Waterdichte rijbroek?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Waterdichte rijbroek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-03 06:54

Ja, het is weer zover: de weersvoorspellingen zeggen regen, regen en nog eens regen Huilen !

Nou rijd ik in een buitenbak met een all-wheater bodem Lachen , dus wat dat betreft zit ik wel goed, mijn jas is ook waterdicht, maar mijn rijbroeken... die natuurlijk niet!

Bestaat er een waterdichte broek /chaps o.i.d. waarmee je prettig kunt rijden Verward ?
Een regenbroek lijkt mij veel te wijd en te glad...

Wie heeft er ideeën of tips? Alvast bedankt OK dan! !

Check http://www.vivalaveluwe.nl : onze Bed & Breakfast en Vakantiewoning op unieke locatie midden in het bos op de Veluwe! Veel wild rondom ons terrein, en volop wandel- en fietsmogelijkheden. Ook ideaal voor natuurfotografen! Open vanaf maart 2015 :).


sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 07:33

Dat zou ik ook wel eens willen weten, lijkt me reuze handig!

"What we call human nature, is actually human habit.."

Gaia

Berichten: 1465
Geregistreerd: 13-01-02
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 08:22

Waterdichte chaps bestaan wel. Ze staan volgens mij in de divozagids.

Loena

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 08:35

Er bestaan idd waterdichte chaps.. ik heb ze gepast.. nou laat maar zitten.. tenzij je zo slank bent als een den! Knipoog

Ik ben niet de dunste, maar ook niet dik.. ben niet groot.. Wat een slechte pasvorm! Kreeg ze niet dicht, en als ik dan een maat groter nam, dan waren ze veeeeeel te lang! Boos!

Ik had eerst een regenbroek gekocht (die niet glad was) maar die was te stug.. resultaat na drie keer gebruiken: aan de binnenkant gescheurd! Scheve mond

Heb nu bij een outdoorwinkel een ideale regenbroek gekocht! Is niet glad! Wel wat duurder, maar deze is echt goed. Deze is ook ademend!
Als ik op stal ben vanavond kijk ik wel even welk merk het is!

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 08:38

Wax chaps.
Wel een werkje om bij te houden (regelmatig opnieuw waxen).

Voor een trektocht had ik mijn rijbroeken ingespoten met
zo'n waterafstotend makend middeltje.
Werkte heel behoorlijk.
MAAR: Kortgeleden heb ik gehoord dat dat spul bepaald
niet lekker is voor je gezondheid.

Een wat langere rijregenjas houdt je benen redelijk droog.

Ik heb zelfs jaren plezier gehad van een oeroude (gewone)
herenregenjas die de vader van een vriend als 'pech onderweg-jas'
in de kofferbak van zijn auto had liggen.

(Niet oogverblindend mooi, maar prinsen op witte paarden
rijden toch niet in de regen. Tong uitsteken )

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-03 09:40

Loena schreef:
Heb nu bij een outdoorwinkel een ideale regenbroek gekocht! Is niet glad! Wel wat duurder, maar deze is echt goed. Deze is ook ademend!
Als ik op stal ben vanavond kijk ik wel even welk merk het is!



Graag OK dan! ! Ik ben heel benieuwd. En waar heb je die gekocht?
(...en...wat is wat duurder?)

Check http://www.vivalaveluwe.nl : onze Bed & Breakfast en Vakantiewoning op unieke locatie midden in het bos op de Veluwe! Veel wild rondom ons terrein, en volop wandel- en fietsmogelijkheden. Ook ideaal voor natuurfotografen! Open vanaf maart 2015 :).

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 09:47

ja dat lijkt mij ook wel ideaal Haha!

Dag lieve mama...

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 09:48

Horka verkoopt toch gewone rijbroeken van een of ander water en vuilafstotend stofje?

Snuitmans (B+14, pr 205) (L1+2)

Loena

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 09:51

Vergeleken met de eerste regenbroek (was 9 euro ofzo) is deze een stuk duurder, volgens mij 40 euro..
Maar die waterdichte chaps zijn volgens mij ook rond die prijs.
De winkel heet de dump in Zoetermeer, echt een outdoorwinkel..
Deze broek heeft ritsen aan de zijkant daar overheen zit klittenband aan de onderkant kan je hem met klittenband strak trekken en (ja hoe leg ik dit uit) er zit nog bij je onderbeen een soort binnenbroek in..

Beetje overbodig, er zitten zelfs brutels aan (kunnen er gelukkig af)..
Je hoort vanavond het merk..

Ik weet niet of ze bij jou in de buurt een outdoorwinkel hebben, maar daar zou ik zeker gaan kijken, daar heb je echt allerlei soorten en maten..

AniqueN

Berichten: 2041
Geregistreerd: 28-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 10:34

Er bestaan ook regen-rijbroeken, die moet je gewoon over je normale rijbroek aantrekken. Ik heb wel een binnenbak, maar als ik het os in ga en het regend, doe ik gewoon een normale regenbroek over mijn rijbroek aan, het is even wennen, maar best te doen hoor. En je pootjes blijven lekker droog Haha!

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-03 10:41

Waar koop je die regen-rijbroeken dan? Bij divoza heb ik ze nooit gezien...

Er is daar wel een thermo broek (lijkt me nu nog wel errug warm) van Mountain Horse die waterdicht is, die doe je dus over je gewone rijbroek heen, maar die ligt rond de €120,- Geld, geld!

Een gewone regenbroek vind ik niet praktisch als je echt aan het trainen bent in de bak, het moet lekker en stevig in het zadel zitten.

Ik zal inderdaad eens gaan kijken bij een outdoor-winkel, naar een stevig stofje dat niet gauw scheurt!

De waterdichte chaps bij Divoza zitten rond de €80, alleen dan is je kont Haha! niet bedekt... lijkt me niet fijn als het plenst, komt er vast wel water door je rijbroek heen...

Check http://www.vivalaveluwe.nl : onze Bed & Breakfast en Vakantiewoning op unieke locatie midden in het bos op de Veluwe! Veel wild rondom ons terrein, en volop wandel- en fietsmogelijkheden. Ook ideaal voor natuurfotografen! Open vanaf maart 2015 :).

sabineG

Berichten: 1063
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: rees-millingen dld.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 12:31

Ze hebben bij de politie voor de beredenen regenbroeken die geschikt zijn om mee paard te rijden. De kont is er uit zeg maar. Mischien is het een idee om afdeling logistiek van het Korps Landelijke Politie Diensten te bellen en daar te vragen waar deze broeken gefabriceerd worden.

Bevalt prima in duitsland...

Passionato

Berichten: 1471
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 12:49

Ja! er bestaan waterdichte rijbroeken. Ik geloof dat ze van Pikeur zijn? Ik heb er een keer mee in mijn handen gestaan, ze zijn ietsje pietsje dikker dan die gewone synthetische rijbroeken van pikeur. Lijkt me best wel ideaal eigenlijk.. Ik gebruik zelf altijd een soort chapbroek van musto. Die doe ik over mijn gewone rijbroek aan.. en is heeeeeeerlijk als je een kou-kleumpje bent (zoals ik) Hij isgevoerd met een soort fleece, (goretex) en van buiten van een waterdichte stof. Ik krijg het er soms zelfs te warm in voor het goede, maar echt, het is heerlijk. Het enige nadeel is dat het een chapbroek is, en dus je kont "eruit is" Je hele benen zijn lekker warm, behalve dus je billen hahaha

A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on

Passionato

Berichten: 1471
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 12:53

Het valt trouwens best wel mee met dat "vollopen" Als je gewoon je jas aanhebt, wordt je kont niet zo snel nat. Die broeken van musto zijn trouwens best wel duur, maar wel dubbel en dwars het geld waard. Het enige nadeel vind ik dat ze wat langer hadden mogen zijn. Ik ben nogal dun, en heb echt heeele lange benen, ik moest dus een maat groter nemen voor ze een beetje aan de lengte kwamen, maar dan is ie weer wat wijden Boos!

A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 13:10

Leren chaps (geen minichaps dus), die goed waterafstotend zijn gespoten in combinatie met een jas die lang genoeg is om over de openingen bij je bovenbenen te vallen. Werkt super!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 13:11

Oh ja, er bestaan ook waterdichte thermo-broeken, maar daar is het nu echt nog te warm voor Haha!


saxie
Berichten: 19
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 13:13

Heb ook altijd problemen met die broeken, te groot of te klein. Ken je probleem helemaal Loena. Ga zeker je tip mbt de outdoor zaak een keer opvolgens als ik in de buurt van Zoetermeer ben.

Enne Grandeur succes met de jacht op een waterdichte broek.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 14:31

Toch raar eingelijk dat je die waterdichte rijbroeken niet gewoon in de ruitersportzaken ziet liggen.... hoeveel mensen rijden er niet in de regen!!
Ik zou er in elk geval graag eentje willen hebben!!! Lijkt me ideaal als het iets kouder wordt en ik moet in de regen rijden.

Passionato

Berichten: 1471
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 15:17

Ik heb hem toen bij Horseland gezien, en bij Freddy's ruitersport geloof ik ook... een gewone waterdichte rijbroek van pikeur..

A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on

Samantha_

Berichten: 10780
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 15:19

Ik heb er eens 1 in de Bit zien staan, een jaar geleden ofzo.
Die was geloof ik van Anky, en koste iets van 100-150 euro.

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 16:04

Je hebt toch ook Harmasol, een goedje wat je in de wasmachine doet wanneer je je jas wast, dan kun je die weer waterdicht maken. Mischien dat het ook werkt bij rijbroeken?
Overigens rij ik 's winters buiten met een lange waxjas en laarzen. Daarmee hou je het ook aardig droog. ( Hoewel ik met mijn westernzadel geen laarzen draag en dus wel weer natte benen kan krijgen)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot, Trendiction, Ubermetrics en 35 bezoekers