Dromenvanger

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Dromenvanger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-03 13:25

Een vriendin van me was zaterdag jarig en omdat ze vaak nachtmerries heeft heb ik een dromenvanger voor haar gekocht.

Nu vertelde ze me gister dat ze hem zondags op had gehangen. Toen is ze gaan slapen en s'morgens werd ze wakker met haar haar in een invlecht! Haar slaapkamer is s'nachts altijd op slot en zelf kan ze haar haar helemaal niet invlechten!

Toen kwam ze s'morgens op school. Komt er een onbekend meisje naar haar toe en verteld dat ze de hele nacht nachtmerries over haar gehad heeft. Ze vroeg of ze een paard heeft (wat dus het geval is) en vertelde dat ze droomde dat m'n vriendin in de klas zat te huilen, omdat er iets ergs met haar paard was.

Eng he? Ik weet niet goed wat ik er van moet denken.
Die dromenvanger komt uit de wereldwinkel en dus misschien wel bij een of ander vreemd volk vandaan ofzo.


Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 13:29

Dromenvangers zijn juist positieve symbolen.
Heerlijk toch dat ze geen nachtmerries meer had? (dat maak ik er uit op)
Ik denk dat dat meisje van school ook maar een dromenvanger moet krijgen!
Ik zou er niet teveel vreemde of enge dingen van denken.


Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 14:36

Vind het nogal een vaag verhaal Verward Weet eigenlijk niet wat ik er van moet denken...

BloemBloem

Berichten: 16577
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 14:39

Sypheron schreef:
Vind het nogal een vaag verhaal Verward Weet eigenlijk niet wat ik er van moet denken...


idd

Sterke

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 14:45

_inge_ schreef:
Nu vertelde ze me gister dat ze hem zondags op had gehangen. Toen is ze gaan slapen en s'morgens werd ze wakker met haar haar in een invlecht! Haar slaapkamer is s'nachts altijd op slot en zelf kan ze haar haar helemaal niet invlechten!


kun je mij ook zo'n ding geven, kan mn haar niet vlechten of in een staart doen nu mn arm nog int gips zit... Haha! lijkt me echt superhandig....

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 14:48

Ik heb er ook een op mijn kamer, gekregen van mijn tante (en die is erg bijgelovig...) en hij werkt wel. In die zin van 'je hebt minder vaak nachtmerrie's. Dus niet in de zin van 'ik wordt 's ochtends opeens wakker met een invlecht in mijn haar'. Ik weet niet wat ik van die invlecht en van dat meisje moet denken, want het klinkt erg niet realistisch Scheve mond

ilsjuh

Berichten: 1009
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 17:14

Hum....vind het eigenlijk ook raar verhaal...


Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 17:18

Beetje raar. Ik heb er ook een half jaar geleden eentje aan mijn zusje gegeven. Gewoon voor de lol, vond ik wel leuk voor op haar kamer. Ook uit de wereld winkel.
Maar die doet gelukkig niet van die rare dingen.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Tryingagain

Berichten: 119
Geregistreerd: 18-08-03
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 17:56

Tsja, we dromen allemaal wel eens rare dingen over andere (vreemde) mensen. Dus die droom van dat klasgenootje zal wel toeval zijn.
En dat je vriendin 's ochtends haar haar gevlochten had...?????...ik verdenk eerder een grappende moeder/vader/broer/zus dan een kwaadwillende dromenvanger! Haha!

Everyone is born with genius, but most people only keep it a few minutes.
Edgard Varese (1883 - 1965)

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 18:17

Ik weet niet wat ik er van moet denken.

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 18:21

jakkes wat een vaag verhaal Scheve mond
hopelijk is het allemaal toeval Lachen

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-03 13:17

Tryingagain schreef:
Tsja, we dromen allemaal wel eens rare dingen over andere (vreemde) mensen. Dus die droom van dat klasgenootje zal wel toeval zijn.
En dat je vriendin 's ochtends haar haar gevlochten had...?????...ik verdenk eerder een grappende moeder/vader/broer/zus dan een kwaadwillende dromenvanger! Haha!


Ze heeft altijd haar kamer op slot. Dat is het vreemde.
Wij houden het ook maar op toeval

Annash
Blogger

Berichten: 26467
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 13:25

Hmm tja.. k heb veel ervaring met uuhh "spirituele dingen" maar dit :S als je nou iets over een geest hebt ben je bij mij aan t juiste adres.. maar een vlecht ... geen idee... heb zelf ook dromenvanger en t werkt alleen maar naar de positieve kant.. alhoewel ik me nog niet voor kan stellen dat een vlecht negatief is Knipoog

als er andere dingen gebeuren, kun je me vragen op msn of pben... ik wil dan wel kijken of ik kan helpen hoor Knipoog

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 13:42

Beetje vaag. Ik heb al jaren een dromenvanger, maar nog nooit zulke dingen gehad... Erg raar verhaal...

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way

Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 14:34

een mens kan ook gewoon rare dingen doen in zijn slaap Knipoog

Als je faalt, ben je misschien teleurgesteld, maar je bent gedoemd als je het niet probeert.
RIP San Giorgio 24/03/2008-30/11/2009

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 18:28

Hhmm, ik zal eens zo´n ding in de stal hangen de avond voor een wedstrijd, scheelt weer een hoop tijd.
Zou ik er een voor elk paard moeten kopen of werkt het voor de hele stal?

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-03 19:00

Ilindra schreef:
Hhmm, ik zal eens zo´n ding in de stal hangen de avond voor een wedstrijd, scheelt weer een hoop tijd.
Zou ik er een voor elk paard moeten kopen of werkt het voor de hele stal?


Goed idee haha
Ik sprak er vandaag nog en ze heeft geen enge dingen meer meegmaakt h Lachen
Gelukkig toch toeval

Kirsty

Berichten: 695
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 19:12

Ik heb ook een dromenvanger, maar ik heb hem gewoon voor de lol, ik had geen nachtmerries en heb geen nachtmerries. Dus dat ding werkt misschien ook wel zonder dat ik het merk. Maar ook ik heb hem gekocht in de Wereldwinkel.

Van vallen leer je opstaan...!

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 19:15

Wat vaag! Echt wel eng eigenlijk! Succes ermee

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten, maar de echo ervan duurt eindeloos!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 19:24

Ik heb ook een dromenvanger boven mijn bed hangen. Niet om de werking, want ik heb nog steeds wel eens nachtmerries, maar gewoon omdat ik het leuk vindt staan. Lachen

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 19:36

Ik heb er ook eentje omdat ik hem zo mooi vond Haha!.

Maar ik heb wel geen nachtmerries!(voor hij er hing ook niet, maar da's bijzaak)

Anne_GTI

Berichten: 18198
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 21:31

Ik heb er ook eentje meegenomen als souvenier. Machtig mooi ding maar wel knap illegaal. Het blijkt dat de veren die eraan zitten van een beschermde vogel zijn. Had dus knap fout kunnen gaan bij de douane. Die ik in de wereldwinkel zie hangen hebben dat overigens niet.

Ik slaap overigens altijd als een blok maar dat heeft niks met de dromenvanger te maken... meer met het feit dat ik moe ben.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 00:06

Kamer op slot voor het slapen is trouwens wel gevaarlijk, stel er breekt brand uit oid, in de paniek kan je niet snel van je kamer af, en in geval van nood kan er ook niemand anders snel je kamer op....

Eyes
Berichten: 854
Geregistreerd: 14-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 03:35

Dromenvanger??? Hoe ziet zo'n ding er uit?

Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar

radicalM

Berichten: 689
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 10:53

Even een tip: koop nooit een dromenvanger voor jezelf! Je moet hem altijd cadeau krijgen van iemand!

Old minds are like old horses: you must exercise them if you wish to keep them in working order...
R.I.P. lieve Moon.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: reina, valonka en 158 bezoekers