Beslissing om van stal te verhuizen....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
dressuurmiep

Berichten: 50
Geregistreerd: 10-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-01 20:36

Ik heb al een tijdje sommige berichten gevolgd over <i>wel en niet verhuizen</i> naar een andere stal. Scheve mond\\

Na langdurig Lips are sealed en veel Frusty
heb ik de knoop <i>voor mezelf</i> door gehakt.

De <i>sfeer</i> op stal werd steeds slechter.
(Helemaal met bekendheid vertrek Boos! )
Ik werd steeds Frusty en ging met tegenzin er naar toe. Vooral de verhalen van <b>Jura</b> klinken mij niet onbekend in de oren.

Ik ben toen wezen kijken in de omgeving en vond een stal die me direct een gevoel van Cool gaf, iets verder van huis af, maar goed bereikbaar en vriendelijk.

<i>Ieder huisje heeft zijn kruisje,</i>
dat blijf je houden, maar voorlopig viel er een last van mijn schouders.... Tong uitsteken
En voor het eerst in maanden kon ik weer Pling Lachen *LOL* op de dag van mijn besluit.

Ik wens degene met zo'n keuze voor zich veel sterkte, Party!! Party!! Party!! ik denk dat je beter kunt gaan <i>voordat</i> er ruzies ontstaan.

Groeten.

"Als paardenmensen sterven,
valt er niks te erven"


sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-01 20:51

ge heeft helemaal gelijk! Pling

soms is het beter om te zwijgen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-01 21:43

Miep, ik hoop dat het paardenvervoersverbod (leuk woord voor galgje) snel opgeheven wordt, en dat je het op je nieuwe stal net zo enorm naar je zin zult krijgen als wij op onze nieuwe stal!
Veel plezier!
Sonja.

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-01 22:20

Ik hoop dat het heel erg naar je zin zult hebben op je nieuwe stal en dat je er weer plezier in krijgt om naar je paard te gaan!!!
Vork Heel veel gezelligheid gewenst op je nieuwe stal en dat het maar snel zo ver is!!!

Jacqueline

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-01 23:14

Dat is inderdaad een slim besluit!

Op elke stal is wel wat, maar ik stel toch wel wat eisen aan een stal, en ik weet niet of ik zo'n stal zal vinden.
1. De sfeer moet goed zijn, met de pensionklanten en eigenaren.
2. Er moet overleg mogelijk zijn en de eigenaar moet verstand van paarden hebben.
3. Mijn ene paard moet op zaagsel en de andere op stro.
4. Er moet weidegang zijn en de paarden moeten in de wei worden gezet door de eigenaar.
5. Er moet een goede buitenbak zijn en mogelijkheid tot loslaten.
6. Mogelijkheid tot afspuiten, liefst ook warm water en overdekt.
7. De paarden moeten niet in 'gevangenisjes' staan maar met het hoofd over de box heen kunnen.
8. Het liefst krijgen ze meer dan 2x per dag voer.
9. De paarden moeten alleen in de wei kunnen of met z'n tweeen maar liever niet in een grote groep.
10. Niet een al te grote stal (geen manege).

Dat was het geloof ik zo'n beetje. Zelf mesten vind ik niet erg en een binnenbak is erg fijn maar hoeft ook niet perse (dan is het meestal weer een hele grote stal). Ik heb dus nogal wat eisen en ik vraag me af of het me lukt om zo'n stal te vinden.

Heel veel plezier op je nieuwe stal! Wat voor paard(en) heb je eigenlijk?

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-01 23:40

Waarom wil je ze zo graag allen of met zijn twee in de wei? Bij ons gaan ze in een grote kudde (is ook hele grote wei) en dat vindt Pablo geweldig gezellig. Op de vorige manege stond hij ook altijd met maar 1 ander paard en daar verveelde hij zich veel meer in de wei (ook al werd er wel eens van partner gewisseld). Ben je bang voor wonden en vechten? Daar was ik ook wel bang voor maar de rangorde is heel duidelijk en er vormen zich groepjes van paarden die elkaar mogen en van paarden di elkaar ontwijken dus ik zie ze nooit vechten.

dressuurmiep

Berichten: 50
Geregistreerd: 10-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-01 23:52

Cool Leuk deze stal voldoet aan jouw eisen Cool

1. Veeeeeeel beter Schijnheilig
2. Yes Lachen
3. Verward heb ik niet naar gekeken.
4. Yes Lachen
5. 3 buitenbakken zelfs Pling
6. Niet overdekt, wel solarium...
7. Yes Lachen en zeer ruim ook!
8. Yes Lachen
9. Yes Lachen
10. Yes Lachen

Party!! Party!! Party!! Party!! Party!!
Dank jullie voor de goede wensen....

"Als paardenmensen sterven,
valt er niks te erven"

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-01 23:57

Ooooooh dan ben ik jaloers!!! *LOL*

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-01 00:02

Hoi Katrien,

waarom ik niet de paarden in een groep wil? Omdat Jur agressief is tegen paarden en ze is vreselijk dominant. Een paar jaar geleden stond ze wel in een groep en dat ging op zich wel weer goed.

Maar 3 jaar geleden is er voor mijn ogen een paard dood gegaan door een trap van een ander paard. En dat beeld blijft me altijd bij. Als mijn paard vreselijk wordt getrapt door een ander paard zal ik mijn leven lang spijt hebben. Jur en Razinda wil ik wel samen proberen, dan hebben ze misschien een beetje gezelschap aan elkaar.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-01 00:07

Dat is wel heel vreselijk om te zien, jemig. Pablo gaat heel goed in een groep maar paarden die niet in een groep kunnen moet je zelf buiten zetten, het kan dus wel maar het wordt niet voor je gedaan. Maar ik snap dat jij het niet zo geweldig vindt. Pablo is opgegroeid in een kudde dus hij is het wel gewend. Hij is wel heel dominant en soms irritant als anderen hun paard eerder uit de wei willen halen, dan moet hij eerst even kijken of hij geen hapje misloopt maar hij is niet vals. Ik heb hem eerst met de leider van de wei alleen in de wei gezet zodat ze aan elkaar konden wennen en dat ging gelukkig snel goed.

_________________
Afbeelding

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Katrien op 2001-03-30 00:08 ]</font>


Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-01 00:12

Ik vind het gewoon eng, het idee dat het zomaar over kan zijn als een ander paard een keer uithaalt! Razinda is het wel gewend, die is ook veel socialer.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-01 08:13

Jura,

die stallen zijn er! Alleen 7 heb ik niet. Maar Den Bosch is wat ver denk ik Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-01 08:28

Ik snap wel dat je dat eng vindt. Ik heb me daar overheen gezet omdat ik zie hoeveel plezier Pablo heeft in de wei met andere paarden. Ik vind het ook wel eng soms, vooral het idee maar ik weet dat hij dan iig tot nu toe een heel fijn leven heeft gehad en veel plezier heeft gehad. En Pablo doet altijd stomme dingen, volgens mij loopt hij wat dat betreft minder risico in de wei dan op andere plaatsen. Laatst liet ik hem aan de hand grazen en toen "schrok" hij zo dat hij wegsprong, uitgleed en zo op het asfalt terecht kwam. Lag zijn knie open. Je ziet het nu nog en iedereen dacht dat hij wel flink kreupel zou zijn maar hij liep niet eens stijf. Verder heeft hij een lelijk litteken op zijn been omdat hij los in de bak zo raar bokte dat hij met zijjn been tussen de omheining kwam en er een stuk veel afschuurde.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-01 09:16

Bij ons is er wel weiland maar Leys gaat er zelden tot nooit in. Hij breekt de tent af. Hij blijft rennen en de boel opjutten. Dus ik neem het risico niet dat er wat gebeurt.
Ik merk eigenlijk aan leys niet dat hij het mist.

Wij hebben wel een grote losgooibak en daar gaat hij vaak in even lekker bokken. Ik sta wel op een manege maar ik heb daar weinig last van maar het heeft ook een voordeel. Onze auto heeft geen trekhaak dus wedstrijden zijn erg moeilijk. Omdat ik op een groet stalling sta zijn er veel onderlinge en landelijke wedstrijden (nu niet Huilen ivm MKZ). En soms kunnen we weg met de vrachtwagen met een groepje en dat is erg gezellig.

Bij ons kunnen ze zowel op stro als zaagsel. Alleen niet met de hoofden uit de box. Wij mogen op dit moment niet naar buiten gelukkig hebben we alles overdekt dus komt Leys niets tekort (warm/koud water en solarium en 3 rijhallen onder 1 dak)

Jura.
Je moet gewoon eens wat stallen gaan bekijken en informeren bij de ruiters hoe het er is. Vaak is er een wachtlijst dus dat moet je goed in de gaten houden.

Hoeveel betaal je nu per maand?

Gr Pris

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-01 11:28

Ik weet wel dat het gezonder voor een paard is om met een groep de wei in de kunnen. Maar mijn paard is vrij dominant en als ze een pispaaltje heeft gevonden gaat ze lopen jagen door de wei. Ik was op vakantie met een vriendin, zij met haar pony en ik met Jur. Jur was net hengstig en we lieten ze samen in de wei. Dat ging super, ze liepen zij aan zij en waren vreselijk lief met elkaar. Tot Jur niet meer hengstig was! Toen begon ze die pony door de wei heen te jagen. De wei liep uit in een smalle punt en daar dwong ze die pony in en ging er dan voor staan. Dan bleef ze de hele dag voor die pony staan grazen zodat die er niet uit kon. Toen hebben we ze maar uit elkaar gehaald. Dat doet ze dus ook met schapen en koeien!

Maar prisca, jij staat op een grote manege, en ik wil liever op een kleine pensionstal staan ofzo. Ik heb ook een paar jaar bij mensen op een boerderij gestaan. Daar was ik in het begin de enige pensionklant en later waren er 4 ofzo, dat vond ik zo heerlijk! Vooral omdat ik zo goed met de eigenaren overweg kon!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-01 11:59

Wat Jur doet kan Pablo ook doen. Als ik hem met een minder dominante kleinere pony in de bak zet, drijft hij die in een hoek en daar mogen ze dan niet meer uit. Echt heel gemeen is dat en hij heeft lol en daarna is zijn ego weer gestegen, doe ik niet meer dus. Op de wei doet hij dat niet omdat hij daar genoeg andere paarden heeft met wie hij lekker kan spelen, die wel aan hem gewaagd zijn, dan laat hij de minder hoog in rang staande pony's met rust. Ik ben heel blij dat hij zo goed op de wei staat anders zou ik me heel veel zorgen maken want hij kan ook niet alleen op de wei, dan wil hij door het hek naar een ander paard en als die er niet is, wordt hij hysterisch. In de binnenbak is het geen probleem om hem alleen los te laten maar in de buitenbak of op de springwei wordt hij helemaal gek.


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Katrien op 2001-03-30 12:03 ]</font>

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-01 13:14

Wij voldoen aan de eisen maar in de zomer gaan ze wel in een groep van 8 paarden naar buiten in de winter is het wel te regelen ze staan dan wel op een land van een paar hectare groot en ze staan dan ook dag en nacht buiten. onze spuitplaats is gewoon op een hoek van het erf dus wel buiten en het spuitwater is alleen koud maar er zit wel een warm waterkraan bij waar je een emmer onder kunt hangen

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-01 13:20

Ja de enige oplossing is dus naar de Veluwe verhuizen! Lachen

Ik heb net mijn eerste stal met Jurita gebeld (is op een boerderij met maar 2 pensionklanten, op het moment maar 1) want het leek me opeens zo leuk om daar weer te staan! Ik had altijd zo'n leuk contact met die mensen! Helaas staan ze vol want in september komt er een tweede. Maar ik blijf hopen dat ik daar misschien weer kan staan! Het voldoet aan al mijn eisen, maar ik ken die stal goed dus... En het is zo heerlijk rustig daar!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-01 13:30

Dank je wel!

Ik betaal nu trouwens 535 en ik zal niet veel meer per maand kunnen gaan betalen, zeker niet met 2 paarden! Dus qua luxe zal ik er wel op achteruit gaan!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-01 14:17

Klopt ik sta op een groet stal maar soms heeft het ook zijn voordelen. Soms zou ik ook wel op een kleinere stal staan.

Voordeel vindt ik ook dat ik fulltime werk en pas ´s avond naar Leys ga overdag lopen er altijd wel mensen door de stal. Mocht er een paard ziek worden is er snel iemand ter plaatse om te helpen.

Neem de tijd om een fijne stal te zoeken. Succes ermee.

gr Pris

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-01 20:34

ik betaal 250,- en daar zit de wormenkur bij in.....
de boer zet ze buiten doet ze binnen elke dag wordt er uitgemest en 3 keer gevoerd 's morgens, tegen 5 uur en nog een keertje tegen 10 uur.In de zomer lopen ze dag en nacht op het land heb alleen een buitenbak met verlichting en we zitten aan een pad van het veluwetrail.
Op 15 min stappen te paard zit een binnenbak (WWNA) waar je voor 350 piek per jaar onbeperkt gebruik van kan maken met de trailer doe je er nog geen 5 min over.
Maar je staat dus wel bij een boer. en dat is altijd al goedkoper.
In de Beemte bij ons is ook een boer met paarden waar je voor 300 piek per maand kan staan

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-01 20:56

Wat fijn voor je dat je een nieuwe stal hebt gevonden.
Onze Shets staan het hele jaar door in de wei met een schuilstalletje. Onze wei is niet zo groot, en we betalen er 75 gulden in het jaar voor.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-01 22:40

Kim ik vind dat jij echt ongelooflijk weinig betaalt!! Betaalt iedereen dat of alleen jij omdat je er ook werkt? Staan er eigenlijk veel pensionklanten bij jullie? Als je bij ons in de buurt of in de omgeving van Breukelen bij een boer staat, betaal je nog zo'n 400 gulden per maand zonder wormenkuren e.d.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-01 08:09

iedereen betaald het alleen betalen zij wel de wormenkuren. ze worden altijd allemaal tegelijk ontwormt en je vind dan vaak een briefje dat ze onwormd zijn of je ff een 10-tje wil betalen. komt omdat ie bijna 40 paarden en pony's heeft lopen en dus aardig wat spuitenafneemt en zo krijg je dus korting.
altijd als ik wil betalen zegt ie laat maar je helpt zo fijn nou okee dan Pling

er staan nog 5 paarden bij ons in pension nog 2 groningers een fries en een NRPS en dan een arabier die in de winter op stal staan 's nachts.
Verder zijn er zo'n 10 mensen die ijslanders/haflingers etc. hebben en die hun paardjes dag en nacht buiten laten in de paddock met schuilstal die betalen dan 110 piek per maand.
als laatste is er nog een quater die onder dek dag en nacht buiten blijft en ik dag dat ze er iets van 175 voor betaald hij word wel gewoon bijgevoerd.
Het si op zich hier best goedkoop als je niet voor alle luxe gaat ben je rond de 250/300 piek kwijt en als je op een echte pensionstal staan vaak tegen de 400 manege's zijn toch het duurste heb ik gemerkt zo tegen de 500 piek allin

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-01 12:22

Dan is het in jullie omeving wel goedkoper want bij ons betaal je op een beetje luxe stal toch wel tussen de 600 en 700 gulden. Wat dat betreft sta ik nog goedkoop met 535.
Luxe is voor mij niet noodzakelijk als de paarden maar goed worden verzocht en de sfeer erg goed is.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 86 bezoekers