[arabier] Aken 27-28 september , Wie !!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Joske

Berichten: 462
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: Kweetnietmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-03 23:25

En nee die grijze is niet onze duitse vriendin Knipoog

Die heeft teveel ervaring voor ons.... we verstonden haar toch niet Haha!

riccardo

Berichten: 899
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 23:25

Sabiy schreef:
Hahahahahahaha ! Mijn dak is hoog genoeg, zo hoog kan ik niet springen hoor. Even nagenieten, dat mag toch wel ?! Je fokt niet elke dag een Aken-kampioen......


Kan het me heel goed voorstellen in zo'n kampioenschap winnen is echt keihard uit je dak gaan.
En eerlijk is eerlijk je had zeker gelijk over de sfeer.
Jammer alleen dat wij Nederlanders weer lekker op onszelf waren en niet een pact.

Lijkt me trouwens al een hele eer om in Aken mee te mogen doen hoor Sabiy(voor mij dan)

riccardo

Berichten: 899
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 23:26

Joske schreef:
En nee die grijze is niet onze duitse vriendin Knipoog

Die heeft teveel ervaring voor ons.... we verstonden haar toch niet Haha!


Ze stonk en had ook nog een iets te lange snor.

Arabica
Berichten: 37
Geregistreerd: 17-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 23:27

Hee wat komisch.
Sabiy, van harte gefeliciteerd met het behalen van dit prachtige resultaat met jouw fokprodukt. Ghajari is prachtig, almost perfect.
Parijs, we houden ons hart vast. Good luck.

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 23:31

Hé hé, daar is de foto dan.
Snap er niks van dat het mij nu niet lukt.
De collage van Ghajariy staat er toch ook nog steeds !!??

Joske

Berichten: 462
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: Kweetnietmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-03 23:35

horseranch schreef:
Hé hé, daar is de foto dan.
Snap er niks van dat het mij nu niet lukt.
De collage van Ghajariy staat er toch ook nog steeds !!??


Jahoor allemaal .......................

Hazzebaz

Berichten: 827
Geregistreerd: 18-05-03
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 08:54

Zo te zien heb ik weer veeeeel te veel gemist afgelopen weekend....Baal er dan ook stevig van dat ik er dit jaar niet bij kon zijn, maar volgend jaar sta ik er weer!!!

Josje, van harte gefeliciteerd met de overwinning van je mannetje, die nog even mooi is en ook in Parijs wat harten ( en hopelijk een titel) zal behalen. Als het hier lukt, moet Parijs zeker niet onhaalbaar zijn. OK dan! OK dan!

Maar nu mijn andere vraag...Ik hoorde dat er heel veel veranderd is dit jaar. Andere puntentelling, extra aanjagers etc. Kan iemand mij vertellen hoe die veranderingen bevallen zijn, en is er enige duidelijkheid of dit doorgevoerd zal worden??? (internationaal, bedoel ik...)

Sabiy

Berichten: 740
Geregistreerd: 05-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 09:56

[quote="riccardo"]Kan het me heel goed voorstellen in zo'n kampioenschap winnen is echt keihard uit je dak gaan.
En eerlijk is eerlijk je had zeker gelijk over de sfeer.
Jammer alleen dat wij Nederlanders weer lekker op onszelf waren en niet een pact.[/quote]

Ik kan je echt niet vertellen hoe het voelt om dit mee te maken, eerlijk waar niet. Dit is een droom die uitkomt, en ook al is dit de laatste overwinning ooit, dit pakken ze me nooit meer af ! En eerlijk gezegd trek ik wel een beetje een lange neus naar het AVS-bestuur, dat me jarenlang heeft geboycot en voor gek heeft verklaard omdat ik mn eigen plan trok, niet luisterde naar de rest en mn eigen ding deed. Dat "ding" was dus bovenal niet meelopen met de rest van NL en afgaan op mijn eigen visie, hopende een keer flink te scoren. BIJ DEZE DAN ! OK dan!

Wat de NL-ers betreft..... dat bedoel ik dus. In NL is het ieder voor zich en God voor ons allen. Zal wel nooit veranderen denk ik.


[quote="riccardo"]Lijkt me trouwens al een hele eer om in Aken mee te mogen doen hoor Sabiy(voor mij dan)[/quote]

En dat is het ook ! Alhoewel het qualificeren voor Aken niet zo heel erg moeilijk is, het is wel heel erg moeilijk om een paard te fokken dat AKEN-WAARDIG is. En dan ook nog de titel pakken........ tja.... ik ben nog steeds sprakeloos.....

[quote="hazzebaz"]Josje, van harte gefeliciteerd met de overwinning van je mannetje, die nog even mooi is en ook in Parijs wat harten ( en hopelijk een titel) zal behalen. Als het hier lukt, moet Parijs zeker niet onhaalbaar zijn. [quote/]

Ik denk dat het in theorie moeilijker is om Aken te winnen dan Parijs, en eerlijk gezegd hecht ik ook meer waarde aan de Akentitel dan aan de WK-titel, maar wat er ook gebeurd, Ghajariy is een kanjer, hij was de publiekslieveling en de terechte kampioen. In Parijs zal hij er nog beter opstaan qua conditie en hopelijk wat meer lef hebben. Scoren gaat hij daar in ieder geval, of hij het gaat winnen blijft afwachten natuurlijk, niks is onmogelijk, maar kat in het bakkie is het uiteraard niet !

[quote="hazzebaz"]Maar nu mijn andere vraag...Ik hoorde dat er heel veel veranderd is dit jaar. Andere puntentelling, extra aanjagers etc. Kan iemand mij vertellen hoe die veranderingen bevallen zijn, en is er enige duidelijkheid of dit doorgevoerd zal worden??? (internationaal, bedoel ik...)
[quote/]

De puntentelling is inderdaad veranderd, er werden nu ook halve punten gegeven, waar het meeschrijvend publiek misschien minder blij mee was, maar de jury des te meer. Ik vind het een prima systeem !
Er waren geen aanjagers meer langs de kant, geen rammelende bakjes, ratels, plastic zakken enz, slechts 1 "hulptrainer" in de ring met een door de organisatie geleverde zweep met wat sliertjes eraan.
Ik vind ook dit een heel goed systeem, het werkte prima, het is een stuk rustiger voor de paarden (en de mensen), en het publiek mag uiteraard gewoon laten horen wat ze mooi vonden, en dat deden ze dan ook. Af en toe dacht ik dat het dak eraf zou komen.....
Of het nieuwe systeem overal navolging zal krijgen blijft nog even afwachten, maar ik heb goede hoop !

Ook het nieuwe Top 5 systeem vind ik erg geslaagd. Dat is een combinatie van het gewone kampioenschapssysteem en het Parijssysteem. Heel prima wat mij betreft. Alleen mocht van mij het juniormerriekampioenschap wat sneller gaan, want tegen die tijd stond ik bijna te hyperventileren, hahahaha ! Hyper!

Ik ga nog een tijdje nagenieten !!!!

epoka

Berichten: 145
Geregistreerd: 16-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 11:03

Hallo mensen,

Allereerst Josje nogmaals van harte met je fantastische "fokproduct".
En... er was wel degelijk een Nederlands kamp hoor,zelfs leden van de fokkerijcommisie!!
Op vrijdagavond zaten we al met 19 ollanders tussen de caravans en vrachtwagens.
Op de tribune zat alles redelijk dicht bij elkaar wat een kunst is met alle kussentjes!!!
Alleen waren ze (gelukkig) niet zo luid aanwezig als de Engelsen.
Wel moest ik (met de Poolse vlag) het merendeel van de aanwezigen even uitleg geven over het Nederlands/Belgisch/Zweedse hengstje.
Persoonlijk heb ik weer genoten van schitterende paarden en kan nu alweer uitkijken naar volgend jaar.
Ben benieuwd of er nog iets in de Nieuwsbrief komt over Ghajariy....

epoka

Berichten: 145
Geregistreerd: 16-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 11:05

Hallo mensen,

Allereerst Josje nogmaals van harte met je fantastische "fokproduct".
En... er was wel degelijk een Nederlands kamp hoor,zelfs leden van de fokkerijcommissie!!
Op vrijdagavond zaten we al met 19 ollanders tussen de caravans en vrachtwagens.
Op de tribune zat alles redelijk dicht bij elkaar wat een kunst is met alle kussentjes!!!
Alleen waren ze (gelukkig) niet zo luid aanwezig als de Engelsen.
Wel moest ik (met de Poolse vlag) het merendeel van de aanwezigen even uitleg geven over het Nederlands/Belgisch/Zweedse hengstje.
Persoonlijk heb ik weer genoten van schitterende paarden en kan nu alweer uitkijken naar volgend jaar.
Ben benieuwd of er nog iets in de Nieuwsbrief komt over Ghajariy....

kraaltjes
Berichten: 9
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 11:21

Het is het jaar 1992, ik leer een meisje kennen die meteen zei:" ik heb een paard en die gaat voor alles!! " , nou vond ik dat helemaal geen probleem en ik zei: " geen probleem, maar ik ga niet mesten, borstelen of iets in die richting"

Jullie voelen hem al aankomen, omdat ik het toch wel leuk vond stond ik afentoe ( 2x per jaar ongeveer ) te mesten. Er gaan een paar jaar over heen en het meisje zei, ik zou zo graag een hengst willen hebben, en die kwam er, en een merrie en nog een merrie en weer een verschrikkelijke mooie hengst, en weer een merrie en nog een en een oudere hengst en een jaarling hengst, we hadden op een gegeven ogenblik 16 van die mooie arabieren, er gingen een paar en er kwam weer wat, op een gegeven ogenblik ons eerste fokproduct. Een plaatje alleen te vroeg geboren ze was nog niet af, haar beentjes waren te zwak. Wij naar utrecht na 6 slapeloze dagen tussen de zadels in de zadelkamer met wallen onder onze ogen zo groot als zadeltassen.
Helaas was het oordeel dat ze geen kans maakte, moeder had afscheid genomen van haar kind, en wij als twee kleine kinderen stonden te huilen bij het afscheid, het was erg moeilijk als grote vent die bekend staat als ijskonijn door zijn tranen heen op de weg te letten. Het was doodstil in de auto naar huis.
In de jaren erna, een aantal sucsessen en een aantal tegenslagen en een aantal keren verhuisd is ze in zeeland terecht gekomen. Een mooie plek voor een stal met mooie paardjes, en nu anno 2003 wordt je op een zaterdagmiddag gebeld door dit meisje die vol vuur verteld dat haar fokproduckt heeft gewonnen in Aken, krijg ik toch een klein brokje in mijn keel en mot ik klein traantje laten.

Ze heeft van het begin haar eigen visie gehad hoe een arabier eruit hoort te zien, en ik denk dat ze in het Aken wel met haar eens waren.

Hugo

dakhilah

Berichten: 797
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 11:33

hoi,
HEEEEEEEJ JOSJE!!!!!!......
JE HEBT EEN AACHEN JUNIOR COLT CHAMPION GEFOKT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ...............................
en wat zeg je dan tegen de "niet aardige mensjes" uit het verleden ???????... Doei, doei .... ~~}> ....hahahahahahahaa......
..op naar Parijs !!!!!!.... TOI,TOI,TOI...veel plezier en SUCCES... Knipoog
gr,sas.

Sabiy

Berichten: 740
Geregistreerd: 05-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 11:48

Sjesus Huug..... Je weet wel hoe je me aan het huilen krijgt he.... Bedankt lieverd, je blijft een kanjer hoor !

Sabiy

Berichten: 740
Geregistreerd: 05-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 11:54

epoka schreef:
Ben benieuwd of er nog iets in de Nieuwsbrief komt over Ghajariy....


Ik ook, maar ik moet er wel bijzeggen, dat ze bij het avs-bestuur wel moeten uitkijken wat ze schrijven... Ze hebben me jarenlang geboycot en voor gek verklaard, en de enige reden dat dit mannetje een avs-papier heeft gekregen, is dat ik zijn moeder nooit heb overgeschreven naar belgie omdat ik van plan was haar te verkopen.

Voor alle duidelijkheid, ik heb 4 jaar geleden mn handen volledig van het avs afgetrokken, en alhoewel ik uiteraard nog steeds in NL woon, ben ik een Belgische fokker en staan al mijn paarden daar geregistreerd. De eer van Ghajariy's overwinning is die van Ghajariy, die van mij, en die van zijn nieuwe eigenaren, en NIET van het AVS.

Ik bedoel hier helemaal niks onaardigs mee, maar na zoveel jaren te zijn voorgelogen, bedrogen en afgezeken door het AVS, wil ik alleen even duidelijk maken dat ik het niet kan waarderen dat bepaalde "AVS-mensen" nu opeens bij me komen slijmen (sorry, too little, too late), en uiteraard mogen ze het in de Nieuwsbrief zetten, als ze het maar laten om de eer naar zich toe te trekken.

Josje

dakhilah

Berichten: 797
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 11:58

hoi,
idd een eigen visie en dat ze het met haar eens waren werd eindelijk wel eens tijd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
gr,sas.

Sabiy

Berichten: 740
Geregistreerd: 05-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 11:58

Nog even voor alle duidelijkheid ; ik weet heel goed het verschil tussen mensen die me oprecht feliciteren en die het me echt gunnen, en degenen die stiekum balen als een stekker en nu opeens mn k**t gaan kussen.
Aan alle mensen die ECHT blij voor me zijn : bedankt voor de felicitaties en de steun, en voor alle anderen : eat your heart out !

Wie het laatst lacht, lacht het best.... *LOL*

epoka

Berichten: 145
Geregistreerd: 16-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 12:00

Ik herken je AVS-gevoel volkomen.
Inmiddels hebben wij ook twee "Belgen" op stal en zijn lid van het BAPS.

Sabiy

Berichten: 740
Geregistreerd: 05-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 12:08

En jij en ik zijn de enige niet. Er lopen steeds meer leden weg bij het AVS.... hoe zou dat nou toch komen ?
Wat mij betreft zijn Jopie Smarius en Adriaan Kuyf (oke, en een handjevol leden) de kanjers van het AVS, en de rest.... ach... Ik geniet aan alle kanten, in alle opzichten !

kraaltjes
Berichten: 9
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 12:16

Zijn ook leuke paarden " belgen "

( geintje )

kraaltjes
Berichten: 9
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 12:38

ach, je weet dat het altijd me bedoeling is geweest om je aan het lachen te maken, en vaak lukt me dat ook.

Maar je heb een hele lange weg bewandeld, en ik heb daar ook in meegedeeld, na klapbanden en zware reizen die eigelijk niets opbrachten heb ik veel gezien en gedaan waar ik tot op heden nog steeds geen spijt van heb.

Een weddenschap verliezen met het eerste paard wat de ring in kwam.
( dag snor, en ik ben me toch opgeknapt!! )

Ik was hem die dag toch wel kwijt geraakt, maar dat terzijde.

Ik vind het gewoon een leuk bericht als je paarden het goed doen.

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 12:52

Ben toch ook wel blij dat wij een eigen visie hebben en niet (meer) meelopen met de rest. Dit wordt ook niet in dank afgenomen (door sommigen...) We zijn ook al over de grens gegaan voor een paard (gekocht en buitenlandse dekking).
Wij hebben ook wel een idee hoe een arabier eruit moet zien (voor de show). Je moet wel wat, anders kom je er niet !!!! (en zeker investeren..)

sphinxje

Berichten: 68
Geregistreerd: 11-07-02
Woonplaats: Eibergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 14:20

Tja, Josje wees me op dit forum, niet wetende dat hier nog zoveel arabierenmensen zich melden. Jammergenoeg kan ik niet anders dan dit bevestigen, ik heb me vorig jaar ook doodgelachen om bijvoorbeeld de HK, zeker gezien het feit dat ze om 15.15 al klaar waren, kijkende naar het programma van dit jaar wordt dit record ongetwijfeld gebroken. Het feit dan onze 2 jongens hier nog naar toe gaan is dat het de laatste keer is, en ik geen zin heb om ze nu nog over te schrijven (overigens bij mij worden het Duitsers, geen Belgen).

Voor degene die nog steeds niet overtuigd is van het AVS, als Ghajariy op NL papier naar de nationale was gegaan, was hij nog niet eens NL kampioen geworden.........commentaar overbodig....

Josje heeft ons in ieder geval iets gegeven om trots op te zijn als Nederlander! en ze heeft ook laten zien dat "we" het nog steeds kunnen, wie volgt? Mooi is om te zien dat er nu heel veel Nederlandse fokkers eensgezind zijn, laten we dat gebruiken voor degene die naar Parijs gaan om het ventje aan te moedigen!! Zoals terecht opgemerkt hij is nog geen wereldkampioen, maar is wel 1 van de kanshebbers, hoelang is dit geleden?

Groetjes,

Rob

araber

Berichten: 2054
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: ergens op deze wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 18:33

he heel erg gefeliciteerd met jullie overwining!
Heb niet zo veel met het avs te maken, maar erg goed dat jullie ze eens iets hebben laten zien! Heb zelf wel het iedee netzo als horseranch zegt, dat ze totaal de verkeerde kant op fokken, en ik vindt het daarom goed om veel meer te gaan fokken met hengsten uit het buitenland

en vooral, je eigen visie eraan geven!!! (netzo als horseranch ook al zei)

fok met gevoel het blijft toch ALTIJD een gok

riccardo

Berichten: 899
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 18:43

Ook ik kom pas kijken in arabierenland en zie veel onvrede richting het AVS.
Maar begrijp nu een beetje dat in Nederland dus weinig toekomst is voor een eigen gefokte hengst die dus niet van een nederlandse hengst afstamt.
(ik bedoel dus het geijkte clubje)
Zelf heb ik mijn pijlen gericht staan op een egyptische hengst die nu momenteel in engeland staat.
Dit gaat mijn eigen eerste fokprodukt worden.
Ik ben blij te zien dat hier op bokt toch een aantal arabierenliefhebbers/fokkers het toch wel helemaal of gedeeltelijk het met elkaa eens is.
Als ik zo het hele verhaal van Josje leest en van de andere is het zeer belangrijk dat we andere lijnen moeten gaan uitzetten en niet het geijkte pad moeten kiezen.
Nogmaals Josje gefeliciteerd en helaas sla ik dit jaar parijs over maar zal hard voor je duimen en ook voor Ghajariy.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 19:05

horseranch schreef:
Afbeelding

A Little Passion (reservekampioen seniormerries)
(Ansata Nile Pasha x Bint el Sanaa) Prachtig !!!


Prachtig paardje....leuke vent ook Haha!

En die foto van Joske en riccardo.....die is echt grappig.....beetje bleekjes van het bier??? Tong uitsteken