Nieuwe laarzen + zadel, problemen?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Nieuwe laarzen + zadel, problemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-03 22:51

Soms weet ik niet waar (= welk forum) ik bepaalde zaken neer kan zetten, zo ook dit topic.

Vandaag is de "zadelman" langsgeweest met de zadels die ik graag wilde passen op Saar, te weten: Stubben (2 x), Anky, Passier, Kieffer (2 x) en KN (2 x).

Het weer was er uitstekend voor , in de stromende regen hebben we dus alle 8 de zadels gepast (en even erop, rondje rijden, dan weer eraf, beugels en singel eraf etc.). Nou mijn keuze is duidelijk!

Eerst Stubben Scandica, leuk zadeltje, zat ook wel fijn maar ik werd er een beetje in voorover geduwd vond ik. De andere Stubben (naam vergeten), vond ik niets, veel te weinig beenwrong.

Anky is een zadel gemaakt voor dames met erg slanke benen Haha!, daar had ik het gevoel bij alsof ik een stukje zadel miste Scheve mond . Niet fijn dus,...

Ik had mijn zinnen gezet op de Passier Grand Gilbert, maar daar zat ik ook niet lekker op, mijn knie werd bij het drijven van het zadel af geduwd, ook niet goed dus.

De Kieffer lag niet goed op Saar, die heeft zo'n hoge boog, daar kunnen kabouters in wonen aangezien Saar niet zo'n mega uitstekende schoft heeft Nagelbijten / Gniffelen .

Tot slot de KN (mijn 2e hoop), de Symfonie en de Tango. Eerst de Symfonie (ja lekker zadeltje!) en darana de Tango (ook fijn!). Weer een keer de Symfonie omdat ik geen keus kon maken tussen die 2 en uiteindelijk toch maar de,........

.............. SYMFONIE!!!!!

gekozen. Daar zat ik het lekkerste op, niet te vast zoals bij de Tango, goed met mijn benen eraan en toch lekker recht en diep zitten. Helemaal OK dan! !!! De Tango was ook erg fijn, alleen vond ik daarbij dat de bovenbeenwrong teveel tegen mijn bovenbeen aandrukte en dat de zit te gesloten was.

Zaterdag kan ik hem op gaan halen, weer een rib uit mijn lijf maar ach, is ook wel eens lekker Haha!.

Oh ja en ik ben sinds 2 weekjes mijn nieuwe leren rijlaarzen van Cavallo aan het inrijden. Nu weet ik weer waarom ze al bijna een jaar in de kast lagen,... Vriendjes zijn? (*auw*). Dus moet je je voorstellen: met nieuwe laarzen op een nieuw zadel. Ohw wat zal dat heerlijk rijden zeg *LOL* !!!

Nog meer mensen die zichzelf herkennen in mijn zadelstukje? Of ben ik gewoon zo'n enorme miep?


sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 00:48

Ik heb toch nog wel een vraagje, hoe vond Sarabande dat zelf na 2 weken niet gereden te zijn wegens verkoudheid???
Liet ze dat allemaal braaf toe dat gerommel met die zadels??
(heb geen noodkreten door gekregen dus het zal wel goed zijn gegaan, maar ik ben gewoon nieuwsgierig)

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 00:50

Wat was er met je oude zadel dan? Dat zadel waarvan de vlekken nog steeds niet uit mijn broek zijn, dat zadel Wow!.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 00:54

Lovely schreef:
Wat was er met je oude zadel dan? Dat zadel waarvan de vlekken nog steeds niet uit mijn broek zijn, dat zadel Wow!.



Ha ha ga je toch lekker met noukje een nieuwe kopen, ze is gek op winkelen Tong uitsteken

Ze vond dat zadel dat ze voor haar vorige paard kocht niet lekker op Saar liggen.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 01:00

sarabande"]
[quote="Lovely schreef:
Wat was er met je oude zadel dan? Dat zadel waarvan de vlekken nog steeds niet uit mijn broek zijn, dat zadel Wow!.



Ha ha ga je toch lekker met noukje een nieuwe kopen, ze is gek op winkelen Tong uitsteken
[/quote]
Als Noukje tracteert wil ik best een nieuwe lievelingsbroek kopen hoor Haha!.

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-03 07:20

Hahaha, ja sorry Lov, dat zadel had ik net voor die eerste wedstrijd uitgebreid gepoetst Haha!. Mocht het een troost zijn, de vlekken zijn ook nog niet uit mijn witte rijbroek hoor,... Knipoog

De reden van mijn nieuwe zadel is dat ik mijn huidige azdel, Euoriding Diamant, had gekocht op Roxanne, die toch een andere bouw had dan Saar. Ik had zelf het gevoel dat ik beter een zadel voor Saar kon kopen, die echt op haar was aangemeten (ohw en ik was wel weer eens toe aan iets nieuws *LOL* ).

Ik was zelf verbaasd hoe braaf Saar was, de zadelman ook Haha! ("... en dat voor een jong paard en al even niet meer gereden, zozo dat is braaf"). Ik bedoel, toch 2 weken niet gereden en dan ineens 8 zadels erop en eraf, stukje rijden etc. Al vond ze op het einde de zadelman niet zo lief meer, hij was natuurlijk de hele tijd met haar rug aan het rommelen en ze had toen wel zo iets van: OPZOUTEN JIJ ~~}> ! Om vervolgens weer poeslief te gaan likken aan mijn jas Schijnheilig . Wat een diertje *LOL*.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 07:39

Mijn nieuwe laarzen liggen ook al zeker anderhalf jaar te wachten (ik kocht ze toen Kaat haar spullen voor Prix St George kocht, toen kregen we flink korting Haha!, maar ik had ze nog niet direct nodig ). Af en toe trek ik ze vol goede moed aan en stap er een keertje mee op mijn paard, om ze dan vervolgens zwaar ontmoedigd weer rustig een paar maanden te laten wachten Dat wordt helemaal niks dus hihi..........

Ik moet ze nog eens wegbrengen eerst om mijn linkerlaars iets meer te laten oprekken, dat onderbeen wordt altijd wat dik door die K-knie.......als dat gebeurd is zal ik serieuze pogingen gaan ondernemen, want mijn oude laarzen gaan toch wel echt aan het slijten nu........

passie

Berichten: 2323
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 09:00

Ik heb helemaal niet zoveel problemen gehad met het inrijen van mijn leren laarzen ik heb er eerst een kilometertje op gelopen en nu zitten ze heerlijk

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 09:47

Gefeliciteerd met je nieuwe zadel. Het verbaasd me wel dat de Kieffer niet op een paard met een hoge schoft paste. Ik heb ook een paard met een hele hoge smalle schoft, en de enige zadels die pasten waren Kieffer en Passier. Op de Passier kreeg ik echt een stoelzit, dus de Kieffer genomen (veelzijdig). Ik wil ook heel graag een dressuurzadel bij dit paard, maar ik zie de problemen met de schoft weer aankomen...
Op een ander paard heb ik altijd een Ainsley(dressuur) liggen. Dat is echt een fijn zadel. Lekkere diepe zit en je wordt bijna in de goede houding gedwongen. Helaas past die niet op het paard met de hoge schoft.

Mijn leren rijlaarzen heb ik eerst 2 weken lang 's avonds in huis aangedaan. Trappen lopen, stofzuigen, strijken, tot de pijn niet zo leuk meer was en dan uit. Na 2 weken mee gaan paardrijden, en geen problemen mee gehad.

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 09:51

ik ken het gedoe met zadels, ik heb een onmogelijk gebouwd paard!
Geen schoft en zo rond als een skippiybal!

Een vz zadel glijdt eraf, een dressuurzadel ligt goed, maar dan ga ik door mijn rug bij het eerste drafje.
Verward Ik heb een Australian Stockzadel, dat zit voor mij zalig, maar het schuift op mijn paard *snik*.

Ik krijg vandaag een boomloos 2e hands Barefoot zadel binnen, als dat niet past, geef ik het op, dan ga ik mennen!

Ik werd er van de week fijntjes op gewezen dat als je echt goed kan rijden, dat het niet uitmaakt wat voor zadel er op je paard ligt.......... Clown volgens mij maakt het voor het paard wel degelijk uit!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 09:52

Vroeger liepen we altijd met dikke natte wollen sokken in nieuwe leren laarzen. Het leer zet uit en vormt zich naar de voet.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 09:56

ik heb (25 jaar geleden) met mijn enige par leren laarzen die ik ook gekocht heb in de badkuip (vol water) gestaan, ze vol laten lopen en er een dag mee rondgelopen.... ik heb ze nog staan, maar of ze nog passen???? Verward


essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 10:07

Zo heb ik ook iemand laten komen om te passen.
En idd, KN zat het fijnst.
Dat zadel liet me het fijnst zitten, had een mooie stille beenligging. Heb er ook nog steeds erg veel schik van.
Kieffer en Stubben zat bij mij voor geen meter.

Effe nieuwsgierig..
Wat voor model Cavallo's heb je gekocht?
Heb laatst staan kwijlen bij Piaffe en Pirouette namelijk, maar zijn behoorlijk prijzig, 450 euro.

Ik ben een gelukkeling.

Loesje

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-03 10:21

Saar heeft juist geen hoge schoft, vandaar dat de Kieffer niet paste Knipoog.

Ik ben er ook al blij mee, ook al heb ik m nog niet Haha!.

Cavallo Weltmeister heb ik volgens mij, 350 euro's vond ik al genoeg, die met de hoge boog waren 500 zoveel euro en dat had ik er nog niet vor over. Dat is mijn volgende aankoop, eerst trailer + sparen Haha!.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 10:27

Anoukie schreef:
Saar heeft juist geen hoge schoft, vandaar dat de Kieffer niet paste Knipoog.


Oeps, had het woordje NIET niet in je tekst gezien. Beter lezen dus.

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 10:31

essie79 schreef:
Zo heb ik ook iemand laten komen om te passen.
En idd, KN zat het fijnst.
Dat zadel liet me het fijnst zitten, had een mooie stille beenligging. Heb er ook nog steeds erg veel schik van.
Kieffer en Stubben zat bij mij voor geen meter.
.


Bij ons net zo, al vond ik de scandica ook nog niet zo gek, maar passier en prestige, was allemaal minder.

Ben ook erg blij met mijn kn!

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-03 10:53

Maakt niet uit hoor Scum Knipoog.

Bij de passier kreeg ik ook zo'n stoelzit, en bij de KN zat ik meteen keurig rechtop, helemaal goed.

Ik loop al enige tijd met mijn nieuwe leren laarzen, ik rijd er auto mee, loop trappen etc. maar het blijft rot als je ermee op je paard gaat zitten, zo gevoelloos. Bovendien doen mijn knieholtes pijn aangzien ik hele hoge heb genomen Boos!. Ben helemaal beurs daarachter *LOL*.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 10:59

Anoukie schreef:
Saar heeft juist geen hoge schoft, vandaar dat de Kieffer niet paste Knipoog.

Ik ben er ook al blij mee, ook al heb ik m nog niet Haha!.

Cavallo Weltmeister heb ik volgens mij, 350 euro's vond ik al genoeg, die met de hoge boog waren 500 zoveel euro en dat had ik er nog niet vor over. Dat is mijn volgende aankoop, eerst trailer + sparen Haha!.


Ik heb de Cavallo Weltmeister ook sinds een paar maanden en bij mij waren ze binnen 5 dagen ingereden, ze zitten echt heerlijk! Oh ja ik was ook beurs in mijn knieholtes omdat ze bij mij ook zo hoog waren Scheve mond Ook ik had net nieuwe laarzen en na een paar weken mijn nieuwe dressuurzadel (County) en ja dat is niet echt fijn om te rijden.. piept ook aan alle kanten *LOL* maar gewoon doorzetten en dan komt het vanzelf helemaal goed

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-03 12:03

Ik heb er nu 2 x mee op Saar gezeten en gisteren voelde het al heel veel beter dan die keer daarvoor. Alleen met de hele tijd opstappen krijgt die linker knieholte zoveel te lijden, die doet nu nog steeds wat pijn Haha!.

Vanavond weer lekker rijden, nog met mijn "oude" zadel, dan maar eens kijken hoe het voelt!

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 14:29

Als je die paar daagjes nog maar even zuinig bent met je "oude" zadel! Haha!

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-03 15:10

Koortje schreef:
Als je die paar daagjes nog maar even zuinig bent met je "oude" zadel! Haha!


Ik zal m poetsen voor je Knipoog (als ik er de tijd voor heb)!

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 15:11

Ja is goed! Maar niet met spul wat erg afgeeft hoor!!! *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 18:23

Koortje schreef:
Ja is goed! Maar niet met spul wat erg afgeeft hoor!!! *LOL*


Grmpf Boos! .

Dat doet ze dus wel Clown .

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 18:39

Breng haar aub niet op ideeen!! Haha!
Hmmm, ik zal zondag eerst eens goed met een oude handdoek checken voordat ik er met mn net gewassen rijbroek op ga zitten!

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-03 19:10

Lovely"]
[quote="Koortje schreef:
Ja is goed! Maar niet met spul wat erg afgeeft hoor!!! *LOL*


Grmpf Boos! .

Dat doet ze dus wel Clown .
[/quote]

Was maar lederdressing hoor Vriendjes zijn? .

Heb het niet expres gedaan,... Huilen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Berdien, Kimberly520, nine1987, Punz, Salinah, Sanne_com, SentiBot, Texas02, tienus63 en 105 bezoekers