Manege Reyerbos

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
SRML

Berichten: 86
Geregistreerd: 23-08-03

Manege Reyerbos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-03 18:41

Hallo Allemaal,

Ben op zoek naar een plekje voor mijn pony en was benieuwd wat jullie ervaring is met manege Reyerbos in Ridderkerk?

Wil ook de negatieve verhalen horen (als die er zijn), die mogen ook prive als je die liever niet plaatst hier Lachen

Alvast bedankt voor alle reactie's...

Groetjes Marcia


wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 19:21

Ik ben er nog mooit geweest maar ik heb gehoord dat het niet zo gezellig meer is sinds ze de nwe accomodatie hebben.
Maar ja dat heb ik alleen maar gehoord

SRML

Berichten: 86
Geregistreerd: 23-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-03 19:24

Hallo Inge,

Heb je ook gehoord waarom het er niet meer zo gezellig is?

Groetjes Marcia

serenta

Berichten: 2271
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 21:46

Ik heb er een negetieve verhaal voor. Hoewel ik moet zeggen die keren dat ik er was de paarden r wel netjes bij stonden. Maar de sfeer vond ik niet echt wat om eerlijk te zijn.

SRML

Berichten: 86
Geregistreerd: 23-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-03 09:38

Kunnen jullie ook vertellen waarom de sfeer niet goed was?
Wat was er dan dat jullie je niet prettig voelde op die manege?

Ben zelf een type die graag wil datmijn paard er goed bij staat en ik kom er voor mijn paard en niet voor al die mensen die er ook lopen.... Is natuurlijk wel gezellig, maar belangrijkste vind ik dat mijn paard er goed bijstaat en dat ze goed voor hem zorgen en goed met dieren omgaan.

Ben benieuwd naar meer verhalen,

Groetjes Marcia

Tinka

Berichten: 3717
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 20:09

Ik sta er dus en vind de sfeer wel goed. Natuurlijk heb je overal wel geroddel ed, maar daar trek ik mij niet zoveel van aan. Ik ben niet zo'n type die de hele dag in de kantine hangt, ik kom echt voor mijn paard. De verzorging is ook goed. Er is wel een lange wachtlijst geloof ik. Gijs staat er ook.

SRML

Berichten: 86
Geregistreerd: 23-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-03 08:50

Hoi Tinka,

Ik sta op de wachtlijst bij reyerbos en ben benieuwd hoe lang het gaat duren. Heb zelf een pony en meestal is het verloop van die stallen minder snel dan bij paarden is mijn ervaring. Is dat bij jullie op stal ook zo?

Bedankt voor je reactie en ik zie je wel een keer als er een ponystal voor me vrij is Lachen

Groetjes Marcia

Annemieke
Berichten: 2952
Geregistreerd: 18-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 12:13

Nog niet zo lang terug was er ook een topic over reyerbos. Met de zoekfuctie zal je die vast kunnen vinden ;)
Laatst bijgewerkt door Annemieke op 12-03-22 21:09, in het totaal 1 keer bewerkt

duivelintje
Berichten: 510
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 15:15

het is op zich een leuke manege, maar idd de sfeer vond ik er niet zo geweldig. in de kantine kreeg ik het idee weggekeken te worden. natuurlijk is het zo dat je overal aangekeken wordt als je nieuw bent, maar dit voelde niet prettig aan.

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 15:42

Ik sta ook op een leuke stal maar ook met geroddel etc etc
dat blijf je houden, het is ook gezellig in de kantine maar
daar blijf ik nooit te lang heb ik geen behoefte aan ik kom
voor mijn paard.

nu zag ik een andere stal en dat was dus echt Kwijl
maarja daar betaalde je ook voor en of je paard er nu gelukkig van word
met dat verhuizen etc etc dat betwijfel ik!!

dus ik zou zeggen denk er goed over na wat je nu weg doet en wat je
er voor terug krijgt misschien is het helemaal niet zo fantasctisch als je wel denk!

sorry offtopic maar ik wilde dit effe melden hoor.

SRML

Berichten: 86
Geregistreerd: 23-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-03 15:52

Hallo Mango,

Helaas moet ik wel weg waar ik nu sta ivm verkoop van het huis Boos!
Anders was ik daar wel gebleven.

Werd vandaag gebelt door reyerbos dat er plekje was, heb van schrik nee gezegt, omdat ik zolang het huis niet verkocht is kan blijven waar ik nu sta. Hoop dat er eerder weer een plekje vrij is bij reyerbos dan dat het huis verkocht is. Heb nu denk ik alweer spijt dat ik nee heb gezegt Boos!

serenta

Berichten: 2271
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 21:51

Zoals hier boven al staat is het belangrijker dat je paard en goed staat, je komt voor je paars. Wat ik dus niet leuk vind is de sfeer. je wordt heel raar aan gekeken als je de kantine inloopt, meer weggekeken. Maar ook meer van dat soort dingen

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 07:22

Okee mijn oordeel:

Mooi gebouw lekkere boxen en mooi gelegen in het reyerpark.

De mensen daar vind ik echt verschrikkelijk, wat een arrogante mensen zeg. Wie gingen ietss vragen over een paard dat te koop stond gelijk zo'n arrogante bek trekken en je echt zo vreemdn aankijken.
Volgens mij is het daar alles behalve gezellig Scheve mond

Daarnaast heb je ook nog dat er ook gewoon kinderlopen van de manege en dat als je binnen wil rijden moet wachten tot er geen les meer is.

Ben je al naar gemeente Ridderkerk geweest of te vragen of ze nog ergens wei hebben?

Nouja in ieder geval succes ermee. Als je er staat kunnen we wel een keertje samen rijden!

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 14:05

sorry heel even offtopic, maar ik las dit:

Avanti schreef:
Ben je al naar gemeente Ridderkerk geweest of te vragen of ze nog ergens wei hebben?


en daarover wil ik even zeggen dat aan de molendijk (aan de andere kant van de dijk dan waar _inge_ haar veulen staat), er allemaal landen te koop staan. ik vraag me alleen af wat de reden is dat daar iedereen opeens accuut z'n weiland/akkerbouwland te koop heeft gezet Verward zit denkt een luchtje aan Knipoog

SRML

Berichten: 86
Geregistreerd: 23-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-03 16:29

Helaas kan ik geen stuk land kopen Boos!
Gewoon wachten totdat er een plekje vrij is bij Reyerbos.
Ben er vandaag nog geweest en blijf het een mooie manege vinden. Daarna even lekker met mijn hond in het park gelopen en daar kan je lekker rijden ook Lachen

Wacht in spanning af op een telefoontje dat er een plekje is...

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 18:04

SRML"]
Hallo Inge,

Heb je ook gehoord waarom het er niet meer zo gezellig is?

Groetjes Marcia
[/quote]

Bij ons staat er 1 en die is weggegaan omdat de sfeer in de nwe accomodatie minder is. Maar ja bij ons is het ook niet alles. Ik vind het het belangrijkst dat je paard er goed bij staat, als er dan nog leuke mensen staan is dat mooi meegenomen.
Maar er staat ook een vriendin van me en die is supertof hoor!

[quote="SharirBobby"]
sorry heel even offtopic, maar ik las dit:

[quote="Avanti schreef:
Ben je al naar gemeente Ridderkerk geweest of te vragen of ze nog ergens wei hebben?


en daarover wil ik even zeggen dat aan de molendijk (aan de andere kant van de dijk dan waar _inge_ haar veulen staat), er allemaal landen te koop staan. ik vraag me alleen af wat de reden is dat daar iedereen opeens accuut z'n weiland/akkerbouwland te koop heeft gezet Verward zit denkt een luchtje aan Knipoog
[/quote]

Volgens mij staat er maar een stuk te koop hoor. En die man wil het geloof ik verkopen omdat hij er te oud voor word ofzo. Maar daar vraagt hij geloof ik ook flink veel voor.

SRML

Berichten: 86
Geregistreerd: 23-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-03 18:12

Hoi Inge,

Zal er vast wel gezellig worden Lachen
En belangrijkste is dat mijn paardje er goed bijstaat en elke keer als ik er kom staan de paarden dik in het stro en ze zien er allemaal erg goed uit. Verder is er een mooi park waar je lekker buiten kan rijden ook en alles ziet er gewoon netjes en schoon uit.

Als de mensen dan ook nog aardig en gezellig zijn is mooi meegenomen, maar zitten altijd wel mensen tussen die je liggen en vast ook die je minder liggen, maar dat heb je overal wel op elke manege...

Groetjes Marcia

Tinka

Berichten: 3717
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 18:50

Toen ik er net stond en nog niemand kende vond ik het ook niet echt gezellig, maar als je eenmaal wat mensen kent wordt het steeds leuker. Ik vind niemand er echt arrogant, er staan ook veel recreatieruiters, die af en toe een wedstrijdje rijden. ook de mensen die Z rijden zijn aardig als je ze beter leert kennen.
Die ponykinderen mogen in principe niet bij de pensionpaarden komen en daar heb je dus ook geen last van.
Je kan altijd in de buitenbak rijden als er binnen lessen zijn en er is altijd wel een uurtje tussendoor als er geen lessen zijn. Ook kan je voor weinig geld in de les meerijden.
Als ik jou was zal ik nog eens bellen of er geen plaats is, want nu wordt je waarsch. weer achteraan de wachtlijst geplaatst en kan het een tijd duren voordat je weer gebeld wordt (dat was bij mij ook zo).

SRML

Berichten: 86
Geregistreerd: 23-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-03 19:24

Ik denk dat overal waar je nieuw komt het in het begin even wennen is. Je bent toch nieuw en mensen kijken naar je en houden je in de gaten, maar dat is op elke manege zo. Toen ik op een andere manege stond met mijn pony en er kwam iemand nieuw binnen ga je ook kijken is logisch, want je ben nieuwsgierig naar de nieuweling. Is niet zo dat ze je wegkijken dat geloof ik niet...

We zien vanzelf wel, lijkt me erg gezellig in ieder geval Lachen

SRML

Berichten: 86
Geregistreerd: 23-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-03 15:46

YES!!!

Heb een plekje op reyerbos, woensdag 1 oktober gaan we verhuizen en komt mijn manneke lekker dicht bij huis te staan. Ben heel erg benieuwd hoe het ons gaat bevallen Lachen

DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 21:05

Gefeliciteerd, ik sta ook op de wachtlijst maar ben er nog niet over uit of ik het nou wel wil of niet. Ik heb een hengst en dan is een pensionstal toch wat rustiger dan een manege.

Aurora

Berichten: 523
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 22:10

tja
ik kom van origine uit Ridderkerk...enne...25 jaar geleden vond ik Reyerbos al niet erg leuk..
behoorlijk arrogante sfeer...
en ik mocht toen geen pony van pa en ma dus dat maakte het er allemaal niet beter op hahahahha
hoe dan ook...ben later maar gaan tennissen daar. Clown
hoe het nu is...geen idee maar ik woon dan ook alweer jaaaaren in amsterdam...met paard (grinnik). Tong uitsteken

Ik weet alleen dat ik niets weet.
Socrates


SRML

Berichten: 86
Geregistreerd: 23-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-03 08:09

Hoi DinkeyGirl,

Je kan het toch proberen met je hengst op reyerbos?

En als het dan niet gaat kan je altijd weer terug naar je pensionstal of moet je daar dan ook weer terug op een wachtlijst?

Ik ben in ieder geval blij dat ik erheen kan, lekker dichtbij en ziet er allemaal goed en netjes uit Lachen

Rodi en ik vermaken ons daar wel, we zijn toch al anders dan de rest Lachen

Groetjes en misschien tot ziens,

Marcia


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Carowl, esje01 en 39 bezoekers