Aangifte bij het LID gedaan!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Aangifte bij het LID gedaan!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-03 18:28

Bij ons in de buurt staan best veel Belzen (Belgisch Trekpaard), en ik had al een poosje op de veulens zitten azen ivm de staartjes. Paar keer bijna ongeluk gehad met de auto omdat ik opzij keek en de auto bij mij ook opzij gaat dan (reageert de auto op je zit?! Knipoog ). Maargoed, van de week had ik ze dus te pakken, de smiechten!! Er is een veulen waarvan de staart er dus af is! Stoom uit je oren
De andere veulens heb ik niet meer gezien omdat ze best regelmatig van wei of wei/stal wisselen. Ik was echt heel pissed off, vind het zoooo zielig voor die beestjes! Op Internet op de site van de Dierenbescherming had ik een mail gestuurd met de vraag wat te doen. Volgende dag kreeg ik keurig netjes een mail terug met het telefoonnummer van de LID (Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming) en die heb ik meteen gebeld. Ze hebben een melding opgemaakt, en theoretisch gaat er iemand tussen nu en 4 weken kijken. Ze noemde nog een paar gevallen bij mij en bij stal in de buurt, mensen zijn dus attent! OK dan!
Voor iedereen die ook Belsjes zonder staartje ziet, bel dan 035-6257500
Kreeg gisteren nog een brief in de bus over mijn melding. Na vier weken kan je bellen om te vragen hoe het met je melding zit en of er iets ondernomen is. Ik hoop het maar!!! Slinger ze maar vet op de bon!!! ~~}>


LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 19:08

binnen 4 weken... *zucht*
Grote kans dat zo'n veulen dan allang verkocht is.
Ik zou dit ook melden bij het stamboek
http://www.kvth.nl/

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-03 22:27

Niemand anders die het er mee eens is? Waar zijn alle paardenvrienden nou ineens?

jessy
Berichten: 1041
Geregistreerd: 15-07-02
Woonplaats: Michigan, VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 22:49

In een emoticon: OK dan!

Hardstikke goed. Nou maar hopen dat het ook wat uithaalt... Hou je ons wel op de hoogte?

Anne_GTI

Berichten: 18198
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 23:56

Je had ook de AID kunnen bellen, zitten vaak wat meer in de buurt en gaan sneller kijken. Alleen bekeuren die weer minder snel in de praktijk.

ikke

Berichten: 37522
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 00:16

Formeel is het bezit van een veulen zonder staart nog niet verboden. Ze gaan er tegenwoordig gewoon voor naar Belgie. De daad is namelijk wel strafbaar, je zult ze dus op heterdaad moeten betrappen. Ik geef je daar weinig kans op, dat doen ze echt niet langs de openbare weg.
Zolang die achterlijke stumpers elkaar wijs blijven maken dat er geen staart aan hoort, zal er niet echt iets veranderen, ze proberen zelfs nog steeds om ontheffing te krijgen!!

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Paradise

Berichten: 1936
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 02:29

hier staan ook aardig wat belzen-veulens in de buurt.. ik zal ook eens gaan rondkijken Cheese!
heb het telefoon nummer van LID in ieder geval opgeslagen in m'n telefoon voor het geval dat ik het nodig heb (wat ik niet hoop)

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 02:39

stef schreef:
binnen 4 weken... *zucht*
Grote kans dat zo'n veulen dan allang verkocht is.
Ik zou dit ook melden bij het stamboek
http://www.kvth.nl/


Hoezo ?? een veulen kan toch niet zo snel bij de moeder weg ? Of gebeurt dat couperen kort voor het afspenen of zo ?

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 02:47

stef schreef:
Ik zou dit ook melden bij het stamboek


Zou dat zin hebben dan ? Hoe denkt het stamboek er over of hebben deze lui die dat doen geen boodschap aan een stamboek. In dat geval zal een stamboek ze zeker niet tegenhouden.


Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 05:31

Ach, zolang bij keuringen de veulens zonder staart nog
vooraan geplaatst worden (zie de poll over couperen bij
BT), hoef je van het stamboek niet veel te verwachten
veronderstel ik.

Goeie actie, Koortje!!

OK dan!

(Edit:) [RP] gecoupeerde staart bij het trekpaard

Lees en huiver... Boos! Verdrietig

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-03 14:19

Botervlieg schreef:
Ach, zolang bij keuringen de veulens zonder staart nog
vooraan geplaatst worden (zie de poll over couperen bij
BT), hoef je van het stamboek niet veel te verwachten
veronderstel ik.

Goeie actie, Koortje!!

OK dan!

(Edit:) [RP] gecoupeerde staart bij het trekpaard

Lees en huiver... Boos! Verdrietig



Ik dacht dat veulens met gecoupeerde staarten geeneens meer op keuringen mochten verschijnen?? Heb ik in BIT ofzo gelezen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 14:21

Het houden van trekpaarden, veulens met gecoupeerde staart is niet strafbaar.
Dus kunnen ze er niets aan doen.

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 14:30

Ikke schreef:
Ze gaan er tegenwoordig gewoon voor naar Belgie.

Ik had het ook gehoord dat couperen niet meer mag en 's morgens, als ik naar mijn werk rij, kom ik langs een boerderij waar meerdere Belzen staan. Automatisch kijk je dan toch even .... en die veulens hebben nog gewoon hun staart. En dat is dus in Belgie. Kwestie van omgekeerde wereld? Knipoog

If you stick your head in the sand, you'll get your rear kicked.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 14:32

Geloof dat het in belgie ook niet mag, alleen nog maar in Frankrijk.
Waar ze dan ook met volle vrachtauto's heen gaan, om s 'avonds gecoupeerd weer bij moeders te staan.

ruitje

Berichten: 12308
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 21:43

Het mag inderdaad gewoon...een paard met zo'n staart in bezit hebben..een beetje krom maar er zal dus wel niks aan gedaan worden

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 21:53

Het mag in Belgiƫ idd al een paar jaar niet meer, heb onlangs op de jaarmarkt hier in Leuven genoeg veulens met staart gezien, en om echt heel eerlijk te zijn vind ik ze mooier met staart.

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

helga

Berichten: 627
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: emmer compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 21:59

gelukkig wordt het steeds meer gehoor aangegeven bij de paarden.
maar ik zie ook nog steeds te veel honden met gecoupeerde staarten en dan heb je ook nog de schapen vooral engelse rassen waar bij dag 1 al een strak steekje om het staart gaat zodat het er vanzelf afrot.

daar is bijna geen aandacht voor terwijl dat toch ook dierenleed is.

gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 23:00

Volgens mij is het min van lnv nog steeds bezig met dat besluit van couperen en men is daar zeker nog niet klaar mee. Melding maken dus!
hopelijk kan er toch het een en het ander gewijzigd worden mbt het couperen Knipoog

Mensen van mijn leeftijd hebben kinderen en ik, ik plak de stickers van de banaan op mijn hoofd...

Guinni

Berichten: 2714
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: In een hutje op een berg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 17:58

Ik vind ze met staart ook mooier en een staart zit er heus niet voor de grap aan.
Dus ik vind het wel goed dat het niet meer mag in NL maar ze moeten de regels nog wel een beetje veranderen, anders rijden ze gewoon vrolijk naar Frankrijk ofzo. En weg is die staart! Verdrietig

Trots op mijn held Voltrack, 125 km!!
Wie ben ik
Keep up to date!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bora, Chicken01, ComscoreBot en 111 bezoekers