Deken dilemma

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Saar

Berichten: 1225
Geregistreerd: 15-11-02
Woonplaats: Culemborg

Deken dilemma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-03 10:19

Voordat jullie beginnen te roepen: de zoekfunctie!!....die heb ik al geprobeerd, en ik kon niet echt vinden wat ik zocht Haha!

Ik heb een fjord. Vorig jaar stond ze nog ergens waar ze in principe dag en nacht buiten stond, met een schuilstal. Omdat ik toch wel graag door wilde rijden in de winter, heb ik toen besloten om haar onder een deken te zetten. Ik heb toen gekozen voor een 150 grams Harry's Horse waterdichte deken. Op zich beviel dat in de eerste instantie goed, maar er kwam toch nog wel een beetje wintervacht en uiteindelijk kreeg ze schuurplekken van de deken.

We zijn nu van stal verhuisd, ze staat 's nachts binnen. In dezelfde schuur komen straks ook een aantal koeien te staan, dus ik schat dat de temperatuur daar 's nachts niet onder de tien graden komt. Overdag gaat ze gewoon lekker naar buiten.

Nu was ik dus aan het proberen om te bekijken wanneer ze wat voor een deken op zou moeten en hoeveel grams dat zou moeten zijn.....ik weet het dus echt niet meer.

Help?! Schijnheilig

strak óf kittig htg-kersje :? _O-

:# Z1+1 :#


Saar

Berichten: 1225
Geregistreerd: 15-11-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-03 12:15

Niemand verstand van dekens hier Verward

Nee grapje hoor, maar niemand die een tip voor me heeft?? Haha!

strak óf kittig htg-kersje :? _O-

:# Z1+1 :#


Paintlinger

Berichten: 12318
Geregistreerd: 07-12-02
Woonplaats: Temidden van het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 12:21

ik zou haar wel een dekentje op leggen en ik denk dat die 150 grams nog helemaal zo gek nog niet is. maar dan zou ik hem nu alleen nog maar 's nachts omdoen...(als er ijs aan haar snor groeit zou ik hem ook opdoen overdag Haha!)

Saar

Berichten: 1225
Geregistreerd: 15-11-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-03 12:37

Ja maar dat zou toch juist raar zijn.....overdag geen deken en 's nachts wel. Het duurt niet zo lang meer en dan is het 's nachts voor de paarden warmer dan overdag.
Dan 's nachts een deken op en overdag niet....dat klopt dus niet volgens mijn logica Scheve mond

strak óf kittig htg-kersje :? _O-

:# Z1+1 :#

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 15:25

misschien snachts dan een 150 grams en overdag een 300?

Allerliefste Kasper en Mick, Ik zal jullie NOOIT vergeten

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 15:37

als het daar idd s'nachts niet onder de 10 graden komt (zou ik wel even navragen) zou ik s'nachts een 150/200 gram opdoen en overdag idd 300 gram.

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 15:38

ik zou dan trouwens wel nu met een deken beginnen anders ben je telaat.

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 17:42

Je zegt dat er ook koeien bij komen te staan. Dan zou ik me helemaal geen zorgen maken, want die houden de stal echt wel warm. Ik vind het 's winters altijd heel erg lekker warm tussen de koetjes Haha!. Ik denk dat die 150 dan niet eens zo gek is.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: anselma, Geralda1994, GrapeshotBot, Poldermenner en 134 bezoekers