Kwpn ers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nathalie V
Berichten: 72
Geregistreerd: 08-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-01 11:15

Hallo

Ík had een paar vragen aan jullie

Wat weten jullie allemaal over KWPN-ers,over het karakter en over de rassen die erin zitten e.d ik ben van plan een KWPN veulen te kopen
Ze heeft de afstamming Nepal X Samber X Rigoletto kunnen jullie me daar ook wat over vertellen over die paarden en kunnen jullei me iets meer vertellen over een overbeet bij paarden alvast bedankt

Greetz Nathalie

Ik wil een leuke pony kopen die bij MIJ past en ze heet MELODY!!!!!!!!!!!


Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-01 11:18

Ik heb ook een KWPN-merrie. En tja, wat is daar over te vertellen? Net als bij andere warmbloedrassen is het zo'n beetje een mengeling van andere rassen om een zo goed mogelijk sportpaard te krijgen. Vaak worden de Duitse rassen gebruikt.
Het karakter is, net als bij de mens, verschillend van paard tot paard. Daar kan je standaard niets over zeggen.

Veel succes met je veulen!

Een paard zonder ruiter, blijft een paard.
Een ruiter zonder paard, is alleen maar... een mens

Nathalie V
Berichten: 72
Geregistreerd: 08-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-01 08:22

Bedankt Dorien!!!!

Greetz Nathalie

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 08:25

Er wordt wel eens gezegd dat Sambers erg lieve paarden zijn. Samber zelf is een ontzettende lieverd (ik mag het nu zeggen, heb 'm ontmoet Lachen ) en Tender hier op Bokt heeft een ontzettend knuffelige zoon van 'm. Zeoliet bijvoorbeeld staat er bekend om dat z'n afstammelingen een zeer moeilijk karakter hebben, maar op onze 'vakantiestal' staat de spreekwoordelijke uitzondering op de regel: een Zeoliet die zo lief en mak is als een lammetje en geen stap verkeerd zal zetten. Er is altijd een grote kans dat het karakter doorgegeven wordt van ouders op kind, maar 100% zekerheid heb je dus nooit.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Nathalie V
Berichten: 72
Geregistreerd: 08-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-01 08:49

Bedankt Karin


Greetz Nathalie

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 08:55

Niet alle KWPNers zijn hetzelfde. Je hebt er heethoofden tussen en koelbloedigen. De ene heeft een pinnig karakter, de andere lief. Net als bij mensen. Nepal zegt me niets, maar Samber staat in karakter inderdaad heel hoog aangeschreven.

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 09:00

als je bij in the picture een zoekopdracht maakt op Samber, dan krijg je ook 2 topics te zie=n met foto's van Samber! in mijn profiel kun je zijn zoon zien.
Ik ken zelf een Zeoliet (de dekhengst Eusebio, een zoon van Zeoliet), die is heel druk en heel brutaal, maar toch ook wel heel erg lief.! (en verschrikkelijk mooi en fijn te rijden!)

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 09:05

Toen ik mijn vorige dierenarts vertelde dat Jur drachtig was van Kroonjuweel (Belisar x Roemer) keek hij me aan en zei: weet waar je aan begint, Belisar's zijn gek in hun kop.

Maar Razinda is een ontzettende schat, oke ze is vaak ondeugend en stout, en ondanks dat verschillende mensen hebben gezegd dat het een 'rotknol' is en een paard met een lastig karakter, is ze bij mij nog nooit echt lastig geweest. Er zal vast wel een periode komen dat ze wat lastiger wordt, maar dit paard heeft een goed karakter.

Maar inderdaad, sommige hengsten staan er om bekend dat ze hun lastige karakter doorgeven. Maar dan nog, er zijn altijd uitzonderingen op de regel. Misschien heeft de moeder wel een super karakter en krijgen ze dat meer mee.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Nathalie V
Berichten: 72
Geregistreerd: 08-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-01 09:28

De moeder is inderdaad een schat volgens die vrouw waar ik kontact mee heb gehad maar het veulen stamt uit een zoon van Samber en een Maykel moeder en de moeder is een Rigoletto x Nepal

Bedankt allemaal voor jullie reactie

Greetz nathalie

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 09:41

toevallig ken ik ook een Maykel en hoewel zij over het algemeen worden bestempeld als darken, was deze merrie toevallig een schat!!!

Dees

Berichten: 18872
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 09:47

Rigoletto is een oude stempelhengst die vele succesvolle springpaarden heeft gebracht. Schimmel. nepal zal wel net zulk oud bloed zijn, als dat nog eerder dan de rigoletto op het papier staat... Vandaar dat we hem niet kennen....
Samber is een bonte hengst, die zowel in de dresuuur goed vererft als in het springen. Leuk beest, geeft mooie nakomelingen.
Maykel ken ik niet zo, ik meen dat hij dresuurgericht is... maar weet het niet zeker.
ik denk dat je veulen zo'n 1.65m. zal worden, een heus paard dus. Gezien de bloedvoering kan het een heel leuk sportpaard worden, lijkt me een leuk veulen. Is het ook een plaatje? Zal wel veel wit hebben, lijkt me.. is dat ook zo?

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 09:51

De Maykel die ik ken is super springen en aangezien hij op die stal waar ik hem gezien heb ook gefokt is kan ik me niet voor stellen dat het dressuurgericht bloed is,
alles op die stal draait alleen om springen...

Wat het overige betreft ben ik het helemaal met je eens, Dees.

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 10:21

ik ben voor je aan het zoeken geweest ik heb hier wat gevonden over samber foto + info Party!!

http://www.dutchstallions.nl/

dit zie je aan de zijkant staan:
KWPN Hengsten
Rijpaarden
A t/m D
E t/m G
H t/m J
K t/m M
N t/m O
P t/m R
S t/m Z
Gelders paard
Tuig paard

klik op s t/m z dan komt er een lijstje met namen ook die van samber *LOL*

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!

Nathalie V
Berichten: 72
Geregistreerd: 08-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-01 15:06

weer bedankt allemaal als ik haar heb dan zal ik een foto van haar erop zetten.Ze heeft weinig wit ze is een beetje een meneling tussen donker en lichtbruin maar o zo schattig alleen een overbeet maar ja je kan niet alles hebben

Greetz nathalie

EN BEDANKT VOOR JULLIE REACTIE MAAR MEER REACTIES IS ALTIJD LEUK

gREETZ

Suzanne F.

Berichten: 48946
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 16:04

Maykel is de vader van Gestion Idool!!!!! Dat julllie die dan niet kenden.

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 16:38

Ik ken dit veulen via Petra en de echte afstamming is Bonanza = geen ggk hengt (samber x maykel) x Nepal x Rigoletto. Dit veulen waar je het over hebt is een bruin merrietje met overbijt toch??
Dit paard moet zijn hele leven speciaal voer (slobber) hebben en op den duur moeten de tanden getrokken gaan worden want ik hoorde dat nu al het ondergebit in het gehemelte zit met rode plekken en al. Ook al is het veulen nog zo lief en goedkoop ik zou het je niet aanraden. Dit paard kan ook nooit normaal gras eten in verband met het lostrekken met de voortanden.

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.

Nathalie V
Berichten: 72
Geregistreerd: 08-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-01 20:04

Nee de moeder is een rigoletto x nepal merrie en de vader is een samber hengst uit een maykel moeder
dus heb je het verkeerde veulen voor je

Greetz nathalie

Nathalie w

Berichten: 750
Geregistreerd: 05-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-01 14:12

Samber had een 10 voor zijn karakter maar ik had een dochter van hem en die had zeker geen 10 voor haar karakter maar was een kopie van haar
moeder en haar kinderen hebben haar karakter weer geerfd. Geen rotpaarden hoor maar zeer dominant en niet de makkelijkste om te rijden.

Rena
Berichten: 203
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: loosdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-01 14:41

Ik heb sinds kort een bonte 6 jarige merrie gekocht. Volgens een aantal fokkers en de DA die veel contact heeft met Jan Folmer zou de mogelijkheid wel eens heel groot aanwezig kunnen zijn dat ze van Samber is. Als ik zijn foto's bekijk en dan naar mijn paard kijk dan zie ik net zulke lieve ogen en zo'n aardig koppie. Dus als zij van Samber is watvoor gouden karakter heeft Samber dan.

mijn dieren zijn me heilig, mijn dieren zijn me alles!

Ineke2

Berichten: 33031
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-01 15:02

Samber heeft een SUPER karakter!! Ik kan het weten, want ik ben bij hem op bezoek geweest en heb er zelfs even op mogen zitten Party!! Voor foto's zie ITP forum.
Ik ben voor altijd fan van deze hengst Lovers

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Patricia
Berichten: 1044
Geregistreerd: 11-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-01 17:04

Samber staat inderdaad bekend om zijn enorm goede karakter, wat hij ook vererft.

Zelf hebben wij een UnitasxZeoliet merrie, daarvan zegt men dat het een enorm moeilijk karakter moet hebben. En geef toe, makkelijk is anders, maar ik kan er perfect mee overweg. Ik rijd er erg fijn mee.
Ze is wel eens zenuwachtig of bang, maar moet dat een probleem zijn?

Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-01 17:23

Ik heb een Belisar en het is inderdaad een hele aparte, maar ik zou zo weer een Belisar nemen!!!!!

Navragen is beter dan afvragen.

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 11:54

Ik heb NIET het verkeerde veulen voor me en het is een hulpstamboekveulen omdat hij van een niet goedgekeurde hengst is. En de vader is bonanza en dat is ewen samber x maykel. en de merrie ken ik ook waar hij uit komt want bij ons op stal staan 2 volle zussen van dat veulen wat jij wilt kopen. DUS.

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.


Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 11:56

Dus de afstamming van je veulen is:

Bonanza (niet goedgekeurd v. samber x maykel) x Nepal x Rigoletto.

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.

engela
Berichten: 165
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 20:29

hallo
ik heb een elcaro het is een pracht van een merrie
ze is super ondeugen en lekker eigen zinnig.
maar dat vind ik nou zo leuk aan haar
hi hi zo moet je toch altijd even ui probeeren
groetjes engela en la douce


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 20 bezoekers