Paard ver,maar wel buiten.Wat zouden jullie doen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Paard ver,maar wel buiten.Wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-03 08:19

De tijd dat Veerle terug naar stal moet zit er wel weer aan te komen. Het liefste zou ik willen dat ze ook in de winter op de wei kan blijven. Ze is jong, en het is gewoon veel fijner voor haar.
Bij de stal waar ik nu sta moet ze gewoon weer naar binnen. Nu kan ze ergens anders heen, waar ze wél in de winter buiten mag blijven. Ze staat al vanaf haar geboorte buiten, dus voor haar is het gewoon veel fijner.
Alleen is dat wel best ver weg.
Ik moet er dan met de trein heen (20 minuten) en nog 10 minuutjes fietsen.

Zijn er hier mensen die hun pony verder weg hebben staan? En wat zouden jullie doen? Ergens vind ik het gewoon een beetje eng/rot idee dat ze zo ver is. Maar van de andere kant, naar stal moet ik een half uur fietsen, de reistijd word er dus niet echt langer op. Hoewel de stal waar ik nu sta vlakbij mn school is dus ik daar toch heen moet. Maar daar staat ze binnen. Tot ik eindelijk kom, om haar 1 a 2 uurtjes er uit te halen en met een beetje geluk (in het weekend) wat langer..

Daarbij komt dat bij de wei verder weg ook wel leuk lopen is. Vlakbij het bos en als ze echt goed verkeersmak is het naar het strand toe lopen ook wel te doen denk ik (ben een fanatieke wandelaar Tong uitsteken )

Alleen kan ik niet iedere dag naar haar toe vrees ik. Maar goed, ik zal haar harder missen dan zij mij als ze buiten loopt Ach gut

Ik denk eigelijk dat ik haar daar gewoon moet zetten maar ben wel benieuwd wat jullie zouden doen?


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 08:23

Bedenk wel dat het vroeg donker is en dat je dan in het donker loopt te emmeren. Ik denk dat je dan minder vaak naar je paard toegaat dan dat je haar dichterbij hebt staan. Hoe zijn de accomodaties op die stal waar ze de hele dag naar buiten kan? Is er toezicht? Is er een schuilstal? Hoe ziet de wei eruit? Als die erg nat en modderig is, en Veerle bijv. mok krijgt dan doe je haar met de hele dag buiten staan minder plezier dan binnen.
Het is een keuze die je zelf moet maken, maar ik zou haar persoonlijk liever dichtbij willen hebben en dagelijks naar haar toe kunnen dan dat ik haar nooit zie. De zomermaanden dan wel gewoon naar buiten toe, maar ze word er echt niet slechter van, van die paar maandjes binnen staan.

Maar in dit geval moet je het helemaal zelf weten (en ik heb zo de indruk dat je het al weet?)

Je suis Charlie.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 08:29

Ik persoonlijk zou het doen...maar goed, ik heb mijn paard(jes) meer dan 5 jaar lang op meer dan 1 uur reistijd (enkele reis!) gestald gehad... en ook dan lukte het vaak nog wel om (naast fulltime baan) iedere dag wel even te gaan... de stal waar ik 2.5 jaar heb gestaan was minstens 80 minuten enkele reis dus een half uur is peanuts voor mij Knipoog ...Ik ben nu 50 minuten onderweg (of langer als ik moet lopen omdat ik geen lift kan bietsen) en dat gaat prima. Is er goed toezicht op die stal? Want als dat zo is hoeft het ook geen probleem te zijn als je 2 daagjes in de week niet komt ofzo...

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 09:41

Als de stal verder weg naar jouw idee beter is, dan zou ik voor die stal kiezen. Maar wat cassidy al aanhaalt, is daar ook mogelijkheid om bv bij mok binnen te zetten?
Eerst stond Tos nog geen 5 minuten van huis af, Kon altijd wel even op en neer, nu is het 4 kilometer fietsen, en meestal wind tegen dus toch 10 tot 15 minuten fietsen. En ik mag er nou niet in het donker heen, wat eerst wel kon. Dus als ik laat uit school ben moet ik een dag overslaan, of hopen dat mijn ouders me brengen en ophalen. Op dat moment bala ik er wel van, maar als ik weet dat hij daar veel beter staat Knipoog

Kijk welke stal jouw eht beste lijkt

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-03 13:17

Ik ben ook wel lange reistijden gewent. Opzich is dat ook niet zo erg. Maar ik voel me niet prettig in de trein. Al moet ik daar natuurlijk ook wel ooit over heen komen Knipoog
Cassidy, ik weet het nog niet zeker, maar ik wil het inderdaad wel graag.
Ik ben zelf nog niet wezen kijken, een bekende staat daar en die vertelde er over. Ik zei dat ik Veerle graag in de winter buiten wil houden en zij heeft gevraagt of dat daar mag. Er zijn wel stallen bij en 1 november zijn de nieuwe stallen klaar. Ik kan natuurlijk altijd gewoon een stal erbij huren 'voor het geval dat'.
Voor zover ik weet is het gewoon bij een huis. Maar ik wilde ze zoiezo van de week even bellen om eens langs te gaan.
Ethelate, Veerle staat nu zoiezo op 7 km afstand en als ze op stal staat ongeveer 9 km. Het is dus toch al wel een eindje fietsen Knipoog
Toch twijfel ik Verward Nou ja, iig bedankt voor de reacties al OK dan!

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 14:20

Heb je geen mogenlijkheid om met een brommertje te gaan?
Dat is ook goedkoper als met de trein(mits je een ov hebt, maar ja dan og zul je het weekend moeten betalen)

Mijn voorkeur gaat ook uit naar de stal waar ze veel buiten lopen.

9 km is niet zo ver hoor, ik heb wel op 15 km gestaan en dan op de fiets als de brommer het weer eens niet deed.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 14:25

Ik zou het doen...........
Als je aan reizen ongeveer even veel tijd kwijt bent, zie ik niet in waarom je het niet zou doen.
Succes met het nemen van deze beslissing!



reina

Berichten: 638
Geregistreerd: 03-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 14:26

Tja, ik ben geneigd vanuit het paard te redeneren en dus zou ik het absoluut doen. Tenminste als ze GOED in de gaten gehouden wordt. Dan hoef je ook niet elke dag te gaan. Ik zou het ook wel fijn vinden als ze dan niet langs de weg staat, gewoon omdat je minder controle op haar hebt. Een brommertje lijkt me ook een goede oplossing. Verder moet je het zelf natuurlijk wel volhouden, het kan in het donker, met hagel, erg vervelend zijn om 'zo ver' te reizen... (Maar ik neem aan dat je altijd nog kan wisselen als het niet bevalt?) Succes met je beslissing..

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-03 15:07

Cowgirl, ik bedoelde de stal waar ze nu staat, is 9 km fietsen. (zomer & winter staat ze nu ook al verschillend). Dat is inderdaad goed te doen.
De stal, of eigelijk wei, waar ze dan zou komen is wel verder (20 km).

Brommertje is geen optie. Dan betalen mn ouders mn rijbewijs niet volgend jaar Knipoog

Ik bekijk het ook vanuit Veerle. En ja, ik wil er zeker van de week eens even gaan kijken of het wat is voor haar. Als ik niet verplicht ben iedere dag te gaan is het gewoon beter Lachen

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 16:39

Ik zou ook voor die stal ver weg gaan! Ze staat lekker de hele dag buiten, zolang je dr nog niet rijd is t onzin om dr de hele dag op stal te zetten. Het is toch niet erg als je dan af en toe niet naar dr toe kan, zolang er wel op dr gelet word! Zoals je zelf al zei; jij zal haar harder missen als ze in de wei staat als zij jou. Is juist lekker voor dr in de wei!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 83 bezoekers