Omar WEER in de lappenmand

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-01 20:29

Kom ik bij omar ligt íe in zijn stal. Doet íe echt NOOIT. dus ik dacht al Verward Maar ja verder leek íe goed dus ik gooi een klein handje muesli waar hij dol op is in zijn bak (dierendag Haha! Knipoog ) Kom ik een half uur later terug, even een paard zijn manen wezen trekken. Heeft íe het niet op Verward en stond te schrapen Verward Dus Verward Verward Toen maar gaan poetsen. Vond íe wel lekker maar hij was een beetje errug duf. Dus toch maar gewaarschuwd, veearts gebeld. Omar zijn achterhand was ook koud. Dekentje erop (goed dat ik dat net was wezen kopen!!!). En stappen maar, binnen een half uur was de veearts er al. Beetje koliekerig, bijna geen darmactiviteit, geen koorts. Eerder koud dan warm maar hij had 37,7 dus niks ergs bijzonders. Verward Toen nog even gevoeld bij zijn castratieplek Schijnheilig Het was netjes dun, maar aan een kant nog wel wat dikker. Hoe die veearts voelde zeg.... En hoe braaf omar was niet te geloven. Bij het luisteren naar de darmen verzette hij letterlijk geen voetje. Keek alleen zielig naar mij, halstertouw hing gewoon los, toen deed hij zijn hoofd over mijn schouder. Lovers Hij was wel heeeeel erg braaf zei de veearts, ook met temperaturen verzette hij geen stap. hij was een beetje TE mat. Hij kreeg 2 spuiten, een voor koliek en een voor zijn castratiewond. En weer verzette hij geen stap, echt Lovers . Maar gezond is het niet.
Stappen hoefde niet want de koliek was niet heel erg, hij moest in zijn warme stal met deken om op te warmen, om het kwartier gaan ze bij hem kijken, misschien ga ik nog wel een keertje.
Toen heeft de veearts gelijk zijn krammetjes van zijn grote snee er maar uitgehaald, en dat zag er erg netjes uit. Weer een grote pot antibiotica gekregen. Elke dag 2 x 3 schepjes over zijn eten en morgen pas weer eten. (als het goed gaat) Als het erger wordt bellen ze weer.
Tja zo heeft íe nooit wat en zo al 6 weken. 'k was eigenlijk van plan weer voor het eerst te gaan rijden/longeren na 6 weken maar nu duurt dat nog wel een paar dagen.
Laat 'm eerst maar even uitzieken.
Groetjes en bedankt voor het lezen, Petra

Kitty

Berichten: 7698
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 20:58

Je moet wel heel veel geduld met dat paard hebben zeg. Vervelend dat er steeds wat mee is.

Nou ja, nog even rustig aan en dan kun je weer rustig met hem gaan opbouwen.. Hopen dat het dan wel allemaal goed gaat.

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 21:01

He, wat jammer! Maar binnenkort kan je vast weer lekker met hem aan het werk. Succes met hem!!

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 21:06

ahg heeft omar koliek? wat naar nu Huilen zeker wel erg braaf, een beetje TE
erg he.. dan ga je je helemaal ongerust maken. maar je hebt het beste gedaan
ff offtopic hoest met sjors Lovers Lovers

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-01 21:15

Echt balen van Omar. Hopen dat íe snel weer echt helemaal beter is, ondertussen is íe wel van zijn mok af. da's mooi meegenomen.
ff offtopic.
met sjors gaat het prima, het ziet er echt steeds netter uit op de manege, dalijk wordt het nog een kakmanege Knipoog Haha! .

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 21:18

Hij komt er wel weer bovenop. Lachen
Wat is ie lief dan zeg, zo lekker sullig over je schouder hangen Lovers
Alleen de reden daarachter is minder... Verdrietig

Succes en sterkte met je paardje.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 22:11

Citaat:
Op 2001-10-04 21:15, schreef Sjimmy:

met sjors gaat het prima, het ziet er echt steeds netter uit op de manege, dalijk wordt het nog een kakmanege Knipoog Haha! .



mooi zo! wat is er beter op geworden? en wie zijn de nieuwe ponys allemaal?ieuw kak getsie Misselijk haha dat word het nooit. maar oke beetje of topic doe maar een knuffel aan omar dat ie gauw beter mag worden!!

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 13:04

sneu is dat he? arm paard hopen dat hij straks overal bovenop is en dat het rijden dan goed gaat.. enne misschien kwam hij er ineens achter dat ie geen hengst meer was Knipoog