vandaag weer met stang en trens gereden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-01 20:57

Ja, en dat ging dus niet!! Ik rijd joop nu al een tijd op het gewone bitje, omdat ie met stang en trens zn bek altijd zoooon eind open trekt... na een tijdje op het ''gewone'' bitje te hebben gereden, heb ik vandaag de S&T weer gebrobeerd.. Hij liep de hele tijd met z'n kop te schudden, omlaag en te klooien Boos! Morgen dus maar weer op het bitje Haha!

Ik heb hem de laatste wedstrijd ook op het bit gereden, en dat ging eigenlijk best goed, dus ik blijf voorlopig nog maar ff zo doorgaan Party!!

Suzanne F.

Berichten: 49215
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 08:30

Probeer een andere stang of onderlegtrens! Wat heb je er nu inhangen? Welk materiaal en hoe dik?
Ik heb eigenlijk al mijn paarden op een Argentaan Fc-speciaal stang gereden van 19 mm. en een dubbelgebroken onderlegwatertrens van 14 mm.
Nu heb ik een paard te rijden die dat nog te scherp vind en die rijd ik op dezelfde stang maar dan met heel korte scharen. (babystangetje Haha! ) met een enkel gebroken onderlegtrens van 16 mm.
Gaat veel beter, is hij veel rustiger op.
Ik neem aan dat verder zijn mond ok is, met kiezen enzo. Dan zou ik zoiets eens proberen.

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 09:12

Ik ben gisteren aan het zoeken geweest voor een dubbel gebroken (water) onderleg trens van 16 mm van argentan, maar dat schijn niet te bestaan Boos! Vind zelf 14 mm zo dun, paard heeft er geen moeite mee Haha!
Andere bitten die als trens bedoeld zijn hebben weer grote bitringen, dus kan ook niet.

Smaxie

Berichten: 1266
Geregistreerd: 21-05-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 09:31

Hej Jasmijn, ik heb afgelopen week een nieuw onderleg watertrensje gekocht (dubbel gebroken) ik zal eens kijken hoe dik het is....

Ik heb zelf vandeweek ook weer eens na lange tijd met Stang & Trens-geval gereden..
Ik zit altijd zo moeilijk te doen met die teugels... (loopt Max eindelijk lekker, zit ik weer moeilijk te doen met die teugels... Boos! , maar goed, ik vind van mezelf dat ik er meer mee moet gaan oefenen... vandaar!!)

Ik kijk het ff voor je na, hoe dik mijn bitje is...

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-01 13:34

Ik heb voor Joop nu een pompstang en een watertrens (niezo heel dik, moet hoe dik 'ie precies is weetikniet). en mn gewone bitje is een bustrens, ook niet zo dik.
Maar hij zal het toch op stang en trens moeten leren, want als ik OOIT (:D ) over wil stappen naar de bond van dressuurruiters , dan is het verplicht (toch??¿¿)
Maar vandaag probeer ik het bitje nog maar eens Haha!

Smaxie

Berichten: 1266
Geregistreerd: 21-05-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 14:58

Inderdaad bij de NVDR is het verplicht om met stang en trens te rijden.

Ik rijd Max normaal gesproken op een dubbel gebroken watertrensje... en daar reageert hij ook heel goed op... dus waarom al dat gedoe denk ik wel eens..... hihi... Haha!

Petra1
Berichten: 103
Geregistreerd: 03-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 16:00

Volgens mij bestaan er ook onderlegbustrensen. Zelf heb ik altijd met een dubbelgebroken watertrens als onderlegtrens gereden, maar als je paard zo heftig reageert, zou je misschien een onderlegbustrens kunnen proberen, zeker nu je zegt altijd met een bustrens te hebben gereden.

Suzanne F.

Berichten: 49215
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 20:23

Klopt, je hebt ook onderlegbustrensen. Dat is iets zachter. een pompstangetje is ook zo zacht niet, misschien kan je beter een gewone stang nemen met een normale tongboog, dus niet hoog of helemaal geen boog. Kijk even op: http://www.sprenger.de Daar kan je een heel assortiment vinden. Trouwens, een 16 mm. onderlegtrens bestaat wel. Kijk maar op de site.

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-01 16:24

Ik heb afgelopen zomer alle soorten stangen zo ongeveer geprobeert (dik met korte scharen, dun met korte en lange schare, pompstang enz enz) en op de pompstang ging het nog het beste.
Maar ik gaat zo zeker ff kijken op die site Haha! Wat misschien ook zou helpen is een robart-stang (de scaren kunnen afzonderlijk van elkaar draaien) maar die zijn weer niet toegestaan op wedstrijden, en dus ook geen optie Boos!