Leefgeld? Voor alleenstaande op zichzelf woners :D

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Leefgeld? Voor alleenstaande op zichzelf woners :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-03 19:12

Oké, even een persoonlijk vraagje aan degene die op zichzelf wonen en dit alleen bekostigen.

Hoeveel leefgeld houden jullie over per maand? Dus naast je vaste lasten. Met leefgeld bedoel ik geld waarvan je boodschappen koopt en overige vrije uitgaven doet.

Alvast bedankt! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 19:30

Jeetje, leuke vraag Haha!. Ik hield altijd zo'n 500 Euro over in de maand en daarvan redde ik het altijd wel. Nu moet ik het tijdelijk met minder doen en eigenlijk is dat flink waardeloos.

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 21:48

ik zou het nog niet weten, ben pas een week alleenstaand en blijf in het huis wonen, als ik alle bedragen zie dan duizelt het me want dat kan ik nooit betalen, de afgelopen 8 jaar als tweeverdieners geleefd maar nu... van de week gaan we alle financien op een rijtje zetten en hoop ik dat er meer duidelijkheid komt maar zoals het er nu uitziet:
* 380 euro huur
* 120 euro gas water licht
* 200 euro paard
* 100 euro benzine
* 30 euro verzekering paard
* 15 euro mobiele tel
* 30 euro gewone tel
en dan nog alle dingetjes die ik nu even niet weet zoals verzekering auto/huis e.d.
ik verdien 1000 euro in de maand dus het zal erg krap worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 22:37

CCCCorine schreef:
Jeetje, leuke vraag Haha!. Ik hield altijd zo'n 500 Euro over in de maand en daarvan redde ik het altijd wel. Nu moet ik het tijdelijk met minder doen en eigenlijk is dat flink waardeloos.


Bij die 500 Euro heb ik trouwens ook de auto ingedaan.

pmarena

Berichten: 48102
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 22:39

Ik heb het toevallig van het weekend even op een rijtje gezet ,
omdat ik schrok van mijn spaarrekening ....

Ik hou dus van mijn Netto maandloon ,
als ik alle vaste maandelijkse lasten (Huur , Eneco , stalhuur Rena , KPN , verzekering enzo) daarvanaf haal...150 euro over !!!

Oei daar schrok ik toch wel van , da's best wel weinig ... Scheve mond

En dan heb ik nog geeneens jaarlijkse kosten meegerekend ,
zoals gemeentelijke belastingen enzo.

Van die 150 euro moet ik dan nog alles doen :

eten , drinken , kleding , boodschappen (wasmiddel en pleepapier enzo Tong uitsteken ) , paardenvoer , hoefsmid.....

Nou dat gaat dus lekker , Rena was de afgelopen tijd aan het kwakkelen ,
paar keer paardendokter erbij..hup 300 euro. Dus eigenlijk 2 maanden niet eten Haha!

Goeie schoenen voor op het werk : Hup 150 euro *slik* , weer een maand *LOL*

Ben ik dus niet helemaal blij mee , en ik heb nog geeneens een andere hobby of een auto ofzo.... gelukkig heb (had Scheve mond ) ik aardig wat spaargeld...maar blij word ik er niet van.

Moet nodig wat verschuiven qua betalingen , want dit gaat niet goed zo Lachen

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 23:07

www.vrouwonline.nl daar staat ergens ene berekening van huishoudgeld enzo ik weet zo niet uit mijn hoofd waar, moet je maar even zoeken.
Ik schrok ervan ik geef meer uit dan er binnen komt... hmmm maar ja geld moet rollen Lachen

jessy
Berichten: 1041
Geregistreerd: 15-07-02
Woonplaats: Michigan, VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 23:43

...helaas rolt het meestal de andere kant op.

Zelf hou ik (arme student) nog geen 100 euro p.m. over. Maarja, na het doctoraal op naar financieel betere tijden! (...hoop ik...)

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 01:12

*gaat het vanaf deze maand eens bijhouden*

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 09:08

Ik houd in principe elke maand van mijn salaris zo'n 400-500 euro over om van te leven, dit is na aftrek van hypotheek en maandelijkse lasten. Alleen heb ik vorige maand een nieuw zadel gekocht van 1450 euro en nu is het potje een beetje op Knipoog
Even weer een paar maandjes kalm aan doen dus... .

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 09:41

Het is maar net hoe je leeft ik geef niet veel aan kleding uit. Koop wel regelmatig wat maar iedere keer wat kleins. Een andere geeft zo 200 euro per maand eraan uit. Ik geef weer meer geld uit aan lessen iedere week spring en dressuur les hakt er wel in. Ik betaal in het begin van de maand alle rekeningen die ik heb dan weet ik precies wat ik overhou.
Wat bij mij een hoop geld scheelt is dat ik geen auto heb omdat de afstanden die ik rij vrij klein zijn en bijna altijd file is.

Als je zo'n 250 tot 400 euro per maand overhoudt om van te leven alleen kan je alles prima doen. Je wordt vanzelf vindingrijk in waar de koopjes zijn en bij een andere supermarkt boodschappen doen ipv de AH wil een hoop geld besparen per maand.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 09:46

Ik denk dat als je alleenstaande bent bijna niets over houdt. Ik had het slim geregeld. Ik en een paardenvriendin (Biebel) waren allebei alleenstaande, toen we besloten dat we op onszelf wilden gaan wonen (leefden allebei nog bij ouders en kwamen niet in aanmerking voor huurhuisjes, tenzij het dure appartementen van 1 kamer waren). Dus ik kocht een huis en Biebel ging bij mij huren. We brachten allemaal verschillende dingen in, zodat we niet alles in 1 keer hoefden te kopen. We deelden woonkamer, badkamer en keuken en aten vaak samen omdat dit gezelliger was en goedkoper. MAar ja, je moet wel goed met elkaar op kunnen schieten. NAtuurlijk konden we ook wel eens OP elkaar schieten! *LOL* MAar over het algemeen was het best een leuke tijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 09:53

250 tot 400 euro???? Daar red je het toch niet mee?

Dan kan je nooit een keer uit eten? hoe koop je kleren? Hoe doe je dat met stappen?

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 10:15

Pipo dat is geld wat je overhoudt na alle kosten dus ook de boodschappen/lessen geen kleding. Ik koop niet iedere maand veel kleding alleen als ik er net tegen wat leuks aanloop. Ben zo vaak op pad dat ik niet eens tijd heb om te winkelen (maar beter ook). Ik vind het behoorlijk wat geld hoor is toch zeker 500 tot 850 GULDEN?. Denk dat er een hoop mensen zijn die het met veeeeeeel minder doen (gezinnen).

Ga maar eens rekenen wat je overhoud als je een eigen appartement hebt en belastingen/service kosten en sparen voor onderhoud enz.. Je zal echt wel schrikken maar ja je moet wel een dak boven je hoofd hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 10:28

Prisca ik woon al jaren op mijzelf, dus dat weet ik wel. Ik koop wel regelmatig kleding, en daarnaast niet de kapper enz... niet te vergeten. Verder je internet abonnement, lidmaatschappen, stalling, hoefsmid ga zo maar door.

Vind ik het toch wel redelijk weinig, bedoel als je een avondje gaat stappen ben je al 50 euro min kwijt.

MarkKH
Berichten: 551
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 10:32

Huur, eten, licht etc : 450 (doe ik samen met huisgenoot op een gezamelijk rekening elke maand)
Sparen: 175
Lunchen op werk 40
Autoverz 45
Telefoon 60
Benzine 120


Stalling 180
Voer 10
Hoefsmid 50
Lessen 60

Komt totaal uit op 1190 per maand waarbij ik dan zo'n 300 pm overhou voor "leuke" dingen, ruitersportzaak, verjaardags cadeautjes, stappen, kleren...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 10:37

Wel een leuke manier om erachter te komen hoeveel iedereen netto verdient per maand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 10:41

Pipo schreef:
250 tot 400 euro???? Daar red je het toch niet mee?

Dan kan je nooit een keer uit eten? hoe koop je kleren? Hoe doe je dat met stappen?

Als volgt: niet te vaak, niet te veel en met mate Haha!. Dat is althans mijn ervaring uit het verleden.

Maar zoals eerder al opgemerkt is dit het zakgeld.

MarkKH
Berichten: 551
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 10:48

Pipo schreef:
Wel een leuke manier om erachter te komen hoeveel iedereen netto verdient per maand.


nee, hoeveel iedereen krijgt per maand Knipoog ik verdien veel meer natuurlijk!
Knipoog

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 10:48

Pipo schreef:
Prisca ik woon al jaren op mijzelf, dus dat weet ik wel. Ik koop wel regelmatig kleding, en daarnaast niet de kapper enz... niet te vergeten. Verder je internet abonnement, lidmaatschappen, stalling, hoefsmid ga zo maar door.

Vind ik het toch wel redelijk weinig, bedoel als je een avondje gaat stappen ben je al 50 euro min kwijt.


Dat zit er niet in dit is puur ZAKGELD dus voor uitgaan enz.. en kleding. Bij de ene ligt de stalling weer hoger bij de andere de hoefsmid.
Zoals ik nu al zie zijn er mensen die met veel minder moeten rondkomen.

Uit eten doe ik meestal op me Mastercard scheelt ook weer hihi.

Ik ben benieuwd wat jij dan per maand overhoud Pipo?.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 10:50

Dat ga ik je niet vertellen, want dan weet iedereen wat ik verdien. Maar wel meer dan dat in ieder geval.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 10:58

haha jij weet dat van mij ook niet want je weet niet wat ik aan hypotheek betaal per maand.

maar als jij 250-400 te weinig vind zou je dus zeker 500 euro per maand uitgeeft als zakgeld dat is ruim 1100 gulden?? en dat aan uitgaan en kleding en andere rommel dingen is toch wel erg veel geld.

Ik versta onder vaste kosten:
Hypotheek
Gemeente
Energie/Gas
Servicekosten
Diverse verzekeringen ook paard
Telefoon vast/mobiel
ADSL
Stalling
Smid
Onderhoud reserveren
Sparen
Lessen
Eten

Niet alle kosten hier zijn vast maar weet je wel in het begin van de maand een aantal zijn vast variabel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 11:10

Met een eigen huis, eigen auto en eigen paard heb je wel een beetje salaris nodig als je ook nog leuke dingen wilt doen.

Overigens was dit de vraag van Mayo:

Citaat:
Hoeveel leefgeld houden jullie over per maand? Dus naast je vaste lasten. Met leefgeld bedoel ik geld waarvan je boodschappen koopt en overige vrije uitgaven doet.

Je gewone boodschappen moet je ongeveer rekenen op 200-250 euro. Daar komen dus nog alle andere dagelijkse kosten bij zoals het lunchen op je werk, je barbon, je parkeergeld en noem alles maar op. Voor dat soort dingen en de andere 'vrije uitgaen' zou ik toch ook nog 300-350 euri reserveren.
Na aftrek van vaste kosten aan je huis, auto en paard, moet je dus nog minimaal een speling hebben van 500-600 euri om te kunnen eten e.d.

Je doet er verstandig aan om vooral van je af te rekenen.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 11:15

Het is ook bijna niet te vergelijken de ene zit in een studenten flat de andere in een eigen huis. Het is maar net wat je eisen zijn en wat je nodig hebt per maand.

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-03 12:48

Ik bedoelde idd het geld waar je boodschappen van doet en verder dus idd vrij kan uitgeven, als bios, winkelen etc. Dus niet het betalen voor het paard etc, die kosten heb ik al berekend.

Maar tot nu toe heb ik een redelijk overzicht en zit ik nog steeds goed Haha!

Mensjes, bedankt!!!! OK dan!

Mochten er nog meer reacties komen, graag Haha!

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 15:18

Mayo plannen? Haha!