Moeders van beginners

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
sam_antha

Berichten: 2044
Geregistreerd: 10-08-03
Woonplaats: Vlaardingen

Moeders van beginners

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-03 16:17

Ik was afgelopen weekend met een vriendin mee naar de manege waar zij dan rijdt (andere waar ik rijdt dus Tong uitsteken ) En we gingen helpen in de beginnerslessen. Die kinderen waren dus harstikke lief voor die pony's heel de tijd ermee kroelen enzo. Maar er gaat 1pony dus een beetje vervelend doen en hoor je gelijk al die moeders naar hun kinderen roepen dat ze hun pony een tik moeten geven omdat die van hun anders ook gaan... Vreemd me soms echt op!

Ook op de manege waar ik dan rij. Pony vindt het leuk om beginnertjes te pesten en draait dus kont naar hun toe moeder loopt die box in en geeft die pony een keihard klap... Ben boos weggelopen maar als het nog een keer gebeurd sta ik dus niet voor de gevolgen in Boos! Boos!

sorry voor dit (misschien voor jullie) onzin verhaal maar vreet me echt op bij zulke mensen.

'Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.'


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 16:25

Herkenbaar hoor. Die kids die kun je nog wel handelen, maar die moeders grrrrr........ Boos!

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 16:28

of van die moeders die steeds zitten te zeggen dan hun kinderen zo goed rijden, dat is dan wel eerder lachwekkend.

maar idd, ik heb het ook wel meegemaakt. gelukkig gebeurt het niet zo vaak, want ik kan er ook absoluut niet tegen. zo was er de vader van een jongen die nu in mijn groep zit, en die reed vroeger het uur na mij. zei die vader steeds, neem maar die die het meest zweet (bij ons rijden ze 2uur heel intensief), die is het kalmst.

daar werd ik zoooo kwaad om.... nu is hij gelukkig al wijzer Haha!

Enya - Daya :-)


Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 16:35

De moeders van beginners zijn vaak zelf ook nog beginners.
Of het nu op het gebied van paarden is of het gebied van kinderen..... Knipoog


_Marjon_
Berichten: 10656
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 17:17

haha ja sommige moeders Tong uitsteken was ook een keer kwam ik op de manege vroeg een moeder aan mij, in welke les rij jij dan... oo in vrijdag 7 uur... o is dat een gevorderde les? ja.. o ik denk dat ik maar ga vragen of .... (naam) daar ook maar naar toe mag, ze rijd al best goed (ze reed een paar maanden! )

maar er zijn ook goede moeder hoor, en dan worden kinderen echt heel boos op hun moeder, dan heb ik toch wel een beetje medelijden met ze. had zondag een onderling wedstrijdje... was een proef aan het voorlezen stond bij de binnenbak maar daar zijn ook stallen.. en jultin, een pony doet zelf zijn hoofdstel uit maar dat meisje wist dat niet. Gaat dat meisje helemaal schreeuwen tegen d'r moeder.. waarom heb je nou weer dat hoofdstel uitgedaan!!!!! en die moeder zo .. ik heb helemaal niks gedaan ik weet nieteens hoe dat moet *LOL*

Mama van Gwen 7-2-15 & Abby 14-6-23

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 17:34

Ze vonden het al raar toen ik vorige week vroeg m'n dochter bij de absolute beginners in te delen terwijl we zelf drie pony's/paarden hebben Haha!. Ze zou vast wel met de half gevorderden meekunnen zei die man. Ik heb erop aangedrongen dat ze aan de longeerlijn moest, en toen zagen ze dat ze inderdaad een goede zit heeft, en dat ze de draf mooi doorzit, maar meteen ook dat ze nog niet kan lichtrijden ... maar faalden ook te zien dat ze haar stijgbeugel kwijt was ... En meteen ook werd er gezegd dat ze moe was, ze kon niet meer "omhoog" komen .... hoe zou dat komen, als je je beugels kwijt bent Boos!

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 18:06

Ik vind het altijd wel grappig als je met van die moeders praat die alles beter denken te weten. Hier even een gesprek dat ik met één van die moeders gevoerd heb. Moeder: "Nou die Percy (Darcy dus) is echt een gemene rotknol! Gooide mijn dochter er zo af op het schot."

Nou is Darcy een heel lief paard, dat iemand zoals haar er niet zo snel af zo gooien, dus ik vond het maar een vreemd verhaal. Ik heb maar heel meelevend mijn hoofd geknikt en gedaan alsof hij inderdaad erg gevaarlijk was. (Overigens bleek bij navraag dat zij gewoon haar balans kwijtraakte en er op/tussen het schot afviel zondat dat hij ook maar iets gedaan had). Nagelbijten / Gniffelen

Ik wist niet echt wat ik verder nog kon zeggen, dus ik wilde me net weer terugdraaien naar het venster, roept zij ineens, "Oh dat is hem, die achterste, hmm nee, de middelste, of nee wacht, de op een na voorste, die bruine, zie je?"

Nou toen moest ik wel erg mijn best doen om niet te lachen, want geen van de paarden die ze aanwees was bruin, Darcy was het ook niet en Darcy is een koffievos. Rolleyes Tja, toen wist ik echt niet meer wat te zeggen, dus ik heb maar gewoon gedaan alsof ze helemaal gelijk had. Maar ik kon er achteraf toen best om lachen!

Kerstmuts

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 18:11

Ik bedenk me ineens dat het ook andersom kan. Haha!

Op de paardenshow het afgelopen weekend was een heel lief ventje, zo rond een jaar of vijf, die vanaf de grond zijn moeder aanwijzingen gaf tijdens haar wedstrijd.

"Maaaaaaam, hij mag niet stappen! Draf, mam!!! Draaaaaafff!"

En dat deed hij elke keer als ze langs reed. Nagelbijten / Gniffelen Gelukkig vond zijn moeder het helemaal niet erg en reed zij haar hele klasse met een grote glimlach op haar mond (in stap weliswaar Knipoog).

Kerstmuts

Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 21:26

hahaha:D

De Hemel Op Aarde, Is Op De Rug Van Een Paard

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 22:30

Dat soort mensen moet je altijd even het verschil uitleggen tussen 'eraf vallen' en eraf gegooid worden'. Het tweede is met manegepony's toch behoorlijk zeldzaam...

jessy
Berichten: 1041
Geregistreerd: 15-07-02
Woonplaats: Michigan, VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 13:10

Citaat:
Het tweede is met manegepony's toch behoorlijk zeldzaam...


Euhhh... Dan heb ik een beetje op de verkeerde manege gelest geloof ik. Mèn, wat ben ik vaak gekletterd. Rodeo was er niks bij. Ik had overigens wel een hele dappere moeder. Cool De enige keer dat ze zich ermee bemoeide was toen er een paard op m'n heup ging staan (auw). Kwam ze vragen of ik het nu misschien niet op wilde geven (met dit paard).

Voordeel is nu wel dat je leert zitten als een huis. De laatste keer dat ik gevallen ben is toen Paardlief Harry dacht dat hij de bocht nog wel ff kon nemen in galop. Niet dus. Ach, samen uit, samen thuis toch? Haha!

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 16:31

Mijn moeder hielp me altjd met opstappen, aansingelen en beugels op maat maken Haha!

Op de manege waar ik naderhand reed waren wel irritante moeders...
Die bemoeiden zich met de les.
Gaven hun kinderen aanwijzingen terwijl ze er geen verstand van hadden en discussieerden met de instructrice over van alles en nog wat.
En dan na de les zitten opscheppen in de kantine dat hun kind zo goed kon rijden.
En dan maar zeuren bij de instructrice of ze niet mee kon rijden in de springles of in de gevorderde groep (kind kon net erop blijven zitten Rolleyes)

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 16:35

idd, haha, op een manege er niet afgegooid worden? no way. die pony's kennen vaak alle trucjes.

ik heb salto's gemaakt, koprollen zonder en MET paard Haha!
maar nu zit ik alle bokken uit (naja, hout vastpakken)

Enya - Daya :-)

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 16:39

Een tijdje terug was er voor mijn les ook een beginnersles voor twee broertjes. Nu, allereerst, ik heb er niets op tegen als een moeder graag ziet wat zoonlief allemaal presteert en zo, maar trop is trop hé Clown
Ze hadden dus les, en de moeder stond aan de poort mee te volgen. Ik moest dus na die les rijden, dus ik ook eventjes aan de poort.

ik roep mijn instructrice: "wie mag ik opzadelen?"
ins: "boh kies maar, buiten die die en die"
ik: is .. ook goed?
ins: ja doe maar (einde van gesprek)
opeens die moeder tegen mij: "seg, zou je niet even kunnen wachten tot de les is afgelopen?? Verward "
Heb toen maar vriendelijk sorry gezegd, want eer je zo iemand hebt uitgelegd dat als de les afgelopen is mijn paard al opgezadeld en al moet zijn..... Frusty

en dan de GODGANSE tijd bij die kinderen blijven. Ze stond daar het hele uur(en de volgende weken ook) aan de poort, vanaf het moment dat de les gedaan was liep ze langs die jongens op tot in de stal, en daarna begon ze te bespreken wat die les goed en niet goed ging.... Moest ik in een van die jongens hun schoenen staan, ik zal het maar ferm irri vinden hoor

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

Xyris

Berichten: 9442
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 18:37

bah, jah, ik hou daar niet zo van Haha! laat de instrukteur of trice maar les geven! die heeft ervoor geleerd!

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 18:48

Ach jee ik hoor het al,moet maar niet meer mee gaan dan Knipoog .

Er zijn helaas ook manege's waar de lessen echt minder zijn.
Waar de instructie ooit wel opgeleid is maar dat dat al weer even terug is.
Daar ben je dan ook zo weg.
Aansingelen doe ik nog wel,maar verder moet ze het lekker zelf oplossen.
Ze is trouwens 8.

Chantal1973

Berichten: 1737
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Escles Frankijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 13:51

Och moet je eens zegggen dat de dames zelf willen rijden want ze kunnen het zo goed als je ze hoort roepen tegen hun kinderen.
Vind het wel raar dat ze dan in een keer weg gaan... Verward
heb ik iets verkeerd gezegd????
Haha!

Geniet nu, het is later dan je denkt

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 14:01

Met een beetje pech worden moeders van beginners
ook nog moeders van wedstrijdruiters.
En dan vallen je oren van je hoofd als je er 1 na een
wedstrijd tegen dochterlief hoort zeggen:

"Goed zo, Suusje, je hebt je tweelingzus verslagen!"

Boos!

Voor moederschap hoef je nl. ook al geen
opleiding te hebben...

Scheve mond

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 14:11

Ik zou het ook niet erg vinden als de pony's weg zouden gaan
vd manege ik heb echt geen last van de pony's maar die
rennende gillende monsters en dan ook nog met moeders, oma's, opa's weetik veel wie, echt op een zaterdag kom ik zo laat mogelijk want dan
zijn de ponylessen voorbij en is de rust wedergekeerd en kom ook
niet op woensdagmiddag want dan word je nog gekker!!

sorry maar ik houd (nog) niet van kinderen ben er nog niet aan toe!!!
misschien wel nooit Haha!

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 16:00

haha: dit is echt zó herkenbaar... Ik hielp vroeger ook altijd bij de beginnersles met kinderen van tussen 7-10 die dus echt pas net leerden rijden...De meeste daarvan waren hardstikke lief en wilden alles weten over paarden maar sommigen waren echt zóoooo irritant en vonden dat ze alles zelf t beste wisten....Die 'pennymeisjes' zijn soms al vervelend genoeg...maar als je de moeders en dan óók nog bijkrijgt... Boos! Eén keer had had zo'n moeder gezegd tegen haar dochtertje van 7 (!) dat ze [naam van paard] maar moest gaan opzadelen want die zag er zo leuk uit en daar mocht ze vast wel op rijden. Dat was dus op stal echt een gigantisch vervelend beest, en als je niet wist hoe je er mee om moest gaan werd je gewoon opgegeten of in elkaar getrapt... Ik heb dat meisje echt tussen die hoeven vandaan gesleurd en even duidelijk uitgelegd dat ze dus *niet* die box inmocht. Komt vervolgens die moeder boos vragen waar ik me mee bemoei en waarom ik haar zo hardhandig wegtrok. Haar dochtertje kon echt wel dat paard opzadelen want ze had tenslotte "al" 5 lessen gehad...... Verward Ze begon gewoon echt te schreeuwen, en ik had zoiets van 'Haaaallloooo????' Verward Boos!
Later kwam de manege-eigenaar en is echt ontzettend kwaad geworden omdat kinderen onder de 12 überhaupt niet alleen op stal mochten zijn... Tsja, vervolgens durfde die moeder mij dus *nooit* meer aan te kijken Schijnheilig *LOL*

coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 17:53

Zijn er dan echt geen moeders die zelf ook genoeg ervaring hebben?

And then she realized nothing would change...

MyBonfire
Berichten: 1318
Geregistreerd: 29-06-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 20:01

Weet je wat ik altijd zo irritant vin is dat de moeders dan denken dat ze het beter weten en aan de rand van de bak allemaal aadviezen staan te roepen als: Aan je linker teugel trekken! En dat soort dingen, kan ik me verschrikkelijk aan ergeren! Boos! GRRR

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 20:14

coydog schreef:
Zijn er dan echt geen moeders die zelf ook genoeg ervaring hebben?


dat is niet de bedoeling van dit topic Haha!
natuurlijk zijn die er

Enya - Daya :-)

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 20:18

weet je waar ik nog meer stress van krijg? Moeders die dwingen om hun kind te rijden. Dat heb ik ook al gezien, dochterlief moet maar dressuurles volgen, dat staat toch zo chique, of zoonlief jumping, prachtig toch Lovers Frusty
Ik heb eens meegemaakt dat een moeder zijn 10-jarig zoontje een friet(!!!!) beloofde als hij een uurtje ging paardrijden. Die jongen had totaal ging interesse, ging véél liever voetballen, maar hij MOEST van zijn moeder wedstrijden rijden.
en je ziet ook wel eens kinderen die na twee stappen al zitten te wenen van schrik op hun pony, terwijl de moeder of vader er langs staat: "stel je niet zo aan!" Blauw oog ~~}>

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

horseless
Berichten: 2398
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 20:38

Heel herkenbaar allemaal...
Ook leuk als je staat te poetsen op het stalpad vlak voor de beginnersles begint *LOL* Komen die moeders: "kijk uit hoor, niet achterlangs lopen want dan trapt 'ie" terwijl er tussen de achterbenen van het paard en de andere kant van het stalpad ruim 2 meter vrij is Scheve mond

En idd ook die ouders die aanwijzingen geven heel vervelend.
Opzadelen is meestal niet zo'n probleem. Dat durven veel ouders niet, en als kindlief het dan nog niet kan vragen ze dat wel aan een gevorderde ruiter.

Nog steeds lief verlegen en onschuldig


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SentiBot en 36 bezoekers