sloooooom..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-01 23:31

hai !

Vandaag was chinouc zooooow sloom ,ik werd er echt niet goed van.En ze stond ook nog helemaal na te hijgen toen we op stal waren, terwijl ik wel met haar had uitgestapt.
Dus ik dacht..mischien is ze verkouden ofzo..maar er is geen snot te zien en ze hoest ook niet.
Zou het misschien in het weer zitten?Of zou ze toch iets onder de leden hebben?

Groetjes
janneke

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 07:34

Een paard kan ook wel eens een slome dag hebben toch. Misschien wel spierpijn of actief gedaan in de wei.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 12:31

Hi Janneke,
Ik weet niet wat voor weer jullie hebben, maar bij ons was het gisteren en eergisteren 26!!! graden. Mijn paardjes krijgen nu al een behoorlijk dik wintervel en zijn op het moment ook niet vooruit te branden! Het is ze gewoon te warm Scheve mond\ !
Kan dat bij Chinouc (mooie naam!) ook niet het geval zijn ??!
Groetjes, Sterre

kaspa
Berichten: 29
Geregistreerd: 28-09-01
Woonplaats: Lissebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 15:41

misscien heeft ie wel een slechte conditie. ik weet niet of je standaard iedere dag rijdt en hoelang en hoe zwaar. of hij had geen zin om te rijden, misschien kun je ter afwisseling zo nu en dan een buitenritje maken of springen of zoiets.
groetjes Kaspa Party!!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 16:54

Die warmte kan inderdaad parten spelen. Daar moet je wel op letten als je gaat rijden. Kijk maar eens hoe ze vandaag is met rijden.

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-01 23:48

hai!
Bedankt voor jullie reacties!Ik denk dat het inderdaad gewoon de warmte was,hier was het niet zo heel erg warm..maar misschien warm genoeg om geen zin te hebben:)
Ik ben gewoon heel snel bezorgd, ze heeft nml heel vaak wat of is onderweg..dat maakt het vrij moeilijk om haar te laten keuren..maar ach:)

Groetjes
janneke

btw: thanks sterre!Het betekend wervelwind,gelukkig vrij weinig van te merken Haha!

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 08:57

Des zweette gister en eergioster ook (on)behoorlijk! Dat ben ik helemaal niet van haar gewend. Van de zomer bij een lange rit zweetten alle andere paarden als een otter, en aan des was niets te zien. nu een wat rustiger rit =en ze zweette al! Voor mij steeds meer een teken dat de deken er maar op moet (of zou ik al te laat zijn?) Ze heeft al wel wat wintervacht, maar het is nog helemaal niet koud geweest!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 22:19

Citaat:
Op 2001-10-05 08:57, schreef Riëtte:
Voor mij steeds meer een teken dat de deken er maar op moet (of zou ik al te laat zijn?) Ze heeft al wel wat wintervacht, maar het is nog helemaal niet koud geweest!


Dat is nu net een beetje het probleem voor de paardjes ! Het is -bij ons- al een paar dagen een beetje koud geweest en dan krijgen mijne metéén al wintervel Boos! . De laatste week is het weer hardstikke lekker (van de week 26-28 !!! graden, nu zo´n 18 !) , echt van dat mooie herfst weer.
Waarom wil je er een deken op doen, om te vermeiden dat ze een wintervacht krijgt Verward .Je kan het idd proberen , maar het kan dus idd zijn dat je er te laat mee bent Scheve mond\ .
Ik doe op het moment maar gewoon niet zo heel veel met m´n paardjes Knipoog , ga gewoon wat meer in stap, ipv het hele programma af te werken. Vinden ze helemaaaaal niet erg *gg* !