Hackamore rijders

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Hackamore rijders

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 11:24

Ik heb voor Kawa een hackamore aangeschaft.
Een hele zachte zonder ijzeren kern, alleen maar van breed leer.
Dit omdat hij altijd een hekel aan een bit heeft gehad en nu ik me niet meer aan wedstrijd regelementen hoef te houden, kan het bit gerust uit Lachen

Maar zover ik altijd heb geweten is het de bedoeling met een hackamore dat je alleen aan de teugels komt om het moment dat je ook daadwerkelijk wat wilt, dus geen constante aanleuning vraagt.
Is dat ook echt de bedoeling?
Want kawa gaat met die hackamore steeds mijn hand opzoeken.
Hij was al altijd licht in de hand, dus de druk die hij nu vraagt is ook bijna niks.
Dus hackamore kenners is dat erg, of valt dat wel mee.

Hij loopt verder wel erg relaxed, maar niet meer foto geniek Bloos!
Hij is zo ontspannen dat hij met een centenbakje rond hobbelt Haha!


1metjePaard

Berichten: 389
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Alphen (nb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 11:27

Ik rij mijn paard af en toe ook dressuurmatig met een hackemore ook zij heeft dan een centenbakkie. Ik heb er zelf nog geen problemen van ondervonden en mijn paardje ook nog niet.. Wel extra goed op letten dat de Hackamore niet te laag hangt.

Kom je uit de regio Breda zoek je een instructrice? Kijk dan eens op http://www.eenmetjepaard.nl
Nancy Romance (Pony), Nevada (LA x Chronos) (1995-2014) M2+3, Graceful-O (Boss VDL x Lux) (2011-2018) B+2

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 11:29

Ik heb nu een oud pony hoofdstel omhangen omdat ik hem met mijn gewone hoofdstel niet hoog genoeg kreeg.
Als iemand nog een leuk maat cob hoofdstel heeft wat er netjes uitziet, maar ben je zelf helemaal gek op de nuesriem en wil je die niet verkopen, laat het me maar weten Lachen

Maar zoekt jou paard dan ook steeds je hand op?

1metjePaard

Berichten: 389
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Alphen (nb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 14:30

Mijn paard zoekt inderdaad ook mijn hand op Ze loopt lekker los door der hele lijf als ik die hackamore om heb. Daarom vindt ik het lekker om af en toe te rijden met de hackamore met buiten ritjes heb ik zowieso de hackamore om.

Ik heb dus 3 gaatjes bij mijn cob hoofdstel moeten maken omdat hij anders te laag hangt, ik word wel ondertussen gek van dat gewissel. Dus ben ook ik nog zoek naar een zwart cob hoofdstel in goede staat zonder neusriem en zonder teugels. Ook ik hou me dus aanbevolen als iemand dit thuis ongebruikt heeft liggen Haha!

kim_oud1

Berichten: 818
Geregistreerd: 03-04-01
Woonplaats: Tussen de middeleeuwse stadmuren van Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 17:34

Probeer de markt eens ( daar zijn ze van alle markten thuis )

En aanleuning is niet erg als de hoek van de scharen maar niet groter word dan 45 graden.

Vrijwilligers gezocht voor onderzoek!
info:http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=210362

Reenarulez

Berichten: 1194
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 19:40

Ik rijd mijn 3jarige nu ook (bijna alleen nog maar) met een Hackamore.. ook een hele zachte met korte schaartjes en een leren kinriem (ipv kinketting)...
Ik rijd nu hiermee omdat ze nog heel licht in haar mond is en ik dit graag zo wil houden ook omdat ze dan beter op mn zit en beenhulpen gaat reageren (wat nu echt werkt OK dan! )
Ik ben er iig heel erg blij mee en kan nu eigenlijk alles ermee wat ik met een normaal snaffletje ook kan (ga nu ook ermee het bos in en is echt super Haha! )
(ik rijd trouwens wel western, maakt miss ook wel wat uit Lachen )

*edit*: ik heb trouwens mn hackamore bij de zadelmaker "Malibaud" laten maken in frankrijk (maar heeft ook in NL een aantal steunpunten Lachen, hij maakt ze helemaal op maat voor je en is echt hele goede kwaliteit , voor als nog iemand interesse heeft Lachen )

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 20:59

Ik rijd op het moment ook met een hackemore, rijd geweldig. Heb mijn hoofdstel inelkaargeknutseld van oudere hoofdstellen: Pony bakstukken, Cob kopstuk en een full frontriem. En dat past net.
Ennuh laat mijn paard het nou ook geweldig vinden, hij krijgt zelfs een "slagroommondje", schuimt dus gruwelijk.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 23:39

Ik reed ook altijd gewoon met lichte aanleuning, lekker bontje onder het neusgedeelte, en een leertje/rubbertje onder de kinketting zodat de druk nog beter verdeeld wordt.
Mijn paard schuimde daar toen idnerdaad beter op als op een bit.

luna_cockie

Berichten: 2167
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Djalamabad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 12:38

Klopt het trouwens dat als je met een hackamore buitenrijd je neit verzekerd bent?

HARDCORE
DE HARDE KERN
DE ONDERGROND

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 12:55

Oke, dan weet ik dat lichte aanleuning goed is.
Eigenlijk ging ik ervan uit dat het meer een signaal "bit" was.
er zit idd ook geen kinketting aan maar een leertje.
En het neus gedeelte is van heel zacht leer, zonder ijzeren kern, dus kan alle kanten in buigen.
Dus mijn idee de zachtste die ik kon vinden.

En luna, dat heb ik ook gehoord en weet ook niet hoe dat zit.
Er zijn zoveel broodje aap verhalen, dat je niet weet wat nu wel in niet waar is.

kim_oud1

Berichten: 818
Geregistreerd: 03-04-01
Woonplaats: Tussen de middeleeuwse stadmuren van Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 14:40

Dat maakt niks uit hoor.
Al ga je zonder zadel en hoofdstel de weg de op.

Vrijwilligers gezocht voor onderzoek!
info:http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=210362

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 16:55

Komen die dingen eigenlijk in maten ook zoals bitten?

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 20:48

Citaat:
Klopt het trouwens dat als je met een hackamore buitenrijd je neit verzekerd bent?


geen broodje Aap verhaal helaas, kwestie van kleine lettertjes in je verzekeringspolis! Sommige verzekeringen hebben die clausule wel, andere niet, maar ik ken iemand die te paard een aanrijding had met een bromfietser, ze had een westernoptoming zonder bit en de verzekering keerde niet uit: een paard zonder bit kan je niet onder controle hebben, stond in de polis (heel klein). Ze hangt er nu voor de sier een trensje bij, maar bevestigt de teugels aan de neusriem (of hoe zo'n ding ook heet bij zo'n hoofdstel)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 23:09

Geloof dat ik ook geen grote letters kan vinden ivm m'n paard. Bloos!
Dat terwijl ze wel weten dat ik paardrij
jammer dat het tussenpersoon 2 maanden geleden langs is geweest voor een algemene check.

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 23:22

wat bedoel je met 'hij is zo ontspannen dat hij met een centenbakje rondhobbelt' ???

die 'term' heb ik nog nooit gehoord. ben blonT zeker?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 23:24

Hij laat zijn onderlip heel ontspannen hangen
Daarmee kun je zo mee met een draaiorgel, kunnen ze er wat centen in gooien Haha! Centenbakje dus Haha!

Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 23:31

Denk dat het een typisch hollandse uitdrukking is Lachen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 23:33

Dacht dat zuid Brabant en belgie niet altijd zoveel verschil hadden, maar blijkbaar toch wel. Lachen

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 23:38

Bloos! oops wat dom van me.

sja, dat heb je hé, op een nederlands forum! Bloos

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 21:33

Rowan doet dit normaal niet, maar vanmiddag op de Lunterenrit voelde ik ineens wat je bedoelt. Hij zette aan vanuit een rustige draf, de achterhand ging eronder, de nek rond, en hij zocht toen inderdaad aanleuning. En toen hielden we de rest bij die al galoppeerde. Yeesh, over een stuwende achterhand gesproken...

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 13:56

Denk dat ik ook maar 's een hack'je ga proberen bij m'n fjord. Hij loopt dwars door een bit (ongebroken trens) en luisterd er helemaal niet naar op buitenrit. Misschien doet ie dit met een hackamore wel. Tijd voor de test Haha!

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

isioma

Berichten: 1052
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: het diepe zuiden van Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 18:34

ik heb ooit bij een paard een hackamore erbij gekregen
mijn vorige fjord werd buiten soms heel sterk in dem ond als ze iets eng vond, dus toen heb ik de hackamor egeprobeerd (de Engelse, vriendelijkste)
daar liep ze super op, heel zacht. Lekker aan losse teugels helemaal op de benen.
Mijn huidige fjord rijd ik er ook buiten mee, maar die dendert er gewoon dwars doorheen als hij dat wil, omdat hij iets eng vindt ofzo..


Saar4
Berichten: 2346
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 13:43

hackamore gebruikers; hoe sturen jullie eigenlijk? d.m.v. neckreining of direct. (linkerteugel is linksaf, rechterteugel is rechtsaf)

isioma

Berichten: 1052
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: het diepe zuiden van Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 17:46

veel met de benen
en zowel neck als direct

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 17:54

Ik reed Revanza altijd met hackamore, daar liep ze zoveel fijner mee als met een bitje. Bit luisterde ze vrij slecht, maar de hackemore deed het perfect! Los teugeltje en inderdaad neckreining, of met 2 handen tegelijk. Ik ben van plan binnenkort eens te gaan kijken hoe Racer er op reageert, misschien is het wel iets voor buiten.

No hour of life is wasted that is spent in the saddle
- Winston Churchill


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 bezoekers