Zaterdag wereld dierendag, ook voor opvangdieren?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Zaterdag wereld dierendag, ook voor opvangdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-03 10:53

zaterdag aanstaande is het 4 oktober, dus wereld dierendag. Iedereen zal zijn of haar huisdier dan weer extra verwennen.

Maar denk ook eens aan al die dieren in asielen en opvangen, krijgen zij ook wat extra's met dierendag?
Bij de konijnen en knaagdieren opvang Zeeland wel.

Toch is dat niet voldoende, ze verdienen allemaal een eigen baasje die van ze houd en ze verwend.
Gunt u een konijn dit geluk?
Kom dan naar onze opvang.
We zitten werkelijk helemaal vol met de leukste konijnen. We hebben geen plekje meer vrij en er staan weer al dieren op de wachtlijst.

Aanstaande zaterdag zijn wij wegens dierendag geopend van 10 tot 15 uur en we hopen dat jullie onze konijnen en hart onder de riem willen stopppen.
Voor degene die in Zeeland wonen wil ik vragen of jullie op onderstaande link willen klikken (mag iedereen overigens natuurlijk) en onze folder uitprinten om hem bv in supermarkten O.I.D. bij jullie in de buurt te hangen.
We hebben uw hulp echt HEEL HARD nodig!
Ze erg als het nu is is het nog niet geweest (horen we via andere opvangen want wij kunnen nog niets vergelijken) Het is werkelijk heel schrijnend.
http://www.meinoedske.com/picture3.jpg

Dus kom allemaal op 4 oktober naar de zeeuwse konijnen en knaagdieren opvang tussen 10 uur smorgens en 3 uur smiddags bent u van harte welkom op de Monnikendijk 24 te Kattendijke.
Mocht u ons voordien willen spreken dan kunt u ons dagelijks bellen van 11 tot 15 uur op 06-11468275

Hopelijk tot dan!

We hebben weer al 404 dieren opgevangen in 2005. niet normaal meer dus.


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 11:00

Ik moet vanavond collecteren...
Dus ga uren lang aan ze denken! Het is 1 van de grootste K-klussen die je je kan bedenken maar het is voor een goed doel! Party!!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 11:23

Ik wil nog graag een konijntje adopteren. Met het een moertje zijn, een voshangoortje. die vind ik heel mooi. Dan krijgt Roger Rabbit een nieuw vriendinnetje.

De hond is de betere mens

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-03 11:55

Desiree schreef:
Ik wil nog graag een konijntje adopteren. Met het een moertje zijn, een voshangoortje. die vind ik heel mooi. Dan krijgt Roger Rabbit een nieuw vriendinnetje.


voshangoortjes?
nooit van gehoord.
ik denk dat je een leeuwekop hangoor bedoeld?

We hebben weer al 404 dieren opgevangen in 2005. niet normaal meer dus.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 12:02

dat is hetzelfde. Maar de een zegt "baard"konijntje, de ander "vos"konijntje en de ander noemt ze weer "leeuwenkopjes". Maar ze hebben dezelfde vacht, wat langere, pluizigere haartjes. Ze zijn oorspronkelijk kruisingen geweest tussen kortharige konijnen en angora's.

De hond is de betere mens

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 12:11

Ik zou graaaaag een dier erbij nemen, maar ik heb mn handen al vol aan mn hamster. En mn ouders willen graag weer een hond (vorige kwam ook uit het asiel) maar dan moet eerst onze oude kat dood gaan (is 19 en wil niet dood Haha! ) die overleeft het namelijk niet als we er nu een hond bij nemen Schijnheilig

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 12:15

wkoekoek schreef:
Ik zou graaaaag een dier erbij nemen, maar ik heb mn handen al vol aan mn hamster. En mn ouders willen graag weer een hond (vorige kwam ook uit het asiel) maar dan moet eerst onze oude kat dood gaan (is 19 en wil niet dood Haha! ) die overleeft het namelijk niet als we er nu een hond bij nemen Schijnheilig

waarom niet? is die kat dan zo angstig voor honden? De meeste honden gaan goed samen eenmaal in huis met een kat hoor. zo'n groot probleem is dat ook niet. De honden van biebel en mij waren ook niet aan katten gewend in huis. En als ze de kans kregen, gingen ze buiten katten ook achterna. MAar we haalden niettemin 2 katten in huis uit het asiel. en dat verliep heel soepel

De hond is de betere mens

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 12:22

Ik wil graag 2 konijntjes alleen mijn vriend werkt niet echt mee !
Heb net een hele preek gehad dat we al 9 beesten hebben (6 katten & 3 honden) en dat het dan echt teveel word, mannen .

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 12:25

Desiree schreef:
waarom niet? is die kat dan zo angstig voor honden?


Nou... Ze is 19, ziet alleen nog wat met 1 oog (niet veel meer) en is praktisch doof... Lovers Dat doen we haar niet meer aan, ze zou zich letterlijk en figuurlijk doodschrikken Haha!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 12:27

misschien scheelt het Kojack, als je de konijnen in een buitenhok met ren zet. dan zitten ze in ieder geval niet binnenshuis. DAarbij is het voor konijnen ook veel beter om buiten te zitten.

De hond is de betere mens

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-03 12:43

Desiree schreef:
dat is hetzelfde. Maar de een zegt "baard"konijntje, de ander "vos"konijntje en de ander noemt ze weer "leeuwenkopjes". Maar ze hebben dezelfde vacht, wat langere, pluizigere haartjes. Ze zijn oorspronkelijk kruisingen geweest tussen kortharige konijnen en angora's.


Een leeuwekop en baardkonijn is inderdaat hetzelfde, een voskonijn is echter heel wat anders hoor.
het voskonijn heeft een langere vacht over heel zijn lichaam behalve op de kop die is kortharig.
bij een leeuwekop/baardkonijn is het eigenlijk net andersom.
die hebben alleen de manen van een leeuw. bij dubbelgemaande leeuwekoppen kan het ook op de rug en flanken zitten en dan is de bovenkant van de rug weer kort net of ze geschoren zijn haha

We hebben weer al 404 dieren opgevangen in 2005. niet normaal meer dus.

vanity

Berichten: 3259
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: Herentals (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 12:46

ik heb het opgehangen in de platselijke dierenwinkel; het is wel niet bij je in de buurt (totaal niet) maar je weet maar nooit hé!!!

nog veel succes!

iemand nog iets dat er te doen is met dieren zaterdag?

trotse mama van 5 kindjes!!!
If you're talking behind my back, you're in a good position to kiss my ass !!

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-03 12:48

hey dank je wel. ach je weet nooit we hebben ook een konijn uit groningen zitten dus das ook niet echt uit de buurt haha. Ook vaak uit den bosch, tilburg, nu een vakantie gast uit amsetrdam, konijnen gehad uit brussel dus we zijn zelfs internationaal haha

We hebben weer al 404 dieren opgevangen in 2005. niet normaal meer dus.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 13:04

wkoekoek schreef:
Nou... Ze is 19, ziet alleen nog wat met 1 oog (niet veel meer) en is praktisch doof... Lovers Dat doen we haar niet meer aan, ze zou zich letterlijk en figuurlijk doodschrikken Haha!

Ik wil weer zo graag een puppie, maar onze Goldenretriever wordt binnenkort alweer 14 en doet nog steeds mee.
Van mijn moeder moet eerst het oude opgemaakt worden dus hij stelt mijn geduld wel op proef
Knipoog

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 13:19

Nou ik heb 2 konijntjes gereserveerd Haha! .
Mijn vriend vond het wel oke maar liever over een jaar dus ik heb het nu stiekem gedaan, geef ze voor zijn verjaardag Haha!.
Het mannetje word eerst gecastreerd en moet dan nog apart blijven van het vrouwtje daarom haal ik ze over 3 weekjes op.
Ik heb er een binnenhok + buitenhok bij besteld OK dan!
Ik ben helemaal blij, eindelijk krijgen we konijntjes !

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-03 13:25

En dit zijn de gelukkige konijntjes die naar Kojack gaan.
Afbeelding
Afbeelding

We hebben weer al 404 dieren opgevangen in 2005. niet normaal meer dus.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 13:30

Sjuimpje schreef:
[
Ik wil weer zo graag een puppie, maar onze Goldenretriever wordt binnenkort alweer 14 en doet nog steeds mee.
Van mijn moeder moet eerst het oude opgemaakt worden dus hij stelt mijn geduld wel op proef
Knipoog
[/quote]

Ik wil ook dolgraag een puppie, en ik wacht ook totdat polle er niet meer is. Maar om nou te zeggen dat ze mijn geduld op proef stelt.......... nee. Ik heb liever dat ze heel oud wordt. Dan maar zolang geen pup.

Wat een leuke konijntjes die jij besteld hebt Kojack!

He Pleasure, zoals jij het vertelt ga ik dan uiteindelijk voor het baardkonijn/leeuwenkopje. MAar dan wel met hangoren.

De hond is de betere mens

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-03 13:34

ik heb er een maar ja das een vakantiegast haha
ik heb ooit een leuke in d eopvang gehad, dat was denk ik echt wat voor jou geweest. een behoorlijk grote hangoor, oranje met wit dacht ik en hij had dus leeuwekop plukken.
hij heette Wullem haha
Als je wil kan ik het op de lijst zetten dat zodra er zoiets binnenkom ik je even mail ofzo?

We hebben weer al 404 dieren opgevangen in 2005. niet normaal meer dus.

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 13:36

Ik ben echt heel blij met ze, vind ze echt geweldig.
Voor het mannetje hebben we nog een naam nodig iemand een idee?

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 13:37

Ik heb het niet zo op konijntjes, daarnaast heb ik een kat uit het asiel, en ik heb een wild katje van de boerderij. ( al merk je van dat wild bar weinig nog)

Verder ga ik op 4 oktober werelddierendag mijn veulentje naar de opfok brengen. Een bokker wees mij erop dat het nog erger was dan": katers castreren op valentijnsdag".

Maar goed, hij weet het niet en ik doe wel of het morgen werelddierendag is bij hem.

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 13:39

Ik ga zaterdag naar mijn pleegkatjes in het asiel en helpen op de kinderboerderij.
Bij het kattenasiel waar ik dus werk is er a.s. zaterdag dus ook open dag, en ik hoop dat veel lieve poezenkinders een nieuw goed huisje vinden.
En de kinderboerderij heeft ook open dag, dus ik heb het druk Knipoog

Pennymeisje van 36 jaar, jaja echt waar! En als bonus een serieuze amazone van 7 jaar :')

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 13:45

Horse Pleasure schreef:
ik heb er een maar ja das een vakantiegast haha
ik heb ooit een leuke in d eopvang gehad, dat was denk ik echt wat voor jou geweest. een behoorlijk grote hangoor, oranje met wit dacht ik en hij had dus leeuwekop plukken.
hij heette Wullem haha
Als je wil kan ik het op de lijst zetten dat zodra er zoiets binnenkom ik je even mail ofzo?

maar jij woont zo ver weg! Anders zou ik daar zeker gebruik van maken. Maar in de buurt van Eersel zit ook een konijnenopvang, en hier in eindhoven trouwens ook, Paul heet hij.


Leuke namen voor een mannetjes konijn; de mijne heet Hobbit. En ik heb ook nog een Poemel en een Tjalfie gehad. DAt waren overigens vrouwtjes, maar dat is aan de naam niet te horen.

De hond is de betere mens

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 14:11

Wij hebben op 4 oktober onze poes uit het asiel gehaalt Lachen We hebben haar nu alweer bijna 3 jaar en zijn nog steeds erg blij met haar. Maar het is echt een trauma kat, in het begin kon je niet langs lopen zonder dat ze in je benen hing zobang was ze. Inmiddels komt ze 's avonds zich opdringen dat ze op je schoot wil liggen en elke middag als mijn moeder thuis komt zit ze klaar om eten te krijgen Haha! Ook als mijn moeder om 3 uur al thuis komt, dan zou ze het liefst tot 5 uur willen blijven zitten zodat zij als eerste haar bakje gevuld krijgt.

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-03 14:26

Morgen word Kojack's ventje al gecastreerd:-)

We hebben weer al 404 dieren opgevangen in 2005. niet normaal meer dus.

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 14:33

Wow das snel !
Nou dan kan ik ze al gauw ophalen.
Vind het echt leuk ! Ik heb trouwens een naam voor het mannetje hij gaat stampertje heten Haha!

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: evelien1000, Facebook, Lugea, Tigerboy, Urona447, xLauLaUx, YandexBot en 183 bezoekers