Wie laat zijn paard de hele winter buiten staan?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Nekrednael
Berichten: 39
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Geraardsbergen

Wie laat zijn paard de hele winter buiten staan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-03 17:49

Zijn er hier nog mensen die hun paard de hele winter laten buitenstaan, enkel met een afdak waar het uit de wind en de regen kan staan?


von12
Berichten: 53
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 18:27

hallo,

Onze paarden lopen ook de hele winter buiten, met schuilhok

groetjes yvonne

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 18:28

mijn paarden ook, ze hebben inloopstallen, en die van mij hebben altijd een waterdicht (maar ademend volgens de winkel...) buitendek op

gina_oud
Berichten: 117
Geregistreerd: 09-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 22:10

Onze pony's staan ook de hele winter buiten. Geen probleem als je ze maar niet buiten gaat laten als het al kouder begint te worden. Maar staan ze al vanaf de zomer buiten, dan wennen ze langzaam aan het kouder worden, krijgen ze langere haren en dan kunnen ze er tegen.

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 22:14

loulou heeft eerst altijd buiten gestaan. de laatst maand stond ze binnen omdat ze moest afvallen voor wedstrijd.
nou staat ze gewoon weer buiten.

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 06:38

Lennon staat ook altijd buiten... in een wei met inloopstal...

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 07:23

____________


____________

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 07:34

Yorghos staat al jaren zomer en winter buiten. Hij heeft een droge schuilstal met stro als bodembedekker. Hij draagt geen dekens, maar mag een lekkkere teddy-vacht kweken.

* To Belg, or not to Belg *

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 08:09

Goh wat lekker al die paarden buiten!
Ik zou t graag ook zo willen,al kunnen ze per dag maar een uur of twee uur naar buiten zou ik al blij wezen!
Maar ja op een pensionstal heb je niet altijd deze mogelijkheid!
Gelukkig mogen ze bij ons iedere dag nog even op de wei,maar dat zal eerdaags wel afgelopen zijn!
Groetjes Lundi

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 11:12

Dennis blijft dit jaar ook buiten. Hij heeft geen schuil stal maar staat bij huis en heeft heel veel beschutting van de bomen rond zijn weiland.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

bloemkooltje

Berichten: 2143
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 12:06

die van mij staan ook jaar in jaar uit buiten. de oude pony krijgt zo'n ongelovelijke dikke wintervacht dat ze het volgens mij in de winter ook nog warm heeft Haha! en die van mijzelf krijgt niet zo'n hele dikke vacht dus staat met een waterdeicht dek op in het land. gaat prima. tegen december gaan ze achter het huis waar ook een schuilstal is, en op het land hebben ze een hele hoop bomen waar ze kunnen schuilen en die de scherpe koude wind tegen houdt.

*\o/* *\o/*

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 12:08

mijn shetje staat ook het hele jaar door buiten, maar das een shetje met een heeeele dikke vacht Haha! Ze heb trouwens wel een stalletje waar ze uit zichzelf in kan gaan staan, dus dat scheelt natuurlijk ook.

..Romana Utopia.. mijn meissie 4-ever!!
ik zal je nooit vergeten!!!

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 13:06

De fjorden hier en momenteel ook 2 tinkers, staan het hele jaar door bijna buiten...enkelen hebben 's winters liever op stal ivm scheren of hun eigen tijd! (land is eventjes lopen namelijk)
Maar verder....alles staat zo vrij als een vogeltje...tussen een stel draadjes dan. Verder hebben ze 's winters een loopstalletje waar ze zouden kunnen schuilen, alleen willen ze er bijna nooit in staan. Nou jah dan niet hoor!

WWW.BVANDENBERG.NL
Kekke design voor een te gekke prijs! - www.abellistic.com - Feel invited!
Geluk is de vrucht van intens werk.

sharir

Berichten: 2576
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 13:28

ze staan heel het jaar door buiten. ze hebben allebij een loopstal en een dikke wintervacht. als het koud is gaan ze op stal en anders niet hoor..

Vasco nog altijd mis ik je
Peline mijn nieuwe topper

Cupid
Berichten: 678
Geregistreerd: 26-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 13:44

Mijn paard kan altijd kiezen waar ze staat. Ze staat met drie anderen in een wei met twee open stallen en een binnenbakje waar ze in kunnen. Ik heb haar pas sinds mei, dus ik ben nu al erg benieuwd waar ze het meest gaat staan. Van de andere drie weet ik dat ze vrijwel altijd buiten staan.

Eadem mutata resurgo.

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 15:36

Markus en zijn moeder staan dag in dag uit buiten. Mogelijkheid een grote stal in te lopen.
Sinds vorig jaar Markus voor het eerst deken opgedaan (voorwaarde :"waterdicht" ofcourse). Maar pas opgedaan toen ie toch al wat vacht had, anders heeft ie het nog koud.
De moeder, Aaarla, 21, wil ik straks ook een regendeken opdoen, heeft artrose oid in schouder. Beetje warm houden..

Gezochtt bijrijder. Voor paard en ruiter: http://www.mijnalbum.nl/Album=7HUQWTTA

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 15:58

Onze shetlanders staan ook de hele winter buiten. Die breken alles af als je ze binnen zet. Das heuse mishandeling als het om shetlanders gaat. Haha! Als het weiland erg nat is en ze alleen nog maar in de blubber staan, en we kunnen geen ander stukkie weiland vinden, dan gaan ze 's nachts op stal.
Mijn verzorgpony staat ook de hele winter buiten (zonder deken), en die krijgt helemaal niet zo'n dikke wintervacht, dus ik kan er zonder problemen mee doorrijden. 's Nachts staat ze meestal wel op stal.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 16:03

Die van mij hebben vorig winter ook dag en nacht buiten gestaan, dit jaar gaan ze op stal en mogen ze naar buiten als het weer het toelaat. Dit ivm het behoud van het land! Dan hebben ze van het zomer een nog groenere weide

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!


AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 16:06

Bij ons staan de paarden op stal van half september tot mei.. Helaas is er bij ons geen mogelijkheid dat de paarden in groepjes overdag buiten staan. In de zomer staat mijn paard overdag in de wei en 's avonds op stal.

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

Manoeska
Berichten: 180
Geregistreerd: 30-04-03
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 16:20

Wij hebben 1 pony merrie die heeft 2 jaar geleden een veulen gehad dat nu een paard is qua groote en ze heeft nu een veulen van een half jaar. Zij blijven gewoon buiten staan. Ze hebben beschuttling van een bosje. Daar worden ze veel harder van en zijn veel minder ziek. Onze merrie heeft een winter binnen gestaan toen was ze vatbaar voor van alles en nog wat kan, toeval zijn geweest. Maar volgens mij niet.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 16:34

Mijn oude ruin (28) en het veulen van dit jaar komen als het echt slecht weer wordt naar huis. Dan gaan ze overdag wel naar buiten maar 's nachts op stal.
De rest (jaarlingen, drachtige merries en de hengst) blijven de hele winter buiten zolang het lukt met het drinkwater. In groepen van 2 tot 3 pony's per ha en ze hebben beschutting van bos om het land.
De drachtige merries komen in februari weer op stal omdat in maart het eerste veulen al verwacht wordt.

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 17:37

Mijn Shetlander blijft de hele winter dag en nacht buiten. Met schuilstal (waar ze niet in wil..) en zonder dekens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 16:59

die van mij gaat als het slechter weer word naar binnen, net hoelang het weer het dus toelaat, diit jaar is dat vrij gusntig, ze staat nu nog gewoon volop in het land! Ze hebben er alleen geen schuilplek..

lovebonney

Berichten: 1862
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 17:17

ik wou dat ze bij mij buiten konden staan.lekker man die renende paarden door de sneeuw.

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 17:19

Blacky (mijn verzorgpony) staat de hele winter buiten, zonder deken en schuilstal

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 57 bezoekers