GEkke bult weet iemand mischien iets??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xxMerle

Berichten: 99
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: wijchen

GEkke bult weet iemand mischien iets??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-03 17:46

Haalloo mijn paard heeft een gekke bult op haar voorbeen en het gaat maar niet weg zit er al anderhalve maand ofzo het is heel hard en het zit net boven haar knie (voorbeen) ze loopt er helemaal niet kreupel op ofzo de DA is ook al geweest maar die wist het ook niet die had wel een zalfje gegeven voor ontsteking van het omhulsel van de pees ofzoiets ? maar dat heeft niet geholpen ik laat haar binnenkort wel scannen denk ik maar heeft iemand mishcien een idee wat het kan zijn?

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 17:51

heeft ze veel in de sport gedaan , en dan bedoel ik springen en crossen??
of is het een paard dat veel doet kappen op stal ??
een van mijn paarden heeft het ook, maar die is 15 en die heeft al heel wat crossjes gelopen, en aangezien meneer niet supervoorzichtig is, heeft zijn voorknie al heel wat boomstammetjes gezien
het is helemaal niet erg, het is meer een schoonheidsfoutje geworden
het botvlies is nl geirriteerd geraakt en er is daardoor nieuwe botvorming op de voorknie gekomen, zolang ie niet kreupel loopt is er niets aan de hand, je kunt met wat massage olie (cole's liniment bijvoorbeeld ) elke dag wat masseren, er is een klein kansje dat het nog minder word.

xxMerle

Berichten: 99
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-03 17:57

karro is nou 13 we hebben haar pas een maand of 3 ofzo en we hebben ook wel gesprongen maar niet wedstijd ofzo maar een paar daagjes niet super hoog enzo en wat crossen.. jah we crossen wel eens maar ook niet in wedstrijden ofzo he:p dus die bult zou bot kunnen zijn? (zo voelt het wel) bedankt vooor je bericht!

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 17:59

Waarschijnlijk is het een schiefwel. Heeft Jolynn ook, kan al gebeuren als ze zich zelf aantikken. Niet erg hoor.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 20:17

Jolynn schreef:
Waarschijnlijk is het een schiefwel. Heeft Jolynn ook, kan al gebeuren als ze zich zelf aantikken. Niet erg hoor.


een schiefel zit meestal onder de knie , op het pijpbeen, aan het verhaal te horen, is het meer op de voorknie,of er net boven, dan is het geen schiefel meer volgensmij,
maar goed, zolang het paard niet kreupel is zou ik me geen zorgen maken, maar je zegt dat je hem pas een paar maanden hebt, had ie die bult dan nog niet toen je hem kocht? en heb je hem wel laten keuren door een dierenarts toen je hem kocht??
ik zou me iig geen zorgen maken, en je zei al dat de dierenarts erbij was geweest, dus het komt vast weer goed !

xx_Merle

Berichten: 781
Geregistreerd: 29-09-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 21:37

neej ze had ze bult nog niet toen we haar kochten ..nouja.. k weet niet of ik haar eerst nog rust moet geven of gewoon moet proberen te rijden? kijke of het het zelfde blijft? wat vinden jullie??

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 23:30

Als ze er niet kreupel op loopt zou ik gewoon doorrijden maar wel in de gaten houden. Wat zei de dierenarts over rijden (wel/niet) ?
Is het niet een harde vochtbult? Als die van mij een harde trap heeft gehad dan krijgt ze wel eens zo'n harde vochtbult bijv. op boeg of kont en die trekt dan heel langszaam weg.

xx_Merle

Berichten: 781
Geregistreerd: 29-09-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 10:10

--------------------------------------------------------------------------------

De dieren arts dacht ook dat het iets met vocht was maar we hebben daar dus een zalfje voor gekregen en dat heeft niet geholpen en het voelt ook echt niet als een vochtbult is echt veel te hard( of een harde vochtbult moet zo hard zijn als bot???)Maar de dieren arts heb ik sinds dat zalffje niet geholpen heeft niet meer gesproken eigelijk maar de stal eigenaresse zei dat we haar het beste nog 2 weken stil konden late staan kijken of het effect had en haar anders moeten laten scannen k wil zelf opzich ook wel proberen te rijden en kijke of het groter word want als het gewoon zo blijft tijdens het rijden en ze loopt er dan ook nog gewoon goed op dan ist niet erg .. maarja k moet het nog maar even aan kijken denk ik! we beginnen gewoon met rustig longeren enzo...(denk ik..)
_________________

majonluvya
Berichten: 1
Geregistreerd: 01-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 12:05

eej mer!!!!!!!!!
alles goe?
ik ben nu ook een bokker!!!
ja en ik heb een fries
lkkr puhhhhhh
ik wit nie wa die bult is op karro's been hoowr ma da wis je al;)
okeej dan.
nou doeg ik wit nix meer te zegguh.
groetjes xxxxxxxxxxxxxxxxMAJON!!!
(;

xx_Merle

Berichten: 781
Geregistreerd: 29-09-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 12:07

heej majon!! Haha!
hoest met je fries OK dan! Haha!
wuahahah jah je bent nou ook un bokker is da even leuk!! hoe heet je paard eigelijk?????? wahhahahah neppie? of wat?wuaahhaha lolz k ga weer kappuhh BUH BYE!!!!! Vingers aflikken Lovers Haha! Haha! BYE BYE

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 14:49

ik zou m iig niet stilzetten want als een paard niet kreupel is, dan is daar geen reden toe, en scannnen ...?? foto's denk ik dat er eerder worden gemaakt, scannen doen ze bij de pezen, boven de knie zullen ze wel foto's maken !
ik zou hem gewoon rijden, en dan na het rijden 10 minuten koelen en daarna cole's liniment erop smeren, als het botvorming is, is beweging en massage beter als stilstaan !

xx_Merle

Berichten: 781
Geregistreerd: 29-09-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 15:59

okej.. maar als het nou wel iets aan de pees is ofzo he... is het toch heel slecht om te rijden kan ik dan niet beter nog wat weekjes wachten..?

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 16:26

boven de knie lopen geen kwetsbare pezen !!!
en als een paard iets aan de pezen heeft loopt ie bijna altijd wel kreupel, of iig iets onregelmatig !

xx_Merle

Berichten: 781
Geregistreerd: 29-09-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 17:53

owh.. jah dat dacht ik ook al dat ze dan wel een beetje raar zou gaan lopen maar nee er is idd niks te zien..!!maar wat moet ik nou denken dath et is? thx 4 je berichten Haha!