Hoeveel grond om 2 à 3 paarden/pony's te zetten

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Hoeveel grond om 2 à 3 paarden/pony's te zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-03 19:58

Ik studeer psychologie en krijg de laatste tijd meer en meer het idee dat ik later mijn igen praktijkje wil, en liefst zou ik er dan hippotherapie ofzo bij betrekken.

Volgens mijn ouders is dat best wel haalbaar om thuis dan neer te poten. (voor mijn hobby kan de tuin ni opgeofferd worden, voor mijn jobje wel)

Er is slechts 70*20 meter over na ons huis, daar kan je toch echt geen paard om houden é.
Wat is dus het minimum?


Mist

Berichten: 9481
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 20:25

bestaat dat ? Hippotherapie ?

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-03 20:28

Dat bestaat Lachen.
Heeft eigenlijk niets met psychologie te maken, maar ik vind het gewoon interessant en volgens mij is het best te combineren. Dus dan is dat leuk voor mij Haha!

Maar het ging dus over die oppervlakte, volgens mij is het dus véél te klein. Mijn ouders vinden het goed te doen.
Laatst bijgewerkt door Belsje op 30-09-03 20:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Dennis

Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 20:31

Dennis staat regelmatig op een stuk van 10 bij 40. Hij heeft daar ook een aantal keer met z'n 3en gestaan. Het is groot genoeg om de ruimte te hebben, te klein om fatsoenlijk wat te eten te hebben. Dus hij staat hier maar af en toe.

Binnen kort komt er een stuk van 0,6 hectrare bij Haha! . En dan komt Dennis altijd bij mij thuis te staan.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-03 20:34

Mja eten op zich is niet zo'n drama denk ik.
Bijvoeren is wel een optie, maar ik zie eerder problemen in bewegingsvrijheid.

Ik woon echt op de boer, en als je daar een paardenwei ziet is dat echt enorm groot.

Mist

Berichten: 9481
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 20:47

misschien moet je meer uitleg geven over die therapie zelf, moeten ze daarvoor in een "kudde" lopen of gaat het bv om stalgebreken, problemen met dominantie....weet ik veel, verzin maar wat.. maar wat moet ik me daar bij voorstellen ?

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-03 20:53

Het is voor mensen hoor Mist, niet voor paarden Haha!

Het is een soort therapie die toegepast wordt voor vnl motorische problemen, coördinatie en evenwicht kunnen erdoor verbeterd worden. Zijn kinderen die in een rolstoel binnenkomen en die dankzij die therapie leren lopen ....
Maar ook voor psychische problemen kan het paard aangesproken worden, ...

Alleen heb je er dus een paard voor nodig, maar 1tje is dan ook zo zielig dus dacht ik aan meerdere pony's of paarden Haha! .

Mist

Berichten: 9481
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 21:08

Belsje schreef:
Het is voor mensen hoor Mist, niet voor paarden Haha!

Het is een soort therapie die toegepast wordt voor vnl motorische problemen, coördinatie en evenwicht kunnen erdoor verbeterd worden. Zijn kinderen die in een rolstoel binnenkomen en die dankzij die therapie leren lopen ....
Maar ook voor psychische problemen kan het paard aangesproken worden, ...

Alleen heb je er dus een paard voor nodig, maar 1tje is dan ook zo zielig dus dacht ik aan meerdere pony's of paarden Haha! .


(lig nu helemaal in een deuk!!!) je was mij helemaal kwijt..eventjes Bloos had er werkelijk nog nooit van gehoord...maar ja,.je schijnt tegenwoordig ook hondenpsychiaters te hebben !! (wel voor de hond, niet voor de baas!)

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-03 21:15

Mist"]
[quote="Belsje schreef:
Het is voor mensen hoor Mist, niet voor paarden Haha!

Het is een soort therapie die toegepast wordt voor vnl motorische problemen, coördinatie en evenwicht kunnen erdoor verbeterd worden. Zijn kinderen die in een rolstoel binnenkomen en die dankzij die therapie leren lopen ....
Maar ook voor psychische problemen kan het paard aangesproken worden, ...

Alleen heb je er dus een paard voor nodig, maar 1tje is dan ook zo zielig dus dacht ik aan meerdere pony's of paarden Haha! .


(lig nu helemaal in een deuk!!!) je was mij helemaal kwijt..eventjes Bloos had er werkelijk nog nooit van gehoord...maar ja,.je schijnt tegenwoordig ook hondenpsychiaters te hebben !! (wel voor de hond, niet voor de baas!)
[/quote]

Volgens mij zou dan vaak de baas meer gebaat zijn met een psychiater, maar ja ...

Vind het eigenlijk wel lief van mijn ouders, dat ik dan thuis de boel zou mogen verbouwen Lovers

laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 17:07

Op zich zou het wel kunnen, je moet er alleen rekening mee houden dat het heel veel tijd kost omdat je 1-2 keer per dag de mest moet weghalen.
Wij hebben in de winter twee paarden in de bak staan van nog geen 20 bij 40. Wil op zich prima.

Als je ze echt in de wei wilt hebben en de wei moet er ook nog fatsoenlijk uit blijven zien, dan kom je volgens mij al gauw op 1-2 hectare terrecht.

ben eigenlijk ook wel benieuwd of iemand dat weet. Ik wil straks ook graag de beesten bij huis, maar dan in de wei.

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 17:28

Er heeft ooit een artikel in hoefslag of ids gestaan waar werd verteld dat je minimaal per paard 1 ha moet hebben, wil je self sufficient zijn (dus genoeg hooi kunnen winnen voor de winter etc).

Snuitmans (B+14, pr 205) (L1+2)

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 21:15

Om ze ervan te laten eten is het te weinig maar je kan toch ook gewoon twee a drie paddocks van 10 x 10 m maken? Dan hebben de paardjes genoeg wandelruimte en hou je ook nog wat tuin over.

Ik zelf heb mijn twee pony`s (Shet en Fjord) op een landje van 0,3 ha. Ik heb het opgedeeld in drie delen. Ze staan telkens met zijn tween in een (langwerpig) deel met daarin een schrikdraadje wat ik vaak verzet zodat ze iedere dag een strook nieuw gras hebben. Daar kunnen ze de hele zomer goed van eten, vooral als ik ook nog eens actief bemesten zou.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 95 bezoekers