springen met sjaak door arno24

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

springen met sjaak door arno24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-03 21:30

Na de wedstrijd van gisteren heeft Arno voor het eerst met sjaak gesprongen Haha!. Eerder had hij al een keer met sjaak gedressuurd, maar meneer vond het niet echt nodig om met arno mee te werken. Nu de herkansing .

Ge wul het niet geloven, maar deze suffe bok kump nog over een hindernis ook Verward
Afbeelding

even losrijden
Afbeelding

dan losspringen op een kruisje Haha! (en even aanvoelen of het echt wel kan springen Tong uitsteken )
Afbeelding

En dan het echte werk (want sjaak kan wel springen Schijnheilig )
Afbeelding

Toen de dubbel sprong ..... Sjaak is niet zo handig in het zelf uitkienen van de sprong dus dat kostte nog wat moeite (en een paar sluiproutes langs de tweede hindernis *LOL* )
Afbeelding

Dit begint er meer op te lijken Haha!
Afbeelding

Tussentijdse check van het doorgedraaide hoofd van sjaak
Afbeelding

Nu alleen nog rechts om .... (de linkerkant van de hindernis springt veel fijner dan de rechterkant )
Afbeelding

En de laatste
Afbeelding

Het vervelende is dat ik nu mijn paard kwijt ben Boos! er wil iemand hem heel graag uitbrengen in het springen Schijnheilig

Nou vooruit dan maar Tong uitsteken

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 21:49

Echt super mooie foto's
Je paard kan goed springen hoor!!!

BloemBloem

Berichten: 16580
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 21:55

Margon schreef:
Echt super mooie foto's
Je paard kan goed springen hoor!!!


Maar uhm waar is de cap Verward *LOL* Verward

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 21:56

Mooi spring-speelgoed *LOL*
Ziet er netjes uit zeg, hij springt mooi

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 22:16

Hij springt zeker leuk Ben ook heel benieuwd hoe hij het in een parcours zou doen Schijnheilig
Overigens is het baasje natuurlijk ook nog een keertje de pineut om een dubbel te springen Haha! Ze heeft nu gezien dat hij het kan en hoe het moet

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 08:24

Ziet er leuk uit Arno!!!!!! Ben benieuwd hoe hij het op een wedstrijd zal doen

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 10:13

Ik blij er toch voor om een cap op te hebben met springen. Al kun je nog zo goed rijden een hindernis blijft hard om op te vallen.
Verder lijkt het op de foto's in ieder geval alsof Arno24 het paard wat weinig hand meegeeft en hij daardoor niet goed over de rug kan springen.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-03 11:49

sjaak sprong in eerste instantie niet recht over de eerste hindernis van de dubbel. Hierdoor glipte hij langs de tweede. Het was eerst noodzaak om hem recht over de dubbel te krijgen. Later krijgt hij meer vrijheid in de hals en kan sjaak zich ook om de hindernis buigen Knipoog

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 13:28

Maar ik zie het ook op de andere sprongen als het nog geen dubbel is. Verward

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 13:33

Katja schreef:
Ik blij er toch voor om een cap op te hebben met springen. Al kun je nog zo goed rijden een hindernis blijft hard om op te vallen.
Verder lijkt het op de foto's in ieder geval alsof Arno24 het paard wat weinig hand meegeeft en hij daardoor niet goed over de rug kan springen.

Aangezien ik volwassen ben en zelf verantwoordelijk ben voor wat ik doe en daarmee dus ook de gevolgen accepteer, vind ik de discussie over een cap hier overdone. Het voegt in ieder geval totaal niets toe aan dit topic.
Het paard kreeg voldoende hand mee hoor. Probleem was dat hij moest leren om netjes te verruimen op een dubbel. Ik wilde er immers 1 galopsprong tussen hebben. Ik moest hem voor de sprong bij elkaar houden zodat hij niet links of rechts langs de 2e hindernis zou gaan. Na 2x had hij hem door en kreeg hij netjes voldoende halslengte.

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 14:40

Jammer dat er daar geen fotos van zijn genomen, dan zag het er helemaal leuk uit.
Want zo lijkt hij nogal kort gehouden.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-03 14:51

de teugel staat niet op spanning (behalve bij de correcties).
Maar sjaak moet je heel goed begeleiden naar de sprong toe. Hoe meer ruimte je hem geeft hoe beroerder de sprong wordt. Later als hij wat meer ervaren er in is krijgt hij ook weer meer lengte Knipoog

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 15:03

Teugel staat op alle foto's die geplaatst zijn op spanning.
Iedereen moet zelf weten of ze een cap0 opdoen maar het is mijn recht en die van anderen om te melden dat we het onverstandig vinden. Maar het is jou hoofd en ik heb geen speciale band met je dus het maakt mij niet veel uit als je als een kasplantje overblijft.

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 15:12

Jeetje wat maakt het nou uit of die teugels op spanning staan of niet, weer een discussie van niets.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 15:14

Nathalie1981 schreef:
Jeetje wat maakt het nou uit of die teugels op spanning staan of niet, weer een discussie van niets.


Het word geconstateerd, daar zou je als ruiter wat meekunnen doen. Er in ieder geval overnadenken.

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 15:14

Katja schreef:
Teugel staat op alle foto's die geplaatst zijn op spanning.
Iedereen moet zelf weten of ze een cap0 opdoen maar het is mijn recht en die van anderen om te melden dat we het onverstandig vinden. Maar het is jou hoofd en ik heb geen speciale band met je dus het maakt mij niet veel uit als je als een kasplantje overblijft.

Ik weet niet hoe jij kijkt, maar het paard krijgt bij mij altijd de ruimte om te springen. Een paard dat geen ruimte krijgt kan niet springen.
Cap? Nogmaals mijn keuze en niet het onderwerp van dit topic.

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 15:16

Pipo"]
[quote="Nathalie1981 schreef:
Jeetje wat maakt het nou uit of die teugels op spanning staan of niet, weer een discussie van niets.


Het word geconstateerd, daar zou je als ruiter wat meekunnen doen. Er in ieder geval overnadenken.
[/quote]

Ja maar men gaat er wel over door, als je het hebt geconstateerd en je hebt er wat van gezegd oke dan heb je je mening gegeven (heb ik geen problemen mee). Ik neem aan dat Arno heus wel weet wat ie doet.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-03 15:16

Pipo"]
[quote="Nathalie1981 schreef:
Jeetje wat maakt het nou uit of die teugels op spanning staan of niet, weer een discussie van niets.


Het word geconstateerd, daar zou je als ruiter wat meekunnen doen. Er in ieder geval overnadenken.
[/quote]

constatering waar genomen Haha!

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 15:17

Pipo"]
[quote="Nathalie1981 schreef:
Jeetje wat maakt het nou uit of die teugels op spanning staan of niet, weer een discussie van niets.


Het word geconstateerd, daar zou je als ruiter wat meekunnen doen. Er in ieder geval overnadenken.
[/quote]

Helemaal mee eens. Denk er maar rustig een keer over na Arno24. Als je teugels niet op spanning staan dan ligt het bit in het midden van de mond. Tenzij er een bit inzit wat 5 cm te groot is staat er dus een bepaalde spanning op de teugel.
Ik zal voortaan wel weer in Bokttaal reageren met: Oh wat mooi en Oh wat knap want kritiek valt zoals gewoonlijk niet zo lekker.

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 15:20

Katja"]
[quote="Pipo"][quote="Nathalie1981 schreef:
Jeetje wat maakt het nou uit of die teugels op spanning staan of niet, weer een discussie van niets.


Het word geconstateerd, daar zou je als ruiter wat meekunnen doen. Er in ieder geval overnadenken.
[/quote]

Helemaal mee eens. Denk er maar rustig een keer over na Arno24. Als je teugels niet op spanning staan dan ligt het bit in het midden van de mond. Tenzij er een bit inzit wat 5 cm te groot is staat er dus een bepaalde spanning op de teugel.
Ik zal voortaan wel weer in Bokttaal reageren met: Oh wat mooi en Oh wat knap want kritiek valt zoals gewoonlijk niet zo lekker.
[/quote]

Je mag ook gewoon zeggen Aal kop houden, zeggen ze thuis ook en hier luister ik ook naar Haha!

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-03 15:23

kritiek is wat mij betreft altijd welkom Knipoog Graag zelfs. aan de oh wat mooi en wat een leuk paard reactie heb je niks Haha!.
Ik heb er echter zelf naast gestaan en deel je mening niet. dat is wat anders als dat ik je kritiek niet waardeer. Foto's zijn en blijven een moment opname,
Het klopt dat er een aantal foto's tussen zitten waar een correctie wordt uitgevoerd. Daar heb je helemaal gelijk in. Als je het hele springen hebt gezien valt deze correctie compleet in het niets. Hierna ging hij keurig over de dubbel heen.
Ik weet hoe arno rijdt en ik heb eerder kritiek op zijn veelste losse teugel als op deze "spanning"

Maar ik heb wel degelijk waardering voor kritiek (voor het geval dat niet zo op je over komt Knipoog )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 15:29

sjakie schreef:
kritiek is wat mij betreft altijd welkom Knipoog Graag zelfs. aan de oh wat mooi en wat een leuk paard reactie heb je niks Haha!.
Ik heb er echter zelf naast gestaan en deel je mening niet. dat is wat anders als dat ik je kritiek niet waardeer. Foto's zijn en blijven een moment opname,
Het klopt dat er een aantal foto's tussen zitten waar een correctie wordt uitgevoerd. Daar heb je helemaal gelijk in. Als je het hele springen hebt gezien valt deze correctie compleet in het niets. Hierna ging hij keurig over de dubbel heen.
Ik weet hoe arno rijdt en ik heb eerder kritiek op zijn veelste losse teugel als op deze "spanning"

Maar ik heb wel degelijk waardering voor kritiek (voor het geval dat niet zo op je over komt Knipoog )


Ik deel katja der mening over het niet meezijn boven de sprong met de hand. Bekijk de foto's van het springen nogmaals en kijk hoe het bitje in zijn mond zit. Bekijk dan de foto waarop hij alleen met zijn hoofd te zien is, en kijk hoever het bitje daar uit zijn mond steekt.

Wil ik weten of je nog steeds struisvogelpolitiek speelt.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-03 15:32

volgens mij type ik in het chinees Verward
Er zit een foto bij met een CORRECTIE. En daar steekt het bit wat verder uit. Dat klopt. Maar volgens mij heb ik dat al eerder geschreven.
Maar als je me niet wil geloven mij best. Als je denkt dat je het beter kan met sjaak nodig ik je graag uit.

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 15:41

ik ben ook van mening dat die te strak wordt gehouden boven de sprong.
hoe erg je hem ook corrigeerd, een paard heeft zijn ruimte boven de sprong.
Laatst bijgewerkt door ingrid op 30-09-03 15:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 15:42

sjakie schreef:
volgens mij type ik in het chinees Verward
Er zit een foto bij met een CORRECTIE. En daar steekt het bit wat verder uit. Dat klopt. Maar volgens mij heb ik dat al eerder geschreven.
Maar als je me niet wil geloven mij best. Als je denkt dat je het beter kan met sjaak nodig ik je graag uit.


Heb het al eens met Sjaak gedaan in zijn jonge jaren, en ik ben met je eens dat het niet een paard is die makkelijk rondspringt, daarom begrijp ik wel dat dit gebeurd, maar daarom mag het wel gezegd worden.

Waarom word er zo aanvallend teruggereageerd op het moment dat iemand een constatering doet, en iemand die naar mijn weten toch wel zat kennis heeft over een parcoursje springen ( katja).