Op de foto vind ik het nog wel mee vallen, maarja lees het artikel maar even ben benieuwd naar jullie mening ?
http://www.tctubantia.nl/voorpagina/article1155996.ece
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Als ze pony's onder mensonterende omstandigheden in een wei staan, is de kans op 'hoefbevangenheid' groot. Dan ontstaan ontstekingen in de hoeven. Als de hoeven dan niet snel worden 'bijgesneden', resteert nog maar één maatregel: de dieren laten inslapen.
Saroosh_S schreef:Sorry hoor, maar ik vind het soms zó walgelijk
dat sommige dit gewoon doen.. ik bedoel, heb
je geen 'geld', of; "tijd" voor je paarden? Neem
ze dan niet! maar om ze zó te behandelen? nou..
doe mij maar een emmertje, en doe je knollen
weg, en geef ze aan iemand, die er wél liefde aan
geeft, en kán geven. Vind het een nuttig topic!
Goed dat je het hebt geopend
AndalusierX schreef:Hlloooww![]()
Paardenverwaarlozing is egt zwak ,,
Je kan tog wel gewoon voor je paard zorgen,, anders moet je ook geen paard nemen.
En als je het niet in je eentje red moet je gewoon een bijrijder nemen..
En als het dan nog niet lukt kan je beter je paardje aan een goede eigenaar geven/verkopen dan hem zo te verwaarlozen..
Groetjes Joy & Frietj
Wendy schreef:Ik vind niet dat er hier sprake is van dierenmishandeling en denk eigenlijk dat de inspecteur van de DB en de schrijver van het stukje zich misschien beter eens kunnen verdiepen in het onderwerp waar ze het over hebben.
Vooral dit stukje:Citaat:Als ze pony's onder mensonterende omstandigheden in een wei staan, is de kans op 'hoefbevangenheid' groot. Dan ontstaan ontstekingen in de hoeven. Als de hoeven dan niet snel worden 'bijgesneden', resteert nog maar één maatregel: de dieren laten inslapen.
Getuigt volgens mij nu niet echt van kennis van hoe een paard in elkaar zit en wat het nodig heeft.
Kimberley77 schreef:Zal ik eens wat zeggen? Ik zou superblij zijn met zo'n stukje land, ziet er nl nog redelijk uit en genoeg plek om wel te kunnen bewegen en lekker buiten te zijn...
Begrijp me niet verkeerd, ben blij dat er controles zijn, want als de paarden niet bijgevoerd worden of verzorgd dan kunnen er wel degelijk problemen ontstaan, die veel tijd en geld en verdriet kosten om op te knappen, wat niet nodig was geweest.
Ik gok dat dit een globale foto is, maar dat het een artikel in het algemeen is..dus ga ervan uit dat de pony's op andere weides het stukken slechter hebben.
Ben dus blij dat er controles zijn, maar imo zien deze paarden er goed uit, worden bijgevoerd en zou pisnijdig zijn als ik zo op de foto kwam te staan met VERWAARSLOOSD..