Ooglid eerst helemaal zwart nu plekjes roze.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Ooglid eerst helemaal zwart nu plekjes roze.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-03 20:51

Amber heeft zwarte oogleden en nu viel mij gister op dat bij haar eene oog een stukje roze was geworden.Vandaag nog erger en zelfs op 2 plaatsen(in beide hoeken dus linkt van het oog en het rechterhoekje)Nou vraag ik me dus af waardoor dat kan komen.Ze heeft niet meer oogvocht als normaal en geen korsten daar.
Wie kan mij helpen aan een antwoord???

IngridHar

Berichten: 1739
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Geesteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 20:57

Is jou Amber toevallig een afstammeling van Jetset D?

Eyes
Berichten: 854
Geregistreerd: 14-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 23:11

Geen paniek!!! Bij Cres verschenen rondom beide ogen 'vleesvlekken'. Nou vind ik hem daar niet minder om maar ik zat wel stevig te balen want zo'n mooi gezicht is het niet.
De vlekken (pigmentverlies) werden echt steeds groter en op een gegeven moment leek het net alsof hij enorme wallen onder z'n ogen had.

Tot voor een paar weken terug... de plekken werden steeds kleiner en ze zijn zelfs bijna weg. Ben er zeker van dat ze weer wegtrekken (godzijdank) en dat alles weer 'normaal' wordt.

Dus de hoop niet verliezen Knipoog

Dizzy

Berichten: 723
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 09:11

Denk ook dat ze t.z.t. wegtrekken.
Anders kun je de Namara producten proberen (op basis van zeewier). Bij mijn hond werd de neus lichter (ook pigmentstoring) en de Namara produkten hielpen wel. Ze hebben dit produkt ook speciaal voor paarden.
Mijn hond vond het middel niet zo lekker, dus zijn we gestopt (dan maar een roze neus). Maar na een half jaar is zijn neus weer donkerder geworden, zonder enig hulpmiddel.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 09:13

Volgens mij is dit een verschijnsel die bij Tinkers en bij schimmels voorkomt. Want de witte plekken worden vaak witter, dus een stukje pigmentverlies.
Volgens mij niets om je zorgen over te maken...

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 09:15

Hat kan ook zijn dat er voor die tijd een korstje heeft gezeten, en het daarom roze is. Ze hoeft nu geen vieze ogen te hebben, maar misschien had ze dat een paar dagen geleden wel?
Als dat het geval is geweest trekt dat dan na een tijd weer zwart bij...

meisje

Berichten: 919
Geregistreerd: 10-02-02
Woonplaats: ijmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 10:09

Het kan ook zijn vitamine te kort van iets

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 13:34

Ken ook wel een paard van vroeger die had altijd een wit rondje om zijn oog. Dat maakte hem helemaal. TOen is hij op een andere stal komen te staan en kwam hij na een half jaar weer een keer terug. Was het hele witte randje weg, allemaal roze. Scheen dat dat idd met de vitamines te maken had....

Locanda

Berichten: 2612
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Noord-Holland en Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 17:20

weet niet of er vliegen op zijn ogen zitten, maar daar kan het ook door komen. Die vliegen vreten namelijk de huid gedeeltelijk aan

ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 21:32

tinkiebel schreef:
Is jou Amber toevallig een afstammeling van Jetset D?


Als je dit serieus bedoeld zou ik wel eens willen weten wat haar paard van Jetset weg heeft dan, zie namelijk geen enkele overeenkomst.

Sorry, weer ontopic,
De mijne heeft het ook, het is de tijd van het jaar he, ze hebben er allemaal wel een beetje last van bij ons op stal. Ik heb oogzalf van de veearts en verder gewoon goed schoon proberen te houden.

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-03 22:02

Ten eerste weet ik niet de vader van Amber(moeder is tinker).Maar daar ging het niet over.

Ze heeft voor zo ver ik weet nooit een korstje gehad bij haar ogen.Ik maak ze netjes schoon om de dag(verwijder dan gewoon het "soep").
Maar voor pigment vlekken moet ze dan geen wit bij haar ogen hebben???Dat heeft ze dus niet ze heeft een vrij donker hoofd al helemaal bij haar ogen.
En vliegen daar hebben ze weinig last van.Is veel erger geweest en toen had ze nog geneens prut ogen.
Ik zal morgen wel een foto erbij zetten.Snap er nog niets van en hoop dat het dalijk gewoon weer zwart is.

IngridHar

Berichten: 1739
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Geesteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 22:40

Bij ons op stal staat een Jetset die heeft het ook. De eigenaresse is naar de da geweest en die had zelf oop een Jetset D en die had het ook. Zij zei dat een heleboel afstammelingen van Jetset dit hadden. Vandaar mijn vraag Haha!

prompter

Berichten: 11076
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 22:46

Het oog kan licht ontstoken zijn, dan komen er ook plekjes rose in het ooglid, dit is verweekte huid als gevolg van de ontsteking. Met een tubetje zalf van de dierenarts (bijv. chloramfenicol) is de ontsteking snel verholpen, en wordt het ooglid weer gewoon zwart.

Dartel
Berichten: 163
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 22:46

Het komt vooral voor bij schimmels of paarden met een lichte huid en het heeft te maken met de zon. Het is een pigmentverlies veroorzaakt door zonlicht. Het is niet schadelijk en gaat vanzelf weer over. Meestal komt het het volgende jaar weer terug. Pas wel op voor zonnebrand, de huid is nu wel kwetsbaarder. En het is niet mooi, vooral als het hele oog wit wordt. Het kan ook ineens wegblijven.

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-03 17:47

Ik weet niet of het goed te zien is maar hier 2 fototjes van haar oog.Het zijn echt beide hoeken.

Afbeelding

Afbeelding

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 17:52

Zal vanavond op stal eens koekeloeren in die mooie bruine ogen, k zie niks op de foto.....

Ynsie
Berichten: 56
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 19:52

Yn heeft het ook! leek mij een beetje onstoken door al die rotvliegen.. Elke dag schoon gemaakt met water en nu wordt het al minder...