haflinger eigenwijs???????????!!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
calemity_jane
Berichten: 2031
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: noordbeemster

haflinger eigenwijs???????????!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-03 18:43

hai ik heb een schat van een haflinger. Maar op shows laat hij mij regelmatig even in de steek.
Zo heb hij dagen dat hij de sterren van de hemel loopt en zo is het een onwijse draak.
Ik kan hem dan nog net sturen maar loopt wel zijn eigen show Boos!

Zijn er meer haflinger fans die dit probleem hebben, of moet ik me er maar gewoon bij neer leggen dat ze soms TE eigenwijs zijn??

mijndario
Berichten: 1857
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: Sittard, (Munstergeleen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 19:47

Mijn haflinger is ook 9 van de 10 keer lief, ik heb bv. een paar maanden gewoon lekker gereden, 4 x per week, nix aan de hand, veel belonen, ook streng genoeg....en opeens uit het niets, er is niks verandert...dan stap je op en dan wordt ie gek. Alsof ie nog nooit een zadel op zn rug heeft gehad Verward En dan kun je dus niks tegen ze doen he
Hebben nog meer haffen dat?

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 19:54

haflingers zijn erg slim en hebben al snel door wat je zwakke puntenn zijn en proberen daar gebruik van te maken...
door ze goed aan te pakken, concequent te zijn etc. weten ze wat hun plaats is en zijn ze meestal heel braaf, maar ze kunnen ook nog regelmatig een loopje met je nemen. op je hoede blijven dus!

Miran

Berichten: 4453
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 21:08

Die van mij verzint zodra we iets opgelost hebben meteen weer wat anders. Niet op de hoefslag willen, er niet vanaf willen, te langzaam gaan, te hard gaan, kabouters naast de bak, alle paarden in de wei, maar ik mag niet dus ik ga flippen, we hebben ze allemaal al gehad.
Bekend karaktertrekje dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 21:27

Niet eigenwijs, maar slim genoeg om van hun slimheid gebruik te maken Lachen

mijndario
Berichten: 1857
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: Sittard, (Munstergeleen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 21:40

Maya schreef:
Niet eigenwijs, maar slim genoeg om van hun slimheid gebruik te maken Lachen


*LOL*

Maar toch ook een eigen willetje hoor! Haha!

mijndario
Berichten: 1857
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: Sittard, (Munstergeleen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 21:41

missnynke schreef:
haflingers zijn erg slim en hebben al snel door wat je zwakke puntenn zijn en proberen daar gebruik van te maken...
door ze goed aan te pakken, concequent te zijn etc. weten ze wat hun plaats is en zijn ze meestal heel braaf, maar ze kunnen ook nog regelmatig een loopje met je nemen. op je hoede blijven dus!


Je haalt me de woorden uit me mond! mooi gezegd Lachen Knipoog Haha!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 22:14

Het zit je wel hoog, hè Tan? Haha!

calemity_jane
Berichten: 2031
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: noordbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-03 08:29

het zit me erg hoog ja collin.
dit is niet de eerste keer. En dan op z'n show

miekie

Berichten: 723
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Axel, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 10:38

is gewoon haflingertic denk k. die van mij was ook een draak. ene keer liep hij braaf, andere keer weer gigantisch te etteren Boos!

Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 13:23

Ze zijn zeker eigenwijs maar ook ontzettend slim! Die van mij doet ook echt niet meer moeite dan dat ie hoeft te doen. Volgens mijn lesgeefmens heeft hij ook echt een eigen wil en kan hij zelf denken Verward waarom heb ik nou weer net zo'n beest dat voor zich zelf denk? snapt hij nou niet dat ik dat wel voor hem doe en dat hij alleen maar hoeft te doen wat ik zeg? dat zou toch wel makkelijker zijn voor beide. Ach jah ik heb me er allang bij neergelegd.

fabiola

Berichten: 1931
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: Noord-scharwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 17:29

ja geloof mij die van mij is net zo! en veranderen is er niet bij hoor, nee we doen gewoon onze eigen zin . Ach het heeft ook wel wat zo'n beestje Lachen

calemity_jane
Berichten: 2031
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: noordbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-03 18:21

ja tuurlijk heeft het wel wat
maar ze kunnen goed het bloed onder je nagels vandaan halen.
Ik ben al lang blij dat ik niet de enige ben die het mee maakt.

oester

Berichten: 1287
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 21:27

Ik heb net een haflinger voor mijn staleigenaar 'opnieuw' ingereden. (is met zijn 3e jaar een jaar ongeveer een beetje bereden daarna 2 jaar niet meer) Maargoed, het verhaal is dat toen ik er op ging zitten helemaal niets kon. Niet sturen, niet remmen, reageerde niet op been. Na 2 weken was hij super braaf. Kon al heel goed sturen. Liep uitzichzelf lekker ontspannen naar beneden etc. Maar nu.. pfoee Ben ik net aan het rijden doet hij iets met het bit (lijkt alsof hij um vast pakt ofzo :S ) en gaat aan de haal met mij. Hij botst gewoon kei hard tegen andere ruiters met hun paard aan. Ik heb opeens een bots haflinger. Ook tegen het poortje van de bak. *BAM* met zijn borst ertegen aan. En ik kan hem dan echt niet meer houden.

Misschien iemand nog tips? Schijnheilig

Duhelo

Berichten: 28547
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 21:33

euhm, naast elk paard in de piste en om de 2 meter langs de omheining iemand zetten met een zweep en iedere keer als hij gaat botsen hem een tik geven Verward
nee, misschien effe een slof om hangen en dat los laten hangen en alleen gebruiken als hij botst? weet het ook nuet hoor marja tis maar een tip

calemity_jane
Berichten: 2031
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: noordbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-03 08:40

ja pablo heeft dat ook af en toe zo heb ik mijn knie al in de prak gehad omdat meneer tegen een lantaarnpaal liep.
een slof teugel eraan
ze zijn te sterk en dan ga je als een veertje erachteraan.
wees ze voor en gebruik dat ding.

oester

Berichten: 1287
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 16:53

Ja maar weetje, dat heb ik al een keer gedaan.. en hij luister gewoon niet!!! naar de slof. Hij ging weer rennen reageerde niet en ik pakte de slof strak omdat we anders tegen de muur aan zouden knallen. Maarja meneer geeft er niks om Verward

Duhelo

Berichten: 28547
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 18:45

misschien dat je een keer, als hij maar een halve pas gezet heeft om weg te rennen, trek je de slof zo strak, dat hij echt niet meer weg kan,(hij staat dan met ze hoffd op zen borst of tussen de knieen te zien hoe je hem vastmaakt)(misschien wat zielig maarja) en dan als hij stilstaat laat je de slof weer los en rij je verder alsof er niks gebeurt is, de volgende keer als hij het weer probeert weer aantrekken, en heel de tijd herhalen, en blijven door rijden tot hij braaf is tot hij luisterd, en als je dat regelmatig doet zal hij na een tijdje wel respect hebben voor jou, en ga je ook kunnen rijden zonder slof,(wel NOOIT de slof blijven vasthouden, alleen gebruiken als ''rem'')

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 00:42

Ja ja, klinkt me allemaal zo enorm bekend in de oren ! Word gewoon helemaal blij Haha! van dit topic: het besef dat ik niet de enige ben...! Oh trouwens, weleens een Haflingermonster in de hoek van de bak gezien Clown ? Stanley wel... Boos!

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 11:13

Quellian schreef:
Ja ja, klinkt me allemaal zo enorm bekend in de oren ! Word gewoon helemaal blij Haha! van dit topic: het besef dat ik niet de enige ben...!


Sluit ik me bij aan. Mander heeft er ook af en toe een dag tussen zitten dat ie lekker zijn eigen gang gaat, ineens niet meer weten wat neckreining, beenhulpen? nog nooit van gehoord! Haha!
Gelukkig is dit maar af en toe en loopt ie de meeste tijd wel zoals ik wil.....

Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 14:47

Die van mij kan ook zo ontzettend eigenwijs zijn en slim, voorbeelden hoef ik denk ik niet te geven, die kent iedereen zo te horen ook Knipoog.
Maar ze kunnen ook echte schatjes zijn.

mijndario
Berichten: 1857
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: Sittard, (Munstergeleen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 17:18

Haflingers!............. Scheve mond Lachen Knipoog Tong uitsteken Haha!

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 20:47

Ik word op het moment gek van die van mij Denk dus idd karaktertrekje, en dan niet eens onder het zadel..

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 21:32

Schaf je een haflinger aan en je lacht je kapot!

Jee, wat heeft die van mij wel niet allemaal uitgevreten...
Af en toe kon je ze wurgen maar dan kijken ze je dan weer zo lief aan met die bruine ogen en die wollige oortjes gespitst Lovers

andor

Berichten: 873
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 21:13

Nou met die van mij kan je af en toe ook lachen. Is iemand nog naar de keuring geweest in Dordrecht? Dan heb je mij er vast wel vandoor zien kachelen op mijn rodeoknol. Toen ik later op stal nog even ging rijden was hij super braaf. Ook tijdens mijn eerste onderlinge dressuur wedstrijdje ben ik tegen twee andere opgeknald omdat ik bij meneer de rem niet meer kon vinden. Kennelijk kapot gegaan ofzo.

Wat hij laatst trouwens gedaan heeft daar was ik minder blij mee en de eigenaar van een auto ook niet, Want meneer heeft doodleuk toen ik buiten aan het wandelen was, een schop tegen een auto aangegeven. Vervolgens zat er in de auto een behoorlijke deuk en meneer keek me aan zo van "Zo baasje die heb ik er even voor je van langs gegeven. Goed he?"

Ja haflingers moet je goed in de gaten houden! Maar ik ben ook blij dat die van mij niet de enigste is die dit soort dingen kan doen.