gips-update gister...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

gips-update gister...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-03 08:48

Nou gister dus voor controle.
Moest eerst laten zien hoe ver ik mn arm kon strekken (dat was dus niet ver) en daarna buigen (dat gaat dus helemaal niet), hmmmmmmm toch maar weer foto's maken. In de rontgenkamer bijna de fotograaf aangevlogen. Die dwong mn arm ff in een positie die hij nog lang niet aankon, brrrrr...... autsjjjjj......

Maargoed, botje is netjes aan elkaar aant groeien, mag mn pols weer draaien en met gips erom dingen oppakken.

Zonder gips komende 3 weken oefeningen doen onbelast. Daarna 10x fysio om met gewichten te trainen. Daarna duurt het nog 3 mnd voor mn arm zn oude kracht weer heeft.

Maarrrr mag als mn gips er over 3 wk af is wel weer proberen te rijden om zo onbewust je arm te trainen. Natuurlijk niet meteen zware dressuur oid hihihi.

Mn elleboog schijnt ook uit de kom te zijn geweest (kan dat?) gezien het lidtekenweefsel wat er nu zit, dat is bij een gewone breuk niet. Helaas gaat dat ook niet meer weg... naja..... boeiuhhh...

Viv

Michelle

Berichten: 1652
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: otterlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 08:58

Mijn vriend had ook zijn pols gebroken...maar dan ook echt naar... brrr als ik er weer aan denk.... en die heeft net als jij dat hij het niet goed kan draaien.... hij heeft nou fisio en het gaat langzaam vooruit...Dus succes ermee!!! Hoe was het gekomen bij jou???? en rijden? zou je dat wel doen, lijkt me wel eng als je nog niet volledig mag belasten.... je weet nooit wat er gebeurt.....

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 10:19

nou je bent dus gelukkig wel in de vooruitgang!
en ik was al lang blij dat je me niet weer kon bezoeken Haha!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 10:24

Gelukkig zit er een stijgende lijn in!
En ja, je elleboog uit de kom kan, en dan is het bij jou nog realtief goed gekomen.
Buurvrouw van mij had op vakantie beide armen gebroken, de ene arm was in Zweden al een pin in gezet, andere arm gewoon alleen in het gips. Toen ze hier na een x aantal weken voor controle ging, bleek de arm met de pin erin redelijk goed geheeld (moet alleen nog een keer geopereerd worden, omdat ze last heeft van de pin). De andere arm, was de elleboog van uit de kom, en die moest operatief gezet worden en vervolgens kon ze weer een aantal weken in het gips

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 12:42

Probeer niet te enthousiast te zijn he! Maar veel beterschap! Knipoog

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-03 12:48

Tyrza schreef:
Probeer niet te enthousiast te zijn he! Maar veel beterschap! Knipoog



let op mijn woorden, voor het eind van het jaar kom ik je weer vervelen, hihihii Haha!

Gaia

Berichten: 1465
Geregistreerd: 13-01-02
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 12:59

Het gaat in elk geval goed vooruit.
En röntgenmensen die je arm in een stand willen zetten wat nog niet kan, die mag je gewoon slaan hoor! Schijnheilig
Tjo zal blij zijn als je weer mag rijden.
Succes!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 15:01

M'n zoon heeft ook z'n arm gebroken, blijft nu maandag bij de controle en de nieuwe gips dat niet één botje, maar twee botjes gebroken zijn, en ze hadden hem in een ellebooggips moeten steken, niet in een gewone. Die dokter heeft het bot "gezet" en terug in gegipst in een syntethische gips. Comentaar van m'n zoon??? Tot wanneer moet ik niet zwemmen en turnen Haha! Tong uitsteken

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-03 15:32

sonjabelgium schreef:
M'n zoon heeft ook z'n arm gebroken, blijft nu maandag bij de controle en de nieuwe gips dat niet één botje, maar twee botjes gebroken zijn, en ze hadden hem in een ellebooggips moeten steken, niet in een gewone. Die dokter heeft het bot "gezet" en terug in gegipst in een syntethische gips. Comentaar van m'n zoon??? Tot wanneer moet ik niet zwemmen en turnen Haha! Tong uitsteken


haahahaa bikkeltje..... nou ellebooggips is echt niet handig kan ik je verzekeren, hihihii wens hem maar beterschap van een gipsgenoot...

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 15:49

Ik zal het doorgeven! Er zit nog een groot voordeel aan hoor, hij hoeft niets te schrijven in school, t'is z'n schrijfhand en .... dat vind ie best wel cool hoor Haha! en dat mams hem moet helpen aan en uitkleden ... krijg dan wel keer voor keer één of andere mannelijke heupswing te zien Verward Haha! hahahahaha En dat van een "man" van negen jaar Haha! Lovers

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 16:19

Gelukkig dat het weer beter gaat!!
Ik weet hoe vervelend het is om niet te kunnen rijden. Ik ben nu weer een beetje aan het rijden. En het gaat gelukkig prima. Hopelijk gaat het met jou ook zo snel!!