Bonfire wint olympisch goud met kunstjes?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Bonfire wint olympisch goud met kunstjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-03 09:57

Met meer dan stijgende verbazing zit ik het topic scelet en bloedlijnen etc. op het fokkerijforum te lezen. De laatste posts betreffen allemaal Bonfire die volgens een aantal mensen heeft gewonnen omdat hij een aantal kunstjes kan, maar de oefeningen niet correct uitvoert.

Nu ben ik dus geen heel goede ruiter, maar ik vind dat Bonfire wel prachtig beweegt. Dus een vraag aan de dressuurruiters hier van rijtechnisch om dit stukje discussie eens te lezen en jullie mening te geven. Tenslotte is fokkerij een andere discipline... Het gaat om de laatste bladzijde van dit topic...

[FA] Bloedlijnen, skelet en oorsprong 2

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 10:03

Ja Anya, maar ik denk maar zo videobeelden kan je manipuleren, maar de beelden die miljoenen mensen op hun netvlies hebben niet.
Helaas weet Karel de Lange in zijn clinic heel wat mensen te overtuigen, mij niet, maar ik ben niet zo'n gelovig type.

Wat zouden Anky en Sjef hier van denken en al die juryleden die in een veeg incompetent genoemd worden, nog maar niet te spreken van al die verkeerde regels die de FEI schijnt te hanteren Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 10:09

sarabande schreef:
Helaas weet Karel de Lange in zijn clinic heel wat mensen te overtuigen, mij niet, maar ik ben niet zo'n gelovig type.


Je bent niet geweest, dus je kan er weinig van zeggen. Heeft niets met gelovig zijn te maken. Wel met de feiten durven te zien.

zalina

Berichten: 205
Geregistreerd: 23-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 10:17

Je hoeft niet perse iets te zien om te weten dat iets niet deugd.

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 10:17

Pipo schreef:
Je bent niet geweest, dus je kan er weinig van zeggen. Heeft niets met gelovig zijn te maken. Wel met de feiten durven te zien.


Het is toch op zijn minst vreemd te noemen dat je dit alleen maar kunt begrijpen als je op die clinic bent geweest.

Verder las ik op FA een quote waar ik helemaal achter kan staan:

Citaat:
Is er nog een andere combinatie dan die het Olympisch Goud waardig is??????? Waar hebben we het nou helemaal over.......er bestaan bijna geen combinaties die op een zo natuurlijke, vloeiende manier hun oefeningen uitvoeren als de twee-eenheid die Anky en Bonfire vormden, want dat is het HOOFDDOEL van de dressuur! Niet een detail als een onzuiverheid in een klein onderdeel van de totale proef.


Tot nu toe heeft niemand mij kunnen vertellen welke combinatie dan eigenlijk goud had moeten winnen volgens deze theorie.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 10:19

Sja, misschien is het paard niet correct gebouwd, maar niet alles hangt aan statistieken en aan regels. Niet alles is verklaarbaar.
Feit is dat ze een goede combinatie waren en het er allemaal heel simpel uitzag.
Dan maar geen perfect in het plaatje passend paard, dan maar een simpel paard op stal, zolang het werk maar goed gaat.

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 10:24

Het gaat mij ook te ver om te stellen dat Bonfire getruct is. Dat zeggen; is eigenlijk verklaren dat jij de dingen beter ziet dan de hele internationale jurytop....tikkie arrogant, lijkt mij.

Die prestaties van Bonfire, die staan.
Of hij wellicht nog beter had kunnen presteren met een correctere bouw, zou kunnen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 10:24

Tuurlijk is het vreemd ThePast03, dat ben ik met je eens. Maar op het moment dat je in je hoofd al zo'n aanval aangaat, en al zo negatief denkend bent over het onderwerp, omdat je het niet kan en wil geloven word het erg moeilijk om het vanaf een internetpagina te zien.

In de praktijk met beeldmateriaal is dat makkelijker. Denk ook dat Bonfire zeker door zijn karakter geroemd mag worden.

Verdere uitspraken over dit onderwerp doe ik niet, omdat ik eerst voor mijzelf nog wat dingen wil zien en wil bespreken met anderen.

zalina

Berichten: 205
Geregistreerd: 23-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 10:33

Volgens mij gaat ThePast03 niet in de aanval, maar mengde zij zich in een discussie. In een discussie geven mensen hun mening, alleen wordt dat niet altijd door iedereen op prijs gesteld.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 10:34

Trouwen niet alleen Bonfire moet er aan geloven, bij herhaling is ook al gezegd dat Krack en Jazz nooit goede dresuurpaarden kunen worden (sic) omdat ze niet kunnen springen en een te lang voorbeen hebben Verward Verward Verward

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 10:34

Pipo schreef:
Tuurlijk is het vreemd [*olduser*], dat ben ik met je eens. Maar op het moment dat je in je hoofd al zo'n aanval aangaat, en al zo negatief denkend bent over het onderwerp, omdat je het niet kan en wil geloven word het erg moeilijk om het vanaf een internetpagina te zien.


Ik ben iemand die altijd open staat voor nieuwe en andere dingen en daar op zijn minst goed over na wil denken.
De reden waarom ik af en toe in 'de aanval' ga is omdat er alleen voorbeelden van slechte paarden worden genoemd waarbij nu zelfs niet wordt geschuwd om mensen van een bepaald stamboek persoonlijk aan te vallen.

Kom nu toch eens met de voorbeelden van de goede paarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 10:35

Ferro!

Is al veel vaker gezegt trouwens.

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 10:35

sarabande schreef:
Trouwen niet alleen Bonfire moet er aan geloven, bij herhaling is ook al gezegd dat Krack en Jazz nooit goede dresuurpaarden kunen worden (sic) omdat ze niet kunnen springen en een te lang voorbeen hebben Verward Verward Verward


Voor wat ik begrepen heb hoort Painted Black ook al in dit rijtje thuis Verward

zalina

Berichten: 205
Geregistreerd: 23-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 10:39

Kom nu toch eens met de voorbeelden van de goede paarden.[/quote]

Die vraag is al zo vaak gesteld.....maar daar komt niet echt een antwoord op. Waarschijnlijk omdat afkraken makkelijker is dan met bewijzen te komen hoe het dan wel moet.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 10:43

Zoals al op het andere topic gezegd, het succes van Ferro is een succes van de combinatie met Coby.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-03 10:43

ik heb de vraag hier gesteld omdat ik graag het rijtechnisch commentaar wil... niet om de discussie op dat andere topic over te doen... kunnen we a.u.b. on topic blijven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 10:47

sarabande schreef:
Zoals al op het andere topic gezegd, het succes van Ferro is een succes van de combinatie met Coby.


Dus zonder Coby zou Ferro volgens jou een waardeloos paard zijn? Verward

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 10:48

Anya schreef:
ik heb de vraag hier gesteld omdat ik graag het rijtechnisch commentaar wil... niet om de discussie op dat andere topic over te doen... kunnen we a.u.b. on topic blijven?


Dat blijkt heel moeilijk te zijn want het schijnt dus helemaal niet te gaan over het rijtechnische gedeelte maar over het verkeerd gebouwd zijn van bepaalde paarden.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 10:50

Pipo"]
[quote="sarabande schreef:
Zoals al op het andere topic gezegd, het succes van Ferro is een succes van de combinatie met Coby.


Dus zonder Coby zou Ferro volgens jou een waardeloos paard zijn? Verward
[/quote]

Ferro is door heel wat ruiters en amazones gereden zonder veel succes voor dat Coby erop ging
Dus ja Ferro is heel duidelijk een voorbeeld van een combinatie die klickt.

Trouwens dat is algemeen bekend, ik breng geen nieuws hoor.

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 10:55

Leer mij die kunstjes dan ook even Haha! Knipoog ?!

Olympisch goud win je echt niet zomaar...

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 10:57

sarabande schreef:
Ferro is door heel wat ruiters en amazones gereden zonder veel succes voor dat Coby erop ging
Dus ja Ferro is heel duidelijk een voorbeeld van een combinatie die klickt.

Trouwens dat is algemeen bekend, ik breng geen nieuws hoor.


En goede paarden komen alleen tot hun recht als de juiste ruiter erop zit.
Ik kan ook op Bonfire gaan zitten (of Ferro fot that matter) maar ik denk niet dat ze bij mij zo geweldig lopen als bij Anky (of Coby ftm).

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 11:09

Goh dan is er nog hoop voor alle mensen met een incorrect paard zolang het lendenmechanisme maar correct gebouwd is,...

Sorry maar ik kan niet begrijpen hoe je een olympisch gouden medaille winnares (om dan nog maar te zwijgen van alle europese en wereld titels) zo kan afkraken,... Want kom je aan Bonfire, kom je aan Anky,...

Toch fijn zo'n anoniem forum ,...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 11:14

Anoukie schreef:
Sorry maar ik kan niet begrijpen hoe je een olympisch gouden medaille winnares (om dan nog maar te zwijgen van alle europese en wereld titels) zo kan afkraken,... Want kom je aan Bonfire, kom je aan Anky,...


Dat is ook de reden waarom ik geen verdere uitspraken erover wil doen, maar eerst nog wat meer info wil vanaf de andere kant. Omdat ik het heel moeilijk kan geloven dat het beeld wat ik destijds zag, nu als niet goed moet bestempelen.
Toch is het wel heel vreemd als je het in slowmotion afspeelt. De passen die het paard dan maakt..............

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 11:32

Dit is de reactie van Sjef Janssen welke ik op zijn verzoek hier plaats:

In het kort komt het hier op neer, dat we heel moe worden van dat onophoudelijk geouweprutsmuts en gekrakeel van
die beroemde "stuurlui" en veredelde hobbyruiters, die de hele dag bezig zijn om excuses te bedenken waarom ze zelf
de top niet halen en bezig zijn andere mensen en nog erger paarden onderuit te halen.
Wij vinden dit laag bij de grond en willen hier dan ook inhoudelijk absoluut niet verder op ingaan.
Beter harder werken en trainen aan die toch verkeerde paarden die dan toch zo mooi die "kunstjes" laten zien, zodat
tig duizenden mensen er zoveel plezier en emotie aan hebben, dan onnodig opwerpen als de "waarheidsprofeten" die zelf
nooit geen stap verder komen en hoe dan ook hun frustaties moeten bot vieren!

Groeten, Sjef Janssen

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-03 11:35

Nou hier kan ik me wel bij aansluiten. Want hoe dan ook... Ik geniet als ik een paard als Bonfire aan het werk zie. En ik kijk real time! Ik speel dit soort dingen nooit in slow motion af, dus eigenlijk zal het me worst of het in slow motion nu wel of niet goed is. Het is nl. niet bedoeld voor slow motion Knipoog