Springfoto´s Mause op Leys (van Prisca)!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Mause

Berichten: 2454
Geregistreerd: 01-05-02

Springfoto´s Mause op Leys (van Prisca)!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-03 00:09

Zoals jullie in het topic van Prisca al hebben kunnen lezen, ben ik afgelopen zondag op de Zilvia´s hoeve wezen kijken naar Brandje, Petit en Prisca hun springkunsten. Zelf ben ik niet zo´n held met springen, maar toch vond prisca het leuk als ik Leys van haar eens zou uitproberen...

Na enige twijfel ben ik erop geklommen (ook nog zonder cap en chaps... foei mause... Knipoog ) en heb ik Leys even aangevoeld. Na wat strubbelingen van Leys´kant ging dat uiteindelijk best aardig dus toen durfde ik een klein kruisje wel aan... Na twee keer dat kruisje genomen te hebben, waarover Leys niet eens sprong, maar meer struikelde Tong uitsteken , durfde ik een steiltje aan. Zie hieronder voor het resultaat. Ik moet zeggen dat Leys een enorm goed gevoel gaf, ik was geen enkele seconde onzeker op de sprong, en dat ik voor mij al héél wat.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En hieronder nog een fotootje van m´n eigen merrie Silvi, die Brandje laatst gemaakt heeft tijdens de springles bij ons op stal.
Ik moet zeggen dat dat ook al steeds beter gaat.

Afbeelding

En, wat vinden jullie ervan??? Haha!


Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 00:11

Toppie Mause

Op een paard als Leys kan je bouwen Lachen
Binnenkort kom je gewoon weer gezellig en dan weer wat gaatjes dr bij Lachen

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 00:33

jaaa mijn knollie Lovers Lovers Lovers .

Dat kruisje was cool hij nam niet eens de moeite om te springen de sukkel. Nee was idd erg tof volgende keer idd weer een paar gaatjes erbij. ENE miss_petit is dan ook aan de beurt.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 10:46

Leys is idd zo lief met springen. Ik ben ook niet zo'n springtiep maar met Leys.. Lovers Gave foto's hoor!!

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 11:21

Nou netjes hoor Haha!

Maar springen is toch echt wel leuk

michele
Berichten: 2133
Geregistreerd: 25-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 12:16

nou zo ziet het er wel proffesioneel uit hoor. Is wel fijn hè als je op een paard zit wat zo'n fijn gevoel geeft op de sprong.
Jammer dat die van jou paard wat donker is. Maar dat wordt straks dus kiezen of je gaat springen of dressuur rijden.

Mause

Berichten: 2454
Geregistreerd: 01-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-03 12:30

michele schreef:
nou zo ziet het er wel proffesioneel uit hoor. Is wel fijn hè als je op een paard zit wat zo'n fijn gevoel geeft op de sprong.
Jammer dat die van jou paard wat donker is. Maar dat wordt straks dus kiezen of je gaat springen of dressuur rijden.


ja, ik moet snel wat foto´s maken wanneer het lichter in de bak is... Wat betreft de keuze springen of dressuur, mijn hart ligt bij de dressuur, maar wie weet dat er ooit een officieel parcoursje inzit... Lachen

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 12:47

michele schreef:
nou zo ziet het er wel proffesioneel uit hoor. Is wel fijn hè als je op een paard zit wat zo'n fijn gevoel geeft op de sprong.
Jammer dat die van jou paard wat donker is. Maar dat wordt straks dus kiezen of je gaat springen of dressuur rijden.


Tja en voor een paard wat iedere dag in elkaar geslagen wordt en waar een fysio bij moet komen iedere week om mijn fouten te herstellen Frusty Lips are sealed . Hij loopt fijn op dit moment maar echt makkelijk te rijden is hij niet.

Waarom niet een keer een parcours springen mause?. Al is het maar onderling lekker voor de afwisseling ene misschien ga je dan wel helemaal over. Zoals ik het kon zien had je er wel schrik in.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 13:10

Prisca schreef:

Tja en voor een paard wat iedere dag in elkaar geslagen wordt en waar een fysio bij moet komen iedere week om mijn fouten te herstellen Frusty Lips are sealed . Hij loopt fijn op dit moment maar echt makkelijk te rijden is hij niet.



Doet ie t toch goed voor zo'n paard Hij is gewoon een gekke trucendoos Lovers

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 13:28

Ben ik nou de enige die het paard zo boos vind kijken boven de sprong of ben ik de enige die er iets over zegt.

Yvette90

Berichten: 3764
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Zwartewaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 13:43

super hoor ziet er netjes uit!!!!!!!!!!!!

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 13:53

jammer dat laatste foto beetje donker is! verder mooie foto's!

---->>> e_l_m_o is nu Sitie <<<----

Learn from the mistakes of others.You can’t live long enough to make them all yourself.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 14:04

Katja schreef:
Ben ik nou de enige die het paard zo boos vind kijken boven de sprong of ben ik de enige die er iets over zegt.


Dat klopt hij is niet boos hij heeft het altijd gedaan. Voor de sprong zijn zijn oren naar voren. Erna gaan ze ook weer naar voren. Zal wel uit gewoonte zijn want in zijn rug/lijf zit het niet. Er zijn zat toppaarden die het ook doen.

Als je toch vind dat er wat mis is kom het dan maar eens proberen. Er hebben genoeg ruiter op gereden en hij bleef het doen of zelfs erger (wel boos).

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS


Kyno

Berichten: 10422
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 14:11

Mooie foto's!! Die eerste foto is leuk! Lachen

Littleghoul

Berichten: 1823
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Austerlitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 14:41

Goed joh!

Erg leuke foto's!

Eva ons kleine wonder, geboren 28-11-2010!
*RIP* Cupido.. je bent altijd in mijn hart!! Ik hou van je!!
14-05-96 † 19-03-07

MaRviK_LoVe
Berichten: 25
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 16:58

leuk hoor! Lachen I love springen.. vooral leuk om die foto's te kijken ook! :p liefs, cynthia

Fjorden Rulezz 4 Life!! :-D

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 17:41

als je ruimte geeft van voor, zal ie beter springen.

Amor Vincit Omnia

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 17:46

springen is superleuk!
maar het 1e paard krijgt niet echt veel ruimte voor om echt goed vooruit te kunnen springen

heeft ie een martingaal/voortuig om of is ie bijgezet?niet goed te zien vanaf de foto maar als hij ruimte heeft om zn neus naar voren te doen zal hij veel beter kunnen springen

niet aanvallend bedoeld ofzo, maar ik vraag het me alleen af.

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Mause

Berichten: 2454
Geregistreerd: 01-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-03 17:58

zoals je ook kan zien, staan de teugels niet strak, ik was zelf ook verbaast over het beeld, aangezien ik voor m´n gevoel de teugels behoorlijk meegaf naar voren. Er zijn ook paarden die zich op de sprong wat meer opkroppen en zichzelf daardoor erg rond maken.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 18:04

dit is toch hetzelfde paard als in het topic van prisca? daar springt hij wel normaal. no offence hoor, maar om te zeggen dat het in het paard zit, klopt dan niet. verder wil ik helemaal niet zeggen dat ik het beter kan, ik wil je alleen iets meegeven, meer niet. lijkt me nuttiger dan het zoveelste "wat ziet het er mooi uit"-bericht.

Amor Vincit Omnia

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 18:14

[ITP] Springfoto's van afgelopen zondag

dit topic, daar spring hetzelfde paard toch he?

ben er nu achter dat hij een voortuig heeft met daaraan ee martingaal, dacht zoiets al te zien op deze foto's, maar omdat hij hier zn hoofd in een vreemde houding had dacht ik dus even dat ie vastgezet was met zn hoofd Verward
maargoed dat is dus niet zo

maar ook al springt ie in het andere topic veel hoger, waardoor je een heel ander beeld krijgt, krult hij zich daar niet zo op als op de foto's hier

maargoed, dat zag je zelf dus ook al.

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 18:18

Leuk paardje!
Hij komt bijna met zijn pootjes tegen zijn kin aan!
Ik zie inderdaad dat je hem wel ruimte geeft met je handen, dus daar kan het niet aan liggen. Misschien is het ook een momentopname.
Maar dat weet je nu wel Haha!
Heel veel succes verder! OK dan!

:* Astrid Alida - fashion & beautyblog: astridalida.com
/3 Haflingersdressuur (Subtop): Happy Haflingers (Instagram)

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 09:12

Het is idd een moment opname vergeet niet dat mause net 10 minuten op Leys zat en dan gaat springen kan wel begrijpen dat leys het dan wel vreemd vind. Dus zich onbewust wat vasthoud. Als mause nu een Z springruiter was en hij doet dit zou het heel anders zijn. Bij een Z ruiter doet hij het niet en springt hij super door alles heen is getest een tijdje geleden (zelfs een 3 sprong).

Dat van zijn hoofd en knie in het allerbegin kwam hij regelmatig met bloedende lip uit de les. Met veel moeite heb ik dat kunnen afleren.

Ja renske20 het is idd een voortuig wat foto's al niet kunnen doe he hihi.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 13:00

Prisca schreef:
Het is idd een moment opname vergeet niet dat mause net 10 minuten op Leys zat en dan gaat springen kan wel begrijpen dat leys het dan wel vreemd vind. Dus zich onbewust wat vasthoud. Als mause nu een Z springruiter was en hij doet dit zou het heel anders zijn.
ik vind het geen momentopname als het op elke foto te zien is. dat mause geen Z ruiter is, is duidelijk, vandaar de tip Knipoog

Amor Vincit Omnia

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 16:39

Sorry dat ik het zeg, maar ik vind hem niet mooi springen. Net alsof hij er met een bokkensprong overheen gaat!
Dat hij zijn oren naar achter doet, okee, dat doen er wel meer, maar dat hij zo met zijn neus op z'nb borst springt vind ik niet echt mooi om te zien.
sorry.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BLEXBot en 66 bezoekers