al ooit verkoper betrapt?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgiƫ

al ooit verkoper betrapt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-03 18:25

Ben gewoon eens nieuwsgierig voor degene die op dit moment of vroeger achter een paard aan het zoeken waren. Ik kwam op het idee na een andere (humoristische) topic over advertenties. Hebben jullie het ooit voorgehad dat de verkoper je om de tuin wou leiden? Ikzelf al enkele malen:

*paard staat op stal. Wordt naar de bak gebracht en trekt duidelijk met achterbeen.
verkoper: o dat is niet erg
-paard begint te lopen, blijft na een kwartier nog trekken
verkoper: nee hoor, dat meen je maar, die is niet kreupel
-mijn pa vraagt om in galop aan te springen, en eens de volte te verkleinen. Toen ze ongeveer op 10m diameter waren, moest de berijdster terug vergroten want het paard viel bijna op zijn bek... nee hoor, niet kreupel....

*paard staat in de wasplaats. Op eerste zicht niets op aan te merken, niet echt supermooi maar kon er goed door. Ook de achtergrond en afstamming waren goed, maar toch was het wel vreemd dat hij zo weinig kostte....
kom ik bij staart : een en al kapot,exczeem er dik op, paard had zijn staart tot bloedens toe open geschuurd..
eigenaar: 'ooh, maar dat heeft hij vantoe ik hem een nacht met staartbandage liet staan. dat gaat wel weer weg Verward ja hoor, 1 nacht en het paard schuurt zich tot op het bloed open....

iemand nog zo van die verhalen? Lachen

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 19:08

Dat soort dingen niet echt. Wel dat je naar een bepaald paard gaat kijken dat geadverteerd is en dan blijkt zo iemand meerdere paarden te koop te hebben. Die ene waar je voor kwam is helaas net verkocht.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 19:13

Bij een 4 jarige merrie kijken die volgens de verkopende partij 1.65 was, maar ter plekke niet eens de 1.60 haalde...
"Ja maar ze groeit nog"...
*zucht*

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 19:17

Een kennis van mij had een paard gekocht voor haar dochter hier in de buurt. Die handelaar was de oom van die moeder. Hun wisten eigelijk niet zoveel van paarden, dus ze vertrouwde op die handelaar.
Nou een leuk paard gekocht, klikte goed. Paard zou 7 jaar zijn, dus ze konden er nog wel even mee vooruit.

Nou het meiske gaat op een manege meerijden. Zegt de eigenaar van de manege: oh dat paard ken ik nog wel van toen en toen. Bleek dat het paard al minstens 18 jaar moest zijn. Ook lekker.

Tess
Berichten: 982
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Mierlo-hout

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 19:19

Jaren geleden ging ik half Nederland door om naar een pony te kijken.
Na zeer uitgebreid aan de telefoon van alles gevraagd te hebben ( zijn haar hoeven goed in orde en hebben ze geen afwijkingen?) moest ik ter plekke constateren dat de pony een enorme bokhoef had, ggrrrr........

Miran

Berichten: 4453
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 21:01

Een Haflinger die er op de foto's leuk uitzag, maar daar aangekomen een soort worst op pootjes was die al een week dr stal niet uit was geweest en behoorlijk hoestte (zich verslikt in een snoepje, ja ja...).

Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 21:15

Bij mij waren ze super eerlijk wat zijn gebreken waren en wat wel goed was enzo. Ze zijn zelfs de eerste drie dagen geweest om te helpen, omdat hij nogal wild is als hij net verhuist is.
Ze hadden alleen niet verteld dat toen ze hem net hadden dat hij al streigerend door de bak was gegaan en dat ze hem de volgende twee keer moesten verdoven om normaal te kunnen rijden Haha!:D:D Maar dat hebben ze later wel verteld Tong uitsteken

Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 21:15

ik:'Wilt u uw paard even rijden,dan kan ik zijn gangen zien en kijken hoe hij overal op reageert enzo'
Die vrou:'Longeren is beter!!Dan kun je het beter zien!Ik longeer hem een half uur,dan kun je rustig zien hoe hij beweegt.Daarna ga ik er misschien wel op'


Nou,mevrouw ging er dus niet op...ik er dus op...nou ik heb letterlijk DE GEHELE BAK gezien!
Zelfs het dak,k heb ook bijna aan de klok gehangen.

Euh ja,zegt mevrouw nadat ik 'gereden' (Gecrosst en gevlogen) heb,ja...hij heeft al een half jaar stil gestaan in zijn box.Maar dat is toch geen probleem,jullie zijn een perfect team samen!!!Het rijden ging toch goed?

Alja

Berichten: 25588
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 21:22

heb idd ook zulke horor verhalen meegemaakt..
ging op zoek naar een brave lespony komen we bij een handelaar, had hij toevallig een pony van een manege gekocht die dag ervoor, dus mijn vriendin erop (reed toen m dressuur en z springen) die ligt er naar een half rondje bokkend en gek springend op d egrond durft die man te beweren dat ze niet kan rijden..
je snapt wel dat ik die pony niet heb gekocht

Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 21:33

Yorghos schreef:
Dat soort dingen niet echt. Wel dat je naar een bepaald paard gaat kijken dat geadverteerd is en dan blijkt zo iemand meerdere paarden te koop te hebben. Die ene waar je voor kwam is helaas net verkocht.


Bekent verhaal!
Dat is mij ook over komen.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 21:38

no way dat ik op een paard stap voordat ik hem onder het zadel heb gezien bij de eigenaar!
En gezien de verhalen hierboven is dat geheel terecht Knipoog Paarden staan soms niet voor niets te koop en ik heb geen zin om er mee te verongelukken
Bekend scenario: 'hij is zadelmak hoor, je kunt er zo opstappen en proberen'. 'Is er iemand die hem voor kan rijden?'
Als je dan een heleboel gedraai krijgt is er meestal wat aan de hand en komt de aap uit de mouw of het paard blijkt al 'verkocht' te zijn als je later terugbelt(maw we wachten wel op een gek die er zelf opstapt Knipoog ), soms zeggen ze eerlijk dat ze er liever niet meer opgaan, maar die mensen zijn zeldzaam Knipoog


Ik heb trouwens een paard gekocht dat blijkt lucht te zuigen...Maar probeer er dan maar weer af te komen als de vorige eigenaar zegt dat hij het niet deed...!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 21:43

Ik vraag bij het maken van de afspraak of er iemand ter plekke zal zijn die het paard voor kan rijden. Is die er niet (ook niet als ik hen een datum/tijd laat kiezen) dan kan je eigenlijk je eigen conclusies al trekken. Dat is niet altijd een obstakel natuurlijk, maar het zegt vaak al een hoop.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 22:02

dat doe ik ook Knipoog Dat gesprek vind al telefonisch plaats *LOL*
Anders ga ik niet eens heen, want ik stap er echt niet op

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 09:23

Simpelweg dat het vaak tegenvalt, je verwacht iets obv telefoongesprek en de vraagprijs.
Kom je daar en dan wil je dat paard eigenlijk geeneens de box uithalen, zo lelijk.
In Noordelijk Nederland kun je nog wel een beetje leuk paarden kijken trouwens.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 09:36

Handelaren onder elkaar he " jahaa die is zadelmak" okee pak maar in...

eenmaal thuisgekomen bleek hij ooit eens in de verte een zadel gezien te hebben...... maar ik ging er wel vol vertrouwen op! Goed hij was een beetje zenuwachtig en ging bijna liggen bij het opzadelen, maar dat doen jonge paarden wel eens.. bokken, bokken ongelooflijk, was echt een wonder dak bleef zitten (was toen nog jong en onverschrokken).

De eerst volgende keer dat ik die handelaar bij ons op stal zag heb ik een versgedraaide hondendrol op een vuilniszak onder zijn gaspendaal gelegd. gnagnagna.

Ik geloof dat hij de hint begrepen had want hij heeft dat soort geintjes met ons in iedergeval nooit meer uitgehaald.

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 09:41

heb ik ook gehad
ging kijken voor een paard
daar aan gekomen moest ze hem uit de wei halen
zegt ze ja ga er maar oprijden maar wel ff aan de longeerlijn
want hij heeft ander halve week stil gestaan
oke ik erop hij was inderdaad erg snel maar wel heel lief
hij moest volgens hun 7 zijn
afijn ik hem gekocht (zonder ff te laten keuren ofzo )
dus ik heb hem thuis ik iedere dag rijden en hij maar keihard door draven
en ik kreeg hem niet in galop
nee achteraf heel logisch want het was gewoon een draver
en hij bleek ook al 12 te zijn

ik vond het niet erg ik was hartstikke strots op hem
na een week kom ik een bekende tegen die het paard ook heel goed kende
en die verklaarde mij als gek
dus ik hoezo dan?
ja het is een draver en heeft nog nooit op straat gelopen hij heeft 5 jaar op het land gestaan
en er is verder niks mee gedaan
heel leuk om te horen
maar ja ik was natuurlijk trots dat ik hem had
en dat hij zo lief was en snel
maar ja het kon ook fout aflopen

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 09:41

gijsenkim schreef:
Handelaren onder elkaar he " jahaa die is zadelmak" okee pak maar in...

eenmaal thuisgekomen bleek hij ooit eens in de verte een zadel gezien te hebben...... maar ik ging er wel vol vertrouwen op! Goed hij was een beetje zenuwachtig en ging bijna liggen bij het opzadelen, maar dat doen jonge paarden wel eens.. bokken, bokken ongelooflijk, was echt een wonder dak bleef zitten (was toen nog jong en onverschrokken).

De eerst volgende keer dat ik die handelaar bij ons op stal zag heb ik een versgedraaide hondendrol op een vuilniszak onder zijn gaspendaal gelegd. gnagnagna.

Ik geloof dat hij de hint begrepen had want hij heeft dat soort geintjes met ons in iedergeval nooit meer uitgehaald.


Een hondedrol???
Jij heb wel humor, denk niet dat ik dat had gedurft Lachen

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 09:53

Haha wij wel een keer wat anders. Kwamen 2 meisjes kijken voor een pony. Het ene meisje was een beetje rustig en afwachtend en de ander had een grote mond, stoer doen enzo.. Wij de pony even in de longeerbak gedaan gewoon even los, maakt hij dus een paar bokkesprongetjes. Zag je dat rustige meisje echt kijken van wow die pony lijkt me niks, die stoere ja ik wil liever een paard dat bokt en steigert, anders is het saai. Ik erop, wat linksom en rechtsom stappen draven wat figuren rijden. Niks aan de hand. Het rustige meisje durfde er wel op, zij rijden ging harstikke goed. Die stoere commentaar geven, jee traag beest enzo. Zegt die moeder, wil jij er nu even op? Nee, nee hoeft niet hoor. Na aandringen van die moeder, hup nou jij erop we zijn niet voor niets zo'n heel stuk gereden om die pony te bekijken. Dat stoere meisje erop, 2 rondjes gestapt en springt er zo weer af wou ze niet meer... Haha!

miekie

Berichten: 723
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Axel, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 10:13

een kennis van mij heeft nogal wat problemen gehad met paarden kopen.
ze was een keer wezen kijken naar een paard, stond met deken op in stal en was helemaal bezweet, hun zeiden dat het door de deken kwam.. hmmz.. paard liep wel braaf, maar niet gekocht, want leek eerder dat het paard eerst flink opgejaagd was.

toen ze uiteindelijk ergens een paard gekocht had, bleek dat hij waarschijnlijk verdoofd was geweest. met proefrijden allemaal heel braaf enzo. week later werd hij thuis gebracht. eerste paar dagen gingen goed, tot de 3e dag. beest helemaal flippen, sprong over staldeur heen de wei in en was niet meer te vangen. wilden hem toen terugbrengen, want hadden hem op proef. toen ze hem wilden vangen voor in de trailer, sprong het beest ook nog eens de omheining vd wei over! liep hij dus over straat. dierenarts erbij gehaald en met behulp van verdoving dierenarts in trailer gezet en teruggebracht naar handelaar. die wilde hem dus niet terug, maar ze hebben hem toen gewoon daar neergezet en zijn vertrokken.

toen heeft ze een arabiertje gekocht, heel braaf met rijden, maar die schopte haar andere paard in elkaar. deze heeft ze toen ingeruild voor een 'brave' pony. nou beestje stond meer rechtop dan dat hij vooruit liep.
deze ook weer verkocht..
nu heeft ze dan uiteindelijk een braaf paardje Lachen

mijn eigen paardje (wat inmiddels ook verkocht is) was bedoeld voor mij en mn zusje die net een jaartje rijervaring had. kochten hem op manege waar we reden en ze verzekerden ons dat het een geschikte pony voor ons was.. nou niet dus.. zusje als de dood voor hem na een paar ervaringen met hem en ik continu in gevecht met af en toe een pluspuntje. beest totaal zonder opvoeding. ben er trouwens paar dagen terug achtergekomen dat hij dekhengst is geweest en waarschijnlijk nog maar net geruind was toen wij hem kochten Boos!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 10:14

xKatleentjex schreef:
*paard staat op stal. Wordt naar de bak gebracht en trekt duidelijk met achterbeen.
verkoper: o dat is niet erg
-paard begint te lopen, blijft na een kwartier nog trekken
verkoper: nee hoor, dat meen je maar, die is niet kreupel
-mijn pa vraagt om in galop aan te springen, en eens de volte te verkleinen. Toen ze ongeveer op 10m diameter waren, moest de berijdster terug vergroten want het paard viel bijna op zijn bek... nee hoor, niet kreupel....
)

dit paard was niet kreupel nee. Dit paard was ataxisch. Dat trekken is waarschijnlijk krampentrekken geweest. En als hij zo gemakkelijk op z'n bek gaat, is het mogelijk dat hij zelfs een wobbler was. Arm dier.

Gek dat mensen hun paarden niet op een eerlijke manier verkopen. Ik geef bij mijn paarden altijd alle bijzonderheden door. Ook de negatieve (bang, slecht verleden) dat soort dingen. En waarom? De nieuwe eigenaar moet weten waar hij aan begint. Als hij dat niet weet, eindigt het paard mogelijk in de handel en dat wil ik hem koste wat kost besparen. Ik ben dus eerlijk niet omdat ik filantropisch ingesteld ben, maar omwille van het paard.

AniqueN

Berichten: 2041
Geregistreerd: 28-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 10:16

Helaas helaas

Ik had een pony laten keuren en daar kwam uit dat hij op de langere termijn kreupel zou worden, als ik hem harder zou laten werken en de eigenaar maar volhodendat dat eht niet zo was! Ik had hem een week op proef (voordat ze hem gingen keuren) en hij liep na die week al niet meer helemaal goed. Maar nee hoor, pony is echt helemaal gezond.
Jammer, dat soort mensen.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 10:16

Mh heb er ook nog 2 uit mijn periode:

- Paard heette Iwan maar stond in een stal met een ander bordje erop. Wij vragen hoe dat zat. Euhh was was van stal verhuist omdat dat andere paar verkocht was en bordje wat nog niet veranderd...
Nou paard ging in de buitenbak gelijk aan de kletter niet kopen dus. We waren toch nieuwsgierig hoe dat zat met die stal. Wij wat gaan drinken en een stalgenoot ging terug om te kijken. En jaaaa hoor de paarden werden omgewisseld het bleek een verschrikkelijke luchtzuiger te zijn overal op de stal zaten plekken waar hij zich vastpakte. Dit trucje zijn we na deze ervaring iedere keer gaan doen.

- Komen aan bij een paard die zeker 1.68 zou zijn nou idd haalde de 1.65 niet eens. Werd gezadeld met een passoa bit in?? Wij vragen waarom: nou ja dan loopt hij beter. Wij wilde hem graag zien met een normaal bit. Dat deed ze niet hij was namelijk wat fris. WEGWEZEN DUS. Paard liep door dat bit erg geforceerd omhoog en zonder rug. Wel een heel mooi paard om te zien maar rijtechnisch totaal verknalt en dat zou dan L dressuur zijn MET EEN PASSOA BIT in?. Mijn stalgenoot zei dat als ze hem voor de helf aanbod we hem zo meenamen als hij idd 1.68 was dat rijtechnische viel te corrigeren (was 4 jaar oud).

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 10:31

odje"]
[quote="Yorghos schreef:
Dat soort dingen niet echt. Wel dat je naar een bepaald paard gaat kijken dat geadverteerd is en dan blijkt zo iemand meerdere paarden te koop te hebben. Die ene waar je voor kwam is helaas net verkocht.


Bekent verhaal!
Dat is mij ook over komen.
[/quote]

maar dit zijn dezelfde praktijken als bv. een autoverkoper hanteert of zelfs een uitzendbureau, daar hangen ook banen in de ramen die al weg zijn, maar je kunt maar binnen staan.

Ikzelf heb het ook een keer gehad met een verkoper, echt zo'n louche vent. Beest liep zo kreupel als de pest (zag zelfs m'n vriend en ik verzeker je, dan is ie echt kreupel Haha! ) maar die vent deed net of wij met z'n 4-en helemaal gek waren. En we moesten het zelf maar weten, het was een toppaard, niets aan te zien Haha!
Bijna ruzie gekregen en toen maar weggegaan............

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 11:21

Toen wij nog op zoek waren naar een paard hadden we op een gegeven moment op 1 dag 3 paarden gepland staan (alledrie in ongeveer dezelfde omgeving).

Na goede ervaringen met nummer 1 en 2 (nummer 2 hebben we uiteindelijk gekocht Lachen ), wij op pad naar nummer 3.

Paard zou 6 jaar oud zijn, 176m hoog. Eigenaresse zou niet meer mogen rijden dus er reed nu een bijrijdster op. Wij eerst bij die mensen thuis: en ja, het was zo'n braaf paard, gezien zn afstamming ook goede springer (zaten helaas geen papieren bij, maar die konden zo worden aangevraagd). Er werd wel wat vaag over het rijden gedaan (bijrijdster zou 2 keer gereden hebben Verward). Ook werd voorgespiegeld dat het echt een heel lief paard was.

Komen we daar op de stal: paard stond al in de buitenbak. Als ie de 165m zou halen was dat al veel. Verder zag ie er ook niet echt uit als 6, maar 3,5 kwam meer in de buurt. Ze konden hem niet longeren want dan sleepte hij je de hele bak door, 'rijden' bleek uiteindelijk te zijn dat de bijrijdster er 2 keer op gezeten had.

In de buitenbak denderde het paard volkomen over ze heen en had totaal geen respect voor de dames. Uiteindelijk dus 'uit beleefdheid' wat dominantiespelletjes met het paard gedaan in de bak en wat aandacht gegeven (was verder overigens geen verkeerd paard, alleen waren wij niet echt op zoek naar iets wat we nog helemaal moesten opvoeden en inrijden).

Daarna ging het paard weer naar stal: ja zn halster heeft hij aan in stal anders krijgen we hem niet meer te pakken Scheve mond.

Achteraf hebben wij er hartelijk om gelachen, stonden we daar in onze rijkleertjes met onze cap in de hand Haha!. Wij kregen er bijna zo'n 'verborgen camera' gevoel bij Haha!.

Ik heb die mensen nog wel opgebeld en aangegeven dat het paard niets voor ons was: te klein en er zat toch ook nog wel heeeeeel erg veel werk aan.

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 12:34

Ik heb ook al zoveel rare dingen gehad;

Stond een leuk paard op internet te koop; ik bellen, krijg ik een beetje vage vent aan de lijn die niet weet welk paard ik bedoel maar hij heeft er meerdere staan die aan de omschrijving voldoen dus komen kijken was altijd zinnig. Verward
Dus ik daar heen en aan een vrouw daar uitgelegd waar ik voor kwam; dat paard was net verkocht! Knipoog
Maar na een gesprekje over wat ik precies zocht had ze ook nog wel wat anders voor me......(ik zocht een paard niet ouder dan 8 jaar, bruin en minimaal 1.65).
Haalt ze een paard uit de stal; verschrikkelijk lelijke bok van 13 jaar!
"Ja, hij was wel wat ouder maar had alleen maar op het land gestaan en had dus weinig "geleden"....." Kon volgens haar zo door als een 6 jarige! Tuurlijk...... Haha!
Beest stond er echt helemaal suf bij, hele 4kante hoeven, en was peperenzout kleurig......
Gezegd dat ik niet hoefde te rijden en nog wel zo laten horen....en dus later maar gezegd dat het niks voor mij was.... Scheve mond

Vorig jaar een advertentie gezet voor een paard tot 8 jaar, minimaal L/M nivo, 1.65m en verkeersmak.
Krijg ik een berichtje van iemand die wel heeft wat ik zoek; braaf paard, verkeersmak....nivo wist ze niet echt maar hij was al twee jaar onder het zadel en zij was zelf een Z-amazone...... *LOL*
Nou, wij dus kijken.....
Rijden erheen en komen echt in een achterafweggetje in een of ander gat terecht....oprijlaan van minimaal 10 kilometer! (dus twijffelde aan dat verkeersmak) ......Paard stond tussen de koeien op stal.....maar goed wij rijden.
Paard was best braaf en mijn vriendin wil de overgang naar de galop maken en paard begint raar te doen....zegt ze "ja, aan de galop ben ik nog niet toe gekomen dus dat kan ie nog niet...." Clown
Reageer dan niet als ik een L/M nivo paard vraag! Boos!
Als zij hem als Z ruiter al twee jaar onder het zadel heeft verwacht ik toch minimaal 3 normale gangen.... Haha!

Nog een leuke;
Kwamen ergens kijken bij iemand die zijn paard wegens financien moest verkopen....wij rijden; beest lui en stijf....... Verward
Blijkt; heeft zijn zoontje (15 jaar, die sago langs de bak stond en hem absoluut niet kwijt wou) de dag ervoor even lekker 1.40 met hem gesprongen terwijl het paard nooit springt....en smorgens nog even een les gehad.... Clown
Kon er wel om lachen; slimme actie van het jochie OK dan!
Dus wij konden later weer terug om hem een keer in "normale" toestand te rijden. Knipoog