kopen julie nieuwe pony als het (ff) slecht gaat?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Kopen jullie nieuwe pony/paard?

ja, kwil verder komen
2 (2%)
nee, ik zet door!
54 (55%)
misschien, alleen als het echt niet meer lukt
34 (35%)
overig/andere reden.....(vertel dan ff waarom)
7 (7%)

Totaal aantal stemmen: 97


Mara

Berichten: 961
Geregistreerd: 13-07-01

kopen julie nieuwe pony als het (ff) slecht gaat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-03 12:24

Hoi allemaal,
kben ff benieuwd wat hiervan de uitkomst is! Ik ken mensen die een nieuwe pony/paard kopen als het niet gaat op wedstrijden ofzo. Kopen ze gelijk een nieuwe pony, ze gunnen dat beesie gewoon geen kans!Dat vindt ik echt stom, een tijdje geleden ging het met mij ook niet, maar ik ging door en nu gaat het super (11 proeven gereden in L1 waarvan 7 winstpunten) Wat vinden jullie daar van? Kben benieuwd!
xxx regina


loez

Berichten: 11062
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 12:29

ik zet door hoor!!!

ik heb nu ook een pony die alles opnieuw moet leren omdat hij een jaar stil heeft gestaan de 1e keer rijden ging het kei oliebol maar de 2e x ging het al veeel beter!!!

dus ALTIJD DOORZETTEN!!!

[o]

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 12:32

Soms gaat het gewoon niet.. en dan is verkopen het beste..voor het paard en voor het mens..

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 12:32

Bijna alle fouten liggen bij de ruiter en niet bij het paard....

loez

Berichten: 11062
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 12:33

jordy je moet echtr niet zomaar een paard verkopen hoor

[o]

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 13:02

Ik zal altijd doorzetten!!!!

Live,LOve,'ndLaugh

WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 13:05

Hm, het gaat eigenlijk altijd al niet met Rival, maar ik heb het nog lang niet opgegeven. Na rugproblemen, een rustperiode van 3 maanden, en nu uiteindelijk een schoftprobleem heb ik het nog altijd niet opgegeven. En ik blijf zoeken naar nieuwe dingen: ander schabrak, iemand anders erop, en ga zo maar door. Ooit... Dromen

loez

Berichten: 11062
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 13:06

succes

[o]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 13:29

Ik zou mijn paard niet zomaar wegdoen als het even niet goed gaat op de wedstrijd. Eerst kijken wat er aan gedaan kan worden dus.

Maar:

Stel: een fanatieke wedstrijdruiter heeft een paard dat iets mankeert, waardoor hij beter niet meer voor intensieve sport gebruikt kan worden. Dan vind ik het juist slim om het paard aan een recreatieruiter te verkopen, die er misschien nog vele jaren plezier mee kan hebben. Dan kan die persoon met een ander paard weer verder met de wedstrijden.

Stel: je koopt een paard en het blijkt uiteindelijk heel slecht te klikken. Je wordt bang van het paard en hierdoor wordt er bijna niets meer mee gedaan. Over je angst heenkomen werkt niet, omdat het paard in kwestie echt veel te moeilijk is voor jou. Waarom dan niet verkopen aan iemand die er wel heel veel plezier mee heeft?

anjadeshet
Berichten: 32
Geregistreerd: 28-08-03
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 13:38

Ik zou zelf door zetten,maar als mijn pony het niet meer aan kan dan zou ik haar nog niet verkopen maar er een ander bij kopen om daar verder mee in de sport te gaan en de eerste pony een oude dag bezorgen (zolang het financieel gaat) en plezier ritjes mee maken. Niet helemaal stil zetten is niet goed.
Ik rij aangspannen met een grote maat shetlander en zij begint al een beetje op leeftijd te komen (17 jaar) ik probeer zolang als het kan van haar te genieten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 13:45

Ik zie de beide uitersten terug komen. Ik ken ook een familie waar regelmatig het paard gewisseld wordt omdat de dochter des huizes er mee "uitgereden" is. Aan de andere kant zie ik ook genoeg mensen aanmodderen met een paard waar het echt niet mee gaat. Ik denk toch dat het iets is wat iedereen voor zichzelf moet uitmaken, het is niet aan jou om daar een oordeel over te vellen.

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 13:50

Bang voor je eigen paard... Dat zou een reden kunnen zijn... Maar dan heb ik er ook wel alles aan gedaan.. Met trainen heeft iedereen zijn ups en downs.. Ik geef ook niet snel mijn paard uit handen.. Om door iemand anders door te trainen.. ... Nee ik zou mijn paard niet wegdoen omdat hij niet goed genoeg is..
Je bouwt toch een band op.. en die laat ik echt niet zomaar gaan..
Dan moeten er rare dingen gebeuren iig.

Waar een wil is, is een weg.. Als de wil weg is houdt het op...

WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 13:52

Zep schreef:
Aan de andere kant zie ik ook genoeg mensen aanmodderen met een paard waar het echt niet mee gaat.


Bij mij helpt het. Ik heb veel dingen geprobeert, en elke keer gaat het weer een beetje beter. Als ik zo uiteindelijk kan bereiken dat Rival een leuke rijpony voor iemand wordt, heb ik de tijd ervoor over

Jetta

Berichten: 3986
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 13:55

Ja zeg, ik doe toch echt mijn paardje niet weg als het even niet gaat!!
Meestal ligt het 'even niet gaan' aan de berijder......toch? Die vraagt dan dingen die het paard nog niet snapt, of die gewoon te hoog gegrepen zijn...of die de berijder zelf niet goed kan vragen omdat hij/zij niet goed weet hoe dat moet! Mijn paard is geen wonderdressuur- of superspringpaard, maar wel mijn paard, helemaal! Als het even niet zo lekker gaat geef ik hem de tijd, doe het even wat rustiger aan, ga wat vaker een ontspannen buitenrit maken. Vraag mijn instructrice of ze iets voor ons weet, dat is ook iets dat voorkomt.Maar hij gaat nooit in de verkoop, in ieder geval niet omdat "het even niet zo goed gaat", ik heb ook wel eens een tijdje niet zo'n geweldige werklust....

Elk paard met een beetje pit, rij je rustig zonder bit!

EvelienH
Berichten: 3714
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 14:05

Een meisje wat ik ken had eerst een hele leuke pony, maarja naar 3 wedstrijden had ze nog geen winstpunt dus toen heeft ze een andere pony gekregen Verward
Toen ze die pony 3 maanden had heeft ze die pony weer verkocht omdat ze wou stoppen met paardrijden... sorry hoor maar dat vind ik niet normaal.
Ik vind dat je altijd moet doorzetten. Bij mij ging het eerst ook verschikkelijk slecht en kom het echt nit met tasmin vinden.. Ik wou er naar een tijdje gewoon niet meer naartoe.
maar ik heb doorgezet en ik heb daar echt geen spijt van!

Finesse

Berichten: 531
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 14:30

Ik zou nooit mijn pony verkopen als het slecht gaat op wedstrijden. Dan zou ik echt wel doorzetten.

Alleen als het echt niet klikt tussen paard en ruiter en je ziet dat beide er totaal geen plezier in hebben is het beter om het paard een baas te gunnen die het wel goed met hem kan vinden en jou een ander paard die wel goed bij je past. In zo'n geval zou ik het wel doen... Soms moet je ook rekening houden met het paard: niet ieder karakter pas bij ieder mens. Ik bedoel maar: sommige mensen kunnen elkaar toch ook niet uitstaan, zo kan het ook best voorkomen met een paard en een mens. Dan klikt het gewoon niet...

Celvin

Berichten: 888
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 14:43

Ik ben zelf ook heel vaak onzeker of ongeduldig als iets niet lukt, maar ik ga Celvin zeker niet daarom verkopen!!! Als het dan ff'tjes niet lukt probeer ik het de dag erna bijv... gewoon weer!

CELVIN

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 14:52

Nee ik vind, dan heb je paarden voor je eigen eer, en niet omdat je ervan houd. Als je van je paard houd neem je het zoals het is, wel of geen wedstrijden, houden van is houden van.

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank


Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 15:05

Nee hoor, dan verkoop ik mijn paard niet !

Ik heb een jaar geleden een groen paard gekocht, toen ik haar éénmaal had bleek zij in het verleden naar alle waarschijnlijkheid het één en ander meegemaakt te hebben, ik heb best een moeilijk jaar met haar gehad maar het gaat nu toch steeds beter en beter.
Het zadelmak maken ging wel heel goed, maar ze is wantrouwend naar vreemden toe, zo liet ze zich niet bekappen en is mijn smid erbij weggelopen, roepende "ik waag mijn leven niet voor dit paard", heb hem nooit meer teruggezien...
Ook had ze nogal wat problemen met in en uit de trailer gaan en is ze bang voor dingen boven haar hoofd.
Kortom, allemaal niet gemakkelijk, maar het wordt steeds beter en ik kan inmiddels gewoon met haar op pad met de trailer, het bekappen gaan we a.s. vrijdag weer proberen... (andere smid nu Haha! ), gaat al beter maar nog niet vlekkeloos.
We hebben vast nog een lange weg te gaan, maar we gaan gewoon door !

Check http://www.vivalaveluwe.nl : onze Bed & Breakfast en Vakantiewoning op unieke locatie midden in het bos op de Veluwe! Veel wild rondom ons terrein, en volop wandel- en fietsmogelijkheden. Ook ideaal voor natuurfotografen! Open vanaf maart 2015 :).

Nathalietjuh
Berichten: 1316
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hardinxveld, Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 16:14

Als zou ik een eigen paard zou hebben zou ik hem NOOIT om die reden weg doen Dan zeggen ze zeg nooit nooit Haha! Hier is het dus wel echt NOOIT Tong uitsteken Ik denk dat je toch wel van zon beesie moet houden, dan zet je toch door?! Das wel duidelijk denk ik he Knipoog

08-10-2004; † Rust zacht, lieve Pretty.. Ik mis je!

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 16:22

Ik zet door!!!

Alles en iedereen heeft toch af en toe 's mindere tijden.
Alles komt goed!!! Lachen

loez

Berichten: 11062
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 16:22

ja dat vind ik ook

[o]

Arjette

Berichten: 1644
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 16:23

Ik sinds een jaar een eigen paard en daar had ik in het begin veel problemen mee. Ze begon namelijk met steigeren waardoor ik erg bang werd. Ik heb dan ook bijna heel de winter niet op haar gereden, alleen gelongeerd. Ook heb ik toen NH ontdekt en ik wilde eerst kijken of dat zou lukken voordat ik haar weer verder zou verkopen. Ik heb dan ook voor mijzelf een limiet gesteld van als ik in de zomervakantie nog niet goed op haar kan rijden dan verkoop ik haar weer. Gelukkig heb ik in de vakantie goed met haar kunnen oefenen en voel ik me nu dus stukken zekerder op haar. Ze gaat nu dan ook niet meer weg.

Als het niet had gelukt had ik haar wel weggedaan, want wat heb ik aan een paard als ik er niet eens op durf te rijden. Ik had dan ook al een jaar geprobeerd en langer wilde ik echt niet doorgaan. Dan maar geen paard!!

..If I only could make a deal with God, and get him to swop our places..

Kia: the power to surprise Knipoog Clown

ajbdhrtls138
Berichten: 1040
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 16:29

Ik heb er geen ervaring mee maar doorzetten is iets anders dan koste wat het kost doormodderen. Daar wordt echt niemand beter van naar mijn idee.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 16:32

Als het ff slecht gaat tuurlijk zet je dan door. Maar ik zie hier ook mensen die zeggen nooit verkopen. Maar er is wel een verschil tussen "ff niet goed gaan" en "nooit goed gaan"
Net zoals Jordy zegt, als het niet gaat gaat het niet!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: N_B_N en 38 bezoekers