Miro onregelmatig linksachter..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AnjaKos

Berichten: 2426
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Huizen

Miro onregelmatig linksachter..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-03 17:19

Denk je alles gehad te hebben na 1,5 peesblessure die nu eindelijk ok is loopt Miro nu linksachter onregelmatig.. Boos! Niet kreupel ofzo en het been is ook nergens dik/warm en in stap issie goed maar met draven neemt hij met zijn linker achterbeen een minder ruime pas waardoor hij dan wel een heel klein beetje hinkelt.. Scheve mond Ik heb al overal gedrukt en gevoeld maar hij geeft nergens reactie op....ik denk zelf dat hij zich verdraait heeft met rollen (Miro graaft altijd een kuil en gaat daar dan in liggen Verward ) Nu vraag ik mijzelf af na 10 dagen te hebben gestapt of hij er niet gewoon mee moet gaan draven om de boel losser te krijgen..het lijkt uit zijn heup/dij of broekspier te komen. Wat is jullie id/raad? Ik vind het nog niet echt nodig om er maar gelijk WEER een veearts bij te halen, misschien is een fisiotherapeut of een kraker wel verstandig maar dat is weer zo prijzig Verdrietig

-X- Anja en alvast bedankt voor jullie advies OK dan!

Sanne9489

Berichten: 1022
Geregistreerd: 15-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 19:06

hoefsmid?? misschien is een klein stukje draven per dag wel lekker ik heb geen idee waar het zou kunnen liggen misschien dat het helpt

AnjaKos

Berichten: 2426
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-03 19:08

Hoefsmit heeft er niks mee te maken, Miro staat op schoenen!! Haha!
Weet iemand een fysiotherapeut voor paarden in het Gooi en omstreken??

-X- Anja

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 23:12

Misschien zijn de spieren slap geworden na die rust van de peesklap en heeft hij er nu last van om de spieren te spannen. Waarschijnlijk komt de onregelmatigheid vanuit zijn rug. Draai eens kleine rondjes met zijn staart en ga er eens voorzichtig aan hangen. Gewoon je linkervoet voor je rechter, en recht achteruit trekken (als hij dat toelaat) Maak met je handen voorzichtig een vraagteken van zijn staartwortel. je kunt het altijd proberen deze oefeningen, kan geen kwaad, als je het voorzichtig aanpakt!!!

AnjaKos

Berichten: 2426
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-03 12:30

Miro en ik zijn al zeker een jaar alweer aan het draven maar dan 15 minuutjes per dag, hij heeft meer spieren van dit werk dan hij in 6 jaar ooit heeft gehad dus ik denk niet dat het aan slappe spieren ligt maar idd wel dat het vanuit zijn rug komt... Binnenkort komt er wel een fysiotherapeut Amersfoort (Dorinde? ??), even laten nakijken maar, ze is niet goedkoop maarja als ik maar weet wat het is. Scheve mond Verdrietig Ik weet wel dat ik na Miro geen paard meer wil, ik vind het harstikker leuk nog steeds maar al die zorgen die erbij komen, ik ben al heel wat litertjes tranen aan hem verloren Huilen

-X- Anja

AnjaKos

Berichten: 2426
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-03 10:24

Morgen om 14 uur komt de fysiotherapeut http://www.fysiotherapie-paard.com bij Miro kijken, ik ben benieuwd wat ze zegt... Verward Hopelijk hoeven we niet weer weken te gaan stappen aan de hand Scheve mond

-X- Anja

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 20:44

Succes ermee!!! Komt vast wel goed!

AnjaKos

Berichten: 2426
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-03 17:29

Irmgardt Michielsen is gisteren en vandaag geweest. Gisteren heeft ze Miro helemaal onderzocht en vandaag heeft ze hem behandeld. Ze heeft wat wervels in zijn rug terug geduwd en alles verder nagelopen. Ik moest daarna even met Miro aan de hand draven en wonder boven wonder liep hij nu alweer goed Verward Ik moet gewoon weer aan de slag met hem en proberen tijdens het poetsen hem vierkant of met linksvoor/rechtsachter iets meer naar voren te laten staan Scheve mond Miro staat na de peesblessure graag met rechtsvoor/linksachter wat meer naar voren en dat betekend dus dat hij scheef staat, door hem nu weer recht te zetten zou hij ook de spieren in die benen wat meer moeten oprekken waardoor het probleem over zou moeten zijn Lachen Irmgardt komt over 10 dagen nog eens een behandeling geven en dan zou het goed moeten zijn Haha! Nou ik ben benieuwd hoe hij morgen onder het zadel loopt, hopen dat hij inderdaad niet meer "huppelt" Scheve mond

-X- Anja

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 21:56

Meestal helpt dat wel heel erg goed een ostheopaat/fysiotherapeut.
Nu gewoon zorgen dat je de boel ook los houdt, en hopen dat je paard geen gekke dingen doet op stal of in de wei!!!
Maar je kunt gelukkig weer aan de slag! Lachen

AnjaKos

Berichten: 2426
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-03 17:35

Nou tis niet over hoor, hij "huppelt " nog steeds..of hij zakt linksachter wat weg in zijn heup. Scheve mond Het is wel veel minder erg dan vorige week maar zeker nog niet goed. Ik blijf wel elke dag rijden en rechte lijnen draven, elke keer 1 minuutje en dan weer ff stappen, tot volgende week en dan maar kijken hoe hij dan is.. Boos!
Af en toe zou ik willen dat ik nooit een paard had gekocht, ze hebben altijd wat... De eerste 5 jaar was top maar de laatste 2 jaar is het drama.... Verdrietig

-X- Anja

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 17:51

He kop op Anja, Ik bewonderde je laatst nog omdat je zoveel gedult hebt.
Ik kan me heel goed voorstellen dat je er moedeloos van wordt.. Maar nog even schouders eronder !!! Wij denken aan je..
Miranda en Sandor

AnjaKos

Berichten: 2426
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-03 19:20

Thanx Miranda, ik doe hem niet weg hoor Knipoog Ga niet mijn vriend zomaar opgeven maar het is wel echt balen.....hebben we zo ons best gedaan met die peesblessure, eindelijk over na 1,5 jaar en nu krijgen we dit

-X- Anja

AnjaKos

Berichten: 2426
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-03 18:16

Vandaag is de veearts geweest omdat Miro na het rijden zondag bijna niet meer op zijn linkerachterbeen wou staan Verdrietig Ik moest zijn schoenen uittrekken maar hij wou echt niet op zijn linkerachterbeen staan zodat ik zijn rechterbeen op kon tillen om zijn schoen uit te trekken Ik heb hem maar even lekker afgesponst met warm water en Cole's Linement en een kwartiertje onder het solarium gezet Dat vond hij wel lekker...geukkig liep hij gister alweer stukken beter maar ik vond het advies van de Fysio toch niet zo'n fijn idee om dan maar door te rijden + dat ik voor de Fysio niet verzekerd ben en het me toch per behandeling €75,- kost...Teunissen(onze veearts) vond dit ook een kwalijke zaak en vond het een slechte fysiotherapeute Boos! Miro krijgt nu 2xper dag 5ml Quadrisol (we hebben 5 spuiten gehad Bloos!:) en we moeten maar weer 4 weken een paar keer per dag aan de hand stappen Scheve mond Nou ja..we zijn nu toch al 1,5 jaar bezig geweest dus dit kan er ook nog wel bij Verdrietig Het is alleen jammer dat de peesblessure nu net over is en er gelijk deze ellende achteraan komt.
Ik had het wel goed met mijn constatering dat het ergens uit zijn knie/heup/dij komt en het kan (zoals ik wel dacht) inderdaad komen doordat meneertje altijd kuilen graaft in de paddock en daar in gaat liggen rollen waarna hij is komen vast te liggen, hij heeft waarschijnlijk de boel gewoon verrekt...

Nou ja stappen maar weer.....
Komt wel weer goed gelukkig!

-X- Anja

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 22:05

Gelukkig komt het weer goed, en Qudrisol helpt goed!! Want als ze pijn hebben dan ontlasten ze juist, terwijl ze de spieren gebruiken moeten! Veel succes!!