IBOP

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Camelotje

Berichten: 160
Geregistreerd: 26-09-03
Woonplaats: Rotterdam

IBOP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-03 12:58

Ik ga 25 novenmber met mijn merrie meedoen aan de IBOP maar ik vind het best wel spannend. De dressuur lukt en het vrijspringen lukt wel maar onder het zadel springen . Ik wil graag weten of je een driesprong moet doen of gewoon alleen een steiltje en een oxer. Als iemand hier misschien aan mee heeft gedaan zou je dan kunnen vertellen hoe het ging of als iemand het misschien gezien heeft( want dan kan ik me alvast gaan voorbereiden!)

hesterv

Berichten: 2853
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Bitgummole

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 15:35

Bij een driesprong zou ik gewoon goed er op aan rijden. Want als je te weinig voorwaarts rijd kan je wel eens niet uit komen en dat is niet zo handig in een driesprong. Vooral tussen de sprongen een ruime galopsprong proberen te maken.
Ik heb het zelf nooit gedaan zo'n IBOP maar lijkt me wel leuk!! Jammer dat het springen onder het zadel een moeilijk punt is voor je. Maar ja, toch veel succes!!!

Groetjes Hester

Camelotje

Berichten: 160
Geregistreerd: 26-09-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-03 22:04

Bedankt voor je reactie hester ik zal proberen om vlot op de sprong af te rijden!groetjes Danielle

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 11:32

Camelotje schreef:
Bedankt voor je reactie hester ik zal proberen om vlot op de sprong af te rijden!groetjes Danielle


Denk niet dat Omia daar een probleem van zal maken, speedy Gonzales Haha! Tong uitsteken

Marita
Berichten: 567
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 16:38

Ik heb vroeger ook IBOP-proeven gereden en toen was het alleen een steiltje en een oxer en geen combinatiesprongen. Het is wel een jaar of vijftien geleden, dus wellicht stellen ze nu andere eisen.

Het gaat er bij de IBOP om dat de jury de kwaliteiten van het paard kan beoordelen, dus je moet proberen om het paard goed voor te stellen en niet teveel te dwingen in wat ze moet laten zien. Het zou het mooiste zijn als het lijkt alsof ze alles vanzelf doet!

Succes.....

Remember

Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 18:13

Hier nog zo iemand die moet springen! Ga ook IBOP rijden, op de site van het KWPN, onder Fokkerij en dan Merrieselectie staat precies wat je moet doen en wat de 'eisen' zijn. Het dressuurproefje staat er ook op, en het 'parcoursje' dat gesprongen wordt. Voor mij is het niet hoger dan 80 cm (rijd met een 4-jarige). Er staat een driesprong op de lange zijde en op de diagonaal staan een steil + oxer.

Heb ik meteen nog een vraagje voor de mensen die hier weleens een IBOP gereden hebben! Tijden het dressuurproefje moet je dan lichtrijden, doorzitten of maakt het niet uit (staat nl nergens vermeld) en zijn er nog kledingvoorschriften (behalve een cap dan natuurlijk!)....?