hulp bij uitzoken nieuw dressuurzadel gewenst!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-01 22:09

wil voor het eind van het jaar een nieuw dressuurzadel kopen,ik heb nu een ainsley ben ik op zich heel tevree mee hoor ,maar heb nu maat 18 en wil een 17,5.

als jullie een goed kwaliteitszadel weten met een goede diepe vaste zit en lange zweetbladen zou je het dan hier willen zetten want laat dan binnenkort divoza passervice komen en dan kan je zeggen welke zadels ze speciaal voor je meenemen.

dus advies is welkom! Haha!

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-01 23:24

Passiier Grand Gilbert, is een suuuuperzadel.
Is erg prijzig maar zit als de beste!
Ik heb m met extra diepe zit en lange zweetbladen. Echt een heerlijk zadel, een aanrader! Party!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 01:07

Ainsley Integra is een goeie, zit fijner dan de Vanguard.
Zelf heb ik een ander zadel gekocht, als je daar meer over wilt weten hoor ik het wel.
Misschien zijn er nog andere mogelijkheden dan Divoza? Persoonlijk vind ik Divoza niet ze heel geweldig, maar dat moet ieder voor zich weten natuulijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 07:43

br vivaldi Lovers

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 08:43

Passier Antares. Heel fijn zadel maar niet goedkoop.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 09:34

Een zadel met diepe zit en lange zweetbladen?
County.

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 09:41

Een fijn zadel die Ainsley (heb ik zelf nl in 17.5 inch met verstelbare boom) Haha!

Waarom kijk je niet eens bij http://www.marktplaats.nl?
Plenty zadels te koop ,ook in jouw regio.
Van Divoza ben ik ook niet zo kapot.Maar tja als je niets anders hebt......

Nathalie w

Berichten: 750
Geregistreerd: 05-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 10:05

Ik heb een Passier Grand Gilbert en een Passier Lenox beide zeer fijne zadels.

Suzanne F.

Berichten: 49206
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 12:38

KN !!!!!!!!!!!!
Zegt genoeg denk ik. Zit je super in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 20:36

Dat vind ik dus echt bagger, KN...

Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 20:39

Dabbs Europrix Lovers
Een zadel om in te LEVEN!!!
Superkwaliteit, veeeeeeeeeeeel beter dan de KN!
Mijn Dabbs Europrix moet ook nog weg. Misschien iets voor jou? Amper gebruikt, half jaartje.

BTW Divoza heeft errug lange wachttijden! Boos!

Groetjes, Danielle Party!!

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 20:48

kieffer lech profi, fijn zadel super pasvorm

Maar verfkwaliteit Misselijk Misselijk Misselijk

passier ( welk ????) maar een heerlijk zadel *LOL*

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 10:02

KN is zeker geen bagger. die heb ik ook eentje, een hele oude maar die ziet er nog goed uit, is in prima staat.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 10:13

is het niet gewoon eenkwestie van smaak; welk zadel goed zit en er mooi uit blijft zien? Ik denk dat je gewoon wat zadels moet gaan proberen, zien wat jij lekker vind zitten. Je mag aannemen dat de beter bekende merken ook beter blijven op de lange termijn, ze zijn ook duurder in aanschaf. Maar dat zegt nog niets over de zit.
Stubben zijn hele goede zadels, blijven lang goed. Maar ik vind ze helemaal niet lekker zitten. Ik heb zelf een Kieffer Aachen VSD voor [naam verwijderd] en die blijft wel mooi na 5 jaren intensief gebruik. Past ook eigenlijk op elk paard (net [naam verwijderd] weer niet! Frusty ). Maar die zit wel wat hard....
[naam verwijderd] heeft een Euroriding dresuurzadel en die zit juist heel lekker zacht en geeft vel steun. Toch is dat geen duur zadel geweest (ook nieuw niet), en dat kan je zien aan de verkleuring van het leer.
Het schijnt dat de Hulsebos zadels heerlijk zacht zitten, maar na een aantal jaren wel wat minder worden (niet minder zacht, lijkt me heerlijk, zo'n ding). Die ainsley die je hebt is een prima zadel met een geode zit. Die is ook waardevast, daar kan je nog een goede inruilprijs voor krijgen... dat is een goed zadel. Wat ook voor KN geldt, ook al vind niet iedereen die lekker zitten.
Het merk waarin jij het lekkerste zit is voor jouw het beste, dat kan een ander niet voor je bepalen. Dus gewoon uitproberen. Haha!

happygirl
Berichten: 123
Geregistreerd: 11-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 14:09

Hallo,
Ik ben verslaafd aan mijn KN. Ik zou nooit een Ainsley kopen, die dwingen je je bovenbenen heel strak tegen het zadel te houden, waardoor je je weer vast houdt in de rug. En je kunt wel bedenken hoe dat gaat als je een Ainsley bent gewend en dan op een ander zadel komt te rijden, dan ben je nergens meer .........
iig suc6 met het zoeken,

Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 18:58

Citaat:
Op 2001-10-04 20:48, schreef wjerdo:
kieffer lech profi, fijn zadel super pasvorm

Maar verfkwaliteit Misselijk Misselijk Misselijk

passier ( welk ????) maar een heerlijk zadel *LOL*


Ik heb ook een Kieffer Lech Profi en ben het helemaal niet met Wjerdo eens! Bij houdt de verf supergoed. Maar ik heb in de winkel wel een middeltje gekregen om de diepe zwarte kleur te behouden.

Maar ik vind het een superzadel! Ik noem het altijd mijn "zetel", zegt genoeg denk ik zo!

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 19:26

Citaat:
Op 2001-10-05 14:09, schreef happygirl:
Hallo,
Ik ben verslaafd aan mijn KN. Ik zou nooit een Ainsley kopen, die dwingen je je bovenbenen heel strak tegen het zadel te houden, waardoor je je weer vast houdt in de rug. En je kunt wel bedenken hoe dat gaat als je een Ainsley bent gewend en dan op een ander zadel komt te rijden, dan ben je nergens meer .........
iig suc6 met het zoeken,



Dat is dus totaal niet waar, misschien dat jij zulke dikke poten hebt dat je er zo vast in zit. Boos!

happygirl
Berichten: 123
Geregistreerd: 11-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 20:36

[/quote]

Dat is dus totaal niet waar, misschien dat jij zulke dikke poten hebt dat je er zo vast in zit. Boos!
[/quote]

Gaaaap Geen beter commentaar te verzinnen????

Ton
Berichten: 126
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-01 08:56

Hallo allemaal
Een zadel wat op bijna elk paard past bestaat niet.
Wil je een goed zadel , dan laat je hem op maat maken,kost een paar centen, maar ligt dan ook perfect.
Op maat maken wil niet zeggen bij Hulsebos, die hebben hier 2 zadels afgeleverd, bij kennissen, was om te huilen.
Wil je rugproblemen voorkomen, denk hier dan aan, het passen op de rug van je paard is belangrijker dan hoe het zadel eruit ziet, en wat voor merk.
Ieder nieuw zadel zit anders dan je gewend bent, dit duurt maar heel even, en je hebt dan voor je paard en jezelf de juiste keus gemaakt.

Pugi

Berichten: 1205
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-01 20:31

het ainsley zadel en dan heb ik het over de Ainsley Vanguard heeft gewoon een vrij gesloten diepe zit waar je niet heel veel ruimte in hebt voor gewichthulpen.dus als je het prettig vind om behoorlijk opgeloten te zitten kun je dit zadel nemen. Ik het zelf een Kieffer Lusitano kost een beetje maar dan zit je ook heerlijk, diepe zit en behoorlijke dikke kniewrongen.

Gr.Dione

gillian

Berichten: 4418
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-01 22:46

ik vind de stuebben scandica wel fijn.
toedeledoki
gillian

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-01 22:52

ton, een zadel wat op elk paard past hebben wij!

Het is een daaleman dressuur en hij is al een aantal jaartjes oud en is te klein voro mij maar ik kan hem op elk paard leggen wat ik wil! van een supergrote dikke knol van 170 tot een hele iele pony van 147!

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 11:58

zo zo dan ben jij zeker uitzondering op de regel Knipoog

Helaas gaat die vlieger niet echt op ,zoveel paarden zoveel ruggen,en die zijn niet standaard!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 12:19

toch past hij echt OVERAL op! Of geloof je me niet?

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 12:22

Citaat:
Op 2001-10-05 18:58, schreef Dorien:
Citaat:
Op 2001-10-04 20:48, schreef wjerdo:
kieffer lech profi, fijn zadel super pasvorm

Maar verfkwaliteit Misselijk Misselijk Misselijk

passier ( welk ????) maar een heerlijk zadel *LOL*


Ik heb ook een Kieffer Lech Profi en ben het helemaal niet met Wjerdo eens! Bij houdt de verf supergoed. Maar ik heb in de winkel wel een middeltje gekregen om de diepe zwarte kleur te behouden.

Maar ik vind het een superzadel! Ik noem het altijd mijn "zetel", zegt genoeg denk ik zo!



Ja dorien., het zit heerlijk, ik heb in de winkel niets gekregen binnen een paar weken was de verf eraf, werd het grijs. Daarna terug gegaan voor nieuwe verfbeurt, en na een paar weken weer het zelfde gezeur,

Dus het ligt bij mijn zadel weldegelijk aan de verfkwaliteit ( gedt ook voor sommige kieffer wiens)

( hoorde ik van een verkoper van kiefferzadels)

_________________
vliegeniers die vliegen.
maar ik kan er ook wat van!! Afbeelding

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: wjerdo op 2001-10-07 12:25 ]</font>