Lang leve de cap????

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Lang leve de cap????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-03 09:01

Omdat ik een whiplash heb, had ik eigenlijk besloten om nooit meer te gaan springen omdat de kans toch groter is om van je paard af te donderen tijdens het springen, maar goed ik ben eigenwijs en vind springen zo leuk dat ik een tijdje geleden toch weer begonnen ben Schijnheilig
En ja hoor, gisteren gebeurde het: Cas weigerde en ik had het te laat door waardoor ik er af donderde, kwam plat op mijn rug terecht en daarna volgde met een klap mijn hoofd op de grond Boos! , auw!
Alles voelt nu een beetje beurs, maar heb goede hoop dat het gewoon spierpijn is Bloos
Maar nu mijn cap: is aan de achterkant ingedeukt en op mijn achterhoofd zit een aardig ei, verder heb ik ook mijn neus beschadigd???
Zelf had ik altijd het idee dat mijn cap (Casco veiligheidscap) goed op mijn hoofd zat, maar als ik naar mijn neus en de bult op mijn hoofd kijk (en voel Haha! ) is dat dus niet zo? Heb nu eerlijk gezegd een beetje het idee dat ik minder "schade" had gehad als ik die cap niet had opgehad Verward of denk ik nou helemaal verkeerd?

Geen paarden meer, ook niet meer rijden, veel andere bezigheden maar bokt blijft leuk af en toe


BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 09:09

Stel dat je die klap met je hoofd op de grond zonder cap op had moeten vangen... of anders gesteld: hoeveel kracht denk je dat er nodig is om zo'n deuk in je cap te maken? De kracht van die klap is nu voor het overgrote deel opgevangen door je cap, je had er echt niet aan moeten denken dat met je hersenpannetje te moeten doen hoor!

=^.,.^=

De grootste overwinningen zijn behaald door nog even vol te houden...Remember before you point your finger at someone else to blame, you point at least three fingers at yourself...

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 09:09

Beter een deuk in je cap als een deuk in je kop. Haha!

Goedgekeurd onderschrift :)

Loena

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 09:09

Ik weet niet hoe je hoofd eruit had gezien als je geen cap op gehad zou hebben.... als je cap al is ingedeukt... Denk toch dat het een deel van de klap heeft opgevangen...

Tja, je neus.., dat is wel een nadeel van een cap.. Ik was ook in de veronderstelling dat dit niet meer zou kunnen bij nieuwe veiligheidscaps..
Is je cap niet te groot?

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 09:12

Ik heb een paar keer een Casco opgehad en vind ze niet echt lekker stabiel voelen. Misschien dat hij toch te ver naar voren kan schuiven.
Maar beter zo dan dat de deuk in jouw hoofd had gezeten.

Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-03 09:15

Misschien een beetje verkeerd neergezet Haha!
Moet er ook niet aan denken dat die deuk ipv in mijn cap in mijn hoofd zou zitten hoor! Maar wat ik dus bedoel is dat die bult dus veroorzaakt is door een rand van de cap en op de één of andere manier de voorkant tegen mijn neus is geklapt, terwijl de maat van de cap goed is Verward
Misschien toch maar voor de dure caps gaan volgende keer

Geen paarden meer, ook niet meer rijden, veel andere bezigheden maar bokt blijft leuk af en toe

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 09:18

Ik snapte al dat je blij was met je cap maar misschien nog blijer geweest was met een beter zittende.
Horka heeft ook een hele goede cap vind ik en niet zo belachelijk duur.

ZonnebloemJarig

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 09:30

inderdaad horka heeft goede caps, wees blij dat je hem ophad anders had je hoofd er nu zo uitgezien!!!!

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 09:37

Die Casco's hebben ook een hele grote rand,
ik heb daarom ook voor de GPA gekozen, die heeft niet echt een duidelijke rand maar gaat over in een soort schuimrubberen nekrol.
Echt super, die geeft ook steun als je een keer een rare capriool moet uitzitten en je nek naar achter klapt.

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 09:48

Dat is inderdaad een voordeel van de GPA. Hij geeft ook wel wat steun in je nek. En hij zit gewoon heel erg lekker.

Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-03 13:34

Ga toch maar eens uitgebreid capjes passen denk ik!
Gelijk weer een reden om de ruitersportzaak met een bezoek te vereren Haha!

Geen paarden meer, ook niet meer rijden, veel andere bezigheden maar bokt blijft leuk af en toe

biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 13:37

Katja schreef:
Ik heb een paar keer een Casco opgehad en vind ze niet echt lekker stabiel voelen. Misschien dat hij toch te ver naar voren kan schuiven.
.


idd...
mijn instructrice raadt ze nu ook al af, want die dingen waaiensoms letterlijk van je hoofd af, of je moet ze zó strak doen dat je hele hoofd afgekneld wordt.

Ik heb er zelf ook 1, maar ben nu ook aan het sparen voor een GPA, want ik vind het echt niets: als ik ga lichtrijden, en ik ga staan, vliegt mijn cap ook een stukje de lucht in Scheve mond en het is toch echt de goede maat!
ook voelt ie alsof hij "op' mijn hoofd zit, ipv "erom"

:)

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 13:43

Von schreef:
Ga toch maar eens uitgebreid capjes passen denk ik!
Gelijk weer een reden om de ruitersportzaak met een bezoek te vereren Haha!


Denk erom....alleen met een capje thuiskomen. Geld, geld!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 13:50

Ik heb een HH gekocht.. een nep GPA.. Die GPA vond ik dus helemaal niks en veelste duur voor mijn portomonee..
gaat gewoon op maten en zat bij mij het beste..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 15:36

Von schreef:
Omdat ik een whiplash heb, ...... kwam plat op mijn rug terecht en daarna volgde met een klap mijn hoofd op de grond Boos! , auw!
Alles voelt nu een beetje beurs, maar heb goede hoop dat het gewoon spierpijn is Bloos


Zo te horen valt het mee, ik hoop dat je er niet al te veel last van krijgt, je hebt immers al die whiplash en dan is zo'n extra tik niet echt waar je op zit te wachten. Ik had het niet raar gevonden als je vandaag al nauwelijks je bed uit had kunnen komen, maar dat je in staat bent om een stukje te typen geeft alweer hoop.
Sterkte ermee!

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 15:53

youngster schreef:
Ik heb een HH gekocht.. een nep GPA.. Die GPA vond ik dus helemaal niks en veelste duur voor mijn portomonee..
gaat gewoon op maten en zat bij mij het beste..


Bij mij past de HH zelfs beter dan de GPA, mn oren worden ongeveer afgesneden door dat randje of hebben julie je oor onder dat "harnasje" Verward

Belker

Berichten: 15292
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 17:13

Dat probleem heb ik dus ook. De casco lijkt bij mij ook steeds weer ruimer te gaan zitten. Ik ga volgende week naar de nieuwe van HH kijken. Ik hoop er ook mee thuis te komen. De Casco gaf en geeft mij geen heel veilig gevoel, daarvoor schuift hij te veel.
Ik heb voordat ik deze kocht wel diverse caps gepast maar alleen de casco bleef toen dus goed zitten. Zelfs die van Kieffer schoof bij mij op mijn neus.

Fiesta, freiberger, what else?

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 17:28

Belker schreef:
De casco lijkt bij mij ook steeds weer ruimer te gaan zitten.


Dan krimpt je hoofd. Kan nooit goed zijn. Haha!

Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-03 17:37

Aan de reacties te lezen moet ik dus maar gaan kijken naar de HH, dank voor de tips. Heb vandaag maar niet gereden, alleen losgestapt en toen overgedragen aan de juf (dank Katja ), heb vanmiddag geslapen, maar helaas lijkt de pijn erger te worden Boos! , hoop maar dat het echt een gevalletje spierpijn is (dan wordt de pijn toch ook de tweede dag erger Verward ).

Geen paarden meer, ook niet meer rijden, veel andere bezigheden maar bokt blijft leuk af en toe

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 17:49

Wordt er soms deze cap bedoeld:

Afbeelding

Iemand enig idee wat dat ding kost?? Ik rij namelijk nog met een cap uit mijn pony-tijd zo ongeveer en dat wordt niet meer geaccepteerd in de springring helaas. Het wordt dus tijd dat ik ook naar een goeie cap of helm ga uitkijken.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 17:52


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 17:55

Grmpf, dat wordt shoppen Haha!.
Dank voor de link, dat topic had ik niet gezien.

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 18:14

Ik heb ook een tok zoals op je plaatje, ben er heel tevreden mee, kost wel wat meer maar zit lekker vast op je hoofd en zal niet naar voren kantelen als je valt en er zit een steun in je nek.

Koester je dromen want als ze sterven word je leven als een vogel zonder vleugels
ik heb een Royal Dance veulen: River Dance

MaRviK_LoVe
Berichten: 25
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 18:22

Bloos

Fjorden Rulezz 4 Life!! :-D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AmyJamess, ComscoreBot, Lielle, lizzy99, Posh, Sanet, sterregoud, Tieme, Vagabondo, VosjeN, xRaisin en 90 bezoekers