Wat doen jullie: 2 in 1 of 2 aparte dekens?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Wat doen jullie: 2 in 1 of 2 aparte dekens?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-03 09:42

Voor mijn nieuwe paard ga ik binnenkort goede dekens aanschaffen. Van de week kreeg ik een zeer informatieve folder binnen van de Paardendrogist. Daarin stond een zeer goede deken van Bucas.
Ik was van plan om een aparte staldeken te kopen én een aparte, gevoerde, regendeken voor buiten.
Omdat de paarden op onze stal door de staleigenaar buiten worden gezet lijkt het me ietwat lastig om steeds de dekens te moeten wisselen, alhoewel het geen écht bezwaar is.

Het voordeel van 2 dekens is dat ze niet constant met dezelfde deken op staan en dat je nog eens wat kunt wassen.

Ik vraag me nu af wat verstandiger zou zijn: 2 aparte dekens of 1 hele goede die ook waterdicht is?

Wat hebben jullie?

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 10:45

Als je paard regelmatig. Lees dagelijks buiten komt zou ik kiezen voor een goede gevoerde regendeken voor de winter... Ook bij ons worden er geen dekens gewisseld tijdens het buitenzetten. En in de winter was je je dekens toch niet zo veel is mijn ervaring Haha!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23434
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 10:52

Ik heb ook twee dekens, ikheb het altijd gedaan met 1 deken en toen ze vorig jaar werdt geschoren hebben we dus een nieuwe gekocht. Ze moest toen vroeg in het voorjaar vrij onverwacht nar buiten dus toen hebben we er nog maar een waterdischte bij gekocht.

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 12:41

Ik heb 1 watervaste deken voor mijn paard. Een van Harry's Horse de 200 grams geloof ik. Voor als het echt hard regent heb ik nog een dunne regendeken die er dan overheen gegooit wordt zodat hij dan niet met een natte deken op stal komt te staan.
Hij loopt overigens iedere dag buiten.