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 17:44

Een drie jarige merrie die ik rij (zie avatar) is drachtig van Sydney, ze moet Februari al veulenen dus ze is al behoorlijk dik, spannend dus! Ze is zelf een elcaro X maestro dus ben heel benieuwd wat eruit komt! Lovers

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 17:52

Wilting Bloed Haha!

.

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 18:07

Haha ja dat klopt! De eigenaar van de Elcaro merrie is bevriend met Wilting, en dan is het wel heel toevallig dat de hengsten van Wilting elke keer "de meeste geschikte" partner blijken voor zn merries. Maar ja, zo gaat het vaker...

GillyZidane

Berichten: 4409
Geregistreerd: 03-03-03
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 20:17

mijn merrie (nf-er Sulaatiks Benji x Sweet William) is gedekt door Valentino. en is eindelijk drachtig.......

Ill try to remember every step you walked with me, every moment you make me smile, every moment I cherish.

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 09:58

Mijn merrie gaat over 2 jaar weer naar de hengst heb alleen geen idee welke hengst. Ik zit hard te denken aan Florett, maar ik zie het volgend jaar wel op de hengstenshows ;D

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 132 bezoekers