overlijden huisdier

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
martijn

Berichten: 417
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Amsterdam

overlijden huisdier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-03 12:21

Heel raar, maar ik had nooit gedacht dat ik het nog moeilijk zou hebben met overlijden van een huisdier. Ik kwam al nauwelijks meer thuis en zag mn hond niet heel vaak, maar nu ze vandaag overleden is, is het niet heel makkelijk... eigenlijk best raar... hebben meer mensen ook dit gevoel gehad bij overlijden van je huisdier?


Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 12:44

Het is nooit leuk om een huisdier te verliezen.
Ik heb nog steeds tranen in mijn ogen als ik aan onze kat denk die 6 jaar geleden is aangereden.
Iig heel veel sterkte.

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 12:45

Ik denk dat bijna iedereen dit wel heeft met een huisdier.

Je gaat je toch aan zo'n beestje hechten, misschien onbewust en het neemt een plaatsje in, in je leven.
Altijd zonde als zo'n diertje overlijdt.

Het leven is een gebakje!

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 13:11

Ja...ik heb mijn lieve kattebeest 15 december 2002 in moeten laten slapen en ik mis hem nog iedere dag. Er zijn ook nog dagen dat ik mezelf in slaap uil omdat ik mijn kereltje zo heel erg mis... het gevoel krijgt een plaatsje en ik weet dat ik het enige goede heb gedaan voor mijn monstertje, maar toch...ik mis hem nog iedere dag. ik had hem zo graag nog gezond en vrolijk om me heen gehad. Ik zit nu al weer met tranen in mijn ogen.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 13:33

Ik ken het idd maar je weet dat als je beesten hebt dat ze ook overlijden voor dat jij gaat. Het is niet leuk maar je moet ermee leven.

Een ding wat ik nooit zou doen is een dier onnodig lang in leven houden (lees pijn laten lijden) omdat ik zelf niet zonder hem kan. Ik leer er wel mee leven maar een beeld van een beest met verschrikkelijk pijn vergeet je nooit meer. Maar een beest laten gaan en verlost uit zijn lijden doet je goed.

Afscheid nemen is nooit leuk van dieren niet en ook niet van mensen. Maar na verloop van tijd slijt het wel.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 13:39

Ik vond het ook heel moeilijk toen mijn hond in 1995 overleed (ik kende hem al sinds ik geboren was), mis hem nog steeds wel, dat zal ook nooit overgaan.

Ik weet ook zeker dat ik het heel moeilijk ga krijgen als de hond die ik nu heb overlijdt, of als Soraya en Bolivia er niet meer zullen zijn.. Maar daar wil ik nog niet aan denken..

Heel veel sterkte nog Martijn!

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 13:51

Ja, ik heb het echt heel erg zwaar gehad toen mijn hondje 29 januari dit jaar overleed. Ik heb het er tegenwoordig nog steeds geregeld moeilijk mee.

Heel veel sterkte!!!!

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 16:52

Denk ook dat iedereen het wel moeilijk heeft, met het verlies van een huisider waar hij/zij aan gehecht is.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

radicalM

Berichten: 689
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 10:27

tussen denken en voelen ligt een wereld van verschil. Tuurlijk doet het pijn! Een hond is een maatje, hij woonde bij je thuis. Gewoon een persoonlijkheidje dat ineens wegvalt. Sterkte ermee!

Old minds are like old horses: you must exercise them if you wish to keep them in working order...
R.I.P. lieve Moon.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 10:43

zo te lezen heb jij het er nog vrij gemakkelijk mee. Mij kun je bij elkaar vegen als de hond dood is.

De hond is de betere mens

Eyes
Berichten: 854
Geregistreerd: 14-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 10:47

Ik mis al m'n dieren nog steeds heel erg. Zelfs na vele jaren Verdrietig . Denk iedere dag nog steeds aan ze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 11:40

De meeste huisdieren was ik maar tijdelijk verdrietig over. Echter, ik ben nog steeds kapot van onze hond die op 14,5 jarige leeftijd overleden is. Ik ben met hem opgegroeid, ik was een half jaar ouder dan hem. Ik wist niet anders of hij was er, tuurlijk op het laatst was hij ver versleten, en hij is rustig ingeslapen. Maar toch... Huilen de tranen komen weer, ik mis hem gewoon nog...

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 12:52

Ik ben zelf verdrietig geweest omdat onze kippen volgende week opgehaald worden...

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 15:36

Het verliezen van een huisdier kan idd heel hard aankomen. Steeds was hij/zij een onderdeeltje van je leven, vanzelfsprekend aanwezig... En dan ineens.... mist er iets. En niet zomaar iets. Dan pas ga je beseffen hoeveel dat dier voor je betekende. Gelukkig leven herinneringen altijd voort.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 15:48

sterkte!

onze kat is zaterdag doodgereden en ik heb haar toen gevonden, was ook echt niet leuk Scheve mond

haar broer hebben we ook nog, die is helemaal in de war en loopt haar te zoeken.
ze was pa een halfjaar oud.

we hebben een katje van 4 maanden opgehaald ein de hoop dat onze andere kat daardoor wat rustiger wordt, gelukkig agen ze vandaag al samen op een stoel, dus het gaat de goede kant op.

het scheelt wel dat we deze kat pas een halfjaar hadden, onze andere kat hadden we al 18 jaar, op een ochtend was haar achterlijf verlamd en hebben we haar een spuitje gegeven, daar had ik het echt heel moeilijk mee, zij was echt een deel van het gezin, al 18 jaar was ze er

echt een lege plek blijft er achter als een huisdier overlijd

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

IcePrincess

Berichten: 7738
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 16:08

ik heb een 3 weken oude kitten gehad en nadat ik haar ongeveer 10 dagen heb gehad is ze overleden. ik had ook nooit gedacht dat ik er zou lang verdriet van zou hebben maar dat is toch wel zo Scheve mond
ook van m'n ratten had ik nooit gedacht ze zo erg te missen, zelfs zo erg dat ik ze nu na bijna een jaar nog steeds mis Verdrietig

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 16:12

Ook bij ons thuis is de hond afgelopen maandag overleden Verdrietig Verdrietig. Hij bleek een maagtumor te hebben ter grote van een flinke mandarijn. Hij is nog geopereerd, maar heeft ws later nog een inwendige bloeding gehad en is alsnog overleden.

Het is idd heel stil in huis, terwijl er nog een hond en een kat rond lopen. Je mist gewoon iets wat er altijd bijhoorde en nu is het er niet meer. En die dieren blijven gewoon uniek

basje01
Berichten: 323
Geregistreerd: 07-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 16:49

Dit zijn altijd moeilijke dingen, iedereen reageert anders op het overlijden van een dier.

1 september is mijn hond overleden (ingeslapen) na 11 jaar en 10 maanden bij mij geweest te zijn hij had leukemie, ik ging was 18 ging op mezelf wonen en had hem uit het asiel gehaald (pup).

Hij liep altijd achter me aan, sliep op bed of naast het bed, ging mee als ik naar mijn ouders of vriendin in het noorden ging, lekker met de trein en heel braaf, cursussen gedaan met hem, kortom een wereld hond met alles en iedereen.

Gelukkig voor hem is het vrij snel gegaan (met een 2 weken), voor mij is het een ander verhaal, vooral de laatste week met uitlaten na 10 meter liggen en toch voor mij proberen op te staan zodat ik hem maar optilde met tranen in mijn ogen.
Voor mij was hij meer dan een hond hij was mijn maatje.

Nu zijn er momenten dat ik een boterham eet en het laatste stukje niet meer wil en dan denk ik “oh dat geef ik wel aan Bas’ of dat ik ga slapen en denk “oh ik moet Bas nog uitlaten’

Ik kan je zeggen dat ik erg emotioneel was en heb veel steun gehad van familie en vrienden degene die wisten wat deze hond voor mij betekende.
Of ik nu nog een hond neem, op het moment is dat nee, misschien ooit in de toekomst.

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 16:50

Onze hond heeft ook afgelopen maandag een spuitje gehad... Ik mis d'r verschrikkelijke ookal was ze oud. Ik heb er wel vrede mee... maar ik zal d'r nooit vergeten...

Ik den dat heel veel mensen dat hebben als hun huisdier overlijd... Je mist idd gewoon iets. Hij of zij hoort er bij en ineens is gewoon een lid van de familie er niet meer...

The future is nothing more than another today. It's just that when you get there, you have more yesterday's behind you and a fewer tomorrows to look forward to.


Vanillia

Berichten: 7655
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 16:52

we hadden een konijn.. van 8 jaar.. en die heeft een tijdje gelenden een spuitje gehad.. dat was toch ook wel even slikken ja..

bloemkooltje

Berichten: 2143
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 17:10

ik mis mijn ratje nog steeds die sinds februarie dood is. heel apart dat zo'n klein beestje zoveel voor je kan betekenen. maar aan de andere kant: mijn ratje was er op haar manier altijd. ze liep me achterna, kon haar overal mee naar toe nemen, zat altijd gezellig op mijn bed met haar. moest vaak vreselijk om haar lachen. vooral in moeilijke tijden heb je veel aan zo'n beestje. ik hoef geen verhaal te vertellen en te zeggen wat ik moeilijk vind maar mag wel verdriet hebben als ze bij me was. en ook toen onze hond moest worden afgemaakt (is echt al jaaaaaren terug) had ik er heel veel verdriet van. logisch: je geeft ontzettend veel om het beest. het maakt een deel uit van je leven, het zijn zulke trouwe dieren (de meesten dan Haha!)
heel veel sterkte met dit verlies en je verdriet!!

*\o/* *\o/*

Wieske_S

Berichten: 829
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 17:17

Ja, soms realiseer je je pas hoeveel je van zo'n diertje houd als hij dood is Verdrietig
Ik heb veel dieren verloren en het is nog nooit makkelijk geweest

Just keep passing the open windows.

happyhorse

Berichten: 4383
Geregistreerd: 27-12-02
Woonplaats: Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 17:25

oo erg das niet leuk. vlede week is me hamster overleden en dan merk je pas hoeveel je om zon diertje heb gegeven! veel sterkte!

http://mderooij-fotografie.nl/
https://www.facebook.com/mderooijfotografie

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 17:26

Desiree schreef:
zo te lezen heb jij het er nog vrij gemakkelijk mee. Mij kun je bij elkaar vegen als de hond dood is.


Dat idee heb ik ook.
Al 10 jaar lang is hij mijn maatje en moet er niet aan denken dat hij er op een dag niet meer is.

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 17:48

Desiree schreef:
zo te lezen heb jij het er nog vrij gemakkelijk mee. Mij kun je bij elkaar vegen als de hond dood is.


Bij mij geldt hetzelfde voor mijn kattenen mijn hamster, konijn en cavia vroeger


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, janineskolla, Jannie79, Jive03, Jolynne, Laurora, Mayasfrenk, meniekske, MissBambi, Mizora, Pieneappel, rocky_1995, scrabbel, Selina, senna21, Tatjanaa, Typhoon, xTammyy, Zick_Zack en 62 bezoekers