Joris is een springpony!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Joris is een springpony!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-03 20:52

Gisteren heb ik voor het eerst met mijn nieuwe (tweedehandse) hindernisjes gesprongen, hoera. De balkjes op de grond vond hij te min, daar sprong hij met rare sprongen overheen Verward Pas na heel vaak werd dat beter.

Toen hij warm was een kruisje opgezet, waar hij royaal overheen jumpte Party!! echt heel stoer. Na nog een paar keer kruisje hoger, geen probleem. Hij heeft nog wat moeite met het afzetpunt, ik ook trouwens Schijnheilig Hoe moet je dat bepalen?

Tot slot een recht balkje op 40 cm en ook daar sprong hij met gemak overheen, zo gaaf Cool Het is gewoon te gek als je dat blije koppie ziet en voelt met welk gemak hij springt, terwijl hij toch vrij log oogt Bloos

Maar ja, hij sprong als veulen al wel eens over de draad van een meter om naar de vrouwtjes te komen, dus springen kan hij wel. Ik ben zo blij met hem Lovers

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 21:11

Een echte springer dus!!! Leuk!

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-03 21:17

Ja ja en dat voor een haflinger *straal straal*

Paradise

Berichten: 1936
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 01:36

Ik reed eerst op een KWPNer.. Daar sprong ik ook veel mee, omdat het een springpaard was.
Hoort een heel leuk verhaal bij waarom dat ik haar mocht trainen Haha!
Zal het gelijk ff vertellen..
Ik weet niet wie de springruiter Bert Romp kent..
Nou bij die mensen waar ik reed was een binnenbak met nog een hele rij boxen erbij.
Die boxen werden verhuurt en dan mochten ze ook gebruik maken van de binnenbak.
Dat paard werd gereden door Bert.. Najah gereden Boos!
Wat ik begreep van de eigenaar werd ze maar 1 keer per week gereden en daar betaalde ze dan een smak geld voor.
En op wedstrijden wou dat paard niet springen voor hem
Dus paard weer terug gehaald en ik mocht haar proberen te trainen..
Eerst een tijdje dresuur ermee gereden om het vertrouwen een beetje te winnen ook.. Langzaam aan gaan springen, maarjah ik had nog nooit hoger gesprongen als 40 cm Bloos! dus dat was ook niet veel haha
En aangezien het een Z springer was moest er wel hoger gesprongen gaan worden Bloos
In tussen waren de boxen leeg komen te staan en kwam een handelaar kijken voor de stallen..
Hij zag mij rijden in de binnenbak en kwam ff kijken.. Na een tijdje praten vroeg tie of ik niet wat hoger wou proberen, aangezien het paard dat makkelijk kon.
Hij vertelde me dat hij springruiters had getraint en dus wel wist wat tie deed..
Dus oke, hindernissen hoger, hij gaf me instructies en het ging perfect OK dan!
Denk dat ik toen 60 cm heb gesprongen, maar dat moest ik langzaam opbouwen zei tie
Die man heeft uiteindelijk die stallen gehuurt, en hij vroeg of ik het leuk zou vinden als hij me les zou geven.. hahaha tuurlijk wou ik dat *LOL*
En het was nog gratis ook dus waarom niet.
resultaten na 2 maanden ik sprong 1: 70 m met dat paard Bloos
Was er zelf ff verbaasd van dat ik het zo snel heb geleerd Bloos!
Paard is nadien jammer genoeg verkocht... Wel als springpaard en daar ben ik blij om want ze had er echt plezier in Lachen

Pauline schreef:
Hij heeft nog wat moeite met het afzetpunt, ik ook trouwens Schijnheilig Hoe moet je dat bepalen?


Hoe wij het deden : 11 stappen vanaf de hindernis een streep in het zand zetten.. bij mij kwam het altijd uit.. vanaf de streep ( als je in galop aankomt) de galopsprongen gaan tellen.. bij mij waren het er altijd 3..
dus 1 - 2 - 3=afzet
Anders moet je ff iemand laten tellen hoeveel galopsprongen hij maakt vanaf de streep tot de hindernis..
Heb je ook gelijk een vastere zit als je weet wanneer je paard afzet Knipoog

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 09:13

Paradise schreef:
Hoe wij het deden : 11 stappen vanaf de hindernis een streep in het zand zetten.. bij mij kwam het altijd uit.. vanaf de streep ( als je in galop aankomt) de galopsprongen gaan tellen.. bij mij waren het er altijd 3..
dus 1 - 2 - 3=afzet
Anders moet je ff iemand laten tellen hoeveel galopsprongen hij maakt vanaf de streep tot de hindernis..
Heb je ook gelijk een vastere zit als je weet wanneer je paard afzet Knipoog


Het lijkt mij dat je voor een hafje iets minder afstand moet nemen als voor een KWPN-er. Maar goed uitgelegd en wat een leuk verhaal.
Dat heb ik nu nooit, dat ik een echt springpaard mag rijden.