probleem! (ongeluk met deken gehad....)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

probleem! (ongeluk met deken gehad....)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-03 20:51

Vanmiddag werd ik tijdens het folders bezorgen naar huis gebeld, Apollon was helemaal door het dolle want er was een bilsingel los en die zat aan haar been vast waardoor ze helemaal gek was geworden.
Eenmaal thuis was ze drijfnat en zat de bilsingel vastgedraaid om haar been en aan de andere bilsingel vast.
we konden haar niet kalm gneoeg krijgen zodat ik alles los kon maken en ze trapte alle kanten in. (heeft de tussenschotten aan flarden geslagen etc.)
ze heeft nu dus dikke benen enzo en we hebben de veearts moeten bellen om haar plat te laten spuiten want er was niks meer mee te beginnen. pas toen het spuitje werkte kon ik het deken eraf halen.

Ze is nu dus weer helemaal bang voor dekens, en omdat ze nu eigenlijk savonds al een paar weken onder een deken staat heeft ze heel weinig wintervacht. ze heeft het dus sa'vonds koud.
Wie weet een goede manier om haar weer aan het Verward deken te laten wennen? zonder al te veel problemen te krijgen?
Huilen


xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-03 20:53

o, sh*t! ik heb het bij rijdtechnische probleme gezet ipv vmr!
Kan iemand het verplaatsen?

CharazJarig

Berichten: 24282
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 20:59

moeilijk, ik denk gewoon weer op doen en zorgen dat alles goed vastzit zodat ze er langzaam weer vertrouwen in krijgt.

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 21:02

Probeer het anders eerst met een gewone (wollen) deken met een singel er omheen. Dan heb je geen last van bilkoorden. Succes !

Digitale tekeningen van je huisdier of paard: www.HHD-Foto.eu

Cenna
Berichten: 24
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 21:14

Gewoon weer proberen. Probeer haar te verwennen met wat lekkers, misschien krijgt ze haar vertrouwen wel weer terug. Ik heb ook een ongelukje gehad met haar door een deken, maar ik kan haar niet meer in het weiland zetten met deken. Het verschil is, dat die van jou al wel gewend was aan een deken en die van mij niet.

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 22:29

Probeer eerst een gewoon een dun deken erop te doen (voor de oefening), dat NERGENS sluitingen heeft, doe er eerst GEEN dekensingel omheen, en kijk wat ze daarop doet.
Als ze er goed op reageert, er een dekensingel omheen doen.
En als je het risico niet wilt lopen dat er iets losgaat aan een deken, of dat hij gaat schuiven?:
Een Canvas deken, die zijn niet kapot te krijgen, schuiven ook niet, en de singels gaan nooit los.
Er zitten ook geen bilriemen aan.

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 22:31

Angeliek schreef:
Een Canvas deken, die zijn niet kapot te krijgen, schuiven ook niet, en de singels gaan nooit los.
Er zitten ook geen bilriemen aan.

Je hebt ook de hengsten versie.. geen voorsluitingen en de buikriemen zijn vervangen door een brede strook canvas. Helemaal geen riempjes meer Lachen

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-03 21:40

dank je voor de tips!
Ik heb haar net gewoon een wollen deken op gelegd en ze vond het gelukkig niet zo eng. Ik heb haar toen ff geurstgesteld en toen kon ik gewoon de singel omdoen en de borstriem vastmaken.
Maar hoe ik het met dat dikke deken op ga lossen weet ik nog niet (ligt nu nog te drogen want datwas helemaal doorweekt van het zweet, heb ik dus eerst helemaal af moeten spoelen maar die is na 4 dagen pas echt droog.

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 21:43

gewoon een deken zonder bilkoorden dit is de rede dat ik altijd zonder gebruik

Als tranen een trap konden bouwen en herinneringen een brug.
Dan klommen we de hemel in en brachten we jullie gezond mee terug.

Whisper en Shadow Together forever


Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 21:44

gewoon een deken zonder bilkoorden dit is de rede dat ik altijd zonder gebruik

Als tranen een trap konden bouwen en herinneringen een brug.
Dan klommen we de hemel in en brachten we jullie gezond mee terug.

Whisper en Shadow Together forever

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 21:44

Kawa slaat en bokt ook naar de bilriemen.
Hij heeft ook canvas dekens, zonder bilriemen en die blijven ook tijdens het rollen goed liggen.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 22:31

Ik ben in sommige gevallen een voorstander van dekens met klittebandsluitingen... dat trekt bij erge paniek hopelijk wel los... bilkoorden vind ik overigens nooit zo belangrijk, die vergeet ik vaak genoeg vast te maken Haha! ...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: lkaw, MaxEnHenkie, Miss_Mii21, The_Cat en 105 bezoekers