Overreden en opslag dood...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Overreden en opslag dood...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-03 09:14

Het zit ons niet mee deze maand Verdrietig

Eerst 2 keer met paard en wagen in de sloot en gister is de hond overreden door een trakker...

Ik was toevallig die dag niet op stal (gister), gelukkig want dit had ik toch echt niet mee willen maken.

Het was een 3 jarige ridgeback (zoeen als Renske20 er twee van heeft). Hij blaft altijd naar auto's tegen de banden en deed dit nu ook bij de trakker. Zijn hoofd kwam onder het wiel en werd verbrijzeld, hij was opslag dood. Het moet afschuwelijk zijn geweest, ik kan het nog niet helemaal bevatten, het is zo onwerkelijk en in triest Verdrietig .


Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 09:32

Sterkt ermee wees inderdaad maar blij dat je het niet hebt gezien je zou er echt nachtmerries van krijgen ( weet dat uit ervaring)

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 09:57

Jee sterkte zeg ermee.. Verdrietig

Onze hond rende gister ook ineens weg een drukke weg over vlakvoor een auto langs Boos! Ging gelukkig nog net goed..

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 10:13

Mijn jack russel deed dat ook bij auto's maar dat heb ik hem snel afgeleerd om dit soort dingen te voorkomen...
Maar daar hebben jullie niks aan..
Het is wel heel erg vervelend als er zo iets gebeurt...

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 10:14

he verdomme, wat vreselijk voor je!!!!
sterkte!!!!!!

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 10:23

heel veel sterkte ermee!!!

Kane me kanjer!!!!
Dressuur B + heel veel en nu ook L1 +16 yeah L2 here we come ! :)

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 10:25

Het zit ook echt niet mee de laatste tijd
Sterkte!

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 10:25

Jeetje dat klinkt afschuwelijk...
Heel veel sterkte ermee meid!


Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-03 10:29

Ik zit er opzich niet zo heel erg mee. Natuurlijk vind ik het afschuwelijk en harstikke triest wat er is gebeurd. En natuurlijk ben ik ook wel verdrietig, maar ik vind het het allerergste voor die mensen van wie hij was. Die zijn helemaal kapot ervan. Ze hadden hem vanaf puppy en hij was echt een lid van het gezin. De oudste zoon heeft het zien gebeuren, je zou er nachtmerries van krijgen...

De trakker had overigens nooit meer kunnen remmen, hij was zwaarbeladen met aardappelen. Ik denk dat die man zich ook erg rot voelt..

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 10:32

Ah ik dacht dat hij van jullie was.. maar ik moet zeggen, als je weet dat de hond dat doet, waarom wordt hij dan niet bij de weg weggehouden?

juval

Berichten: 13188
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 10:35

oliebol, wat erg zeg. Heel veel sterkte. Ik ken ook wel honden die die irritante gewoonte hebben, op mijn vorige stal was er ook een rotweiler die dat deed. Heel gevaarlijk!

[IM] Zoëy, onze gouden stippelpony

don't bite the hand that feeds you

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-03 10:40

Sypheron schreef:
Ah ik dacht dat hij van jullie was.. maar ik moet zeggen, als je weet dat de hond dat doet, waarom wordt hij dan niet bij de weg weggehouden?


Hij was van mijn vriend die hond. Hij wordt ook bij de weg weggehouden. Maar als je op een boerderij woont ontkom je er gewoon niet aan dat trakkers achter op het land moeten zijn en dus over je erf komen. Hij werd nog terug geroepen, maar luisterde niet of hoorde het niet. En ondanks alles is het gewoon harstikke triest.
Als je wegreed van het erf bleef hij altijd nog een stukje langs de auto rennen en blaffen, een klein stukje maar... En iedereen reed dan altijd al voorzichtig weg, maar bij trakkers had hij het echt nog nooit gedaan..

Eyes
Berichten: 854
Geregistreerd: 14-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 11:32

Rot zeg. Heel erg triest. Kan mij goed voorstellen dat je daar ondersteboven van bent.

Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar

luckyzeven
Berichten: 753
Geregistreerd: 15-03-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 11:51

gatsie wat erg zeg......ik heb ook een ridgeback.......moet er niet aan denken dat mijn scheetje zoiets overkomt..... sterkte!

mijn liefste appie....chinook
ik ben nog opzoek naar een mylerbit.
ik heb ook nog spullen te ruil/te koop western en engels.

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 14:42

Mijn hemel wat en naar verhaal!
Wat moet dat er vreselijk uit hebben gezien!
En ja, hoewel het niet zijn schuld was (vind ik) is het ook wel heeeel naar voor degene die de trekker bestuurde!
Veel sterkte voor de betrokkenen!


BloemBloem

Berichten: 16578
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 14:52

Ach wat zielig heel veel sterkte

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 15:28

Ai wat erg...
Heel erg veel sterkte, dit valt wel zwaar zeg! Scheve mond

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 15:35

Owww dat is echt vreselijk Verdrietig ..... heel veel sterkte.

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

Kirsty

Berichten: 695
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 15:47

Wel beter voor de hond dat hij opslag dood was, maar heel erg voor de nabestaanden. Veel sterkte met het verlies! We denken aan jullie!!

Van vallen leer je opstaan...!

Jupiter
Berichten: 3199
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Sevilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 16:10

Heel veel sterkte, moet er niet aan denken om daarbij te zijn......

Nog 26 dagen Fons en dan zingen we weer luid he jongen!

sam_antha

Berichten: 2044
Geregistreerd: 10-08-03
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 16:36

wat naar!
Sterkte!

'Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 16:47

Sterkte Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 16:51

Wat erg... Dit is ook altijd mijn angst geweest bij onze vorige hond, die werd oud, en had het ook niet altijd meer zo in de gaten... De nieuwe hond wordt voor de zekerheid vastgelegd. Maar op zo'n moment zijn zo zo opgewonden en enthousiast, dat ze er gewoon voor willen gaan. En oost-indisch doof zijn... He, wat een rot-ongeluk... Echt jammer, "gelukkig" dat hij op slag dood was, en niet heeft hoeven te lijden...
Heel veel sterkte... Ach gut

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-03 06:40

Ja dat is het enige voordeel... Hij was bij de eerste band al dood en daarna zijn er nog 3 banden over hem heen gereden... Zijn kettig was door de klap afgevlogen vertelden ze..
Hoe luguber het ook klinkt de hond was verder nog helemaal intact... Zijn hoofd was nog heel zeg maar... Alleen bloed uit zijn mond, oren en ogen... Ik zie het ongeluk gewoon voor me gebeuren zonder dat ik het gezien heb Scheve mond


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Liv, Afanaisa91, DieL_Zor, Duran123, Indy_Mouse_9, juniper, Larislaatje, Leo, Muga, Sjors050, Slmt9, Telpeva, veerledec, Wopkebrok, Xyris en 138 bezoekers