Om welke redenen zouden jullie van stal wisselen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Om welke redenen zouden jullie van stal wisselen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-03 09:20

Momenteel zit ik zelf met een aantal dingetjes op mij huidige stal waardoor ik niet weet of ik hier nog wel wil blijven staan... Scheve mond Uiteraard is er op veel stallen altijd wel iets dat je niet zint, maar om welke redenen zouden jullie daadwerkelijk van stal wisselen?


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 09:24

Als er geen goede sfeer is...

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 09:30

Ik ben van stal gewisseld ivm het gebruik van de binnenbak.
Ik werk overdag en 's avonds kon ik vaak pas na half 9 's avonds in de bak terecht. En vaak werd het nog wel later. Er was geen goede buitenbak beschikbaar dus dat was geen optie.
Dat hield ik niet vol. De sfeer op stal was hardstikke goed.. dus daarom ben ik niet weggegaan..
Ik zie mezelf nu niet snel meer van stal wisselen. Waar ik nu sta bevalt het super.. Ik zou alleen nog weggaan als het vertrouwen kwijt zou zijn over de verzorging van mijn paard.. Dus niet voeren..etc

Waar een wil is, is een weg.. Als de wil weg is houdt het op...

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 09:31

De sfeer is iid heel belangrijk, alhoewel je op stal voor je paard komt, is het wel mooi meegenomen dat de sfeer goed is.
Wat ook meeweegt is bv verhuizen naar een betere stal. Zo ben ik onlangs verhuisd naar een pensionstal met verlichte en gedraineerde bak van 20*60. Op de oude stal was er een losgooibakje annex rijbakje, onverlicht, van ong, 18* 15 ofzo Haha! Kon er dus niet in galopperen.

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Ineke2

Berichten: 33031
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 09:31

Als ze niet goed voeren of op een andere manier niet goed voor je paard zorgen.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 09:32

MarchaL schreef:
Momenteel zit ik zelf met een aantal dingetjes op mij huidige stal waardoor ik niet weet of ik hier nog wel wil blijven staan... Scheve mond


Ik heb precies te zelfde! Mn paard kan in de winter niet buiten staan, er zijn 2 kleine paddocks om m in buiten te zetten, maar als er meer mensen zijn dan is dat alleen voor longeren enzo, dus mogen ze er maar 20 min in. Ik wil dat ie een paar uur per dag buiten staat en dat kan dus niet..
Alles word heel slordig gedaan, de paarden staan nu nog in de wei en ze laten ze altijd los van de wei naar stal lopen, en laatst waren ze met een put in de grond bezig(er zat dus een groot gat in de grond) en daar laten ze de paarden dan gewoon langs rennen.
Er is altijd wel commentaar op ons, er is vaak wel iets wat ze kunnen zeggen wat beter kan of anders kan.. (We willen hoefschoenen en dan is t, jullie geven veel te veel geld uit aan dat beest!)
Als ik naar t park wil dan moet ik eerst 20 minuten op een drukke weg rijden.
Pff naja zo kan ik nog wel even door gaan maar dat zijn eigenlijk de hoofdredenen dat ik weg wil daar, kan alleen geen andere stal vinden...

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 10:02

* de sfeer
* de mogelijkheden
* hoe men met mn paard omgaat
* en belangrijk is de prijs/ kwaliteit verhouding

Wat zijn je eisen en wat vind je belangrijk........
Alles goed tegen elkaar afwegen als je een juiste beslissing wilt nemen, ga bij de nieuwe stal op verschillende tijden vd dag kijken om zo een goed beeld te krijgen....

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 10:21

1a: Hoe er voor mijn paard gezorgd wordt...
1b: Hoeveel mijn paard buiten kan staan... (nu heel belangrijk i.v.m. stofallergie en spat (kreupel dus kan niet rijden)
2 Hoe de sfeer is en de samenwerking met de eigenaar
3. de bak en de uitrijmogelijkheden

Ik wissel zeker van stal als ik me er niet prettig voel wanneer ik in mijn ogen niet goed voor mijn paard kan zorgen.

Als ik dan ergens buiten die verzorging ook nog een beter rijomgeving of bak kan krijgen dan is dat het overwegen waard...

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 10:52

belangrijkste punt
slechte verzorging mijn paard moet er gewoon goed bijstaan met voldoende stro/ zaagsel en goed voer. en een correcte manier van handelen naar de paarden toe.

Op de tweede plaats een slechte sfeer op stal.
Het is mijn hobby en ik wil niet met tegen zin naar mijn paard gaan.

En verhogingen van de stalhuur die niet meer inverhouding staan tot het geen wat geboden wordt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 10:56

Ik ben vorig jaar van stal gewisseld omdat het voer met de dag slechter was.
Dus denk aan beschimmelde voordroog, wat gewoon gevoerd werd.
Brok die op was, dus ook een paar dagen niet kreeg.
Stal die niet of nauwelijks uitgedaan werd.
Ze zouden buiten gezet worden, maar kwam er steeds vaker achter dat dat dus niet gebeurde.

En ik heb een super keuze gemaakt om te gaan.
Want op de huidige stal komen ze tenminste wel hun afspraken na en de paarden komen op de 1e plaats en worden super verzorgd.

Esther

Berichten: 4141
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 11:38

Ik ben gewisseld van stal omdat:
- stalhoudster haar afspraken niet nakwam
- paard niet buiten kwam terwijl dat juist een voorwaarde van mij was om daar te komen.
- Mega heel schrikkerig en kopschuw werd.... Hij vind normaal alles goed
- Mega volgens degene die voor de paarden zorgde een uiterst gevaarlijk paard was. Nou ik ken geen grotere sukkel, ook volgens mijn huidige stalhoudster vindt hij alles best.
- de bak erg zwaar was
- ik kreeg constant commentaar dat ik vanalles fout deed. Niets was er goed aan hoe ik omging met mijn paard en ik moest dit en dat en niet zus en zo. Het zou ook nooit wat worden met ons met rijden en paard kon eigelijk maar beter afgemaakt worden. Verward

Gelukkig staat hij nu op een stal waar hij weer helemaal tot rust is gekomen en weer zijn oude ik is. En ik ben niet van plan hier ooit nog weg te gaan. *LOL*

Sprakeloos

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 11:41

als jij en je paard het niet naar je zin hebben en vooral de nadruk op je paard!!!

..Romana Utopia.. mijn meissie 4-ever!!
ik zal je nooit vergeten!!!

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 11:46

Ik wissel (te) vaak van stal... Ik kan nog steeds niet helemaal accepteren dat het nergens helemaal is zoals ik het wil... Bij de ene stal had ik wel weidegang, maar zat de staleigenaar constant op m'n lip met allemaal bemoeienissen, de andere stal werd me veel te druk en daar werden de paarden slordig verzorgd, waar ik nu sta is alles vreselijk professioneel geregeld, maar we hebben geen weidegang en de bodems van de (3) binnenbakken zijn allemaal zwaar waardeloos...

Ik ben in mijn achterhoofd de balans dus al weer aan het opmaken, welke stal inhet westland heb ik nog niet gehad en zal ik daar ook niet iets te zeuren vinden...

Zucht, ik ben gewoon over-kritisch! Maar dat mag ook wwel voor 350 euro per maand!

Live is what happens to you while you're busy making plans....

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 11:48

Als ik een stal vindt met evenveel weidegang, dezelfde ruime wandelpaden in stal en dezelfde sfeer als dat er tegenwoordig heerst maar dan met een betere buitenbak en ongeveer rondt dezelfde prijs met goede uitrijmogelijkheden zou ik wisselen.

Bijna niet te vinden dus.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"


MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-03 11:50

Mijn redenen waarom ik het overweeg om weg te gaan zijn de volgende:

* geen leuke sfeer, vreselijk veel geroddel en iedereen bemoeit zich met iedereen...

* mensen (pensionklanten) gaan anders met mijn paard om als hoe ik het wil, zelf na dit aangegeven te hebben is er geen verschil. Mijn paard wordt ook overladen met snoep terwijl ik al heb gezegt dat ik dit niet wil. Scheve mond

* Wanneer ik iets vraag over de hoeveelheid voer e.d. weet niemand er iets van.. Hetzelfde geld voor dingen met betrekking op de hoefsmid.

* Geen van beide bakken is gedraind met als gevolg dat de bakken nu al dagen zeiknat zijn.. Boos!

Verder heb ik over de verzorging van mijn paard niks te klagen, dit is ook waarom ik zo twijfel... Scheve mond [/quote]

Tasja

Berichten: 202
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: HEERHUGOWAARD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 11:51

MirandaB schreef:
Ik ben van stal gewisseld ivm het gebruik van de binnenbak.
Ik werk overdag en 's avonds kon ik vaak pas na half 9 's avonds in de bak terecht. En vaak werd het nog wel later. Er was geen goede buitenbak beschikbaar dus dat was geen optie.
Dat hield ik niet vol. De sfeer op stal was hardstikke goed.. dus daarom ben ik niet weggegaan..
Ik zie mezelf nu niet snel meer van stal wisselen. Waar ik nu sta bevalt het super.. Ik zou alleen nog weggaan als het vertrouwen kwijt zou zijn over de verzorging van mijn paard.. Dus niet voeren..etc


He hallo mag ik vragen op welke stal je nu staat en wat je ongeveer betaald daar. Ik woon namelijk ook in Heerhugowaard en mijn Fjord staat in Stompetoren waar ze echt een rot bak hebben met stenen en zo, en ze zetten de paarden s'winters ook niet altijd buiten alleen als ze tijd hebben, gr. anna

Tasja is bevallen van Fugo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 11:52

Ik ben verleden jaar ook verhuisd en de redenen voor mij waren:
* alleen van 6 tot half 8 rijden en dan in de winter vaak met meer dan 12 tegelijk in de bak;
* slecht buitenterrein met keien en hobbels,
* slechte binnenbodem met kuilen vooral na de springles,
* altijd drukte door de manegelessen en bijna 50 pensionklanten,
* stallingsgeld van meer dan E300,- per maand

De verzorging was er prima en de stallen zagen er super schoon uit en mijn paard had het er naar zijn zin. Maar ik wil gewoon kunnen trainen en ben heel sportgericht met mijn paard bezig. De meesten snapten dat niet, die vonden het juist gezellig met 12 in de bak en dan lekker kletsen onder het rijden. Je kunt je voorstellen dat ik daar niet tussen paste en dan is de sfeer al snel naar een dieptepunt gezakt Lachen

sharir

Berichten: 2576
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 12:27

* als me paard er niet goed verzorgd werd
* als ze niet genoeg eten krijgen laag in het stro staan.
* als de bak ofzo altijd bezet is.
* altijd prutsmuts..

Vasco nog altijd mis ik je
Peline mijn nieuwe topper

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 12:42

Niet zo heel lang geleden zijn wij van stal veranderd, de hoofdredenen:

- weinig ruimte om te kunnen rijden (of manegelessen, of met 10 man + longeerders in de bak)
- slechte bodems rijbanen
- slechte verzorging (geen regelmatige tijden qua voeren, slecht voer en stro en weinig stro)
- er werd maar weinig tijd beschikbaar gesteld voor privélessen
- over dit soort dingen kon niet gepraat worden, was je het er niet mee eens donder je maar op.

Ach de helft van de irritaties ben ik gelukkig alweer vergeten Haha!

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 13:12

Er zijn zo veel redenen. De reden dat ik van stal verwisseld ben is dat ik Dennis thuis kan gaan houden. Dat is natuurlijk nog veel beter dan welke stal dan ook.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 13:27

Ik ben misschien ook van plan te wisselen.
Heeft te maken met dat ik nu steeds in het donker buiten moet rijden (wel licht in de bak maar er naar toe niet) omdat ik sinds kort stageloop en dus tot 17.30 moet werken...
En bij ons zijn de binnenbakken vaak druk en bezet...

en er zijn nog wat redenen maar die ga ik niet op bokt zetten...

Lieke

Berichten: 11348
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 16:07

Ik zie mezelf niet gauw veranderen (ik sta bij iemand aan huis) maar;
* als er geen weidegang meer mogelijk is
* als ik zelf een stal aan huis krijg
* als mn pony oneerlijk wordt behandelt
* ruzie

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 16:41

Ik ben al diverse keren verhuisd om vele redenen.

* ik nam paard mee naar werk(2x gebeurd)

*Pensionhouder stopte ermee(helaas had het enorm naar mijn zin daar)

* De stal omstandigheden, geen goede box , slecht voer en staldienst draaien Boos!

*Te duur, vooral zomers omdat ik de paarden dan 24 uur buiten laat.

*Slechte bak , een pensionhouder die alles belooft maar niks waarmaakt en alleen aan zijn eigen toppers dacht.


Een andere reden zou nog kunnen zijn als ik zelf ga vehuizen, dan gaan de paarden mee natuurlijk.

.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-03 13:40

Ik ben toch wel aardig gerust gesteld dat de meeste bokkers toch dezelfde redenen hebben als mij Scheve mond Ik begon toch al lichtelijk aan mezelf te twijfelen of ik nu zo'n enorme zeur was... Bedankt voor alle reacties! Ik ga een andere stalling toch zeer zeker overwegen Knipoog

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37151
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 15:11

Wij zijn sinds onze verhuizing een jaar geleden al 2 keer verhuisd en de derde komt eraan. Hopelijk gaat dat dan wel goed. De redenen om te verhuizen zijn geweest de eerste keer een stal waar ik s avonds me niet om me gemak voelde, was er heerlijk rustig en mijn paard kwam iedere dag buiten een goede binnenbak en ook een buitenbak. Maar ik was daar in de avond altijd alleen tegen de bosrand aan en ik kreeg er de kriebels van. Dat lag dus niet aan de stal maar aan mij.

De 2e en 3e keer wegens veel meer voeren dan ik vraag met alsgevolg nu een ziek paard. De 2e stal ook vanwege het feit dat ik er met de auto heen moest of me moest laten brengen en in de winter geen weidegang maar een altijd bezette paddock.

3e stal ook vanwege ontbreken van buitenloop in de winter en minder dan afgesproken buiten in de zomer.

En nu ga ik veel minder betalen, heb het voer zelf in de hand en hij komt ook in de winter lekker veel buiten.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Wopkebrok en 68 bezoekers